FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Mee met de trend, own car


adinsx Gepost op 07-01-2012 om 18:18 939 views | 13 reacties

Nouja, omdat het kan zullen we maar zeggen.Info:Mégane II RS230 F1-Team R262.0T met 230pk, na chip ~260.Recaro-kuipstoelen, mechanisch slip-dif, 4zuiger bremboklauwen etc. Niet te vergeten Hothatch van het jaar 2007 ;-)Auto is niet 100% origineel, maar moet dat weer worden. Dus met R26 bestickering (zie google), tinting ramen eraf, originele logo's.

Locatie: Gelderland
Land: Nederland



13 Reacties:

Polo90 januari 8, 2012 om 11:32 # | Report | Reply

Wow, heerlijk wagentje man!!

dennisr januari 8, 2012 om 12:06 # | Report | Reply

moet eerst zeggen, als jij me zou vertellen dat je een Renault Megane rijd zou ik er niet warm van worden, maar dit is wel de mooiste die ik ooit heb gezien! zo is het echt wel een mooie wagen! waarom origineel maken, is toch mooi zo 😀

adinsx januari 8, 2012 om 12:53 # | Report | Reply

@polo90
Thanks 🙂

@dennisr
Klopt, op normale uitvoeringen is de hoekige kont nou niet het mooiste van de Mégane II. Op de RS is het een stuk beter te pruimen dankzij dikkere bumpers etc.

Tja, origineel maken. Ik ben nogal een origineel-freak. Als ik het goed wil doen zouden de velgen en spiegelkappen weer antraciet moeten worden, maar dat doe ik niet denk ik. Renaultlogo in de neus laten we wellicht ook nog zwart. De bumperbestickering moet er wel weer op komen. Zo was de auto met nog wat meer zilveren details voor de eerste eigenaar die zwart liet spuiten: http://img385.imageshack.us/img385/9863/47zkxsny8.jpg

Qua tuning:
De auto heeft een grotere intercooler, en mapping. Maar ik wil nog een keer custom-made laten rollen. Rond de 260-268pk ligt de grens. Meer levert de turbo niet, maar het gaat hard zat zo. Wegligging is tenslotte ook belangrijk en dat zit wel snor.

dennisr januari 8, 2012 om 13:13 # | Report | Reply

@adinsx: die chroom stukjes op de zijkant zou ik idd wel terug brengen, mooi ”detail” 🙂 maar verder zou ik er persoonlijk niks aan doen denk ik.. erg mooi ding zo, maarja als je origineel-freak bent 😛 en 260pk lijkt me ook genoeg voor zo’n wagen.. zit niet heel veel gewicht in toch ?

adinsx januari 8, 2012 om 13:18 # | Report | Reply

Nou iets meer als 1300kg is het wel hoor. Mijn vorige RS (Clio II RS182) had 182pk (2.0-16v turboloos) op 1010kg. Was wat lichter met het de bocht in gooien, maar het extra vermogen en sperdif maken de Mégane toch een fijnere hothatch.

Die zilveren details in de zijkant komen terug, inclusief stickers. (kost overigens ruim 300,- die verrekte bestickering). Ramentinting moet eigenlijk minder getint, en zo zijn er nog wat kleine dingen waar ik me aan stoor. Maar nee, rijdt heerlijk verder :p

Overigens de foto met de zilveren velgen is de winterset. 17″ Clio III RS197 velgen.

dragspert januari 8, 2012 om 14:41 # | Report | Reply

Zo’n ding heeft toch een elektronisch sper differentieel ipv mechanisch?
Laatst met zo’n ding gereden. Waanzinnig! Wegligging is perfect en strak. Jammer dat ze nooit ‘mee gedaan’ hebben met de gti’s en st’s e.d. Want je maakt het ze knap lastig. Mooie verschijning zo in het zwart! Nu idd weer de ‘knipogen’ op de bumpers en voorscherm:)

adinsx januari 8, 2012 om 19:45 # | Report | Reply

@dragspert: Nee, elektronisch sper passen andere merken toe, dat is ook zo nep. Nee, we hebben een echt torsen-sper in de Mégane.

Natuurlijk ook Revo-knuckle, waar Ford met de RS zijn marketing op legde. Renault Sport heeft het al sinds 2004.

Overigens, hoezo niet meedoen met de GTI’s en ST’s? Bij menig test is de RS het snelst/best qua wegligging. Zie Autocar 2007 hothatch test.

dragspert januari 8, 2012 om 23:58 # | Report | Reply

@adinsx: ik doelde op de verkoop aantallen;) ik vind het een topper in ieder geval:)

adinsx januari 9, 2012 om 09:50 # | Report | Reply

@dragspert: Ah zo, nee niet veel van verkocht. (gelukkig, lekker exclusief dus). Slechts 32 van geleverd in Nederland, waarbij ik de enige mét xenon ben. Dat was geen mogelijke optie, maar de eerste eigenaar liet het later voor ruim 2k alsnog inbouwen met alle sensoren etc.

adinsx januari 8, 2012 om 19:47 # | Report | Reply

@dragspert: Overigens, het is en blijft Frans. Afwerking kon hier en daar beter tov een GTI o.i.d. Maar mechanisch zit het op en top in elkaar wat mij betreft.

sandoz januari 8, 2012 om 15:28 # | Report | Reply

Misschien moet je voor de bestickering even op ebay kijken. Zorg wel dat je op .nl/.de/.com/.co.uk en in jouw geval de belangrijkste .fr even kijkt.

Voor mijn auto wilde ik de bestickering laten vervangen. Dealer vraagt enkel voor de striping €199.
Op ebay heb ik voor mijn auto dezelfde gevonden voor 30 pond. Is nog al verschil!!!

Leukste is dat ik nog nooit striping heb geplaatst, maar omdat het me ongeveer 40 euro kosten om het allemaal hier te krijgen, toch zelf maar eens een poging te wagen. Bijna iedereen heeft het met een microscoop bekeken en niemand heeft er iets op aan te merken.

Koste mij wel een kleine 100 uur eer dat ik alles na me zin had zitten.
Ik had alleen tijd in weekend, dus moest iedere keer heel de auto schoonmaken, ontvetten en weer droog maken.

adinsx januari 8, 2012 om 19:46 # | Report | Reply

@sandoz: Zal er eens naar kijken binnenkort. Er zijn wel replicasets in de UK te koop voor een schijntje van de prijs, maar die kloppen niet 100% qua vlakken. En ik wil het natuurlijk wel 100% kloppend hebben 🙂

joskeboske oktober 15, 2012 om 23:16 # | Report | Reply

Mooie auto! 🙂

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.