Video: Dat moment waarop je achterwiel los komt op de Ring

sir_smokalot
Gepost op 06-08-2015 om 11:13 13.984 views | 17 reacties
Deze Corvette Z06 (of is het een ZR1?) - een goede bekende op de Ring - beleeft het.
Goede reactie van de Opel ook.

Dat is me ooit bijna gelukt, ik moest er echter wel flink hard tegen een stoep voor aanslippen
Achterwiel aangedreven auto; links achter. Voorwielaangedreven auto is gekker, links voor gaat dan zijn eigen vakantie plannen.
Mijn god….das ook lekker
Opel rijder heeft anders ook wel mazzel… blokkerende remmen en dan het gras op met 1 kant!
Gevalletje bouten niet vastgedraaid?
Iets met amerikanen en bochten? (en jaha, ik weet het, ook zij kunnen tegenwoordig prima bochtenridders bouwen)
En dat terwijl hij weer bijna terug was bij start finish
@autoblogfan: opgang rechte stuk idd vlg mij.
Raar iets! Chevrolet heeft hier een evaluatie dingetje denk ik…
Rare houding van die gast trouwens, ze komen aanrennen en als die Corvette kerel uitstapt maakt hij een ‘fuck you’ gebaar…
@VeniVidiVici: Dit model kende meer problemen. Een vriend van mij heeft er heel wat incidenten mee gehad. Waarvan het meest opvallende het dak was, dat op een gegeven moment bij hoge snelheid op de autobahn eraf vloog (Factory recall voor geweest in de VS, maar niet in Europa!).
Een beetje autoliefhebber heeft toch zelf wel een momentsleutel? Het lijkt me toch dat je zaken als wielmoeren controleren, bandenspanning controleren en oliepeil controleren vooraf een ritje Nordschleife doet.
Ik heb de indruk dat het misgaat als die flink dwars gaat (overstuur). Met erg brede banden met veel grip (slicks) worden de zijwaartse krachten wel groot. Wellicht dat dit net het zetje gaf. Neem aan dat je dit normaal moet kunnen hebben.
Deze komt toch gewoon dat hij in de bocht nog gas bij geeft en dan heb je deze met achter trek?
@tyso44quattro: wat??
Wel veel autoliefhebbers, weinig techneuten; wielbouten/moeren hebben normaal rechtsedraad. De linkerwielen draaien naar links, dus bouten los. Door de aandrijfkrachten draaien de bouten/moeren dus los. Daarom loopt er bij een voorwiel aandrijver het linkervoorwiel af en bij een achterwielaandrijver linksachter. Gewoon een gevalletje momentsleutel gebrek. Dat soort mensen zouden eigenlijk niet op een dergelijk circuit moeten mogen.
ijzerdraadje door de moer….oeps vergeten
Daar word je niet vrolijk van