FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Kijk hoe een Audi TT een Nederlandse E30 van de Ring beukt

sir_smokalot Gepost op 24-08-2015 om 10:51 25.900 views | 85 reacties

Naar staaltje black-on-black crime gisteren, tijdens de Touristenfahrten. Bedankt nog! (via BTG)



85 Reacties:

pjotr augustus 24, 2015 om 11:48 # | Report | Reply

Onderstuur is a bitch…

Te laat remmen trouwens ook.

dutchcourage86 augustus 25, 2015 om 10:01 # | Report | Reply

@pjotr: Slome BMW rijders op de ring ook.

robinthecarguy augustus 26, 2015 om 23:20 # | Report | Reply

@dutchcourage86: audi komt veel te hard aan en misschien wel de BMW zn eerste x

gkspot augustus 24, 2015 om 11:51 # | Report | Reply

Zonde

Jochempie augustus 24, 2015 om 11:54 # | Report | Reply

Iedere Nordschleife-berijder zou eigenlijk verplicht 100X Adenauer Forst op de Xbox/Playstation moeten rijden voordat ‘ie ‘m in het echt gaat rijden.

stamp augustus 24, 2015 om 12:29 # | Report | Reply

@Jochempie: ja. Want dat helpt. Echt. (not)

Mijn lichte fwd ringtool gaat daar echt heel anders door de bocht dan een awd audi TT of rwd E30. Puur op gewicht ga ik daar juist veel sneller door de bocht dan met een zwaardere TT. Oefening op de Xbox baart geen stuurmanskunst 🙂

Jochempie augustus 24, 2015 om 14:01 # | Report | Reply

@stamp: de Xbox laat in ieder geval zien dat er een scherpe bocht aan komt!!!

stamp augustus 24, 2015 om 16:18 # | Report | Reply

@jochempie: ja. Hmm. Maar bochten zijn er legio. Trainen in circuit verloop =/= kunnen inschatten hoe hard je erin kunt. Adenauer is zoooooo bekend dat ik bij mijn ringdoop vrijwel stapvoets erdoorheen ging.

Jochempie september 6, 2015 om 13:26 # | Report | Reply

@stamp: Precies, en daarom kan je ’t die TT rijder best wel aanrekenen dat ‘ie onderstuurd die BMW in prakt, ondanks dat z’n motorblok tussen de koplampen ligt.

jansuh87 augustus 24, 2015 om 18:50 # | Report | Reply

@stamp: Nee maar wel trackkennis. Professionals rijden ook eerst in een simulator alvorens het echte werk begint.

bikevscar augustus 24, 2015 om 20:41 # | Report | Reply

@stamp: Ben je ooit op de ring geweest?

bikevscar augustus 24, 2015 om 20:44 # | Report | Reply

@bikevscar: sorry verkeert gekeken! Zie dit berichtje als niet verzonden

acakoning augustus 24, 2015 om 11:55 # | Report | Reply

Ik vraag me altijd af hoe dit dan nu uiteindelijk geregeld wordt. Weet iemand dat? Captain?

Kuifje augustus 24, 2015 om 12:00 # | Report | Reply

@acakoning: aangezien de ring een openbare weg is, verwacht ik dat dit net zo geregeld word als elk ander ongeluk, met de verzekeringspapieren enzo

Captain augustus 24, 2015 om 12:14 # | Report | Reply

@Kuifje: Voor zover ik weet is de ring de uitzondering op de regel en staat bij veel verzekeringsmaatschappijen vermeld als ongedekt. Dat wordt het waarschijnlijk zelf uitzoeken

maartenoosterbaan augustus 24, 2015 om 12:25 # | Report | Reply

@Kuifje: standaard regel op een circuit, je bent verantwoordelijk voor je eigen schade…..hoewel de Ring soort van een tolweg is, maar inderdaad van alle standaard autoverzekering is uitgesloten is dat de belangrijkste reden voor mij om niet met mijn eigen (en ook mijn enige) auto de Ring op te gaan. Ook al is het een E92 335i, ik vertrouw mezelf wel rustig genoeg aan te doen, maar er rijden altijd andere idioten.

raym augustus 24, 2015 om 12:36 # | Report | Reply

@kuifje: de ring wordt gezien als circuit. En race activiteiten met prive auto op circuit worden niet gedekt door standaard verzekering

granlusso augustus 24, 2015 om 11:56 # | Report | Reply

Vol tegen het achterwiel ook, hopelijk valt de schade mee.

audir8v10 augustus 24, 2015 om 11:59 # | Report | Reply

Arme kerel, dikke pech dat een Nordschleife noob achter hem rijdt en niet weet dat AF eraan komt.. Had zelf 2 weken geleden een extra gopro naar achteren gericht om verzekeringstechnische vragen voor te zijn, maar dat houdt de crash zelf natuurlijk niet tegen

bofkont augustus 24, 2015 om 13:34 # | Report | Reply

@audir8v10: Leuk voor je maar geen enkele verzekeringsmaatschappij gaat uitkeren, het is ieder zijn eigen schade daar.

audir8v10 augustus 24, 2015 om 13:49 # | Report | Reply

@bofkont: ja die camera maakte wel degelijk uit aangezien we een RentRacer hadden gehuurd, dus schade veroorzaakt door iemand anders wordt dan verhaald op die persoon.

bofkont augustus 24, 2015 om 14:13 # | Report | Reply

@audir8v10: ik hoop dat je gelijk hebt.

audir8v10 augustus 24, 2015 om 15:02 # | Report | Reply

@bofkont: “Furthermore, since the track is a normal toll road subjected to German traffic law during Touristenfahrten, the insurance company of the driver who caused an accident is responsible to cover the costs. That means that if your accident is caused by another driver his insurance company pays your damage. However, you are responsible for making sure the fault is on the other driver, this can mean that you have to call the police to get the facts right. Please observe that this might not be easy or even feasible, then you remain responsible for the damage on your rental car and must pay the required excess.”

Wel degelijk zinvol dus een camera naar achteren gericht.

bofkont augustus 24, 2015 om 15:25 # | Report | Reply

@audir8v10: Ben benieuwd hoe verzekeringsmaatschappijen hier mee omgaan in de praktijk.

audir8v10 augustus 24, 2015 om 17:40 # | Report | Reply

@bofkont: die van het verhuurbedrijf dus relaxt.. Die van mezelf: tsja ik ga er altijd maar vanuit dat ik zelf alles moet betalen en dat er geen euro verhaald kan worden. Vandaar dat we deze keer een auto huurden, het eigen risico was goedkoper dan mijn BMW platrijden.

bofkont augustus 24, 2015 om 18:44 # | Report | Reply

@audir8v10: Idd erg slim van je dan.

jrcornelisse augustus 24, 2015 om 17:07 # | Report | Reply

@audir8v10: ah eindelijk kom ik eens iemand tegen die een RentRacer regelt.. Ik vraag me af- zelfs als je de goedkoopste racer regelt, die eigen risico’s die je betaalt bij een crash – dan moet je een behoorlijke spaarpot hebben. Neem jij echt weloverwogen dat risico als jij gaat rijden?

audir8v10 augustus 24, 2015 om 20:48 # | Report | Reply

@jrcornelisse: nou je hebt weinig keus haha.. Ze reserveerden namelijk direct €5.000 van mijn creditcard. Kreeg je pas terug als je de auto in dezelfde staat terug bracht. Vandaar ook dat we een Clio RS hebben gehuurd, ipv BMW 125i (eigen risico was daar €12.000). Die 5 ruggen plus kosten voor wegslepen en vangrail zou pijn hebben gedaan maar was nog te overzien. Was overigens een topauto die Clio, heel erg leuk om te rijden. Risico hebben we overwogen genomen maar we komen er al 10 jaar lang, dus ben zeker geen expert, heb altijd respect voor de Ring maar weet wel goed of het bochtje rechts of links (of rechtdoor en vol op het gas blijven) gaat…

audir8v10 augustus 24, 2015 om 13:44 # | Report | Reply

@audir8v10: @bofkont: ja die camera maakte wel degelijk uit aangezien we een RentRacer hadden gehuurd, dus schade veroorzaakt door iemand anders wordt dan verhaald op die persoon.

clarkson augustus 24, 2015 om 12:00 # | Report | Reply

Die hebben samen in de file richting de efteling gestaan?

reinoutgtr augustus 24, 2015 om 12:13 # | Report | Reply

Die bmw rijd ook wel heeel zacht hoor..

Junior540 augustus 24, 2015 om 12:28 # | Report | Reply

@reinoutgtr: dat noemen ze anticiperen

erwh augustus 24, 2015 om 12:32 # | Report | Reply

@reinoutgtr: dus dan mag je er tegenaan rijden? Die Audi rijder zou moeten weten dat z’n nose heavy voorwielaandrijver (met of zonder Quattro onderstuur verhoger) minstens zo langzaam moet rijden als die E30 om de bocht überhaupt te halen.

r32turbo augustus 24, 2015 om 12:46 # | Report | Reply

@reinoutgtr: ja viel me ook op ja

autofreaker augustus 24, 2015 om 12:15 # | Report | Reply

K** audi 🙁 ❤️E30

berlinetta augustus 24, 2015 om 12:18 # | Report | Reply

Lekker onderstuur bij de Audi zeg. Zo’n platgeslagen Golf hoort ook niet op een circuit thuis.

alfablog augustus 24, 2015 om 12:19 # | Report | Reply

Leuk filmpje uit de jaren 70

http://youtu.be/dWlF4sT0HWs

boltiev6 augustus 24, 2015 om 12:50 # | Report | Reply

@alfablog: geweldig filmpje, echt genoten!!

e1000bmw523i augustus 24, 2015 om 12:19 # | Report | Reply

Tja, vier penisringen hè…

kapiteinaudi augustus 24, 2015 om 12:21 # | Report | Reply

BMW’s van de weg rammen. Zo hoort het…

Junior540 augustus 24, 2015 om 12:29 # | Report | Reply

@kapiteinaudi:als je nou zegt mercedes er af rammen, dan lijkt het tenminste nog geen op de DTM

Junior540 augustus 24, 2015 om 12:29 # | Report | Reply

@junior540: – geen natuurlijk

boltiev6 augustus 24, 2015 om 12:30 # | Report | Reply

ik vraag me af wat die BMW daar te zoeken heeft met zo,n slakkegang??. Hij neemt de bocht wel ruim om achterop komend verkeer te laten passeren. TT rijder had zijn voertuig niet onder controle. Ze gaan in mijn ogen beiden niet vrijuit.

tom_hanekamp augustus 24, 2015 om 12:41 # | Report | Reply

@boltiev6: Dan zou ik toch de regels van de Nurburgring even opnieuw doorlezen. Snelheid is in geen enkele zin een vereiste tijdens toeristenritten en de BMW doet in deze dan ook eigenlijk alles goed. Ja hij is langzaam maar houd ruim rechts om sneller verkeer te laten passeren.
De Audi komt daartegen van achter en had snelheid moeten inhouden. Dit is geen race waar geldt dat als je een gaatje ziet, dat je het dan kunt proberen.

boltiev6 augustus 24, 2015 om 20:04 # | Report | Reply

Ha Tom, jij hebt kennelijk nog nooit gereden op de de Nordschleife. Overigens schrijf ik in mijn reactie dat ze beiden schuld hebben. beiden geen ervaring. Maar goed, het is ook de charme van deze baan om iedereen toe te laten. Ergerlijk is de toelating van busjes en bv een eend of een smart. Ik adviseer je er eens heen te gaan. Wel eerst kijken he Tom voor dat je gaat rijden………!!!

audir8v10 augustus 25, 2015 om 12:37 # | Report | Reply

@boltiev6: aan de reacties van jou zou je zeggen dat je er nooit bent geweest. Nu je pretendeert er wel te komen dan zou jij beter moeten weten: er is langzaam verkeer en er is heel snel verkeer en alles er tussen in. Langzaam verkeer blijft rechts en snel verkeer gaat er links langs. Dus wat doet die BMW rijden nou fout? Helemaal niks.

2 weken geleden nog een Fiatje 500 (een oude) tegengekomen tijdens mijn rondje. Ja die mogen er ook gewoon rijden, net als dat die TTS een traag hok is vergeleken met de Aventador SV die er toen reed.

Wouter augustus 24, 2015 om 13:00 # | Report | Reply

Stapvoets uiterst rechts rijden. Op de “racelijn” ook nog eens, voor zover daar echt sprake van is op de Ring tijdens de TF. Het is een tijd geleden dat ik in een E30 heb gereden, maar kan me niet herinneren dat de wegligging zo beroerd is dat dat nodig is. Gek he dat je dan wordt geraakt door iemand anders. Zou op de A2 ook gebeuren als je zo rijdt.

Oh ja en de TT rijder had ook beter moeten anticiperen, want er kan daar ook iemand stilvallen.

soup augustus 24, 2015 om 13:22 # | Report | Reply

@Wouter: Nou Wouter, volgens mij mag moet je het filmpje nog eens bekijken. De E30 rijdt zeker niet spreekwoordelijk stapvoets en al helemaal niet op de racelijn. Die bosmongool in die TT had sowieso met een pleurisgang AF afgevlogen. Zelfs een GT3 auto had met dat tempo de bocht niet gehaald. Hij mag blij zijn dattie een E30 t-boned en geen motorrijder naar de eeuwige jachtvelden kogelt.

Bovendien, al eerder aangehaald. Het is touristenfahrt, of je nog 8, of 18 minuten over je rondje doet.

audir8v10 augustus 24, 2015 om 13:55 # | Report | Reply

@Wouter: beetje tekort door de bocht Wouter… Uiterst rechts rijden is verplicht als iemand jou inhaalt. Knipperen trouwens ook maar daar kreeg ie geen kans meer voor. Dus als die E30 opeens links zou gaan rijden om de ideale lijn vrij te houden, dan zou ie juist door de Nordschleife organisatie en heel internet worden afgefikt. En de TT ook omdat ie niet rechts mag inhalen. Is nou juist je enige ‘zekerheid’ op de ring. Blijf rechts in geval van sneller verkeer en ga je lijnen rijden als het vrij is.

bimmert augustus 24, 2015 om 16:56 # | Report | Reply

@Wouter:
Zo, en jij reed je eerste rondje daar natuurlijk gelijk in 8 min btg?
Bmw rijder komt daar misschien voor het eerst door de meest onoverzichtelijke bocht van het hele circuit en doet gewoon rustig aan (verstandig!) en wordt eraf gekegeld door een onderstuurde audi die het circuit waarschijnlijk nog minder goed kent maar besluit toch maar volgas de bocht aan te vallen.
Verstandige opmerking hoor!

jaapiyo augustus 24, 2015 om 17:43 # | Report | Reply

@Wouter: Jouw mede TT-man had met die snelheid en het Golf platform never nooit de volgende bocht gehaald. Daardoor lijkt de E30 in verhouding heel traag te gaan.

Is net als wanneer jij en Casper beiden in een camera shot staan maar Casper staat dichterbij, dan lijkt Casper groter te zijn…

kempenaer augustus 24, 2015 om 20:54 # | Report | Reply

@jaapiyo:

Je obsessie met de vier ringen begint weer de overhand te krijgen, het is weer tijd voor je pilletje, vlaflop!

griffendahl augustus 24, 2015 om 13:21 # | Report | Reply

@boltiev6: netjes aan de rechterkant van de baan, niet al te snel. Wellicht eerste keer daar, verstandig om je niet te laten verrassen door die verraderlijke baan. Ik zie niet goed wat de BMW fout doet… Die motorrijders gaan er tijdens de touristenfahrten ook niet bepaald snel door…

johanhummer9 augustus 24, 2015 om 12:35 # | Report | Reply

Tja , audirijder he

schellekens006 augustus 24, 2015 om 12:44 # | Report | Reply

Blijft grappig al die amateurs die denken dat ze Schumacher zijn voor een dag.

jaapiyo augustus 24, 2015 om 13:11 # | Report | Reply

Tsja de Nase van een Audi wil maar een kant op en dat is rechtdoor met die FWD basis.

Waarschijnlijk jaloers dat de E30 wel aandrijving op de juiste wielen heeft.

Ziet er wel heel raar uit op deze manier, de Audi had volgens mij de bocht sowieso niet gehaald met dat onderstuur op deze snelheid, daardoor lijkt het net alsof ‘ie expres in de flank van de BMW ramt.

gash augustus 24, 2015 om 13:21 # | Report | Reply

Prima, er rijden toch al veel te veel E30 en E36 BMW’s op het circuit.

robinthecarguy augustus 24, 2015 om 13:55 # | Report | Reply

@gash: en tt’s niet wou je zeggen?

jaapiyo augustus 24, 2015 om 19:09 # | Report | Reply

@robinthecarguy: jawel maar dat komt omdat elke TT op de ‘ring er een teveel is. Hebben daar eigenlijk niks te zoeken…gewoon lekker een rondje boulevard doen.

bofkont augustus 24, 2015 om 13:37 # | Report | Reply

Wat klinkt die E46 M3 toch goed hey 🙂

bofkont augustus 24, 2015 om 13:38 # | Report | Reply

Trouwens overduidelijk de schuld van de E30 met zijn slakkengang.

Freewarefreak augustus 24, 2015 om 13:47 # | Report | Reply

Net als de vechtpartij begint stoppen ze.. zonde.

rufctr01 augustus 24, 2015 om 13:58 # | Report | Reply

De schuld van de Audi rijder, hij klapt er vol in van achteren.

clioracing augustus 24, 2015 om 14:14 # | Report | Reply

Wel lullig dit. Ik vind niet dat dit de schuld van de BMW is, ondanks dat hij wat langzamer reed. Die Audi bestuurder had gewoon beter moeten anticiperen (vooral bij Touristenfahrten) en zijn auto onder controle moeten houden, dan had hij die BMW gewoon in de binnenbocht kunnen inhalen (waar de racelijn ligt). Als die BMW er niet was geweest was die Audi waarschijnlijk ondersturend het gras op gegaan.

Ik vraag me af hoe dit soort gevallen opgelost worden. Als degene die er niks aan kan doen zijn eigen schade moet betalen is het wel heel zuur.

In het geval van dit filmpje https://www.youtube.com/watch?v=MCB_xB9Bqog vraag ik het me al helemaal af. Hier wordt een S2000 door een achterlijke idioot in een Golf getorpedeerd.

slaapmutsje augustus 24, 2015 om 15:00 # | Report | Reply

@clioracing: Is hier geen echte schuldige lijkt me, komt op mij over als een typisch Ring-ongeluk. De BMW rijdt zo langzaam dat de achteropkomende auto’s de BMW niet al bochten eerder hadden kunnen zien. Anticiperen is dan niet goed mogelijk. De Audi zat aan de binnenkant van de bocht omdat ie de Opel inhaalde. De bestuurder van de Audi zag de BMW waarschijnlijk pas toen ie de inhaalactie inzette en kon een botsing niet voorkomen. Anders had hij zeker de bocht gehaald. Idioten die het circuit niet kennen gaan in deze bocht namelijk veel harder rechtdoor.

Ieder betaalt meestal zijn eigen schade op het circuit. Je kan een aanvullende verzekering afsluiten die schade aan jouw auto dekt.

Die bestuurder van de Golf is trouwens geen achterlijke idoot. Hij gaat slechts iets te hard door de bocht, maar houdt zijn auto onder controle. Hij heeft alleen de pech dat er dat een minkukel in een S2000 opduikt die stapvoets over de ideale lijn rijdt.

Als je jezelf niet met een redelijk vaartje over een circuit kan voortbewegen, blijf er dan weg. Je brengt namelijk jezelf en de overige deelnemers in gevaar zoals dit ongeluk en dat tussen de Golf en de S2000 laten zien. Het is niet voor niets dat er in de racerij een aparte vlag is die waarschuwt voor een langzaam voertuig op de baan.

soup augustus 24, 2015 om 15:17 # | Report | Reply

@slaapmutsje: Die audi had never nooit die bocht gehaald, zeker niet met die genomen lijn en kent gezien die lijn ook zeker de baan niet. Hoe langzaam die BMW ook rijdt (en dat doettie niet, want ht is touristenfahrt), die kan jet NOOIT als schuldige aanwijzen. Wettelijk gezien is het een tweebaans éénrichtingsweg, de Audi komt op de baan de de BMW. 1+1=2. Niet anders. Wat een verzekeraar hiervan zegt is volledig afhankelijk van je polis maar zal sowieso niet in het naadel van de BMW uitpakken.

tom_hanekamp augustus 24, 2015 om 15:34 # | Report | Reply

@slaapmutsje: Ik hoop niet dat je zelf ook daar rondrijd met deze mentaliteit. Je wijst namelijk compleet de verkeerde persoon aan voor het veroorzaken van een gevaarlijke situatie.
Het is ten alle tijden de verantwoordelijkheid van degene die van achteren komt om zijn of haar snelheid zo te controleren dat er geen ongeluk ontstaat. Dat klinkt als iets voor de openbare weg, maar is in veel raceklassen ook gewoon het geval.
Neem formule 1, als achterligger moet je zorgen dat je niet bovenop je voorganger knalt, lukt dat niet omdat je bijvoorbeeld niet op tijd kunt remmen en tik je die ander eraf, dan krijg je waarschijnlijk straf. Enige uitzondering is de blauwe vlag situatie, maar die bestaat niet op de ring.
Terug naar de twee ring situaties die je beschrijft. Meneer Audi uit dit filmpje had zich voorafgaand aan de inhaalactie op de Opel ervan moeten verzekeren dat hij de ruimte had om in te halen. Het niet kunnen voorkomen van de botsing is enkel het gevolg van zijn te hoge snelheid, waarschijnlijk omdat het hem anders zijn recordtijd kost waar hij zo hard voor werkt. Iets wat overigens ook om deze reden verboden is tijdens toeristenritten.
Golf vs S2000 komt op hetzelfde neer. Golf probeert waarschijnlijk een lekker snelle recordtijd neer te zetten en gaat daardoor over de grens met zijn auto, iets wat op een circuit als de nurburgring buiten races om alleen de achterlijke idioten doen, houdt zichzelf dan wel op de baan maar knalt de arme S2000 eigenaar zonder pardon van de baan. De verwijzing naar de blauw vlag is leuk, maar het is niet zonder reden dat die bij toeristenritten niet gevoerd wordt.

slaapmutsje augustus 25, 2015 om 19:34 # | Report | Reply

@tom_hanekamp: Ik verwijs naar de witte vlag, die duidt op een langzaam rijdend voertuig op de baan. Als langzaam rijden niet gevaarlijk zou zijn, hadden ze er ook geen aparte vlag voor gehad. Daarmee is het wellicht voor jou ook duidelijk dat de BMW en de S2000 een gevaar vormden omdat ze zo traag rijden. Ja de TT en de Golf gingen lichtjes in de fout, maar in beide gevallen kwam het tot een ongeluk omdat hun voorliggers ook een gevaarlijke situatie creëerden door zo langzaam te rijden.

Hoop dat je mijn punt nu wel snapt. Het stoort me dat hier bijna alleen trolls en verzekeringsagenten reageren en dat er maar weinig race-inzicht wordt getoond.

clioracing augustus 24, 2015 om 16:14 # | Report | Reply

@slaapmutsje: Tja, dat zou kunnen.

Even terug naar die Golf en S2000, die Golf bestuurder heeft zijn auto helemaal niet onder controle. Hij weet hem misschien net uit de vangrail te houden, maar daardoor klapt ie wel vol in die S2000. Die S2000 rijdt met zijn knipperlicht uiterst rechts zodat sneller verkeer er links langs kan, zoals het hoort. Door een ongelukkige timing rijdt hij daardoor alleen op het verkeerde moment op de ideale lijn, waar die golf veel te hard aan komt zetten. Die Golf bestuurder had trouwens veel eerder kunnen/ moeten zien dat er in de verte een langzamere S2000 reed.

Maar dit is allemaal gebeurd tijdens Touristenfahrten. Je weet dat er dan van alles op de baan rijdt. Van langzaam tot snel, en soms zelfs een touringcar.

slaapmutsje augustus 24, 2015 om 17:11 # | Report | Reply

@clioracing: Als die S2000 daar niet had gereden of zijn rechter pedaal had gebruikt, dan had de Golf ook geen schade gehad. Dat bedoel ik met “onder controle”.
Weet niet of je zelf wel eens op de Ring hebt gereden, maar de Golf had die S2000 helemaal niet eerder kunnen opmerken in dat gedeelte van de baan. Door het hoogteverschil en de blinde bochten kan je alleen goed anticiperen als het snelheidsverschil niet te groot is. Dan kan je rechts gaan rijden en je knipperlicht aanzetten, als je zo traag rijdt ben jij degene die voor gevaar zorgt. Je kan het ongelukkige timing noemen, ik zou zelf mijn gezond verstand gebruiken en proberen te voorkomen daar zo langzaam te rijden.

stephane8200 augustus 24, 2015 om 19:03 # | Report | Reply

@slaapmutsje: daarom moet je dus tijdens TF rekening houden met mensen die langzamer rijden en altijd rekening houden met dit soort situaties. Dus 80% rijden is meer dan genoeg. Niet 100%, vooral omdat de meeste mensen dat überhaupt niet aan kunnen. Op geen enkel circuit, laat staan de Ring.

slaapmutsje augustus 25, 2015 om 19:01 # | Report | Reply

@stephane8200: Heb je helemaal gelijk in. Maar als jouw 80% grofweg 40% is van wat een auto kan zoals bij de BMW in dit geval, dan kan je beter op de provinciale wegen rond de Nordschleife gaan toeren. Te langzaam rijden is ook gevaarlijk.

stephane8200 augustus 25, 2015 om 19:22 # | Report | Reply

@slaapmutsje: er rijden ook bussen, die rijden nog langzamer. Ik heb ooit met een smart 4/2 een 911 ingehaald bij Pflanzgarten II, dat kan ook. Klassiekers, oudere mensen, echte toeristen, Subaru’s die met 200 van de baan vliegen bij Schwedenkreuz. Je weet waarschijnlijk ook wel dat je het allemaal tegen kan komen. Lijkt me handig als je de tijd neemt om de Ring te leren kennen en dan denk ik dat de BMW een betere aanpak heeft dan de Audi.

soup augustus 25, 2015 om 14:45 # | Report | Reply

@slaapmutsje: En dat weet je natuurlijk ook je 1e paar rondjes. Met jouw mentaliteit op de Ring rijden hou je gelukkig niet heel lang vol. Beter voor iedereen.

Femme augustus 24, 2015 om 17:41 # | Report | Reply

@slaapmutsje: Het probleem met de Touristenfahrten is dat een aanzienlijk deel van de deelnemers met het mes tussen de tanden over de baan jakkert en met racen in plaats van toeren bezig is. Daardoor ontstaan dit soort ongevallen. De bestuurder van de E30 is hier degene die in de geest van de TF rijdt. De Audi-bestuurder had zich ook in de flank van een touringcar of bestelbus kunnen boren.

slaapmutsje augustus 25, 2015 om 19:13 # | Report | Reply

@Femme: Risico loop je altijd op de Ring. Mijn punt is dat je het risico op een ongeluk enorm verhoogt door te langzaam te rijden zoals deze BMW en de S2000. Misschien nog wel meer dan wanneer je als hobbycoureur met bovengemiddelde stuurmanskunsten op de Ring de limiet opzoekt.
Het moge duidelijk zijn wat ik van touringcars op de Ring vind…

kennone augustus 24, 2015 om 15:42 # | Report | Reply

Ik zou boos zijn!!

joostkorngold augustus 24, 2015 om 15:57 # | Report | Reply

mooi die CSL!

Oefenen? ik rij nu al een paar weken op de ring met Project Cars, kan het iedereen aanraden.

zie hier een master…
https://youtu.be/SUI_XNyEfrs

bimmert augustus 24, 2015 om 17:23 # | Report | Reply

Oh en voor al die zogenaamde kenners hier: tijdens touristenfahrten is de ring een openbare tolweg, d.w.z. dat het onder de duitse verkeerswet valt.
Of als dit nog te moeilijk is: bij zo`n ongeval komt er politie bij die de audi knurft de schuld zal gaan geven, vervolgens worden er gewoon formulieren ingevuld net als na een ongeluk op de openbare weg en zal de verzekering van de (duitse?) audi meneer de schade aan de bmw meneer moeten betalen.
Daarna wordt je in Nederland waarschijnlijk (verschilt per maatschappij) gebeld door je verzekering dat je alles terug kunt betalen en een nieuwe verzekeringsmaatschappij kunt gaan zoeken.
In Duitsland is het iets anders geregeld dacht ik, maar ook daar zal de verzekering in eerste instantie de schade aan de tegenpartij uit moeten betalen.

mercedesbenze350cdi augustus 24, 2015 om 17:54 # | Report | Reply

Die bmw rijder is een slimme onervaren bestuurder , die audi rijder is gewoon een domme eveneens onervaren racer. Had zonder die bmw die bocht ook niet gehaald.
Het zijn touristenfahrten, geen races. De betere racers weten dit, kijken voldoende vooruit en anticiperen ruimschoots op tijd op langzamere rijders. Sukkels als deze audi rijder doen dat niet en zorgen voor brokken. Voor zichzelf maar vooral ook voor de onschuldige bmw rijder, die niets maar dan ook helemaal niets verkeerd doet.

addiction4cars augustus 24, 2015 om 19:13 # | Report | Reply

Zonde van dat mooie e30je! Ik zou ook jaloers zijn met zo’n audi tt…….

bimmert augustus 24, 2015 om 20:06 # | Report | Reply

https://www.youtube.com/watch?v=TmKYu0inpvE

En hier het filmpje van de astra die erachter reed.
Voor elke playstation coureur / audi-fanboy die nog steeds denkt dat de bmw chauffeur schuldig is……

basbasbas augustus 24, 2015 om 20:16 # | Report | Reply

De beamer breekt wel links achter zn as af, pijnlijk genoeg.

crusader augustus 24, 2015 om 21:04 # | Report | Reply

Audi overduidelijk in fout, die bocht moet je uiterst rechts insturen om hem goed te nemen, geen kat die daar links over te curb gaat…door over de curb te knallen verliest hij ook controle over het stuur…en ja ik kom ook op de ring dus ken die bocht goed, was er trouwens gisteren ook. Merci audi tt om zowat hele middag voor een tracksluiting te zorgen…pipo…

arashrsf augustus 24, 2015 om 23:38 # | Report | Reply

Zeker ene Timo Scheider achter het stuur?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.