Helaas is de advertentie gisteren van carclassic.com gehaald. Ik kende het model ook niet, maar het was een zeer kleine serie speciaal voor de Franse markt. Er zijn er slechts 10 van gemaakt en dat zal ook wel de reden zijn van de onbekendheid. De foto’s van de advertentie heb ik nog wel, mocht je ze willen zien kan ik ze wel uploaden.
Even miereneuken, De 930 Turbo S bestaat simpelweg niet.
Wel een 930 S Turbo (de S van Sonderwunsch wel te verstaan) Dit zijn Amerikaanse Turbo’s met de Slantnose, dwz de platte neus met klapkoplampen of koplampen onder de bumper. Is van ’82 tm ’87 geproduceerd met een totaal van 236 stuks.
Zoals je ziet is het geen Slantnose of Flachbau (dat laatste kan er ook goed uitzien trouwens). Maar misschien slaat ook hier de S op Sunderwunsch, maar waar dit dan precies mee te maken heeft weet ik niet.
Overigens is de 930 op die 5 foto’s wel bloedmooi! Met of zonder S 😉
Voor mij zoals velen hier het liefste de 930 Turbo S. Het brute uiterlijk met de echte Porsche voor en achterkant. Buiten dat is het interieur ook nog eens heerlijk en zelfs in deze tijd nog luxe.
Doe mij de 993 maar!
Waar is de 930 Turbo S in dit rijtje?
@BasaBas
De 930 turbo s? Die ken ik niet. Ik ken alleen de 3.0 en de 3.3 versie. Heb je een plaatje? of link
Helaas is de advertentie gisteren van carclassic.com gehaald. Ik kende het model ook niet, maar het was een zeer kleine serie speciaal voor de Franse markt. Er zijn er slechts 10 van gemaakt en dat zal ook wel de reden zijn van de onbekendheid. De foto’s van de advertentie heb ik nog wel, mocht je ze willen zien kan ik ze wel uploaden.
Even miereneuken, De 930 Turbo S bestaat simpelweg niet.
Wel een 930 S Turbo (de S van Sonderwunsch wel te verstaan) Dit zijn Amerikaanse Turbo’s met de Slantnose, dwz de platte neus met klapkoplampen of koplampen onder de bumper. Is van ’82 tm ’87 geproduceerd met een totaal van 236 stuks.
Oja, en hebben 330pk ipv 300.
http://www.autojunk.nl/2010/02/930-turbo-s
Zoals je ziet is het geen Slantnose of Flachbau (dat laatste kan er ook goed uitzien trouwens). Maar misschien slaat ook hier de S op Sunderwunsch, maar waar dit dan precies mee te maken heeft weet ik niet.
Overigens is de 930 op die 5 foto’s wel bloedmooi! Met of zonder S 😉
Voor zolang hij nog werkt:
http://74.125.77.132/search?q=cache:usesDe8qZkkJ:www.carclassic.com/model.asp%3FMarque%3DPorsche%26Model%3D930%26Lang%3Den+porsche+french+special+930&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
@ basaBas
bedankt kende ik echt niet, maar ja 10 stuks dat is ook wel heel zeldzaam. Mooie 959 komfort bekleding volgens mij.
Voor mij zoals velen hier het liefste de 930 Turbo S. Het brute uiterlijk met de echte Porsche voor en achterkant. Buiten dat is het interieur ook nog eens heerlijk en zelfs in deze tijd nog luxe.