FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Onboard bij de snelste F1 ronde ooit

jaapiyo Gepost op 21-01-2016 om 22:43 13.551 views | 39 reacties

Juan Pablo Montoya hoekt de Williams-BMW over Monza

Land: Italië


39 Reacties:

eferrari januari 21, 2016 om 23:03 # | Report | Reply

Fantastische coureur, fantastisch uitziende auto en het geluid fantastisch!

gijzerrr januari 21, 2016 om 23:19 # | Report | Reply

@eferrari: niks aan toe te voegen!

kliko januari 22, 2016 om 07:35 # | Report | Reply

@eferrari: Dit! Nu je dit zo weer ziet krijg je echt wel heimwee naar het geluid van vroegah. Wauw.

stefstuntpiloot januari 22, 2016 om 14:14 # | Report | Reply

@kliko: behalve dan die traction control die zo akelig kraakt

jordip januari 22, 2016 om 19:07 # | Report | Reply

@eferrari: fantastische Lap waarin alles klopt ben je vergeten 😉

g40freak januari 21, 2016 om 23:42 # | Report | Reply

Dat was een 1.19.526 in 2004.
Wat doen ze nu qua rondetijden?

lambo4all januari 21, 2016 om 23:45 # | Report | Reply

@g40freak: hamilton reed 1.23.3

gerjan januari 21, 2016 om 23:43 # | Report | Reply

Ogen dicht en genieten van het geluid

sietse_brouwer januari 21, 2016 om 23:50 # | Report | Reply

Je zou toch zeggen dat we daar nu ver onder zouden moeten zitten. Wat een machine en wat een coureur. Jammer dat de wagens van nu veel meer gericht zijn op veiligheid dan op snelheid.

mrbilzerian januari 22, 2016 om 00:05 # | Report | Reply

Echt ziek hoe hij zo’n auto beheerst

ippy januari 22, 2016 om 00:12 # | Report | Reply

Op het einde.

Engineer: ‘That was pretty quick Frank.’

thefmanl januari 22, 2016 om 00:13 # | Report | Reply

Mister Williams aan het eind, knikt zo van een oké rondje ?

sportevo januari 22, 2016 om 08:29 # | Report | Reply

@thefmanl: en vervolgens over de boordradio klagen dat het best nog wat sneller kon…

ukbob januari 22, 2016 om 00:20 # | Report | Reply

Wat een machtig mooi geluid toen nog..!

5cilinder januari 22, 2016 om 00:29 # | Report | Reply

Super! Ik hoorde trouwens laatst bij andere tijden sport dat Arie Luyendyk het track record in Indianapolis heeft, compleet niet met dit te vergelijken natuurlijk, maar 385 kmh gemiddeld klonkt aardig indrukwekkend.

pinut187 januari 22, 2016 om 04:45 # | Report | Reply

Geweldig! Wat een baas, jammer dat hij de F1 heeft verlaten…..

vtechlover januari 22, 2016 om 06:57 # | Report | Reply

Dit staat normaal gesproken op pornhub man wat is dit porno zeg! Prachtig geluid

TheVeenmeister januari 22, 2016 om 07:25 # | Report | Reply

Vroegâh was alles beter! Zeker de F1…

hassani januari 22, 2016 om 07:27 # | Report | Reply

WAUW! Toen was het nog de moeite waard om naar de Formule 1 te kijken en luisteren! Donders wat een moddervet gruwelijk geluid en autobeheersing! Lekkere baan ook btw, de Temple of Speed.

desjonnies januari 22, 2016 om 07:44 # | Report | Reply

Mooiste is dat het motorblok waarschijnlijk een oud blok uit een gewone BMW is geweest, met een ton of meer achter zijn hoeven.
Dat blok legden ze buiten om te roesten en pakten het dan voor een laatste opdracht in de F1.
Het gietijzer van die oude blokken was namelijk door het uitzetten en afkoelen in het gewone leven veel taaier en stijver geworden dan een nieuw gegoten motorblok !
En dat is echt waar !

e30m20b27 januari 22, 2016 om 08:05 # | Report | Reply

@desjonnies: Volgens mij was dat alleen met de 1.5 turbo blokken ver hiervoor nog. Dat was het blok van een bmw 2002(?) Kortom volgens mij hebben ze deze methode wel toegepast alleen dat was ver voor de periode van deze Williams.

sportevo januari 22, 2016 om 08:33 # | Report | Reply

@e30m20b27: klopt, was het M10 blok die al een leven hadden gehad. Goed warm geweest, dat zorgde dat de stress uit de motor was en ze dat enorme vermogen van 1450pk geschat (de testbank ging niet verder dan 1300pk) in 1986 aankonden.

undifined1 januari 22, 2016 om 08:05 # | Report | Reply

@desjonnies: dat is niet waar hier. Dat was het geval bij de 1.5 liter turbo motors in de jaren 80. Die hadden het M10 blok. Deze v10 blokken waren echt uit de tijd van de exotische materialen.

sportevo januari 22, 2016 om 08:30 # | Report | Reply

@desjonnies: het lijkt misschien wel een oud filmpje maar de jaren 80 was dit toch echt niet..

pvs1 januari 22, 2016 om 12:18 # | Report | Reply

@MauritsH:

Als je meer wilt weten over de F1 motor, google is op “paul rosche”
Onder zijn bewind bij BMW zijn een hoop leuke dingen gedaan.

https://youtu.be/0VVoUUY4UG0

pvs1 januari 22, 2016 om 12:34 # | Report | Reply

@MauritsH:

https://youtu.be/t5Dbp_SuMHE

kobus1967 januari 22, 2016 om 08:31 # | Report | Reply

I think I just creamed my panties.

piwie januari 22, 2016 om 08:31 # | Report | Reply

En hoe hard zou het gegaan zijn als ze niet van die vertragende regeltjes zouden hebben….
Echte ”slicks” bijvoorbeeld i.p.v. banden met die groeven!

boomhauwer januari 22, 2016 om 08:48 # | Report | Reply

Alleen de camera beelden zijn beter geworden sinds 2004,de rest…

boltiev6 januari 22, 2016 om 09:08 # | Report | Reply

Toen mooi geluid nog heel gewoon was…

desjonnies januari 22, 2016 om 09:38 # | Report | Reply

@iedereen, inderdaad, zoals undefined en E30M20B27 al aangeven : het oude M10 – 2002 blok is gebruikt als F1 Turbo blok door BMW.
Ik heb hier wat (in)leesvoer voor MauritsH

http://www.bmwblog.com/2015/04/13/the-history-of-bmw-in-f1/

http://www.enginebuildermag.com/2015/05/blast-from-the-past-the-most-powerful-formula-1-engine-ever/

pvs1 januari 22, 2016 om 12:22 # | Report | Reply

@desjonnies:

BMW megatron motor

MauritsH januari 22, 2016 om 14:31 # | Report | Reply

@desjonnies: Mijn dank is groot! Ik heb weer wat te doen dit weekend 🙂

mrrallycross januari 22, 2016 om 11:28 # | Report | Reply

Vroeger toe een f1 auto nog hard ging..

addiction4cars januari 22, 2016 om 13:28 # | Report | Reply

@mrrallycross: en een heerlijke sound produceerde!

duderuud januari 22, 2016 om 16:46 # | Report | Reply

Ik ben al een idee lul met 38 meer vroeger was het gewoon beter 🙂
Pure porno

hbas januari 22, 2016 om 19:35 # | Report | Reply

Toch leuk voor BMW om te kunnen zeggen dat zij de snelste ronde ooit in de formule 1 hebben

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app