carsofnl Foto van de maand : Audi E-Tron

Foto's: Tesla Model S in Noorwegen


widodh Gepost op 26-01-2015 om 6:55 7.154 views | 40 reacties

Onderweg van Zweden naar Noorwegen via de Fiskevägen route deze foto's gemaakt.



40 Reacties:

sir_smokalot januari 26, 2015 om 07:40 # | Report | Reply

Mooi! Wat deed de range van de Tesla, en hoe waren de temperaturen?

widodh januari 28, 2015 om 14:09 # | Report | Reply

@sir_smokalot: Range is eigenlijk gelijk aan die in Nederland. Ik heb -22C mee gemaakt en verbruik ging niet hard omhoog.

Dat komt grotendeels ook doordat je hier niet harder dan 80km/h kan (en wil!) rijden, maar vaak rijd je zo rond de 70km/h.

Gewoon verwarming op 20C en ook stoelverwarming aan.

De SuperChargers staan op maximaal 200km bij elkaar vandaan, geen enkel probleem.

widodh januari 28, 2015 om 14:15 # | Report | Reply

@sir_smokalot: Koudste was -22 en de range was toen nog prima, vergelijkbaar met in Nederland.

Dat komt omdat je hier langzamer rijd, 70 a 80 maximaal, vaak zelfs maar 60 op deze weg.

500km op een dag is véél door Noorwegen en Zweden.

Gewoon verwarming op 20C, stoelverwarming op max en rijden!

Alfarobert januari 26, 2015 om 09:00 # | Report | Reply

Neem aan dat het daar tussen de -30 en -40 is dus z’n range zal wel tot de helft gereduceerd zijn(vermoed ik)

lohran januari 26, 2015 om 12:21 # | Report | Reply

@Alfarobert: Da’s wel erg koud hoor, denk dat het wel wat minder is 😉

fijnkonijn januari 28, 2015 om 10:49 # | Report | Reply

@Alfarobert: valt denk ik wel mee. Hier in Zwitserland in de bergen -19 gehad en de range was max. 10% minder. De truuk is om de auto voor te verwarmen terwijl ie aan de lader hangt. Dan wordt de batterij niet gebruikt. Dan begin je de reis met een volle batterij.

Wat er wél aardig in hakt is de enorme rolweerstand veroorzaakt door rijden door sneeuw. Dat heb ik ook een keer gehad en toen had ik wel 25% minder range. Maar goed, dat heb je met elke auto. Door de sneeuw ploegen (uit zicht van banden) kost nu eenmaal energie.
25% range-reductie betekend nog steeds effektief 250 tot 280km range. Meer als genoeg om naar een volgende SuperCharger te komen in Noorwegen.

reistje januari 18, 2017 om 02:35 # | Report | Reply

@Alfarobert: Hij verwarmd de batterij wat uiteraard wat energie kost maar er ook voor zorgt dat drop in range erg mee valt.

Als ik mij niet vergis doet hij dat ook als je hem oplaad in koude condities.

laurensxmourik januari 26, 2015 om 09:16 # | Report | Reply

Mooie platen!

blacksquad januari 26, 2015 om 09:28 # | Report | Reply

Super gaaf!!

mrrallycross januari 26, 2015 om 10:25 # | Report | Reply

Hebben ze daar al om de 100km laadpalen?

jorndvv januari 26, 2015 om 10:32 # | Report | Reply

@mrrallycross: zoiets. In die landen betalen elektrische rijders niks voor de overheid(tol, belastingen etc)

jorndvv januari 26, 2015 om 10:34 # | Report | Reply

Daarom staan daar ook zo veel laadpaaltjes

fijnkonijn januari 28, 2015 om 10:53 # | Report | Reply

@jorndvv: Zelfs een zeer ongunstige 25% range-reductie betekend nog steeds effektief 250 tot 280km range (real-life ervaring). Meer als genoeg om naar een volgende SuperCharger te komen, ook in Noorwegen.

Geen “laadpaaltjes” nodig (duurt ook erg lang met een Model S want de batterij is groooot).

widodh januari 28, 2015 om 14:09 # | Report | Reply

@mrrallycross: Ik maak gebruik van de Tesla SuperChargers, zie http://www.supercharge.info/ voor alle locaties.

Maurice16 januari 26, 2015 om 11:24 # | Report | Reply

Gave foto’s! Leuk om zo’n Nederlandse Tesla zo ver weg te zien in de ijzige kou. Ik zag juist een Noorse Tesla in Zandvoort afgelopen zomer. 😉

lohran januari 26, 2015 om 12:20 # | Report | Reply

Heerlijke trip zeg! Kom vaak voor m’n werk in Scandinavië en geniet er altijd weer van om over de sneeuw te rijden.
Enjoy!

sjaakdraak januari 26, 2015 om 12:37 # | Report | Reply

Wat voor een functies beoefenen jullie, dat je van die mooie trips mag maken?

widodh januari 28, 2015 om 14:13 # | Report | Reply

@sjaakdraak: Ik heb een eigen IT bedrijf. Zo ook de Model S gekocht en nu 3 weken door Zweden en Noorwegen aan het rijden.

flik2punt0 januari 26, 2015 om 17:17 # | Report | Reply

Mooie foto ’s hoe doe jij dat dan met die sneeuw dat je voorkant nog zo schoon is?

metalmike januari 28, 2015 om 10:04 # | Report | Reply

@flik2punt0: Geen vallende sneeuw en nauwelijks verkeer wat het voor je opwerpt en geen strooizout wat er bruine smurrie van maakt?

widodh januari 28, 2015 om 14:10 # | Report | Reply

@flik2punt0: De sneeuw op de achterkant is alle verse poedersneeuw die de in de werveling van de auto blijft kleven.

Om de 50km even stoppen en achterkant schoon maken, anders zien anderen je lichten niet meer.

trustmeiamanengineer januari 28, 2015 om 10:12 # | Report | Reply

Heerlijk! Voor de opvolger de dual-motor versie? Lijkt me wat handiger (en veiliger) in de sneeuw 😉

fijnkonijn januari 28, 2015 om 10:51 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: de RWD versie doet het al fantastisch in de glibberige sneeuw. Het zwaartepunt ligt *onder* de assen en de traction-control is héél erg goed. De auto stuurt erg fijn en voorspelbaar.

widodh januari 28, 2015 om 14:13 # | Report | Reply

@fijnkonijn: Klopt! De TC werkt echt perfect. Ik ben verbaasd hoe goed deze auto met RWD rijd in deze omstandigheden.

rolov januari 28, 2015 om 10:21 # | Report | Reply

Wel erg gaaf om met een Tesla zo ver te rijden.

ohoogeveen januari 28, 2015 om 10:37 # | Report | Reply

Elektrische 4 wiel drifts FTW!

widodh januari 28, 2015 om 14:11 # | Report | Reply

@ohoogeveen: Ik heb een gewone S85, dus moet het met RWD doen. Driften? Jup, de hele dag door 🙂

eett januari 28, 2015 om 10:51 # | Report | Reply

Op het TeslaMotorsClub forum heeft widodh aangegeven dat zijn verbruik nu 236Wh per kilometer is over de hele reis. Daarmee is zijn bereik naar verwachting tussen de 300 en 325 kilometer bij een full charge.

eett januari 28, 2015 om 10:53 # | Report | Reply

@eett: Iets te snel verstuurd.
Mooie plaatjes Widodh!

widodh januari 28, 2015 om 14:11 # | Report | Reply

@eett: Klopt! Langse stuk wat ik moest rijden was van Zweden naar Noorwegen. 250km via besneeuwde wegen en bijna geen verkeer. Geen enkel probleem.

Thijsj januari 28, 2015 om 11:12 # | Report | Reply

Gaaf om een tesla zo ver weg te zien komen!

widodh januari 28, 2015 om 14:12 # | Report | Reply

@Thijsj: Inmiddels zijn we in Tromsø, ver boven de poolcirkel in Noorwegen.

bas_bzb januari 28, 2015 om 11:59 # | Report | Reply

ik ben een beetje tesla moe

12Esc januari 28, 2015 om 12:42 # | Report | Reply

cool!

sr20det januari 28, 2015 om 12:47 # | Report | Reply

Meer tesla palen daar dan in heel Nederland joh

SDM januari 28, 2015 om 15:06 # | Report | Reply

Jaloers!! Wij gaan ook al jaren op vakantie naar Noorwegen, helaas niet met een Tesla. Prachtige foto’s geniet er van!

mrB januari 28, 2015 om 18:08 # | Report | Reply

Sweet, autojunk heeft een vernieuwd uiterlijk! Nu autoblog zelf nog! Gave foto’s ook btw.

autoblogger januari 29, 2015 om 08:35 # | Report | Reply

@mrB: check, opmerken of suggesties zijn welkom:
http://www.autojunk.nl/2015/01/nieuwe-autojunk-layout

TimoBac januari 29, 2015 om 19:16 # | Report | Reply

100% awesome. Wat een avontuur

reistje januari 18, 2017 om 02:37 # | Report | Reply

Foto 1 en 2 zijn erg gaaf. Het blijft wel wat vreemd ogen met de luchtvering omhoog.

Fijne vakantie in ieder geval!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.