FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Tesla P85D vs BMW M4

ricardo Gepost op 27-08-2015 om 7:29 23.269 views | 67 reacties

Tesla's topmodel accelereert iedereen de moeder vanuit een staande start, maar zodra auto's rollend beginnen is het Californische strijkijzer met 700 pk opeens niet meer opgewassen tegen de 432 pk sterke M4 met louter achterwielaandrijving.



67 Reacties:

brave augustus 27, 2015 om 07:46 # | Report | Reply

Sorry. Ik is niet verrast. Rollende start vanaf zo’n 200 km/u zal nog teleurstellender uitpakken voor de Tesla. Het is gewoon een acceleratiekanon en eenmaal op snelheid moet je geen wonderen verwachten van de elektrische auto. (Hoewel ik het met mijn 180 pk ga afleggen tegen hem… ook met rollende start en ze er nog steeds fantastisch uit zien naar mijn idee)

wajobaas augustus 27, 2015 om 18:48 # | Report | Reply

@brave: en vanaf het moment dat de passagier er voor kiest om de power naar het raam rechtsvoor te gooien is het helemaal afgelopen voor de Tesla

burninrubber augustus 27, 2015 om 08:01 # | Report | Reply

Ach ja, over 5 jaar zal het wel anders zijn.

w0o0dy augustus 27, 2015 om 08:04 # | Report | Reply

Het verschil is de versnellingsbak in de m4

w0o0dy augustus 27, 2015 om 08:08 # | Report | Reply

Overigens is er tot zo’n 200km/u nauwelijks verschil, daarboven loopt de m4 wel makkelijk weg.

ghost augustus 27, 2015 om 08:12 # | Report | Reply

Een gewonen tesla houd ik vanaf stilstaand prima bij, die paar 10de seconden verschil worden op hogere snelheid en door de wegen in Nederland die doorgaans ook nog wat bochten kennen, redelijk verwaarloosbaar.

blo3to3t augustus 27, 2015 om 13:17 # | Report | Reply

@ghost: wat heb jij voor auto dan?

amgc63 augustus 27, 2015 om 18:49 # | Report | Reply

@blo3to3t: rolls royce

markjor augustus 27, 2015 om 08:19 # | Report | Reply

Ik ben inderdaad in shock….

sydney augustus 27, 2015 om 08:28 # | Report | Reply

Verschrikkelijk.Dat ALLES VAN ONZE BELASTINGCENTEN.Komt door die slinkse D66 Rechters!!

Original_Arnoud augustus 27, 2015 om 08:51 # | Report | Reply

Dit is toch logisch? Bij een elektromotor neemt het koppel af wanneer het toerental toeneemt. (Behalve bij een synchroonmotor maar die is totaal ongeschikt voor wisselende toerentallen)

fredex augustus 27, 2015 om 08:58 # | Report | Reply

Op hoge snelheid met je raam open. Goed voor de aerodynamica…

bartsmit augustus 27, 2015 om 09:00 # | Report | Reply

Ach – zo´n Tesla is leuk voor niet-autoliefhebbers. Mij niet gezien in zo´n ding.
M4 ziet er top uit btw.

jrmpower24 augustus 27, 2015 om 09:20 # | Report | Reply

@bartsmit: helemaal mee eens.

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 10:07 # | Report | Reply

@bartsmit: tjsa wat zal ik zeggen. Ik ben 100% auto liefhebber. Als sinds dat ik “bemweh” en “mesjedes” kon zeggen.
De Tesla is écht de gaafste auto die ik ooit gehad heb. En ik heb leuke boys-toys gehad (of gereden) hoor. Het begrip “Tesla grin” is intussen wel bekend dus tsja…

Iets met “plank” en “mis” en “slaan”…

bartsmit augustus 27, 2015 om 17:42 # | Report | Reply

@fijnkonijn:

Dus je hebt ‘m omdat je een liefhebber bent? Niet omdat hij nagenoeg belastingvrij is? Hahahaha….. nu ga je zeker zeggen dat het een “En En” verhaal is….

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 20:48 # | Report | Reply

@bartsmit: In Zwitserland, in het Kanton waar ik woon, zijn EV’s niet belastingvrij. Ik betaal gewoon de volle mep.

Dus…

Rob augustus 27, 2015 om 11:32 # | Report | Reply

@bartsmit:
Is een E-klasse dan wel zo’n liefhebbers auto?
Is een 5-serie dan wel zo’n liefhebbers auto?
Is een A6 dan wel zo’n liefhebbers auto?

Moet ik doorgaan, want over zo’n type auto hebben we het. Niet over een hardcore Lotus Exige…… (die overigens het snot voor de ogen rijdt van zo’n supersonische liefhebbers-auto van een BMW M4…)

Tesla is slimmer en vooruitstrevender dan welk automerk dan ook. Het is een andere manier van autorijden en alles wat daarbij komt kijken. Niet geschikt voor mensen die daar niet open voor staan.

En omdat jij er niet open voor staat is het direct “een auto voor niet-autoliefhebbers”? Beetje simpel wel.

bartsmit augustus 27, 2015 om 17:45 # | Report | Reply

@Rob:

Een andere manier van auto rijden noemen ze dat? Lekker positief hoor!
Volgend jaar is het gedaan met deze manier van belasting ontwijken. Dan zijn ze onbetaalbaar.

Rob augustus 27, 2015 om 18:06 # | Report | Reply

@bartsmit:
Nee, zo noemen ze het niet, dat is het.

Je gebruikt het rempedaal nauwelijks, bijna geen motorgeluid, veel minder onderhoud, tanken doe je thuis, je moet wat subtieler met het gaspedaal omgaan, het is…. ach weet je wat?

Ga er gewoon eens in rijden. Ik snapte van te voren ook niks van elektrisch rijden, maar heb het gedaan en ik was zeer aangenaam verrast.

stfu augustus 27, 2015 om 09:05 # | Report | Reply

De P90D met Ludicrous mode schijnt wel veel harder door te trekken boven een bepaalde snelheid. Maar dit is inderdaad niet schokkend. Iedereen die een P85D heeft gereden weet dat ie in het begin sneller is dan Ferrari’s en Lamborghini’s maar daarna gewoon wat moet ingeven. Niks nieuws aan.

jrmpower24 augustus 27, 2015 om 09:23 # | Report | Reply

Totaal niet verrassend.

Heerlijk zo’n M4!

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:33 # | Report | Reply

@jrmpower24: yep mooie auto inderdaad.
Ik vind de M’s van BMW sowieso altijd wel schön.

Alpinaa augustus 27, 2015 om 09:25 # | Report | Reply

Juist, wat hier boven word gezegd idd. Daarnaast is al gebleken dat de M3/M4 op de dyno vaak meer vermogen blijkt te hebben dan BMW claimt, eerder richtkng de 480pk aan de motor.

trident augustus 27, 2015 om 09:34 # | Report | Reply

@Alpinaa: dat is uiteraard heel leuk maar het gaat nog steeds om het bruikbare vermogen aan de wielen

Mairsil augustus 27, 2015 om 09:49 # | Report | Reply

Tsja, voor $40000 dollar meer wordt je nog steeds zoek gereden op snelheid en in bochten en op afstand. Elektrische auto’s worden snel maar op dit moment zijn ze simpelweg op alle fronten minder dan benzine auto’s. Zelfs met enorme subsidies zoals hier in Nederland is het geen ideale keuze. Over een jaar of tien nog eens kijken hoe het dan gaat.

erwh augustus 27, 2015 om 12:35 # | Report | Reply

@Mairsil: op alle fronten? Sorry, maar dan heb je nog nooit elektrisch gereden. Ik ben ook geen elektro fan, maar het feit blijft dat een traditionele zuigermotor vrij waardeloos is als het gaat om wisselende toerentallen en dan met name om een voertuig vanuit stilstand weg te krijgen. Met allemaal toeters en bellen is het wel gelukt om het probleem in te dammen, maar een elektromotor maakt hier direct gehakt van. Maximaal koppel bij stilstand, geen stationair draaiende motor, energie terugwinning bij afremmen en voor sommigen het gebrek aan geluid zijn allemaal zaken waarmee de verbrandingsmotor geen kans maakt. Dus nee, niet op alle fronten.

bornforcars augustus 29, 2015 om 11:12 # | Report | Reply

@erwh: mee eens. Elektische auto’s rijden ook buitengewoon relaxt

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 10:02 # | Report | Reply

Ik vind het verschil wel meevallen hoor.
Het hangt er ook vanaf hoeveel prik er nog in de batterij zat. Onder de 40% is de Model S merkbaar langzamer (hoewel nog steeds erg rap) omdat de basis spanning in de batterij dan lager is. Is ook logisch. Misschien had ie met een volle batterij wel gewonnen. Who knows. Het verschil is nu zo klein.

Mijn eigen ervaringen zijn dat als ik bv. 80 of zo rij op de snelweg, met bv. een normale/basis Porsche 911 naast me, en we geven tegelijk vol gas, ik het win tot zeg 160 a 170 (sneller ga ik sowieso niet in Zwitserland…)
Het zelfde met RS4’s etc. en ik heb een normale S85 en geen P85D.
Omdat ik geen AWD heb, win ik minder stoplicht sprintjes van bv. een Porsche 911 (hij heeft ook een veel bredere achterband en mijn traction-control heeft er de handen vol aan) maar op snelheid, zeg tussen 60 tot 120, zijn er weinig auto’s die me bij kunnen houden. Zonder enige vorm van vertraging knalt de Tesla er van door. Ik hoef niet eerst druk op te bouwen of toeren te maken of wat dan ook. Is gewoon heel anders rijden.

spylegion augustus 27, 2015 om 11:52 # | Report | Reply

@fijnkonijn: Puur uit interesse; Wat is het gevolg van zeg 10x zo’n sprintje voor je actieradius?

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:12 # | Report | Reply

@spylegion: verwaarloosbaar. De batterij is zo groot.

ruudjuh1986 augustus 27, 2015 om 10:51 # | Report | Reply

PK is hoe snel je tegen de muur knalt, koppel is hoever je de muur meesleurt.
Tesla veel koppel vanuit stilstand en dus snelle acceleratie maar geen hoge topsnelheid.

turbobrick augustus 27, 2015 om 14:55 # | Report | Reply

@ruudjuh1986: Waar boeit die topsnelheid nog ?
In Nederland heb je eigenlijk alleen maar wat aan koppel met het constant passeren van ander verkeer.

Topsnelheid is leuk voor in de folder, verders niks.

ruudjuh1986 augustus 27, 2015 om 15:06 # | Report | Reply

@turbobrick: Ik ben het volledig met je eens, hoge topsnelheid is toch niet haalbaar op de openbare weg(zelfs niet op het circuit) het was dan ook geen oordeel over de Tesla maar eerder een waarneembaar feit 🙂

turbobrick augustus 27, 2015 om 15:10 # | Report | Reply

@ruudjuh1986: Kijk, ik als autoliefhebber moet toegeven dat de Tesla een sterke troef heeft en gewoon zijn plaats verdient heeft.

Waar ik moeite mee heb is dat mensen die hem rijden allemaal een dik salaris hebben (anders kom je niet in die lease klasse of kan je hem niet particulier kopen) en dat de gewone man zijn subsidie betaald met de MRB.

Dit soort luxe wagens moeten geen subsidie hebben.
Beetje het huis van 4 miljoen met een hypotheek erop, slaat nergens op.

Rob augustus 27, 2015 om 17:10 # | Report | Reply

@turbobrick:
De overheid wil een schoner wagenpark. Doen ze met subsidie. Kun je voor of tegen zijn.

Bon, maar waar ik moeite mee is dat het in Nederland maar niet zo moet zijn dat de rijken voor een schoner wagenpark gaan. Dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Nissan Leaf, geen enkel probleem. Ook in 2020 gewoon een liev bijtelingstarief. Tesla? Boven de 50.000 euro en alle socialistische alarmbellen rinkelen. Gewoon 22% meneer/mevrouw de Tesla rijder.

Om te kotsen. Gelukkig heeft een beetje rijke stinkerd al een oplossing: nu op de zaak aanschaffen, 4% bijtelling betalen tot 2020. Dan koop je ‘em gewoon prive over (voor een jodenprijs) en heb je niks meer van doen met bijtelling.

turbobrick augustus 27, 2015 om 17:18 # | Report | Reply

@Rob: Precies !!
En het zijn zij die ook de regels bepalen, immers ze zullen zichzelf verder geen oor aan naaien.

De schone A segment auto’s mogen ook weer MRB betalen terwijl men juist een schoner autopark wenste maar schijnbaar ook weer niet zo schoon want men liep belasting mis.

De gewone man kon die auto wel nieuw aanschaffen maar een electrische doorgaans niet.
Maar speelgoed voor de elite wel stimuleren… Net als hypotheken voor huizen van miljoenen.

Rob augustus 27, 2015 om 17:39 # | Report | Reply

@turbobrick:
Weet je wat het is? Alle subsidie-achtige en voordeel-achtige regels die bedacht worden om dingen te stimuleren mogen alleen gelden voor Jan met de Pet.

Iemand met zijn schaapjes op het droge is per definitie fout en mag niet mee profiteren. Want geld zat. Het komt op mij een beetje over dat Jan met de Pet €1 betaalt voor zijn brood en de rijke stinkerd €2,50 voor hetzelfde brood. Dat is mijn kritiek en daar kan ik bijzonder slecht tegen.

Rhyo augustus 27, 2015 om 10:52 # | Report | Reply

Ik vind het verschil aardig groot. Op zulke vermogens een afstand trekken is lastig. Ik vind de Model S langzaam. Vanaf een rollende start, dan wilt dat ding gewoon niet. Uiteraard is dit allemaal relatief. Voor de een is het snel, de ander niet. Een ‘normale’ 911 is ook niet bepaald snel, maar rap. Een Turbo (s) daarin tegen…

On topic: de resultaten zijn zoals verwacht, de 100-200 sprint van de Tesla P85D is alles behalve indrukwekkend. Ik begrijp de toegevoegde waarde niet helemaal. Een snelle start is blijkbaar erg belangrijk.

crackdavid augustus 27, 2015 om 11:52 # | Report | Reply

@Rhyo: Voor de meeste mensen is een ‘normale’ 911 retesnel denk ik…

shifo augustus 27, 2015 om 20:14 # | Report | Reply

@Rhyo: die m4 trekt gwn weg. In praktijk zal deze auto dus alleen matches winnen bij de stoplicht, snelweg wordt hij gwn weggereden.

g40freak augustus 27, 2015 om 11:40 # | Report | Reply

Ben ik de enige bij wie het filmpje steeds stopt??
Als ik in de app een filmpje kijk, stopt hij na 3 sec.
Als ik hem full screen zet, doet hij het wel.

boltiev6 augustus 27, 2015 om 12:00 # | Report | Reply

Dit verbaasd niet. wat wel verbaasd is dat een e-car vervuilender is dan een bezine of diesel auto. De afvoer van die smerige accu,s is niet geregeld, de stroom wordt opgewekt door kolencentrales. Welke journalist zoekt dit nu eens uit en maakt daarvan een keihard punt???? Ik ben dat gelul over het milieu zo spuugzat.

erwh augustus 27, 2015 om 12:38 # | Report | Reply

@boltiev6: wat denk je zelf? Al die smeermiddelen die een verbrandingsmotor nodig heeft in z’n leven zijn niet vervuilend? En serieus, alle stroom wordt door kolencentrales opgewekt? Misschien kan je zelf beter wat meer onderzoek gaan doen voordat je ongefundeerde uitspraken doet.

Onehp augustus 27, 2015 om 12:59 # | Report | Reply

@erwh: qua energieverbruik is een Tesla niet bijzonder efficient, wel geeft electriciteit als energiedrager de mogelijkheid om je energiebron zelf te kiezen, proper of vuil ligt aan de koper/eigenaar. Beter?

Qua motorolie, dat is tegenwoordig een 15l/100’000km op moderne wagens, en ze wordt ook gerecycleerd. Brandstofverbruik is dan toch een veel groter post. Tenzij je een Audi hebt. 😉

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:20 # | Report | Reply

@Onehp: “qua energieverbruik is een Tesla niet bijzonder efficient”

Proest !!! Daar gaat m’n koffie. Wat voor “verjaardag gelul” is dat dan weer.

De Tesla aandrijflijn is 96% efficient. 96% van de energie die in de auto wordt opgeslagen kan voor voorstuwing gebruikt worden.

De boordsystemen consumeren ca. 6%.
Daarmee is een Model S nog steeds 90% efficient.
Dat is een ongehoord hoge efficiëntie.

Vooral vergeleken met moderne verbrandingsmotoren die effektief rond de 25% liggen (wanneer überhaupt)…

Nee echt, de mis-informatie die de wereld ingeslingerd wordt is echt stuitend…

Onehp augustus 27, 2015 om 15:15 # | Report | Reply

@fijnkonijn: sorry als ik me slordig uitdrukte, je hebt een punt. Efficientie moet je uiteraard definieren, anders is het een loze term. Ik bedoelde de ganse cyclus van energie, van verliezen in het electriciteitsnet, bij het laden, bij stilstand, in de vermogenselectronica, in de electromotor (die jij aanhaalt), en uiteraard de energie nodig om een relatief grote en zware koets voort te bewegen. Voor wat het is, is een Tesla Model S wel degelijk zeer efficiënt, hetgene waar ik me wat tegen verzet is dat vele pseudo groenen lijken te denken dat een dergelijke grote en zware electrische auto een soort van perpetuum mobile is zonder enige impact. Wat wel is, is dat itt tot een benzinewagen, je voor een duurzame energiebron kan kiezen en dán is het wel een stuk beter. Al zou je meer electrische auto’s kunnen laten rijden op het beperkte aanbod van duurzame energie als men de grootte, luxe en prestaties en uiteindelijk de kosten van een Tesla achterwege zou laten… Maar dat is techno idealisme, hoedje af voor Tesla dat ze uberhaupt de elektrische wagen enige populariteit weten te geven. En fijn dat je zo een kar kan rijden uiteraard.

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:25 # | Report | Reply

@boltiev6: “wat wel verbaasd is dat een e-car vervuilender is dan een bezine of diesel auto”

Oh boltie boltie boltie. Met wie heb je nu weer op een verjaardag lopen praten. Met je Oom die er ook geen verstand van heeft?

De Afvoer van accu’s IS geregeld.

Wat betreft het opwekken van de stroom. Mijn Tessie laad met 100% waterkracht (doen we veel hier in CH).
Aktueel wordt in Europa 33% opgewekt met duurzame energie (sommige landen heel veel, andere nog nauwelijks, true, maar gemiddels ligt het rond 33%).
“Vieze” energie is op zijn retour. Het is slechts een kwestie van tijd. Verwacht niet dat morgen alle rotzooi uitbrakende centrales uitgeschakeld zijn. Dit soort processen duren vele jaren. Maar we zijn op de goede weg (en we moeten ook).

boltiev6 augustus 27, 2015 om 14:48 # | Report | Reply

@fijnkonijn: Nou knijn,
je hebt je nogal laten overtuigen door de verkoper van je tesla. Je bent opgelicht man. Heb jij ook zo,n knopje in je tessie voor een gewenst motorgeluid? welke luister jij altijd? die van een dikke vette porsche of toch het ferrari geluid? Op welke verjaardag heb jij je voor de gek laten houden? bij je neefje van 8? E-cars zijn net zo of net zo min vervuilend als Benzine of diesels. Mijn advies is dat je minder moet luisteren naar je schoonmoeder van groen links en je neefje van 8 die niet weet waar hij het over heeft. verder zou ik de verkoper van je tesla aanklagen wegens misleiding. en tot slot: koop een echte auto man en maak je niet zo druk

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:58 # | Report | Reply

@boltiev6: hahaha

“Heb jij ook zo,n knopje in je tessie voor een gewenst motorgeluid?”

Nope. Het is heerlijk rustig in de auto. Een oase van rust, slechts af en toe doorbroken door het geluid van mooie muziek dat niet gestoord wordt door herrie van een motor.

M’n schoonmoeder zou de Femke Halsema’s van deze wereld eerder een beuk voor hun harses geven overigens. Maar dat terzijde 😉

En bedankt voor de tip over die Tesla sales knakker. Ik ga idd. nog maar voorbij…
…om hem te bedanken that is.

Toedels !

biohazardracer augustus 27, 2015 om 12:21 # | Report | Reply

He shit ik had toch echt een andere uitkomst verwacht!!

turbostaaf augustus 27, 2015 om 12:49 # | Report | Reply

@ BoltieV6: Niets nieuws onder de zon, iedereen wordt nu stilletjesaan verondersteld dit te weten. Daar is reeds onderzoek naar gedaan, met als uitkomst datgene wat je komt te vertellen..

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:27 # | Report | Reply

@turbostaaf: Boltie heeft het mis. Lees mijn reply bitte.

Onehp augustus 27, 2015 om 12:53 # | Report | Reply

Overlaats was een 85D veel sneller dan me. Was wel midden in de stad in een 30 zone, reed ie aan een kleine 100km/h door het volgende net niet rode licht. Gelukkig geen voetgangers die het niet te nauw namen met rood licht zoals vaak het geval is. Om maar te zeggen, in acceleratie zij het de grootste knuppels die, jammer genoeg, vaak de ‘snelste’ zijn…

klimz augustus 27, 2015 om 13:28 # | Report | Reply

Zoals het hoort natuurlijk! Benzine boven batterijen!

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:14 # | Report | Reply

@klimz: jaaa paard en wagen boven gemotoriseerd vervoer !

Draaischijftelefoon (leuk voor scrabble) boven Tiptoets / touch-screen telefoon !

Straalvliegtuig boven Tweedekker met propeller !

Zoiets toch?

klimz augustus 27, 2015 om 14:26 # | Report | Reply

@fijnkonijn: Nee, zo oud ben ik niet.
Ik vind alleen dat sportauto’s/snelle auto’s (want de Tesla is niet echt een sportauto) gewoon op benzine horen te rijden. De rest mag best milieuvriendelijker.

Aan alle comments die je hier neerzet over dit ene Tesla filmpje zie ik dat je niet zo van commentaar houdt op je batterij op 4 wielen. Ha you see what I did there?

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 14:30 # | Report | Reply

@klimz: oh in tegendeel. Ik ben erg open maar het domme gelul begint een beetje te vervelen.

Ik zou er een dagtaak van kunnen maken op fora misverstanden uit de weg te helpen maar dat heeft niet zo veel zin. Veel mensen zijn werkelijk zo dom als een tweede laag verf. Die kun je niets bijbrengen. Die hebben hun idee over hoe de wereld werkt en that’s it.

Have a nice day.

model3 augustus 27, 2015 om 18:21 # | Report | Reply

@fijnkonijn: Cue confession bear. Liefde voor auto’s is bij mij door fascinatie voor de (totstandkoming) Model S ontstaan. Laat mij dan ook graag bijpraten door autokenners. Over benzine, diesel, hybride tot klaarliggende mening over fuel cell en all-electric auto’s. Liefde voor Tesla alleen maar gegroeid. Hoor natuurlijke graag weer van een Tesla-rijder.
Mocht je een keer in de buurt zijn van het kikkerlandje; Supercharger met goede kop koffie?

Onehp augustus 27, 2015 om 15:31 # | Report | Reply

@klimz: benzine? Mijn gekietelde GT86 rijdt op ethanol, is heel leuk en heeft zelfde echte wereld CO2 uitstoot als een zuinig dieseltje… maar ik zou geen nee zeggen tegen een Tesla Roadster ook niet 🙂

SimonMc augustus 27, 2015 om 16:03 # | Report | Reply

@Ricardo: Dit is niet meer het topmodel. Tegenwoordig heb je ook een P90D.

dotternetta augustus 27, 2015 om 16:34 # | Report | Reply

@Fijnkonijn: ik mag jou wel 🙂

tunefuldjmike augustus 27, 2015 om 17:10 # | Report | Reply

Dit gebeurd ook met een stilstaande start alleen doordat de Tesla zo hard accelereert tot aan 100 duurd het wat langer voordat een m4 er voorbij is…

Het is gewoon algmeen bekend dat na 150-200km/h de put bij electrische wagens er een beetje uit is.

schellekens006 augustus 27, 2015 om 17:36 # | Report | Reply

Conclusie de Tesla is gewoon een frikandel.

fijnkonijn augustus 27, 2015 om 20:45 # | Report | Reply

@schellekens006: snelste frikandel ever baby yeah !!

kennone augustus 27, 2015 om 23:45 # | Report | Reply

700pk mijn reet dus.

gillesvda augustus 28, 2015 om 00:06 # | Report | Reply

Hoe komt het eigenlijk dat elektrische motoren een beetje ‘stilvallen’ eenmaal op snelheid?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.