rbbrt94 Foto van de maand : Ferrari Dino 308GT4

Video: xDrive vs. Quattro

Profile photo of Punk
Punk Gepost op 24-10-2010 om 20:40 24.549 views | 23 reacties

Voor de Aldi fans tussen ons..
Locatie: Ingolstadt
Land: Duitsland

23 Reacties:

Profile photo of jorn_v_v
jorn_v_v October 24, 2010 om 23:31 | Report | Reply

hele grote fail ja.

Profile photo of Citrofiel
Citrofiel October 25, 2010 om 00:33 | Report | Reply

Deze is leuk om te onthouden…

Profile photo of Alfarobert
Alfarobert October 25, 2010 om 10:14 | Report | Reply

Dat lijkt me best eng als die brug ineens voorover klapt.

Profile photo of trigger565
trigger565 October 25, 2010 om 10:24 | Report | Reply

nou, dan ben je met je Audi-‘SUV’ toch een nog grotere sufferd…

Profile photo of JamesBond007
JamesBond007 October 25, 2010 om 10:52 | Report | Reply

Iets zegt me dat hier meer aan de hand is…

Profile photo of RobertJ
RobertJ October 25, 2010 om 22:08 | Report | Reply

@JamesBond007: Inderdaad. Een dergelijke actie is al eens eerder uitgehaald door een ander merk: ESP uitzetten.
In zowel de X3 als Q5 werkt het 4wd-systeem met elektronische differentiëlen. Deze elektronische differentiëlen gebruiken onder andere de ESP/ ABS etc. sensoren. Schakel je dat uit heb je geen differentieel, en krijg je deze beelden. VIEZE truc dus.

Profile photo of Lennart95vdk
Lennart95vdk October 25, 2010 om 11:08 | Report | Reply

denk dat dit op een of andere manier gespeeld is (zie de tekst op die schans (bmw drive))

Profile photo of Lennart95vdk
Lennart95vdk October 25, 2010 om 11:11 | Report | Reply

Heeft de audi geen kleinere banden?

Profile photo of d15b2
d15b2 October 25, 2010 om 11:33 | Report | Reply

@Lennart95vdk: Dat zijn de 17″ standaard velgen. Vult niet lekker op nee.

Ik zou wel graag willen weten wat voor blok bij bijde auto’s in ligt. Volgens mij de Q5 dat lekkere zuinige 2.0 blokje, en in de X3 een 3.5

Profile photo of JamesBond007
JamesBond007 October 25, 2010 om 15:50 | Report | Reply

@d15b2:
neh, de X3 is een diesel.
denk dat de q5 de 2.0 tdi is met 140 pk en de x3 de x3 2.0d met 184 pk is.

kan net effe dat verschil maken.

Profile photo of RobertJ
RobertJ October 25, 2010 om 22:09 | Report | Reply

@JamesBond007: Maakt geen verschil, beiden komen omhoog. (mits ingeschakelde elektronica.

Profile photo of BartB
BartB October 25, 2010 om 11:38 | Report | Reply

wel weer geniale actie van BMW om dit zo te laten zien :D

en dit heeft niks met de motoren of banden te maken, maar puur dat overschatte quattro systeem. Maar goed niemand zal ooit offroad gaan met zon ding dus who cars…

Profile photo of audiracer
audiracer October 25, 2010 om 16:14 | Report | Reply

Naja, ik zie aan de reclame dat dit gedoe door Bmw is opgezet. Dan zouden ze bijvoorbeeld Audi in het nadeel kunnen zetten, door systemen uit te schakelen en dit bij de Bmw niet te doen…

Profile photo of molotov
molotov October 25, 2010 om 16:37 | Report | Reply

dit is verassend, ik studeer autotechnologie waarbij we gezien hebben dat er eigenlijk geen beter systeem is dan quattro dus
a: dit is geen quattro met originele torsen differentieel
b: er is mee geknoeid of de diff is kapot
quattro werk niet met normale differentielen waarbij wielen met minste grip beginnen slippen, deze zijn fysish zo uitgedokterd dat de kracht automéatish zonder electronica etc naar het nodige wiel gaat zonder tussenkomst
echt vreemd!

Profile photo of Alexke
Alexke October 27, 2010 om 01:03 | Report | Reply

@molotov: enkel het middendiff is torsen… , de rest zal met esp worden bediend

nu heb ik er nog eens over nagedacht en ik denk toch dat het systeem van BMW nu superieur is , het laat niks van slip toe zoals dit te zien is .
dus als er weinig frictie is bij de 2 achterste wielen zal de audi eerst zijn ESP moeten inroepen om meer koppel te krijgen naar de voorste wielen . terwijl dit bij de bmw niet nodig is zoals te zien op het filmpje
knap werk van BMW…


nu moete ze nog effe die HPFP op de N54 fixen …

Profile photo of st33fie
st33fie October 25, 2010 om 17:13 | Report | Reply

Helemaal niks fail
als je net als bij deze audi
alles electronica softwarematig uitschakeld
dan komt een X drive ook nergens
want de computer ziet wanneer een wiel tractie verliest en remt hem bij en stuurt dan vermogen naar de andere wielen maar dat doet de audi nu niet omdat hij softwarematig uit is geschakeld
dat is al een keer bewezen dat ze dat gedaan hebben in dit BMW promo filmpje
als je echt wil zien hoe een audi het doet moet je een onafhankelijke test hebbe en niet een slager die zijjn eigen vlees keurt

Hier dit is objectief
kun je is zien wie er hier heer en meester is

http://www.youtube.com/watch?v=8zfKRdgoRo4

Profile photo of Belgiumops
Belgiumops October 25, 2010 om 17:14 | Report | Reply

dit kan niet de bmw gaat er zo vlot over en de audi geraakt nog niet in het midden?

Profile photo of RDC
RDC October 25, 2010 om 18:20 | Report | Reply

Leve BMW!

Profile photo of audibmw
audibmw October 25, 2010 om 21:09 | Report | Reply

Er is denk ik wel aan gekloot bij die Q5.
Maar dan nog.

een quattro is 62% achter aangedreven en 38% voor aan gedreven dus wordt niet verdeeld.

Een xDrive is 100% achter aangedreven, tenzij er iets gebeurt dan worden de voorwielen ook aangedreven om te corrigeren

?

Profile photo of Alexke
Alexke October 27, 2010 om 00:57 | Report | Reply

OK… even duidelijk stellen , ikzelf rij al jaren met een landrover met 1 middensper en voor en achter Tractie controle

wat ik hier voor opstelling zie : Totale slip op de 2 achterwielen dus met een geblokeerd midden diff zou je het kunnen overbruggen

nu een Q5 heeft een mechanisch torsen diff
een X3 een elektronische gedoe dat gelijkmatig alles verdeeld

het probleem met een torsen diff : als het geen weerstand voelt (frictie) zal het al zijn koppel naar die wielen sturen met het minst grip…
0Nm*3 = 0 naar voren
maar zelfs ijs heeft frictie dusja dit is dus enkel mogelijk als je 2 wielen in de lucht hangen , of als je op rollers staat

Audi lost dit natuurlijk op door de achterremmen lichtjes te laten remmen met ESP ! het lukt zelfs om even je handrem op te trekken

nu bij BMW zal het middendiff met sensors bediend zijn die alle cardan snelheden in de gaten houd , slim en effectief , wel minder betrouwbaar… , zelfs met ESP uit zal de BMW omhoogklimmen omdat de wiel sensoren niet nodig zijn .

nu wil ik wel eens een Q5 en een X3 het zelfde zien doen met 1 voorste wiel met tractie!
het zal niet lukken zonder ESP

Profile photo of erikspeed
erikspeed October 27, 2010 om 07:55 | Report | Reply

zou het iets met hun terugroepactie te maken hebben
;-)))

http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Auto/article/detail/1175066/2010/10/26/BMW-roept-150-000-auto-s-terug-in-VS.dhtml

Profile photo of wanderer
wanderer October 27, 2010 om 15:54 | Report | Reply

Hahaha als je dit gelooft ben je ook zot! reclame van bmw met allemaal bmw pr-mannetjes er omheen… op die stellage staat zelfs bmw reclame.

Zet die X5 maar eens naast een Audi 100 quattro op de skischans (wie kent die reclame nog? ;))

Profile photo of bjorn2000
bjorn2000 October 30, 2010 om 16:35 | Report | Reply

@wanderer: je kent blijkbaar niet eens het verschil tussen een X5 en X3 :p
En quattro is goed op de baan maar off-road is dit niet ideaal.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Log in

 

Facebook

7689 spotters

Installeer app