FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Lamborghini Aventador SV doet de 'Ring in minder dan 7 minuten

mauritsh Gepost op 16-05-2015 om 17:49 19.752 views | 47 reacties

En dat zonder hybride power, wát een prestatie!

Locatie: Nurburgring
Land: Duitsland



47 Reacties:

jaapiyo mei 16, 2015 om 18:48 # | Report | Reply

Volgens mij worden de bandjes een beetje te heet naar het einde van de ronde toe…zo iets voor de 5 minuten zie je ‘m duidelijk even worstelen met een paar van die krappere bochten en voordat ‘ie het rechte stuk opdraait breekt de achterkant nog een keer uit.

centho mei 16, 2015 om 18:55 # | Report | Reply

@jaapiyo: Ik weet er niet veel vanf maar waarom warmen ze de banden dan op bij de F1?

vali1992nl mei 16, 2015 om 19:01 # | Report | Reply

@centho: banden hebben een temperatuurgebied waar ze het beste werken. F1 slicks moeten heel heet zijn om optimaal te presteren. Maar de intermediates moeten ze koelen op t rechte stuk anders gaan ze dr aan. Worden ze te warm gaan ze smeren, rn duw je het profiel van zn plek.

centho mei 17, 2015 om 10:18 # | Report | Reply

@vali1992nl: Dank je wel , weer wat geleerd.

mrs250 mei 16, 2015 om 19:16 # | Report | Reply

@centho: hele andere compound. Straatbanden hebben koud al bijna net zoveel van hun grip als warm. En daarna raken ze vrij snel oververhit en slijten ze heel hard. Een raceband doet koud bijna niks (alsof je op ijs rijdt), maar kan wel veel beter tegen hitte en heeft dan ook ineens veel meer grip dan een straatband.

marv46 mei 16, 2015 om 19:19 # | Report | Reply

@centho: Omdat racebanden gemaakt zijn om bij hoge temperaturen goed te werken, die gebruik je namelijk niet op de straat en hoeven geen grip te bieden bij koude temperaturen.

Straatbanden daarentegen moeten juist bij normale temperaturen goed grip bieden en zullen als ze te warm worden weer minder goed presteren.

lambo4all mei 16, 2015 om 19:20 # | Report | Reply

@centho: banden zijn bij een hogere temperatuur flexibeler wat voor meer grip zorgt. Elke band heef echter een optimale bedrijfstemperatuur, wordt de band te heet of te koud dan is de grip minder.

jrmpower24 mei 16, 2015 om 18:56 # | Report | Reply

niet verkeerd! jammer dat ie zo lelijk is. ZO had de SV er uit moeten zien:

http://www.automobilesreview.com/auto-news/dmc-shows-tuned-lamborghini-aventador-lp7004-roadster-sv/72710/

Zoo belachelijk veel mooier. En ook veel meer ”SV”.
DMC begrijpt hoe het hoort, Lamborhini zelf deze keer niet. Jammer.

sardukar mei 16, 2015 om 18:57 # | Report | Reply

Ze spelen een beetje vals… de tijd begint te tellen aan het einde van het rechte stuk en stopt aan het begin…

noachristoffel mei 16, 2015 om 19:01 # | Report | Reply

@sardukar: wat lul jij nou…

sardukar mei 16, 2015 om 19:04 # | Report | Reply

@noachristoffel: Voor een ronde tijd moet je wel het hele rondje rijden… kijk maar bij het begin linksonder op welk punt hij begint te tellen en aan het eind wederom linksonder op welk punt op het circuit hij knippert op 6:59:73… tel er gerust nog een paar seconden bij op om bij hetzelfde punt te komen…

neemt niet weg dat het erg snel is en erg knap gereden van de coureur….

Michiel1 mei 16, 2015 om 19:05 # | Report | Reply

@sardukar: dat is normaal bij dit soort video’s…
bridge to gantry noemen ze dat.

sardukar mei 16, 2015 om 19:07 # | Report | Reply

@Michiel1: Dan moet je toch echt even een keer googlen wat BTG betekent want dat is dit duidelijk niet…

Arthur94 mei 16, 2015 om 19:26 # | Report | Reply

@sardukar: inderdaad geen btg, maar kijk maar eens andere ronden van dit soort pogingen daar doen ze precies hetzelfde als hier!

SimonMc mei 16, 2015 om 19:27 # | Report | Reply

@sardukar: Ik weet niet exact waarom, maar ik heb gewoon eens 2 willekeurige rondetijden bekeken op Youtube, en die rondetijden werden op exact dezelfde manier geklokt.
Waar hij aankomt, is een lijn overigens.

sardukar mei 16, 2015 om 20:39 # | Report | Reply

@SimonMc: Hier op autojunk zag ik een filmpje van de Corvette ZR1 op dezelfde manier getimed als deze Lambo, maar onderstaand filmpje van de 599XX is wel “helemaal rond”:

http://www.autojunk.nl/2010/04/ferrari-599xx-pakt-record-op-de-nurburgring

Ik vind het een klein beetje valsspelen omdat het niet helemaal rond is en die 7:04 natuurlijk net iets minder mooi op internet geslingerd kan worden dan een 6:59 😉

bcbraems mei 16, 2015 om 22:12 # | Report | Reply

@sardukar: Misschien eens wat opzoekwerk doen voor je hier de detective gaat uithangen: ter hoogte van “Tribüne 13” mag niet op volle snelheid worden gereden om de veiligheid van de ingang te behouden. Daarom wordt dit stuk niet meegerekend en zo komt met aan de 20600 meter die voor alle straatauto’s wordt gehanteerd.

alfablog mei 16, 2015 om 19:05 # | Report | Reply

Op laptimes staat een tijd van 7:25 voor een lp700-4.

Waar komt dat verschil vandaan?

clarkson mei 16, 2015 om 20:05 # | Report | Reply

@alfablog: omdat de sv lp-750-4 SV heet.

kapiteinaudi mei 16, 2015 om 19:15 # | Report | Reply

Indrukwekkend. Ongelooflijk zelfs. Moet je je even voorstellen dat de oudere hypercars (MC12, Enzo, Carrera GT, CCR,…) hier meer dan 20 seconden langer over doen. Hoe kan dat zelfs?!

HZW mei 16, 2015 om 19:19 # | Report | Reply

Start en finish legt niet op de zelfde lijn en Bridge to Gantry is geen complete ronde.
Tel daar maar 20 tot 30 seconden bij afhankelijk van de auto om de ronde compleet te maken.

stephanotis mei 16, 2015 om 20:25 # | Report | Reply

@HZW: dit is de “normale” afstand a.k.a. BtG van 20600 meter zoals gebruikelijk voor Ring-records. Een full lap is 210 meter langer, die kon ik vroeger lopen in 30 seconden.

mercedesbenze350cdi mei 16, 2015 om 21:05 # | Report | Reply

@stephanotis: dit is helemaal niet btg. Dat is namelijk een ronde zonder het lange rechte stuk. Dat rechte stuk is veel langer dan 210 meter en loop jij echt niet in 30 seconden.

kaasdevies mei 16, 2015 om 19:27 # | Report | Reply

Een hoop prof coureurs hier zo te lezen chapeau

knipperlichtje mei 16, 2015 om 21:06 # | Report | Reply

Respect voor de coureur, mutkurve kon hij werkelijk geen kilometertjes sneller nemen. Dát is pas lef.

w0o0dy mei 16, 2015 om 21:27 # | Report | Reply

Kan niet op straatbanden..

macready mei 16, 2015 om 23:40 # | Report | Reply

@w0o0dy:

Mee eens.

991gt3rs mei 16, 2015 om 21:30 # | Report | Reply

Kan toch niet. Een 918 spyder is een paar seconden sneller. Die is lichter en heeft meer vermogen.

MauritsH mei 16, 2015 om 21:35 # | Report | Reply

@991gt3rs: 918 Spyder is een stuk zwaarder.

991gt3rs mei 16, 2015 om 21:51 # | Report | Reply

@mauritsh: 50 Kg dacht ik? De 918 heeft 137pk meer. Van een aventador had ik echt nooit zo een snelle tijd verwacht. Heeft de SV ook 4WD?

macready mei 16, 2015 om 23:42 # | Report | Reply

@991gt3rs:
Op papier, officieus ruim boven de 900 pk, zoals gebruikelijk bij Porsche fabrieksopgaven.

Waarbij wel moet worden aangetekend dat die extra electrische pk’s wellicht niet de volle ronde beschikbaar zijn.

991gt3rs mei 16, 2015 om 21:31 # | Report | Reply

@gtwillem: Willem! Wat is hier aan de hand?

lambogallardo mei 16, 2015 om 21:35 # | Report | Reply

LamboPowerrrr !!!!

mrrallycross mei 16, 2015 om 22:20 # | Report | Reply

Zo die man kan zeker wel rijden. Zijn er van buiten ook filmpjes dat dit ding langs kwam blazen?

Rhyo mei 16, 2015 om 22:32 # | Report | Reply

Uitstekende chauffeur. Super snel dit!

stephanotis mei 16, 2015 om 23:24 # | Report | Reply

@mercedesbenze350cdi: Hoef ik toch geen halve minuut bij mijn rondetijden op te tellen 😉 BtG in 6:40

alcantara mei 16, 2015 om 23:28 # | Report | Reply

De coureur in kwestie is Afrojack.

g40freak mei 16, 2015 om 23:46 # | Report | Reply

@alcantara: Dat is die man die binnen een half uur schade reed met zijn ferarri toch?
Nooit geweten dat hij de ring zo goed uit zijn hoofd kende yoh.
thx for the info 😉

alcantara mei 17, 2015 om 12:11 # | Report | Reply

@g40freak: Hij kent hem niet eens uit z’n hoofd, dit was zijn 2de ronde ooit.

g40freak mei 16, 2015 om 23:44 # | Report | Reply

wat zeuren jullie nou??
Die vent rijdt gvd de ballen uit zijn broek.
Temidden al het hypersuperdupersportcar geweld van de laatste tijd, komt lamborghini ff met een filmpje waarin, hoe je het wendt of keert, die lamborghini over de ring word geknald.
En gewoon een indrukwekkende tijd neerzet, op welke manier je het ook bekijkt.
Altijd goede publiciteit, maar ook een sneer naar ferrari zou ik zo denken, vanwege hun gezeur met hun uberhyperprius

hugoe mei 17, 2015 om 11:58 # | Report | Reply

@g40freak: Zie niet echt in hoe dit een sneer naar Ferrari zou moeten zijn. Sterker nog, Lamborghini laat wel zien met de SV ook erg snel te zijn, maar doet dit weliswaar wel met techniek die op afzienbare tijd door niemand meer gebruikt gaat worden. Laten we met z’n allen nog maar gewoon genieten van het feit dat zij er een nog atmosferische V12 achterin smijten.

bmwm8gc mei 17, 2015 om 00:16 # | Report | Reply

DE WEGLIGGING!!

sleepyj mei 17, 2015 om 00:49 # | Report | Reply

Ik vind het altijd zo bizar hoe die mensen 7 minuten lang als een malloot zon auto over het circuit heen jagen, 7 minuten! Complete concentratie op volle snelheid. Een foutje en de ronde voor “niks”. Respect. Echt.

pikes83 mei 17, 2015 om 01:50 # | Report | Reply

Knappe prestatie……goeie piloot.

Megakix mei 17, 2015 om 13:43 # | Report | Reply

Mooi resultaat…speciale bandjes, een coureur die 59 kg weegt en speciale brandstof. Heerlijk filmpje om te zien overigens. Maar hij rijdt op het einde – na het supersnelle rechte stuk – bijna tegen de spitsige vangrail…oef !

kingpro mei 17, 2015 om 14:24 # | Report | Reply

Dit is echt een bijna onvoorstelbare tijd?! Als laatste had ik dit achter een Aventador gezocht.. Manmanman, of die (topper) coureur reed het rondje van z’n leven of we worden besodemietert.. Geweldig!

edonjohnson mei 17, 2015 om 21:44 # | Report | Reply

Prachtig filmpje. Wat een klasse piloot.
Maar wat gebeurt er bij +/- 3.20 met de snelheidsmeter, die gaat volledig mis, hoe zou dat komen? Iemand?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.