FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Zo worden leaseauto's ingenomen

autoblogger Gepost op 19-12-2014 om 11:39 21.678 views | 21 reacties

Na afloop van een leasecontract bij LeasePlan gaan de meeste auto’s naar de Car Terminal, om van daaruit verder verwerkt te worden. In deze video zie je hoe dat allemaal werkt.

Land: Nederland



21 Reacties:

Svenska_Aeroplan_AB december 19, 2014 om 13:15 # | Report | Reply

Sta je dan met je 30.000 14% dieseltjes waar geen particulier tegenaan pist…

rubentheys december 19, 2014 om 13:16 # | Report | Reply

Hier en daar een verdwaalde rode auto, maar over het algemeen: wat een treurnis qua kleuren daar!

gash december 19, 2014 om 13:26 # | Report | Reply

Wat zou Leaseplan betalen voor deze infomercial? ‘Bijzondere auto’s’, bedoelt ‘ie daarmee soms ‘bijzonder saai’?

sydney december 19, 2014 om 13:43 # | Report | Reply

@gash: Zit waarschijnlijk bij de deal tussen BNR en LeasePlan in. 😉

lowbird december 19, 2014 om 13:30 # | Report | Reply

Leuke achtergrond, mooi om eens te zien

sydney december 19, 2014 om 13:41 # | Report | Reply

Meestal laat de leasemaatschappij hem eerst even drie weken lang in de weg staan op het toch al overvolle terrein en vervolgens als je net om een uur of 17:30 op vrijdagmiddag een biertje drinkt,staat die &#*”; trailer voor je neus.

Het liefst als het pleurisweer is.

reggie-boy_rood december 19, 2014 om 13:41 # | Report | Reply

Interessant!

e550 december 19, 2014 om 14:17 # | Report | Reply

Toch wel lekker zo’n A7. Zijn de prijzen daar doorgaans lager?

sydney december 19, 2014 om 14:58 # | Report | Reply

@e550: Niet lager als bij elke andere occasionoutlet welke alle grote dealerbedrijven en leasemaatschappijen tegenwoordig hebben.

knipperlichtje december 19, 2014 om 14:58 # | Report | Reply

Erg interessant om te zien wat er met m’n auto gebeurt nadat ik ‘m bij de dealer heb gedropt. Pure reclame natuurlijk, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Kvgorp december 19, 2014 om 20:16 # | Report | Reply

@knipperlichtje: m’n auto…?

ptothem december 19, 2014 om 15:20 # | Report | Reply

Eerst krijgen we een paar minuten lang te zien hoe de auto’s worden gewassen, geïnspecteerd en gerestyled om vervolgens te luisteren naar een verkoper die vertelt dat de auto in de showroom komt te staan zoals de vorige eigenaar hem heeft ingeleverd, om een eerlijk beeld te geven over het gebruik. Hier begint het dus al…..

stamp december 19, 2014 om 15:30 # | Report | Reply

@ptothem: En nog even proberen om het “fabeltje” van afgeragde auto’s te ontkrachten, terwijl élke auto eerst wordt gewassen, want élke ex-lease-bak wordt ongewassen en uitgewoond ingeleverd.

Niet helemaal waar natuurlijk, want als je een beetje slimme lease maatschappij hebt, betaal je als leaseridder gewoon voor de schades die je veroorzaakt en verzuimt te melden, maar toch.

boogieman december 19, 2014 om 15:49 # | Report | Reply

Haha het grote terein is van koopman car terminal, hier heb ik gewerkt! Leuk werk en leuk om weer eens terug te zien!

sjouveur december 19, 2014 om 18:21 # | Report | Reply

@boogieman: Heb er zelf ook (voor een korte periode) gewerkt. Leuk werk inderdaad en een dagje Leaseplan rijden was altijd erg afwisselend qua auto’s. Voor de rest ook wel eens een dag lang alleen maar QashQais gereden, haha. En de Nismo’s vervelen ook nooit natuurlijk 😉

boogieman december 19, 2014 om 23:30 # | Report | Reply

@sjouveur: in welke periode heb jij er gewerkt dan?

VeniVidiVici december 19, 2014 om 18:39 # | Report | Reply

Hahaha haastig polijsten met een rotatie polisher… doe dan niks! Swirls all over the place!

a6jw december 19, 2014 om 19:16 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: Je bedoelt zeker hologrammen? Swirls krijg je van de wasstraat. Door te polijsten met een rotary krijg je wel degelijk de krassen eruit. Sterker nog, dat gaat sneller dan met een DAP. De dual action polisher is dan ook stap twee, om de glans er in te krijgen. Dus ze doen het wel degelijk goed (mits ze na de rotary er nog met de DAP overheen gaan. Bovendien zag ik een polijstmiddel van 3M, ook niet het minste.

schellekens006 december 19, 2014 om 22:44 # | Report | Reply

Tjonge wat een vermogen gaat daar in om. Maar tis wel lekker ze hebben ze al verdiend in de eerste jaren…

Alfarobert december 20, 2014 om 10:04 # | Report | Reply

Ik heb m’n Alfa van Milano.Geen garantie maar wel duizenden euro’s goedkoper als van een “normale”dealer.Naar garage gebracht met de opdracht dat alles weer als nieuw moest zijn.Koste me toen 800euro maar nog steeds veel geld verdiend en geen garantie meer nodig.

citroen4life december 25, 2014 om 23:09 # | Report | Reply

Ik werk als Hiker. Er zitten soms idd afgeragde, smerige kras bakken tussen en de meeste komen dan ook gelijk in de handel terecht. Maar soms worden ze ook hergebruikt voor short-lease of ze gaan de showroom in.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.