FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: dikke amg rakker


kris0346 Gepost op 05-07-2015 om 9:57 11.345 views | 28 reacties

Alleen het kenteken klopt niet..? Heeft iemand daar een verklaring voor?

Kenteken: 12-ZVV-8
Merk/model: MERCEDES-BENZ STATIONWAGEN LANG
Datum toelating: 17-08-1990
Originele kleur: GROEN
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 241 pk
Nieuwprijs: Onbekend



28 Reacties:

thomcarspotter juli 5, 2015 om 12:03 # | Report | Reply

Gebouwd op een oud chassis.

gtwillem juli 5, 2015 om 14:56 # | Report | Reply

Het is wel gebouwd op een 461 chassis, maar het betreft een G500 uit 1990, met de uiterlijke aanpassingen van de huidige G63 AMG.

Dat ‘V8 Biturbo’ staat wel een beetje lullig, daarvoor mist ie, ehh, twee turbo’s.

dutchdriftking september 23, 2015 om 13:40 # | Report | Reply

@gtwillem: Of er ligt ook het juiste blok in, maar men was te gierig voor een omkeuring bij de RDW, maar ik denk inderdaad dat je gelijk hebt.

991gt3rs september 23, 2015 om 13:48 # | Report | Reply

@gtwillem: Nee Willem het is een echte G63 AMG die op een 463 chassis staat. Iets met BPM en youngtimerregeling.

iijayvee september 23, 2015 om 14:06 # | Report | Reply

@gtwillem: Ik heb in deze auto gezeten ongeveer een jaar geleden. Uiterlijk is inderdaad van de huidige g klasse maar het interieur en het onderstel komt uit 1990 als ik me niet vergis.

991gt3rs september 23, 2015 om 14:41 # | Report | Reply

@iijayvee: Je vergist je, betwijfel of je er in hebt gezeten. Kijk maar eens even naar de voorbumper, daar zit de camera voor Distronic.
G63 is het 100% zeker met designo exclusief pakket. Getuige deze foto’s op autogespot. http://www.autogespot.nl/mercedes-benz-g-63-amg-2012-1/2014/09/12

iijayvee september 23, 2015 om 16:58 # | Report | Reply

@991gt3rs: Ik kan het fout hebben, misschien zijn er meerdere met een ouder onderstel. Hij had in ieder geval dezelfde lak en velgen.

991gt3rs september 23, 2015 om 17:10 # | Report | Reply

@iijayvee: Er zijn ook genoeg imitatie pakketten voor oudere G-Klasses, een ongetraind oog ziet de verschillen niet.

Jochempie september 23, 2015 om 13:39 # | Report | Reply

Dit is een praktijk die nog steeds door de RDW wordt toegestaan: je neemt een oud chassis, waar geen BPM meer over betaalt hoeft te worden bij import, schroeft dat onder de overige onderdelen van een gloednieuwe G63 AMG, en voila, een BPM-vrije “nieuwe” G63.

In tegenstelling tot wat gtwillem zegt, denk ik dus dat hier om een chassis swap gaat, getuige de anders zeer kostbare remmenswap op de vooras. Dit lijkt me geen G500 met wat G63 tupperware.

Jochempie september 23, 2015 om 13:40 # | Report | Reply

@Jochempie: Betaald*

991gt3rs september 23, 2015 om 18:38 # | Report | Reply

@Jochempie: “toegestaan” was het allemaal maar zo makkelijk.

bakbanaan september 23, 2015 om 13:45 # | Report | Reply

Oud chassis onder een nieuwe G ,is goedkoper met belastingen enzo

nelson90 september 23, 2015 om 13:46 # | Report | Reply

@gtwillem @dutchdriftking

Ik denk dat alleen de eigenaar het juiste antwoord heeft als het om het blok gaat. Op autogespot staat deze wagen ook en is duidelijk te zien dat er ook een AMG interieur in zit. Ik denk dat het of een slim trucje is of het is een opgelapte schade auto ofzo..

lambo4all september 23, 2015 om 14:00 # | Report | Reply

@kris0346 hoe waren de remmen? kan het hier niet heel goed zien maar er lijken wel flinke remmen onder te zitten. Als er daadwerkelijk AMG remmen onder zitten is de kans groot dat er ook een supercharged 5.5 danwel een biturbo onder de kap ligt.

991gt3rs september 23, 2015 om 14:42 # | Report | Reply

@lambo4all: Het is een rasechte G63 AMG.

drdedofi september 23, 2015 om 14:00 # | Report | Reply

Ik snap dit nooit. Je hebt mensen die geen idee hebben wat een G63 AMG is, daar maak je dus geen indruk op… De mensen die wel weten wat een G63 is, die zien dat het geen echte is… #fail

rs6issnel september 23, 2015 om 14:08 # | Report | Reply

@drdedofi: inderdaad

hplh september 23, 2015 om 19:56 # | Report | Reply

@drdedofi: vertel Hoe zie jij dat?

drdedofi september 24, 2015 om 07:20 # | Report | Reply

@hplh: bij deze foto zie ik het niet perse. Is meer aanleiding om het te zeggen dat het vaak zo is. Meestal kun je het aan de remschijven zien.

e550 september 23, 2015 om 14:09 # | Report | Reply

Ik begrijp niet dat dit mag in NL. Neppe LV tasjes zijn eigenlijk ook verboden, maar hoezo dit niet?

kjeld september 23, 2015 om 14:30 # | Report | Reply

@e550: Nou “nep” hoeft het dus niet te zijn in sommige gevallen. Ik dacht namelijk dat je aan AMG zelf een oude G wagon con aan leveren waarop je dan een nieuwe terug kreeg. Als je dan zou omkeuren dan had je nog een oud chassis en dus een gunstig belasting (BPM etc) gedoe.

gokartmozart september 23, 2015 om 14:31 # | Report | Reply

gewoon een slimme em legale manier om een bak belastingen te omzeilen door alles om te zetten op een oud chassis. het chassis is bepalend voor het bouwjaar en was al toegelaten. De rest wordt er zo opgebouwd.
dat ding rijdt hetzelfde als een nieuwe

w0o0dy september 23, 2015 om 14:38 # | Report | Reply

Volgens mij heb ik deze met trailer en racewagen (in de trailer) laatst bij de buren gezien… Klink ook als een boze V8.

gbenz september 23, 2015 om 14:39 # | Report | Reply

Is gewoon een handige manier om bpm en belasting te voorkomen.
Men neemt een oud chassis (+15 jaar oud – youngtimer) en koopt een nieuwe G-63 zonder kenteken (zonder bpm en btw.) bij de fabriek. Je laat de boel ombouwen bij een specialist. Om het feest nog completer te maken zet hem een aantal jaar op de zaak, en verkoop je hem voordelig aan jezelf.

olivier420 september 23, 2015 om 17:49 # | Report | Reply

@gbenz: Klinkt logisch. Maar hoe zit het dan als de RDW erachter komt dat je een aantal PK-tjes mee hebt? Ik heb geen verstand van de regels op dit onderwerp, maar kan me best voorstellen dat het niet zo wordt gewaardeerd..

mburer september 23, 2015 om 23:06 # | Report | Reply

@olivier420: Ja, daar komen ze achter en de gevolgen zijn niet mals.
Wij hebben exact dat gedaan met onze 1991 G500. Oude G naar Affalterbach om daar als G63 terug vandaan te komen.
RDW had het snel door en we mochten alsnog €80k aan boetes, BPM en BTW aftikken. De G staat nu wel als G63 op de RDW en in de papieren.

phdg september 23, 2015 om 15:00 # | Report | Reply

240pk is al genoeg zeker, voor een zeecontainer op wielen…

audirs3 september 23, 2015 om 18:57 # | Report | Reply

Neem dan een echt oude G, kan je er blauwe platen op zetten :p

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.