FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Trein versus limo: 1-0

dizono Gepost op 22-07-2015 om 19:13 15.416 views | 48 reacties

Toch is het bijzonder om te zien hoe sterk en stijf de middenstukken van zo'n limo zijn, een gewone auto zou compleet in tweeën liggen.


48 Reacties:

moondustfocus juli 22, 2015 om 19:46 # | Report | Reply

En dan nog verbaast zijn dat ie niet zo snel ken stoppen.

stihl juli 23, 2015 om 10:45 # | Report | Reply

@moondustfocus: video is nep

redneckdarian juli 22, 2015 om 19:49 # | Report | Reply

Die limo is daar expres neer gezet om verzekeringsgeld te ontvangen ofzo?

donvincenzo juli 22, 2015 om 19:52 # | Report | Reply

Studio Oh Noes Productions…

Flamingo juli 22, 2015 om 19:55 # | Report | Reply

dit is fake..

moveyourmind juli 22, 2015 om 20:04 # | Report | Reply

@Flamingo: Inderdaad. Als het echt was geweest was er van de limo niks meer van over… En het lijkt me stug dat de machinist rustig met zijn arm uit het raampje blijft zitten terwijl hij een auto ramt en uit alle macht moet proberen te stoppen.

Dizono juli 22, 2015 om 20:13 # | Report | Reply

@moveyourmind: De stukken die ze tussen de voor en achterkant va een limousine inzetten zijn belachelijk stijf om te voorkomen dat de auto doorzakt. Lopen gewoon een paar dikke stalen profielen van voor naar achter. Zo heel vreemd is het dus niet dat de auto de eerste klap redelijk doorkomt. Als het eenmaal schuift, dan blijf je schuiven. Die eerste klap is een daalder waard 😉

reistje juli 22, 2015 om 21:02 # | Report | Reply

@dizono: Klopt helemaal. 5th gear deed er ooit een crashtest mee. Hierin was te zien dat het verlengde stuk ongelooflijk sterk was.

https://www.youtube.com/watch?v=rVdIW4p-zec

moveyourmind juli 22, 2015 om 21:13 # | Report | Reply

@dizono: Oké, thanks. Knap staaltje werk van de carrosseriebouwer.

stihl juli 23, 2015 om 10:46 # | Report | Reply

@dizono: fout fout fout fout deze video is nep en gefabriceerd.

rufctr01 juli 22, 2015 om 20:25 # | Report | Reply

@moveyourmind: dat is dan een duur fake filmpje! Ik denk zeker wel dat het echt is. Heb je ook gezien hoeveel wagons zo’n trein erachter heeft hangen?

stephanotis juli 22, 2015 om 20:28 # | Report | Reply

@Flamingo: Want? Is echt en gemaakt door de plaatselijke trouwreportagefotograaf met een overdosis beroepstrots.

Flamingo juli 22, 2015 om 20:46 # | Report | Reply

@stephanotis: het zal wel niet dan.. maar ik vond de auto bij de crash nogal nep lijken

stihl juli 23, 2015 om 10:46 # | Report | Reply

@stephanotis: video is nep

tunefuldjmike juli 22, 2015 om 19:59 # | Report | Reply

Norfolk Southern, zal wel een stevige trein met staal of kool geweest zijn. Die stoppen niet zo snel 🙂

stihl juli 23, 2015 om 10:47 # | Report | Reply

@tunefuldjmike: alleen is de video nep

gwnbmw juli 22, 2015 om 20:00 # | Report | Reply

zijn er nog andere die meteen denken aan het stukje dat jeremy als “veiligheidstest” een trein tegen een renault liet rijden? als je daar in had gezeten was je dood.

srthellcat juli 22, 2015 om 20:57 # | Report | Reply

@gwnbmw: die trein reed een stuk harder

lowrider juli 22, 2015 om 20:01 # | Report | Reply

Hij Glitched nieteens de lucht in :p

elias juli 22, 2015 om 20:01 # | Report | Reply

Gelukkig, het is een Chrysler..

rolov juli 22, 2015 om 20:36 # | Report | Reply

Verbaast mij dat er niet iemand op het idee kwam om die limo van achter een tik te geven. Iedereen rijdt daar een pickup. De schade aan jou auto kost minder dan deze schade.

rotarypowah juli 22, 2015 om 20:43 # | Report | Reply

Poot op de rem, automaat in D, rem los en starten..

johanhummer9 juli 22, 2015 om 20:56 # | Report | Reply

@rotarypowah: ja bijna , 9 vd 10 autos starten niet in D

motoragent juli 22, 2015 om 21:16 # | Report | Reply

@rotarypowah: Knappe jongen als je met de wielen los van de grond nog weg kan rijden op de startmotor.

camber24 juli 22, 2015 om 21:04 # | Report | Reply

Limo schuift door op de rails. Glad oppervlak. Weinig weerstand. Weinig spannend.

Design_Driven juli 22, 2015 om 22:28 # | Report | Reply

@camber24: enige juiste antwoord idd. +1

terminator juli 22, 2015 om 23:16 # | Report | Reply

@camber24: 1

stihl juli 23, 2015 om 10:47 # | Report | Reply

@camber24: alleen is de video nep

e1000bmw juli 22, 2015 om 21:29 # | Report | Reply

Zo zie je maar weer wat voor een ondingen die limo’s zijn…

sleepyj juli 22, 2015 om 22:18 # | Report | Reply

Wat is een trein toch een achterlijk achterhaald ding eigenlijk.

osmo juli 22, 2015 om 22:19 # | Report | Reply

Laatst een filmpje gezien waar een truck stil was gevallen op het spoor en er een trein los door de aanhanger reed, daar bleef dus niets van over en ik mag toch aannemen dat het onderstel van een aanhanger juist wat steviger in elkaar zit dan het onderstel van zo’n verlengd koekblik … I call bullshit!

Onehp juli 23, 2015 om 02:02 # | Report | Reply

@osmo: Fout, een oplegger is relatief erg slap, door de dissel hoeft ie bijna geen torsie op te kunnen vangen. Het is niet meer dan een ladder met een tent erop en is relatief erg fragiel voor zijn grootte. Blaast zo omver, en in een relatief lichte botsing gaat de lading al snel vliegen, of beter gezegd, valt er gewoon uit.

Een Limo daarentegen is als een buis of vierkantsprofiel. Relatief dunne wanden maar door de vorm toch sterk. Het zwakke punt van een limo is meestal de ophanging die niet voor het gewicht ontworpen zijn, en de lading die ze kunnen hebben is vaak erg bescheiden. Maar de wielen kwamen in deze vid niet eens aan de grond en de boel schuift gewoon, en de trein ging niet bijzonder hard…

Om maar te zeggen, ik zie geen probleem met de fysica van het filmpje, en ook eigenlijk geen motief om het te faken. Tis niet alsof iedereen nu een limo gaat kopen ofzo…

monsieurleloure juli 22, 2015 om 22:47 # | Report | Reply

Omdat de limo op zijn bodemplaat op de overgang staat heeft ie weinig weerstand. Dus zo gek is het niet dat hij relatief weinig schade heeft.

unclesem juli 22, 2015 om 23:45 # | Report | Reply

Ik snap sowieso niet waarom ze toch proberen om over zo’n “heuvel” van de overgang te rijden. Lijkt me 1 van de basis regels voor de chauffeur, vermijdt heuvels en hoge drempels.

Onehp juli 23, 2015 om 01:45 # | Report | Reply

@unclesem: tja, waarom blijven er vrachtwagens zich vast/kapotrijden in tunnels, terwijl het duidelijke waarschuwingen zijn en je duidelijk de hoogte van de tunnel kan zien? Dan is zo een bult van een spoorwegovergang toch een stuk moeilijker in te schatten…

unclesem juli 23, 2015 om 07:49 # | Report | Reply

@Onehp: je hebt een punt, maar je ziet de bult oplopen. Aan de hand daarvan kun je (neem ik aan) wel een beetje inschatten hoe stijl die is. Het is toch zonde van de auto. Maar je hebt helemaal gelijk wat betreft de vrachtauto’s. Hoewel ik me afvraag hoeveel chauffeurs ook daadwerkelijk weten hoe hoog de vrachtwagen is, waar ze op dat moment mee rijden.

stihl juli 23, 2015 om 10:44 # | Report | Reply

@unclesem: Deze video is **NEP** het is een viral video gemaakt door Studio Noe.
Als je nogmaals goed kijkt zie je dat het 3D model van de limo totaal anders belicht is en de textuur een hele andere resolutie heeft in vergelijkenis met de objecten er om heen.

mrrallycross juli 23, 2015 om 07:00 # | Report | Reply

Verrassing!

Alfarobert juli 23, 2015 om 09:47 # | Report | Reply

Wist niet dat de Nederlandse Spoorwegen ook in America reed. 9296 NS haha

Alfarobert juli 23, 2015 om 09:50 # | Report | Reply

9212 NS ook goed

Gulli juli 23, 2015 om 10:12 # | Report | Reply

Ook gij, Autoblog? Click-bait?

25 ways to become rich! #12 is a shocker!!
12 shokcing selfies of topless celebs!!
This girl’s puppy went to the beach, this is what happens next! Shocking!

Ik hoop dat het een grapje was?

Dizono juli 23, 2015 om 10:36 # | Report | Reply

@Gulli: Check even de titel in combinatie met de foto als je je laatste vraag beantwoord wilt krijgen 😉

Gulli juli 23, 2015 om 10:38 # | Report | Reply

@dizono: Ok misschien was mijn reactie een beetje overtrokken. Ik was alleen bang dat mijn favoriete autosite de viral-kant op zou gaan. Phew!

stihl juli 23, 2015 om 10:48 # | Report | Reply

@Gulli: video is nep 🙁

jeppie juli 23, 2015 om 10:20 # | Report | Reply

Verbaasd zijn dat een dikke vrachttrein niet kan stoppen

oxymoron juli 23, 2015 om 10:48 # | Report | Reply

@jeppie: Reed niet eens hard, maar zoals de machinist zegt op de vraag “zag je me niet?”: “Ja maar er hangt 10.000 ton achter”. Dat drukt door.

ardonjr juli 23, 2015 om 11:11 # | Report | Reply

STIHL JULY 23, 2015 OM 10:44 #
STIHL JULY 23, 2015 OM 10:45 #
STIHL JULY 23, 2015 OM 10:46 #
STIHL JULY 23, 2015 OM 10:47 #
STIHL JULY 23, 2015 OM 10:48 #


@STIHL: Ja nu weten we het wel. Je hoeft het niet onder elke reactie plaatsen..

Daarbij, lijkt deze video me vrij plausibel maar goed, zolang jij gelooft dat het nep is, vind ik het best.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app