FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Volkswagen Passat W8


rutgervdtt Gepost op 15-08-2015 om 11:50 15.517 views | 71 reacties

Van mijn baas

Kenteken: 86-NH-NF
Merk/model: VOLKSWAGEN PASSAT; VARIANT W8 202 KW AUT
Datum toelating: 29-09-2003
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 275 pk
Nieuwprijs: Onbekend



71 Reacties:

prothom augustus 15, 2015 om 14:02 # | Report | Reply

Wat een baas!!!

niekie1999 augustus 19, 2015 om 09:17 # | Report | Reply

@prothom: neeeee! Die wou ik maken

davelepeef augustus 15, 2015 om 14:17 # | Report | Reply

Je baas of je werkgever…???

isleofman augustus 15, 2015 om 14:27 # | Report | Reply

Ik check net de occasion prijzen even, maar deze auto’s krijg je bijna bij 3 pakken melk. Rijden is natuurljk wel een prijzige bezigheid.

stephano augustus 15, 2015 om 21:48 # | Report | Reply

@isleofman: Nou zie ik twee modellen te koop staan die allebei erg veel ervaring hebben (respectievelijk 150K en 190K op de teller), dus dat zal de waarde ook wel drukken. Als je ze vergelijkt met een passat’s met de zelfde leeftijd en kilometerstand dan komen ze toch wel boven drijven als de duurdere modellen.

lohran augustus 18, 2015 om 11:40 # | Report | Reply

@stephano: 150k en 190k is erg veel ervaring? Hoe heet het dan bij mijn Volvo V70 2.5D met 615.000km? 😉 150k is niks voor de meeste auto’s.

Bender augustus 19, 2015 om 11:08 # | Report | Reply

@lohran: 150 K is niets voor de meeste Volvo’s. Je maakt de fout de meeste auto’s met Volvo’s te verwarren. Hoewel de meeste moderne Volvo’s niet meer de bekende Volvo duurzaamheid hebben waar ze om bekend staan…

Junior540 augustus 19, 2015 om 11:33 # | Report | Reply

@bender: 150k is ook voor een niet Volvo niet veel meer

redbeams augustus 19, 2015 om 13:09 # | Report | Reply

@lohran: Er zit een verschil tussen “ervaring” van een benzine en die van een diesel 😉

Original_Arnoud augustus 19, 2015 om 09:37 # | Report | Reply

@stephano:
Man, die zijn net ingereden! Zeker auto’s als een Passat met W8 zal nog een flinke tijd mee kunnen. Want wanneer gebruik je al dat vermogen? Het is niet bepaald een auto die uitnodigt eens flink over een bergweggetje te knallen.

johanhummer9 augustus 20, 2015 om 11:40 # | Report | Reply

@Original_Arnoud: een rs6, e63 of een m5 wel dan?

mercedesbenz63 augustus 15, 2015 om 14:36 # | Report | Reply

Wij hebben er ook een gehad in het Sedan versie en het is een super bak! Alleen zuipen kan dat ding wel

scottishcarspotter2000 augustus 15, 2015 om 14:53 # | Report | Reply

Tof ding!

amnesia augustus 15, 2015 om 14:56 # | Report | Reply

Vermogen/Prestaties zijn om te huilen aangezien w8 en 4motion

964yellowbird augustus 15, 2015 om 20:54 # | Report | Reply

@amnesia: ik denk dat deze Passat met zijn 275pk 8 cilinder heerlijk zal rijden!

draadloos augustus 19, 2015 om 09:20 # | Report | Reply

@964yellowbird: think again…

thomcarspotter augustus 15, 2015 om 15:45 # | Report | Reply

Leuke spot, zie je zelden!

elias augustus 15, 2015 om 19:48 # | Report | Reply

Wow! Ik wist niet dat dit bestond! Ik ken heeeel veel modellen (bijna alle) maar dit kende ik niet.

rs6issnel augustus 16, 2015 om 03:19 # | Report | Reply

@elias: als je deze niet kende, dan weet ik het ook niet meer.

vtechlover augustus 19, 2015 om 09:02 # | Report | Reply

@rs6issnel: waarom gelijk zo negatief? Je kan toch een model over het hoofd gezien hebben..

rikdep augustus 19, 2015 om 11:31 # | Report | Reply

@vtechlover: Desondanks heeft @rs6issnel gelijk 🙂

peke augustus 16, 2015 om 13:29 # | Report | Reply

Heerlijke wagen! Weinig te zien op de wegen, maar beest van een wagen (hoewel prestaties feitelijk best meevallen/tegenvallen, maar het voelt lekker zo’n w8).

deora augustus 16, 2015 om 13:37 # | Report | Reply

Jammer dat de originele velgen er niet onder zitten.

rossi46audi augustus 19, 2015 om 10:31 # | Report | Reply

@deora: eens

flik2punt0 augustus 16, 2015 om 23:15 # | Report | Reply

Lekkere sleeper en wolf in schaapskleren en ook nog in een leuke kleur pracht spot van een mooie wagen en dat terwijl ik niet van Volkswagen houd meestal zo saai

sjoerd95 augustus 19, 2015 om 10:00 # | Report | Reply

@flik2punt0: Dan heet je flik tweePUNTnul, en doe je niet aan interpunctie… haha 😛

Ik ben het trouwens 100% met je eens! De lekkerste Passat imo. Samen met de R36, dat wel 🙂

Jochen augustus 19, 2015 om 09:09 # | Report | Reply

Ik vind het een hele stoere uitvoering, dat zeker.
Maar het rijden van deze wagen die je aan belasting, brandstof en onderhoud een klein vermogen kost zal niet ieders hobby zijn. Het is een vrije saaie, niet meest fraaie en relatief oude (lees verouderde) Passat.

borrelnoot augustus 19, 2015 om 09:25 # | Report | Reply

Een hond heeft een baas 😉
Ontopic: super wagen!

rutgervdtt augustus 19, 2015 om 10:48 # | Report | Reply

@borrelnoot: okeoke mn werkgever

freezzr augustus 19, 2015 om 13:05 # | Report | Reply

@rutgervdtt: om de hele tijd werkgever te zeggen tijdens een gesprek klinkt vaak ook wel weer heel erg Roderick

Lucchino augustus 19, 2015 om 13:28 # | Report | Reply

@borrelnoot: Niet zo zeuren, een loonslaaf heeft ook gewoon een baas die jou uiteindelijk betaalt om hem tevreden te stellen. OT: dikke bak, leuke occasion voor erbij!

peugti augustus 19, 2015 om 09:25 # | Report | Reply

Heb ooit overwogen 1 te nemen, maar het onderhoud en horrorverhalen hebben mij toen afgeschrikt! Maar toch blijft het een auto die ik graag ooit nog eens op de oprit staan zou willen hebben.

phdg augustus 19, 2015 om 20:20 # | Report | Reply

@peugti: ben ook aan het twijfelen geweest , maar weet iemand hier misschien of die horrorverhalen kloppen en welke problemen er dan eventueel zijn?

numpty september 21, 2015 om 21:34 # | Report | Reply

@phdg: Ik heb de mijne nu 4 jaar. Valt wel mee hoor. Alles hangt- of staat bij goed onderhoud. Ieder 10.000Km verse olie en een forté behandeling. De motor is erg gevoelig op vuile olie heb ik ervaren. Een paar zwakke punten die veel geld kosten: Remmen (voorschijven zijn 334mm, met aluminium hart en kosten flink geld) elektronisch gestuurd thermostaat huis (ligt in het hart van de motor en kost € 657,= bij de dealer) Verder is alles redelijk standaard VW en is het niet spot goedkoop, maar zeker ook niet heel duur. En natuurlijk de brandstof. Bij flink gassen is 1 op 4 of 5 haalbaar. Daarentegen met 120/130km/u. op de snelweg heb ik ook al 1 op 12 gehaald.
Het is dus een keuze of je zo’n auto dat waard vind. Ik heb iig geen spijt dat ik hem gekocht heb. Iedere meter gereden is een meter genoten.

bofkont augustus 19, 2015 om 10:25 # | Report | Reply

Met de schaarse handbak versie best een vermakelijke auto en vrij rap, maar de kwaliteit is niet geweldig, je kunt bijna nergens bij, en bij het minste geringste moeten ze de hele motor eruit lepelen.

numpty september 21, 2015 om 20:59 # | Report | Reply

@bofkont: Wat een geklets zeg. Onder de kap is het niet veel voller als bij vergelijkbare auto’s. Ja wat wil je met een 8-pitter ?
Dit blok is voor een 8 cilinder heel compact zelfs. Dus meestal even wat delen demonteren en dan is alles redelijk toegankelijk. Hoe ik dat weet ? Rij er zelf ook één. Maar dan in sedan uitvoering.

bofkont september 21, 2015 om 21:17 # | Report | Reply

@numpty:

bofkont september 21, 2015 om 21:18 # | Report | Reply

@numpty: om bepaalde sensoren te vervangen moet het hele blok eruit heb ik een aantal jaren ergens gelezen .

numpty september 21, 2015 om 21:42 # | Report | Reply

@bofkont: Das een gebrek aan ‘creatief’ denken.. 😉 Mijn blok heeft het honk nog nooit verlaten en in 217.000Km ervaring heb ik al heel wat sensors e.d. vervangen.

bofkont september 21, 2015 om 21:48 # | Report | Reply

@numpty: Doe je goed dan 🙂
Lekkere wagen hoor, het is mijn favoriete model Passat, de opvolgers vind ik stuk voor stuk minder.

numpty september 21, 2015 om 23:48 # | Report | Reply

@bofkont: Thx. Heb er ook nog geen spijt van, blijft apart. En hij klinkt ook heel lekker nu ik de twee (loodzware) einddempers vervangen heb door een recht stuk RVS…
Het geluid is nog even ‘tweaken’ er zal deze winter nog een klein dempertje tussen gaan, maar nu hoor je tenminste dat het een echte 8 is.. 😉

rossi46audi augustus 19, 2015 om 10:30 # | Report | Reply

Jammer van de velgen. De orginele W8 bbsjes zou ik graag willen op mijn passat. Verder weinig bijzonders aan deze auto. Echt snel zijn ze ook niet. Beetje luie motor

patrick760i augustus 19, 2015 om 10:36 # | Report | Reply

max. Drehmoment 370 Nm bei 2.750 U/min

Daar kan een Golf 4 met 150 pk al aan tippen.

rossi46audi augustus 19, 2015 om 10:48 # | Report | Reply

@patrick760i: diesel en benzine moet je niet met elkaar vergelijken he

patrick760i augustus 19, 2015 om 11:42 # | Report | Reply

@rossi46audi: Hoi…

De autotests staan vol met diesel versus benzine.

rossi46audi augustus 19, 2015 om 11:49 # | Report | Reply

@patrick760i: een rs4 4.2 v8 430 nm Q7 5.0 v12 tdi 1000nm. Is toch appels met peren vergelijken. Een atmosferische benzine tegen turbo diesel is geen vergelijking dan moet jet vergeleken worden met een turbo benzine. Dan krijg je enigszins gelijke waardes

patrick760i augustus 19, 2015 om 12:06 # | Report | Reply

@rossi46audi: je bedoelt een VW Tourag….een Q7 met een V10 bestaat niet. Die heeft “slechts” een V12 !

patrick760i augustus 19, 2015 om 12:07 # | Report | Reply

@patrick760i: je hebt het al aangepast;-))) V12 > 6.0 L

rossi46audi augustus 19, 2015 om 14:20 # | Report | Reply

@patrick760i: v10 had ik niet getypt. Helaas 5.0 wel.. 5 en 6 zitten zo dicht bij elkaar he

bofkont augustus 19, 2015 om 13:04 # | Report | Reply

@patrick760i: Als die W8 serieus op het gas gaat, is die 150TDI echt nergens meer, koppel zegt niet alles.

MartijnGizmo augustus 19, 2015 om 10:52 # | Report | Reply

0-100 in 8,1 seconde, maak me gek!!!!11 😉

(ok, ok, deed de handbak met 6,8s wel een stuk vlotter)

lebeaunl augustus 19, 2015 om 11:35 # | Report | Reply

Mooi ding; wel even die komplampglazen polijsten svp

Ozan augustus 19, 2015 om 11:55 # | Report | Reply

0-100 in 7,8 s, 370 Nm… Dan is een 520D F10 ook een sleeper…

patrick760i augustus 19, 2015 om 12:11 # | Report | Reply

Ik denk dat je qua lopende kosten voor het zelfde geld een 1.8 T en een 1.9 tdi kunt rijden….

roppp augustus 19, 2015 om 12:16 # | Report | Reply

Hahahaha, wat een zeikerige reacties weer. Als je deze motor bekijkt in de tijd waarin ie werd gemaakt, was het wel een bazenauto. De Ferrari 308 had ook een V8 met minder pk’s en wordt nu ook door een beetje Punto voorbij gereden. Maar toen……. was het een erg snelle auto.

Lucchino augustus 19, 2015 om 13:31 # | Report | Reply

@roppp: Inderdaad zeg, alleen maar weer dat betweterige gezeik, en veel negativiteit. Gewoon een gaaf ding, dat onze wegen weer wat opfleurt t.o.v. alle grijze en zwarte bluemotions, efficient dynamics, bluetec die je vandaag de dag vooral ziet.

toyotafortuner augustus 19, 2015 om 12:35 # | Report | Reply

Wat een reacties… Zet die wagen eens in zijn tijdsperspectief en tegenover concurrenten…

Verder gewoon een heerlijke wagen in een nette kleur.

E34M5Touring augustus 19, 2015 om 13:47 # | Report | Reply

@toyotafortuner: Toen was ie ook niet supersnel. Een 330i laat er geen spaander van heel. T’is een leuk ding hoor, lekker apart en zo. Maar echt potten breken qua prestaties heeft ie nooit gekund. Maakt verder ook niet uit.

numpty september 21, 2015 om 21:05 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Je heb, op papier, gelijk. Maar alles stopt als het gaat regenen. (dat gebeurt natuurlijk niet zo snel hier in Nederland, dat is ook weer zo) dan is de 330i en zelfs jouw schitterende M5 nergens meer. Deze 8 doet dan nog alles hetzelfde. Mijn werkgever heeft een 850i, zelfde verhaal.
Op droog zijn mijn W8 en zijn 850 redelijk aan elkaar gewaagd, is ook logisch gezien het verschil in bouwjaar. Maar valt er een spatter water ziet de 850 geen daglicht en laat de W8 hem ver achter zich. Zowel in de sprint recht uit als in het bochtenwerk.

schellekens006 augustus 19, 2015 om 13:20 # | Report | Reply

Bij introductie al achterhaald en niet echt snel daarom nooit iets geworden. Maar eerlijk is eerlijk ze rijden wel gewoon erg fijn en vlot.

numpty september 21, 2015 om 21:13 # | Report | Reply

@schellekens006: Als je de auto niet goed kent, laat het commentaar dan ook achterwege. Bij de introductie was de W zeker wel uniek, en zeker niét achterhaald. Een dergelijk compacte 8 cilinder in een middenklasser had men niet (de Audi (R)S4 deed het toen nog met een 2.7 V6 biturbo, BMW had een heerlijke “straight6” in hun M3’s en Opel had hier al helemaal geen antwoord op. De enige auto die toen vergelijkbaar was, is de Lancia Thema 8:32 en de Mercedes C43 AMG. De Thema was zéér roest- (want “oud Italiaans”) en storings- (want “oude Ferrari” techniek)gevoelig, en de AMG koste een flinke duit meer. Zelfs in Duitsland. De kosten van de Passat W8 hebben hem in Europa genekt. Terug gerekend zo’n 60K euro’s. Daar reed de manager toen liever een BMW 525i, Audi A6 of Mercedes E320 voor. Daar praatte de buurman namelijk wél over. In Amerika (want goedkopere brandstof) heeft VW er zeker wel heel wat verkocht.

bofkont september 21, 2015 om 21:23 # | Report | Reply

@numpty: 2001 had je de S4 4.2 V8 quattro al, Stukken rapper en beter onderstel kwa sportiviteit.

numpty september 21, 2015 om 21:41 # | Report | Reply

@bofkont: De audi S4 met V8 kwam ‘pas’ in 2003 (B6) de 2001 S4 moest het nog met een 2.7 V6 Bi-turbo doen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Audi_S4#Tweede_generatie_.28B5.29

numpty september 21, 2015 om 21:45 # | Report | Reply

@bofkont: -> Deze stond ook op een nieuw platform, vandaar, beter onderstel wat zich vertaalde in het weggedrag. Ook in een ‘iets’ hogere aanschafprijs.

bofkont september 21, 2015 om 22:17 # | Report | Reply

@numpty: hmm ja klopt idd als ik het zo terugkijk, terwijl de B6 er al wel was in 2001.

wheelerdealer augustus 19, 2015 om 17:25 # | Report | Reply

29-JB-PN wat een heerlijke wagen was dat. Jaartje in gereden. Stond later te koop bij uni handelaar in Groningen.

Hupke augustus 19, 2015 om 19:54 # | Report | Reply

Was een leuk ding. Missen doe ik het niet maar de huidige passat is toch minder goed ineengeschroefd dan dit ding.

rallye augustus 19, 2015 om 22:51 # | Report | Reply

Hé een bekende. Uit Vorden toch? Heb zelf vijf jaar min of meer dezelfde auto gereden. Heerlijke auto, nee niet super snel maar dat geluid WOW. En nee, niet veel extra onderhoud aan gehad. Netjes warmrijden en de juiste olie gebruiken doet wonderen. Heb er 60.000 km mee gereden en denk er met weemoed aan. En ja dezelfde kleur, beige lederen recaro interieur, de originele BBS velgen en open dak met zonnecellen. Zoek op autoblog maar eens op W8, dan vind je hem wel.

Valt wel op dat deze de onderbumper en de dorpels meegespoten heeft. Vind ik persoonlijk icm deze velgen erg jammer. Zo hoort ie niet helemaal. Maar voor de rest, erg mooi

rutgervdtt augustus 19, 2015 om 23:32 # | Report | Reply

@rallye: jaa klopt , hij heeft hem helaas 2 jaar gelden voor een sneeuwschuiver geparkeerd met zo’n 60 km per uur dus de auto bestaat eigenlijk uit 2 delen , kan zijn dat alles mee gespoten is

rallye augustus 21, 2015 om 23:22 # | Report | Reply

@rutgervdtt: hij zag er een paar jaar geleden idd niet zo uit. Vond het altijd al bijzonder dat er in het dorp verder vrijwel dezelfde W8 stond.

djvandijk augustus 20, 2015 om 22:07 # | Report | Reply

Zag vandaag toevallig een zwart exemplaar rijden in de omgeving van Zaandam

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.