basfransencarphotography Foto van de maand : S63 Road Trip

Video: Crashtest: Audi Q7 vs Volvo XC90

ricardo Gepost op 02-09-2015 om 10:51 20.074 views | 21 reacties

De nieuwste resultaten van de EuroNCAP zijn binnen. In deze video hebben we de Q7 en de XC90 achter elkaar gezet, die allebei 5 sterren scoorden.

De test bestaat uit vier botsproeven en één uitwijkmanoeuvre:

- Een frontale impact met 64 km/u, waarbij 40% van het front wordt geraakt.
- Impact aan de zijkant met 50 km/u over 100% van het oppervlak
- Impact zijportier met een vervormbaar obstakel met 50 km/u
- Paal-test, waarbij de auto met 32 km/u tegen een paal wordt gesmeten.

21 Reacties:

pudi september 2, 2015 om 11:28 # | Report | Reply

Beide 5 sterren! Netjes!

mcaa september 2, 2015 om 11:39 # | Report | Reply

Nog rijkelijk uitgevoerd voor een crashtest auto.

meatpuppet september 2, 2015 om 11:55 # | Report | Reply

Vreemd dat bij de Volvo de side airbags niet deployen bij die frontale impact. Je ziet het hoofd van die dummy tegen het portier aan knallen waar die bij Audi wel opgevangen word.

trustmeiamanengineer september 2, 2015 om 12:20 # | Report | Reply

Ben geen fan van dei SUV’s, maar als ik kinderen zou hebben zou ik met toch gaan verplaatsen in zo’n tank. Wat er ook gebeurt, je stapt altijd veilig weer uit.

mashell september 2, 2015 om 13:34 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: behalve in een krappe parkeergarage, dan stap je helemaal niet uit.

stephanotis september 2, 2015 om 13:55 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: SUV’s zijn dodelijker, en de kans op een aanrijding groter als je kinderen zich te voet of per fiets voortbewegen…

roppp september 2, 2015 om 14:26 # | Report | Reply

@stephanotis: daarom worden ze dan ook in een SUF vervoerd.

arjontje september 2, 2015 om 12:30 # | Report | Reply

Zo op het eerste oog lijkt de Volvo steviger in mekaar te zitten.
En het anti botsing systeem werkt bij Volvo ook beter lijkt het.

madridsta september 2, 2015 om 13:08 # | Report | Reply

@arjontje: Volgens mij zijn je ogen niet zo goed ouwe afspraak bij hans zou wel goed zijn

850t5r september 2, 2015 om 13:46 # | Report | Reply

@madridsta: “Ouwe” kreukelzones in de neus van de Volvo functioneren beduidend beter en hij remt eerder en geleidelijker af, wat beter voor de inzittenden is… Oja en “Ouwe” is tokkietaal gebruik dat maar in je vogelaarwijk…

arjontje september 2, 2015 om 16:44 # | Report | Reply

@madridsta: Hmm denk dat je zelf maar even naar de opticien moet. O en oud ben ik niet.

granlusso september 2, 2015 om 12:44 # | Report | Reply

Korte kreukelzone die Q7, lijkt althans. Bizar hoeveel techniek er inmiddels gebruikt wordt, zowel actief als passief.
Wel blijft die paal een harde klap zeg!

ahs1979 september 2, 2015 om 13:56 # | Report | Reply

@granlusso: Die pal komt zeker hard aan. Op basis van deze beelden kan je beter iets groots met een effen vlak op een hogere snelheid raken dan iets smals op een lagere snelheid…..

ahs1979 september 2, 2015 om 13:49 # | Report | Reply

Ik zou van deze twee de Volvo kiezen. Bij de bots proef aan de zijkant blijft bij de Volvo het glas in de portieren heel terwijl ze bij de Audi knappen. En bij de Audi knalt mooi het voorste deel van het panorama dak uit zijn sponning. Bij de frontale proef met 50 vol op een obstakel, dus ontbreekt in de toelichting bij deze video, valt mij op hoe kort de kreukelzone van de Volvo is. Tot aan de voorwielen en dat was het dan wel. Ook het automatisch remmen lijkt verfijnder bij de Volvo.

parker september 3, 2015 om 21:34 # | Report | Reply

@ahs1979: de Volvo heeft de optionele gelaagde zijruiten, de Audi niet, dat verklaart waarom het glas eruit ligt. De Volvo heeft geen schuifdak, dus geen vergelijking. Verder is een lange kreukelzone beter dan een korte omdat de inzittenden dan minder krachten hoeven te absorberen.

lexaudi september 2, 2015 om 14:31 # | Report | Reply

Gelukkig haalt die Volvo goeie punten want daar wil toch geen mens dood in gevonden worden.

clarkson september 2, 2015 om 17:56 # | Report | Reply

@lexaudi: Ik ook niet in een audi als je het niet erg vindt.

Alfarobert september 2, 2015 om 14:57 # | Report | Reply

Volvo staat natuurlijk al heel lang bekend om z’n veiligheid.Bij erge ongelukken wordt de auto in Zweden ook terug gehaald naar de fabriek om alles te onderzoeken.

tom307 september 2, 2015 om 17:26 # | Report | Reply

de Volvo blijkt veel betere cijfers te krijgen, vooral voor het automatisch stoppen
Volvo:
http://www.euroncap.com/en/results/volvo/xc90/20976
Audi:
http://www.euroncap.com/en/results/audi/q7/20974

terminator september 2, 2015 om 20:00 # | Report | Reply

De Volvo wint duidelijk op de meeste vlakken.

terminator september 2, 2015 om 20:02 # | Report | Reply

Haha op 1.12 sec zit dat kind wat achterin zit te zwaaien 🙂

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.