LARSYBOY1997 Foto van de maand : Ford GT

Foto's: Snelste Polo WRC van Nederland!


basfransencarphotography Gepost op 22-09-2015 om 20:02 17.812 views | 72 reacties

Deze Volkswagen Polo R WRC heeft net iets meer dan 400 Pk!!
Deed zondag ook mee aan de Borderrun 2015.

Locatie: Brugge
Land: België

Kenteken: 6-ZTJ-27
Merk/model: VOLKSWAGEN POLO
Datum toelating: 17-02-2014
Originele kleur: WIT
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 220 pk
Nieuwprijs: 40.413 Eur. (5.882 Eur. BPM)



72 Reacties:

jessekiek september 22, 2015 om 21:50 # | Report | Reply

Je reed zelf ook wel wat leuks of niet?

basfransencarphotography september 22, 2015 om 21:54 # | Report | Reply

@jessekiek: ja ik reed mee in de Audi R8 V10 GT Spyder van Vd Akker!

jessekiek september 22, 2015 om 22:40 # | Report | Reply

@basfransencarphotography: heerlijk!

jaspervdwinden september 25, 2015 om 10:43 # | Report | Reply

@basfransencarphotography: Pfff… das niet mis…

sirpowersedan september 22, 2015 om 21:50 # | Report | Reply

Lekkere foto

deora september 22, 2015 om 21:58 # | Report | Reply

Lekker bakje!

autofreaker september 22, 2015 om 22:08 # | Report | Reply

Dik wat heeft die er aan gedaan ?

basfransencarphotography september 22, 2015 om 23:11 # | Report | Reply

@autofreaker: Vanalles, maar vraag me niet wat… 😉

noachristoffel september 22, 2015 om 22:34 # | Report | Reply

Wat is het nut ervan om 400pk in zo’n ding te doen?

juulbe september 22, 2015 om 22:37 # | Report | Reply

@noachristoffel: gewoon omdat het kan

2fast4you september 22, 2015 om 22:42 # | Report | Reply

ik zou me schamen als ik zo’n vraag zou stellen

basfransencarphotography september 22, 2015 om 23:11 # | Report | Reply

@2fast4you: Haha

sirpowersedan september 22, 2015 om 22:45 # | Report | Reply

@noachristoffel: wrm niet is gwn gaaf , niet alles hoeft volgens het boekje

carseen september 22, 2015 om 22:52 # | Report | Reply

400pk, voorwiel aangedreven alleen maar?

gieltj september 22, 2015 om 23:15 # | Report | Reply

@carseen: heeft deze niet gewoon AWD?

sirpowersedan september 22, 2015 om 23:17 # | Report | Reply

@carseen: nee heeft 4Motion anders zou het onderstuur feest zijn

Thomas20vt september 23, 2015 om 00:31 # | Report | Reply

@sirpowersedan: is deze omgebouwd dan? Een standaard WRC heeft namelijk gewoon voorwielaandrijving met een elektronisch sper differentieel.

Bram95 september 25, 2015 om 09:55 # | Report | Reply

@thomas20vt: Nee, Polo WRC heeft standaard 4Motion.

3246cm252kw september 25, 2015 om 12:18 # | Report | Reply

@bram95: nee

slickrick december 17, 2015 om 23:31 # | Report | Reply

@bram95: hoe kom je daar bij, standaard wrc heeft gewoon voorwiel en 220pk, kijk maar op het kenteken. Als deze omgebouwd is naar 4×4 dan wil ik graag weten waar ze die onderdelen vandaan gehaald hebben

Onehp september 25, 2015 om 09:56 # | Report | Reply

@Thomas20vt: zou dan ook eerder dit grapje uithalen met een S1, kan je de pks ook aan de grond zetten…

civicfk3 september 25, 2015 om 10:23 # | Report | Reply

@Onehp: de Polo WRC heeft net zoals de S1 ook 4motion.

mcpeek september 25, 2015 om 10:42 # | Report | Reply

@civicfk3: Het gaat hier om het homologatie model, de Polo R WRC Street, die geen 4Motion heeft. “Gelijk met de competitieversie onthulde Volkswagen ook de Volkswagen Polo R WRC Street. Dit homologatiemodel is exclusief door zijn oplage van 2.500 exemplaren en zijn specificaties. Hij beschikt over een 2.0 TSI met een vermogen van 220 pk en een koppel van 350 Nm. Het vermogen wordt via een handgeschakelde ‘close-ratio’ zesbak op de voorwielen overgebracht. De acceleratie van 0-100 km/h duurt 6,4 seconden en de topsnelheid bedraagt 243 km/h. De ‘looks’ zijn volledig in rallystijl met 18-inch lichtmetalen wielen, de grote achterspoiler en de wit-grijs-blauwe kleurstelling van de competitieversie. De levering van de Polo WRC Street start in september 2013”, aldus Volkswagen zelf. http://www.volkswagen.nl/over-volkswagen/actueel/nieuws/2012/klaar-voor-de-start-volkswagen-polo-wrc

peshuis september 22, 2015 om 23:24 # | Report | Reply

Ook afgelopen zondag tijdens de Borderrun?

basfransencarphotography september 23, 2015 om 07:18 # | Report | Reply

@peshuis: Jazeker

carspottertje september 23, 2015 om 09:16 # | Report | Reply

Dik

brave september 25, 2015 om 09:51 # | Report | Reply

Stickers eraf en een laagje of 7 metallic gifgroen erop en hij is af.. wat een bommetje zeg.

w0o0dy september 25, 2015 om 09:54 # | Report | Reply

Als… Het waar Is.

e1000bmw523i september 25, 2015 om 10:14 # | Report | Reply

@w0o0dy: ik zie geen rookpluimen, dus hij reed iig niet op diesel. 😂

e1000bmw523i september 25, 2015 om 10:16 # | Report | Reply

@w0o0dy: 162 kW volgens de RDW. En de RDW heeft altijd gelijk………

civicfk3 september 25, 2015 om 10:23 # | Report | Reply

@w0o0dy: 470pk en 460nm volgens de facebook pagina van JD Engineering

jaccovdzaag september 25, 2015 om 10:33 # | Report | Reply

@civicfk3: 371pk en 460nm, leer lezen ricer.

gieltj september 25, 2015 om 10:35 # | Report | Reply

@civicfk3: 371 pk bedoel je

civicfk3 september 25, 2015 om 10:25 # | Report | Reply

@w0o0dy: sorry 370pk, was een typfoutje

rossi46audi september 25, 2015 om 10:02 # | Report | Reply

Als ik mocht kiezen werd het zeker niet de VW polio

KUYL september 25, 2015 om 10:08 # | Report | Reply

Wat ben ik blij gemaakt met een dood vogeltje. Denk mooi, eens kijken hoe hard dat ding gaat of kwijlen over de mooie spulletjes die gemonteerd zijn. Nee, 6 vrij troosteloze foto`s van een standaard uitziende Polo WRC die 400pk “zou hebben”. Of is zo`n akrapovic tegenwoordig al goed voor 180pk? Bij bijna het dubbele vermogen was een rem-upgrade ook wel fijn geweest trouwens.

jaspervdwinden september 25, 2015 om 10:47 # | Report | Reply

@KUYL: Troosteloze foto’s?
Ik vond het best aardige foto’s hoor. Verder vind ik u een beetje een zijksnor!

KUYL september 25, 2015 om 10:53 # | Report | Reply

@jaspervdwinden: Gelukkig wordt jij blij van simpele dingen zoals een Polo gefotografeerd op de snelweg. Als je de lat iets hoger legt ben je blijkbaar een zijksnor (blijkbaar leg je de drempel voor je spelling ook niet echt hoog).

jaspervdwinden september 25, 2015 om 11:01 # | Report | Reply

@KUYL: Het is gewoon een leuke spot en een goede bijdrage, dat is de strekking.

trident september 25, 2015 om 11:43 # | Report | Reply

@KUYL: over zeiksnor gesproken verkeerde spelling

KUYL september 25, 2015 om 13:55 # | Report | Reply

@trident: Eeuh voor de verkeerde spelling van zeiksnor moet je niet bij mij zijn, ik herhaalde alleen waarvoor ik uitgemaakt werd en dat was zijksnor.

jaccovdzaag september 25, 2015 om 12:57 # | Report | Reply

@jaspervdwinden: Zeiksnor. Even een cursus grammatica in plaats van op Autoblog struinen.

basfransencarphotography september 25, 2015 om 11:13 # | Report | Reply

@KUYL: Troosteloze foto’s…?!

jaspervdwinden september 25, 2015 om 11:24 # | Report | Reply

@basfransencarphotography: Ja… meneertje kan het zelf beter waarschijnlijk.

KUYL september 25, 2015 om 13:47 # | Report | Reply

@jaspervdwinden: Hahaha wat is iedereen op zijn teentjes getrapt over die foto`s. Hoe mooi ze genomen zijn, al print je ze op walvispenisleer en lijst je ze in een platina lijstje. Het blijven foto`s van maar een standaard Polo op een snelweg. Maar sorry, ik had niet door dat ik op het fotografie gedeelte van de Viva was beland. Ik dacht dat ik op Autoblog zat.

KUYL september 25, 2015 om 13:52 # | Report | Reply

@KUYL: Hoe durfde ik, het is helemaal geen standaard Polo! Maar eentje met 400pk! Dat had ik er toch wel vanaf moeten zien hoe mooi en gedetailleerd die foto`s gemaakt zijn.

turbobrick september 25, 2015 om 14:09 # | Report | Reply

@KUYL: Idd, deze remmetjes gaan het niet echt doen met serieuze snelheden en dan een paar keer flink remmen.
Gaat dan wellicht alleen maar sneller rijden, zo minimaal is de remkracht dan …

ghost september 26, 2015 om 10:48 # | Report | Reply

@KUYL: tenzij de eigenaar een akrapovic compleet custom heeft laten maken bestaat deze uitlaat niet voor een Polo (R WRC) dus ik vermoed slechts een tweetal opzetstukjes.

d3nnnn september 25, 2015 om 10:34 # | Report | Reply

Te geil voor woorden

johanhummer9 september 25, 2015 om 12:05 # | Report | Reply

@d3nnnn: serieus jA ? Van een polo ?? Lololol rofl

rotarypowah september 25, 2015 om 10:59 # | Report | Reply

Wel typisch, de houding van de bestuurder achter ’t stuur.

Edge september 25, 2015 om 11:05 # | Report | Reply

Nounou, die @basfransencarphotography krijgt het toch maar voor elkaar om altijd weer toffe auto’s te rijden en fotograferen. Misschien moet ik ook maar eens een camera aanschaffen en een cursus fotografie doen, want zo te zien gaan er dan ineens enorm veel deuren voor je open als je mooie foto’s kunt schieten.

basfransencarphotography september 25, 2015 om 11:14 # | Report | Reply

@Edge: Klopt 😉

leroyrs5 september 25, 2015 om 11:21 # | Report | Reply

Dezelfde staat te koop in belgie ook met 400 pk

biohazardracer september 25, 2015 om 11:46 # | Report | Reply

Wat een heerlijk dik bommetje 👌

allesmetturbo september 25, 2015 om 14:58 # | Report | Reply

Dit ding heeft maar 220 op kenteken.. Waar komt die 400pk vandaan?

e1000bmw523i september 25, 2015 om 16:01 # | Report | Reply

@allesmetturbo: uit de duim natuurlijk! Net als de verbruikscijfers…

schellekens006 september 25, 2015 om 15:42 # | Report | Reply

Die van mij heeft 600 pk op de foto.

87sandyd september 25, 2015 om 15:46 # | Report | Reply

Van jd engineering….

ghost september 26, 2015 om 10:45 # | Report | Reply

Deze heeft bij mijn weten geen 400pk maar komt een eind in de buurt, ik meen 369/370pk. Dat is ook meteen het maximale tenzij er een Loba400 turbo op komt en nog heel wat wijzigingen. Ik heb zelf een Polo R WRC met 335pk en weet dus precies waar ik over praat.

ghost september 26, 2015 om 10:46 # | Report | Reply

Jammer overigens dat deze gefotografeerde R WRC geen origineel NL’se is.

geert1 september 26, 2015 om 15:46 # | Report | Reply

Deze wagen werd getuned bij DVX Performance in België: https://www.facebook.com/192170564156172/photos/a.996504663722754.1073742867.192170564156172/996504670389420/?type=3&theater

Intussen wat bijgewerkt waardoor het koppel nog hoger ligt. En is met stock turbo.

Hier nog een voorbeeld van een wrc met deze setup:
https://www.facebook.com/192170564156172/photos/a.934386359934585.1073742836.192170564156172/934386383267916/?type=3&theater

ghost september 27, 2015 om 11:28 # | Report | Reply

Met een standaard turbo tot het gaatje gegaan, ik zou het niet doen.

robin123 september 27, 2015 om 19:55 # | Report | Reply

Ik zou die auto in een ander bedrijf laten meten, want er zijn vaker autos gemeten bij DVX waarna het bleek dat er geknoeid was en 40-50 pk extra erop stond wat niet klopte. Laatst heeft een bedrijf DVX hun leugens op facebook gezet.

robin123 september 27, 2015 om 20:06 # | Report | Reply

Hier is de link auto met dezelfde motor
De auto moest meer dan 400pk hebben

https://www.facebook.com/899426090125355/photos/pcb.899902216744409/899902170077747/?type=3&permPage=1

robin123 september 27, 2015 om 20:14 # | Report | Reply

Met Stock Turbo waarschijnlijk niet mogelijk

geert1 september 27, 2015 om 21:10 # | Report | Reply

Gaan we weer beginnen. Betreffende tuner probeert uit jaloezie dvx in discrediet te brengen door zelf te sjoemelen. Wagen had ongeval gehad. Klein lek in hogedruk circuit. Raar dat betreffende tuner alle wagens van dvx op zijn bank wil. Puur om de software uit te lezen. Het is erg dat je dit verhaal zomaar voor waar neemt zonder de feiten te kennen. Moest jd het gedaan hebben zou het plots wel allemaal kunnen. Begrijpen wie begrijpen kan.

kamil september 28, 2015 om 11:32 # | Report | Reply

ik hoeft niet op julie jaloez zijn je moet tegen mense eerlijk zijn niet op graf 408pk en op tesbank 370

kamil september 28, 2015 om 11:35 # | Report | Reply

Ik zal niet openlijk schrijven over uw werk
als iemand wil meer weten info@rspeedtuning.nl

petje november 30, 2015 om 15:29 # | Report | Reply

Was waarschijnlijk toch verkeerd gechipt aangezien het blok kapot is gegaan. Maar gelukkig heeft jd engeneering het nu wel goed gedaan.

geert1 maart 17, 2017 om 18:16 # | Report | Reply

Excuseer. Blok is nooit stuk gegaan. Had enkel een probleem aan een zeer hoge snelheid doordat de eerste generatie van de lobapompen iets te weinig leveren. Intussen draait hij bij ons op 590!!pk.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.