FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Crashtest – Volvo 940 vs Toyota Yaris

alwood Gepost op 07-11-2010 om 19:12 5.616 views | 6 reacties

Tussen de auto's 13 jaar verschil, maar wat betekent dat voor de veiligheid?


6 Reacties:

floryn november 7, 2010 om 21:40 # | Report | Reply

Dankje Alwood! Ik ga voor de lange motorkap…

Jochempie november 7, 2010 om 22:29 # | Report | Reply

@floryn: Je gaat dus voor de geknakte a-stijl en het dashboard dat je lichaam indringt? Succes…

Alwood november 7, 2010 om 22:58 # | Report | Reply

@Jochempie: grapjas, anders kijk je nog eens goed wat de a-stijl van de Yaris doet… over knakken gesproken, de voorruit van de volvo blijft tenminste nog een beetje heel, die van de Toyota verre van.

floryn november 8, 2010 om 23:12 # | Report | Reply

@Jochempie: Ja ik kan niet heel precies zien welke auto er nu veiliger is, maar ik hou meer van een zware auto met grote kreukelzone. De 940 is natuurlijk niet meer van deze tijd al het gaat om veiligheid, maar komt een aardig stuk mee. Gelukkig zijn de dashboards van volvo ook ontworpen voor crashes.

jzaero november 9, 2010 om 14:31 # | Report | Reply

@floryn: Ik kan mij voorstellen dat je bij HUIDIGE standaarden voor een auto gaat met een langere motorkap wat automatisch betekent dat ie een langere kreukelzone heeft, maar in deze crash heb ik liever de Yaris. Bij beide raak je het stuur wel, maar bij de Volvo komt dat stuur ook nog eens je interieur binnengedrongen. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling als je crasht. Het gevaarlijkste is wel het klemzitten tussen je stoel en dashboard.

shicomm maart 9, 2014 om 10:44 # | Report | Reply

5th gear deed zoiets een tijd geleden ook al. Toen met een kleine renault en een grote volvo station.
Het kleintje komt er in dit geval elke keer beter af dan het grote slagschip.
An sich geen schande gezien de leeftijd , het laat goed zien hoe veilig de kleintjes tegenwoordig zijn.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app