Volgens mij worden de bandjes een beetje te heet naar het einde van de ronde toe…zo iets voor de 5 minuten zie je ‘m duidelijk even worstelen met een paar van die krappere bochten en voordat ‘ie het rechte stuk opdraait breekt de achterkant nog een keer uit.
@centho: banden hebben een temperatuurgebied waar ze het beste werken. F1 slicks moeten heel heet zijn om optimaal te presteren. Maar de intermediates moeten ze koelen op t rechte stuk anders gaan ze dr aan. Worden ze te warm gaan ze smeren, rn duw je het profiel van zn plek.
@centho: hele andere compound. Straatbanden hebben koud al bijna net zoveel van hun grip als warm. En daarna raken ze vrij snel oververhit en slijten ze heel hard. Een raceband doet koud bijna niks (alsof je op ijs rijdt), maar kan wel veel beter tegen hitte en heeft dan ook ineens veel meer grip dan een straatband.
@centho: Omdat racebanden gemaakt zijn om bij hoge temperaturen goed te werken, die gebruik je namelijk niet op de straat en hoeven geen grip te bieden bij koude temperaturen.
Straatbanden daarentegen moeten juist bij normale temperaturen goed grip bieden en zullen als ze te warm worden weer minder goed presteren.
@centho: banden zijn bij een hogere temperatuur flexibeler wat voor meer grip zorgt. Elke band heef echter een optimale bedrijfstemperatuur, wordt de band te heet of te koud dan is de grip minder.
@noachristoffel: Voor een ronde tijd moet je wel het hele rondje rijden… kijk maar bij het begin linksonder op welk punt hij begint te tellen en aan het eind wederom linksonder op welk punt op het circuit hij knippert op 6:59:73… tel er gerust nog een paar seconden bij op om bij hetzelfde punt te komen…
neemt niet weg dat het erg snel is en erg knap gereden van de coureur….
@sardukar: Ik weet niet exact waarom, maar ik heb gewoon eens 2 willekeurige rondetijden bekeken op Youtube, en die rondetijden werden op exact dezelfde manier geklokt.
Waar hij aankomt, is een lijn overigens.
@SimonMc: Hier op autojunk zag ik een filmpje van de Corvette ZR1 op dezelfde manier getimed als deze Lambo, maar onderstaand filmpje van de 599XX is wel “helemaal rond”:
Ik vind het een klein beetje valsspelen omdat het niet helemaal rond is en die 7:04 natuurlijk net iets minder mooi op internet geslingerd kan worden dan een 6:59 😉
@sardukar: Misschien eens wat opzoekwerk doen voor je hier de detective gaat uithangen: ter hoogte van “Tribüne 13” mag niet op volle snelheid worden gereden om de veiligheid van de ingang te behouden. Daarom wordt dit stuk niet meegerekend en zo komt met aan de 20600 meter die voor alle straatauto’s wordt gehanteerd.
Indrukwekkend. Ongelooflijk zelfs. Moet je je even voorstellen dat de oudere hypercars (MC12, Enzo, Carrera GT, CCR,…) hier meer dan 20 seconden langer over doen. Hoe kan dat zelfs?!
Start en finish legt niet op de zelfde lijn en Bridge to Gantry is geen complete ronde.
Tel daar maar 20 tot 30 seconden bij afhankelijk van de auto om de ronde compleet te maken.
@HZW: dit is de “normale” afstand a.k.a. BtG van 20600 meter zoals gebruikelijk voor Ring-records. Een full lap is 210 meter langer, die kon ik vroeger lopen in 30 seconden.
@stephanotis: dit is helemaal niet btg. Dat is namelijk een ronde zonder het lange rechte stuk. Dat rechte stuk is veel langer dan 210 meter en loop jij echt niet in 30 seconden.
@alcantara: Dat is die man die binnen een half uur schade reed met zijn ferarri toch?
Nooit geweten dat hij de ring zo goed uit zijn hoofd kende yoh.
thx for the info 😉
wat zeuren jullie nou??
Die vent rijdt gvd de ballen uit zijn broek.
Temidden al het hypersuperdupersportcar geweld van de laatste tijd, komt lamborghini ff met een filmpje waarin, hoe je het wendt of keert, die lamborghini over de ring word geknald.
En gewoon een indrukwekkende tijd neerzet, op welke manier je het ook bekijkt.
Altijd goede publiciteit, maar ook een sneer naar ferrari zou ik zo denken, vanwege hun gezeur met hun uberhyperprius
@g40freak: Zie niet echt in hoe dit een sneer naar Ferrari zou moeten zijn. Sterker nog, Lamborghini laat wel zien met de SV ook erg snel te zijn, maar doet dit weliswaar wel met techniek die op afzienbare tijd door niemand meer gebruikt gaat worden. Laten we met z’n allen nog maar gewoon genieten van het feit dat zij er een nog atmosferische V12 achterin smijten.
Ik vind het altijd zo bizar hoe die mensen 7 minuten lang als een malloot zon auto over het circuit heen jagen, 7 minuten! Complete concentratie op volle snelheid. Een foutje en de ronde voor “niks”. Respect. Echt.
Mooi resultaat…speciale bandjes, een coureur die 59 kg weegt en speciale brandstof. Heerlijk filmpje om te zien overigens. Maar hij rijdt op het einde – na het supersnelle rechte stuk – bijna tegen de spitsige vangrail…oef !
Dit is echt een bijna onvoorstelbare tijd?! Als laatste had ik dit achter een Aventador gezocht.. Manmanman, of die (topper) coureur reed het rondje van z’n leven of we worden besodemietert.. Geweldig!
Volgens mij worden de bandjes een beetje te heet naar het einde van de ronde toe…zo iets voor de 5 minuten zie je ‘m duidelijk even worstelen met een paar van die krappere bochten en voordat ‘ie het rechte stuk opdraait breekt de achterkant nog een keer uit.
@jaapiyo: Ik weet er niet veel vanf maar waarom warmen ze de banden dan op bij de F1?
@centho: banden hebben een temperatuurgebied waar ze het beste werken. F1 slicks moeten heel heet zijn om optimaal te presteren. Maar de intermediates moeten ze koelen op t rechte stuk anders gaan ze dr aan. Worden ze te warm gaan ze smeren, rn duw je het profiel van zn plek.
@vali1992nl: Dank je wel , weer wat geleerd.
@centho: hele andere compound. Straatbanden hebben koud al bijna net zoveel van hun grip als warm. En daarna raken ze vrij snel oververhit en slijten ze heel hard. Een raceband doet koud bijna niks (alsof je op ijs rijdt), maar kan wel veel beter tegen hitte en heeft dan ook ineens veel meer grip dan een straatband.
@centho: Omdat racebanden gemaakt zijn om bij hoge temperaturen goed te werken, die gebruik je namelijk niet op de straat en hoeven geen grip te bieden bij koude temperaturen.
Straatbanden daarentegen moeten juist bij normale temperaturen goed grip bieden en zullen als ze te warm worden weer minder goed presteren.
@centho: banden zijn bij een hogere temperatuur flexibeler wat voor meer grip zorgt. Elke band heef echter een optimale bedrijfstemperatuur, wordt de band te heet of te koud dan is de grip minder.
niet verkeerd! jammer dat ie zo lelijk is. ZO had de SV er uit moeten zien:
http://www.automobilesreview.com/auto-news/dmc-shows-tuned-lamborghini-aventador-lp7004-roadster-sv/72710/
Zoo belachelijk veel mooier. En ook veel meer ”SV”.
DMC begrijpt hoe het hoort, Lamborhini zelf deze keer niet. Jammer.
Ze spelen een beetje vals… de tijd begint te tellen aan het einde van het rechte stuk en stopt aan het begin…
@sardukar: wat lul jij nou…
@noachristoffel: Voor een ronde tijd moet je wel het hele rondje rijden… kijk maar bij het begin linksonder op welk punt hij begint te tellen en aan het eind wederom linksonder op welk punt op het circuit hij knippert op 6:59:73… tel er gerust nog een paar seconden bij op om bij hetzelfde punt te komen…
neemt niet weg dat het erg snel is en erg knap gereden van de coureur….
@sardukar: dat is normaal bij dit soort video’s…
bridge to gantry noemen ze dat.
@Michiel1: Dan moet je toch echt even een keer googlen wat BTG betekent want dat is dit duidelijk niet…
@sardukar: inderdaad geen btg, maar kijk maar eens andere ronden van dit soort pogingen daar doen ze precies hetzelfde als hier!
@sardukar: Ik weet niet exact waarom, maar ik heb gewoon eens 2 willekeurige rondetijden bekeken op Youtube, en die rondetijden werden op exact dezelfde manier geklokt.
Waar hij aankomt, is een lijn overigens.
@SimonMc: Hier op autojunk zag ik een filmpje van de Corvette ZR1 op dezelfde manier getimed als deze Lambo, maar onderstaand filmpje van de 599XX is wel “helemaal rond”:
http://www.autojunk.nl/2010/04/ferrari-599xx-pakt-record-op-de-nurburgring
Ik vind het een klein beetje valsspelen omdat het niet helemaal rond is en die 7:04 natuurlijk net iets minder mooi op internet geslingerd kan worden dan een 6:59 😉
@sardukar: Misschien eens wat opzoekwerk doen voor je hier de detective gaat uithangen: ter hoogte van “Tribüne 13” mag niet op volle snelheid worden gereden om de veiligheid van de ingang te behouden. Daarom wordt dit stuk niet meegerekend en zo komt met aan de 20600 meter die voor alle straatauto’s wordt gehanteerd.
Op laptimes staat een tijd van 7:25 voor een lp700-4.
Waar komt dat verschil vandaan?
@alfablog: omdat de sv lp-750-4 SV heet.
Indrukwekkend. Ongelooflijk zelfs. Moet je je even voorstellen dat de oudere hypercars (MC12, Enzo, Carrera GT, CCR,…) hier meer dan 20 seconden langer over doen. Hoe kan dat zelfs?!
Start en finish legt niet op de zelfde lijn en Bridge to Gantry is geen complete ronde.
Tel daar maar 20 tot 30 seconden bij afhankelijk van de auto om de ronde compleet te maken.
@HZW: dit is de “normale” afstand a.k.a. BtG van 20600 meter zoals gebruikelijk voor Ring-records. Een full lap is 210 meter langer, die kon ik vroeger lopen in 30 seconden.
@stephanotis: dit is helemaal niet btg. Dat is namelijk een ronde zonder het lange rechte stuk. Dat rechte stuk is veel langer dan 210 meter en loop jij echt niet in 30 seconden.
Een hoop prof coureurs hier zo te lezen chapeau
Respect voor de coureur, mutkurve kon hij werkelijk geen kilometertjes sneller nemen. Dát is pas lef.
Kan niet op straatbanden..
@w0o0dy:
Mee eens.
Kan toch niet. Een 918 spyder is een paar seconden sneller. Die is lichter en heeft meer vermogen.
@991gt3rs: 918 Spyder is een stuk zwaarder.
@mauritsh: 50 Kg dacht ik? De 918 heeft 137pk meer. Van een aventador had ik echt nooit zo een snelle tijd verwacht. Heeft de SV ook 4WD?
@991gt3rs:
Op papier, officieus ruim boven de 900 pk, zoals gebruikelijk bij Porsche fabrieksopgaven.
Waarbij wel moet worden aangetekend dat die extra electrische pk’s wellicht niet de volle ronde beschikbaar zijn.
@gtwillem: Willem! Wat is hier aan de hand?
LamboPowerrrr !!!!
Zo die man kan zeker wel rijden. Zijn er van buiten ook filmpjes dat dit ding langs kwam blazen?
Uitstekende chauffeur. Super snel dit!
@mercedesbenze350cdi: Hoef ik toch geen halve minuut bij mijn rondetijden op te tellen 😉 BtG in 6:40
De coureur in kwestie is Afrojack.
@alcantara: Dat is die man die binnen een half uur schade reed met zijn ferarri toch?
Nooit geweten dat hij de ring zo goed uit zijn hoofd kende yoh.
thx for the info 😉
@g40freak: Hij kent hem niet eens uit z’n hoofd, dit was zijn 2de ronde ooit.
wat zeuren jullie nou??
Die vent rijdt gvd de ballen uit zijn broek.
Temidden al het hypersuperdupersportcar geweld van de laatste tijd, komt lamborghini ff met een filmpje waarin, hoe je het wendt of keert, die lamborghini over de ring word geknald.
En gewoon een indrukwekkende tijd neerzet, op welke manier je het ook bekijkt.
Altijd goede publiciteit, maar ook een sneer naar ferrari zou ik zo denken, vanwege hun gezeur met hun uberhyperprius
@g40freak: Zie niet echt in hoe dit een sneer naar Ferrari zou moeten zijn. Sterker nog, Lamborghini laat wel zien met de SV ook erg snel te zijn, maar doet dit weliswaar wel met techniek die op afzienbare tijd door niemand meer gebruikt gaat worden. Laten we met z’n allen nog maar gewoon genieten van het feit dat zij er een nog atmosferische V12 achterin smijten.
DE WEGLIGGING!!
Ik vind het altijd zo bizar hoe die mensen 7 minuten lang als een malloot zon auto over het circuit heen jagen, 7 minuten! Complete concentratie op volle snelheid. Een foutje en de ronde voor “niks”. Respect. Echt.
Knappe prestatie……goeie piloot.
Mooi resultaat…speciale bandjes, een coureur die 59 kg weegt en speciale brandstof. Heerlijk filmpje om te zien overigens. Maar hij rijdt op het einde – na het supersnelle rechte stuk – bijna tegen de spitsige vangrail…oef !
Dit is echt een bijna onvoorstelbare tijd?! Als laatste had ik dit achter een Aventador gezocht.. Manmanman, of die (topper) coureur reed het rondje van z’n leven of we worden besodemietert.. Geweldig!
Prachtig filmpje. Wat een klasse piloot.
Maar wat gebeurt er bij +/- 3.20 met de snelheidsmeter, die gaat volledig mis, hoe zou dat komen? Iemand?