FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: HYPER 5 - Deel 3

mauritsh Gepost op 19-11-2015 om 20:46 12.220 views | 33 reacties

De uitslag van de vergelijking der vergelijkingen. Ga er maar eens goed voor zitten.



33 Reacties:

cpp1 november 19, 2015 om 20:54 # | Report | Reply

Natuurlijk de Porsche, super toffe en mooie bak, Ferrari trouwens ook. De McLaren is het voor mij helemaal niet.

bmwm8gc november 19, 2015 om 21:01 # | Report | Reply

De drag strip was veel te kort voor een goed resultaat

swid november 20, 2015 om 05:51 # | Report | Reply

@bmwm8gc: dit geeft een realistischer beeld van acceleratie op een circuit oid dan een dragrace van 7km.

hplh november 19, 2015 om 21:04 # | Report | Reply

Oei valt de pagani een beetje door de mand

ettie november 19, 2015 om 21:29 # | Report | Reply

@hplh: welke mand? De pagani heeft ‘maar’ 700 pk. Ik vind dat ie nog aardig stand houdt ten opzichte van de concurrentie met een veel hoger r

alfablog november 19, 2015 om 21:47 # | Report | Reply

@hplh: op dat niveau zijn er geen verliezers meer.

knipperlichtje november 19, 2015 om 21:09 # | Report | Reply

De Veyron houdt bij 2:47 in of remt te vroeg. En die toespraak van Kennedy op het begin vind ik een beetje ‘too much’ voor een filmpje over een paar auto’s. Desalniettemin zat ook ik natuurlijk te wachten op deze uitslag. De Porsche is dus het snelst op de ring, het snelst in een eerdere test tegen de P1 op Laguna Seca en het snelst in deze test. Dan kan inmiddels wel gezegd worden dat de 918 de beste van de bekende 3 is. Ik vind het zelf ook degene die er het best uit ziet, de 918 oogt af, het is duidelijk de Duitser van de 3.

maurits123 november 19, 2015 om 21:12 # | Report | Reply

En toch zou ik voor de pagani gaan.

alfalion november 19, 2015 om 21:16 # | Report | Reply

Deze video werd mede mogelijk gemaakt door Porsche

isn1981 november 19, 2015 om 21:21 # | Report | Reply

Leuk om te zien.

Persoonlijk mochten ze van mij de moeder van de hypercars de F1 erbij moeten zijn.

bussie88 november 19, 2015 om 21:24 # | Report | Reply

Ik mis een Koenigsegg…

raym november 19, 2015 om 21:58 # | Report | Reply

@bussie88: heeft geen type goedkeuring in Amerika

Edge november 19, 2015 om 22:22 # | Report | Reply

@raym: Dat alle Koenigseggs geen typegoedkeuring hebben in de VS is een fabeltje. In de Gumball rally, die dit jaar ook Amerika aandeed, deed een Koenigsegg Agera HH mee. Is volgens mij ook nog een artikeltje over geschreven omdat Lewis Hamilton een stuk ermee reed. Die wagen stond gewoon op Amerikaans kenteken.

opgooier november 19, 2015 om 21:32 # | Report | Reply

Leuke video weer *kuch*. Wat beelden van een dragrace waar de Veyron duidelijk eerder remt. Verder totaal niet boeiende beelden en meer dan de helft van de video wijden aan een uitslag die over een paar tienden gaat. De Porsche doet mij niks, ook niet als deze 10 sec. sneller is dan de P1. Later vandaag komt Chris Harris met een video van 52 minuten over de Ferrari, McLaren en Porsche, ik gok dat die iets boeiender is…

Donstil november 19, 2015 om 22:37 # | Report | Reply

@opgooier: Ja komt die ook vandaag? Nice!

gieltj november 19, 2015 om 21:32 # | Report | Reply

Had gedacht dat de LaF sneller zou zijn op het circuit dan de 918.. Die dragrace was vanaf het begin al duidelijk

firefighter november 19, 2015 om 21:51 # | Report | Reply

Zijn één voor één topwagens…. Heb toch mijn twijfels hoe eerlijk/onpartijdig deze test verlopen is! Mijn favoriet is en blijft la Ferrari…..

gillesvda november 19, 2015 om 21:51 # | Report | Reply

Als Porsche echt iets wilt dan zijn ze precies onklopbaar. Op papier werd hij weggeblazen door de LaF en P1 maar in werkelijkheid is het andersom!

gerjan november 19, 2015 om 21:52 # | Report | Reply

De enigste mooie auto die mee doet is 5de geworden . De rest Ijn gewoon geen mooie auto’s. Snel dat zeker mooi dat zeker niet !!

jaapiyo november 19, 2015 om 22:11 # | Report | Reply

Kennelijk is er dan toch geen vervanging.

Ik ben nog wel een beetje benieuwd of de porker het ook zou volhouden over een rondje of 20+. Moet toch wat meer gewicht met zich meezeulen dus kunnen de banden dat aan en blijven de accu’s lekker opgeladen?

Hoe dan ook zou ik sowieso voor de Laffe gaan als ik er maar eentje mocht kiezen 😀

maarten020 november 19, 2015 om 22:19 # | Report | Reply

In mijn lijst zou de Porsche achteraan eindigen, net voor de Veyron die op de laatste plaats staat

Donstil november 19, 2015 om 22:39 # | Report | Reply

@maarten020: Je weet dat wat je zegt niet kan he? Iets kan niet achteraan eindigen maar voor iets anders.

hight96 november 19, 2015 om 23:22 # | Report | Reply

In mijn lijstje zou de Porsche ook bovenaan staan, en dit resultaat maakt het er alleen maar beter op

Edge november 19, 2015 om 23:29 # | Report | Reply

Sorry, maar wat een volstrekt achterlijke video’s zijn dat van die Hyper 5. De Veyron houdt behoorlijk in tijdens de quarter mile en die dominante Porsche-overwinning klopt van geen kant. Als je bijvoorbeeld de reviews van Road & Track bekijkt, zie je dat de LaFerrari de quarter mile in 9,7 seconden doet. Datzelfde Road & Track testte de Veyron SuperSports en kwam op 9,9 seconden uit, terwijl ze de Porsche 918 op 10,0 seconden klokten.

Ook als je op ZeroTo60Times gaat kijken, een onafhankelijke website die zich bezighoudt met het verzamelen van 0-60 en quarter mile tijden, krijg je hetzelfde beeld. Zij hebben ook de P1 niet, maar van die andere drie is de 918 wederom het minst snelle met een tijd van 9,9 seconden. De Veyron SS doet 9,6 en en de LaFerrari doet 9,7.

De enige betrouwbare bron met een tijd van de P1 is Motortrend. Ze klokten de P1 op 9,8 seconden.

Toegegeven, het zijn minimale verschillen en er zijn allerlei omstandigheden die de tijden iets kunnen beïnvloeden, maar wat wel zeker is is dat die absurd ruime overwinning voor de 918 doorgestoken kaart is.

Verder heb ik ook mijn sterke twijfels bij de stuurmanskunsten van die James Sofronas. Je ziet vooral bij de P1 en de LaFerrari heel goed dat hij de kwaliteiten mist om die auto’s op de limiet te rijden. Hij laat de LaFerrari een keer ondersturen, en bij beide auto’s hoor je dat hij heel conservatief is bij het uitkomen van de bochten omdat hij bang is dat hij ze achterstevoren op de baan zet. Dankzij zijn vierwielaandrijving is de 918 Spyder een stuk meer foolproof en kun je er dus een stuk makkelijker hard mee rijden. Dat die wagen dan ook als snelste uit de bus kwam is geen verrassing en eerlijk gezegd sta ik er nog van te kijken dat het verschil met de LaFerrari zo klein was. Ik ben er echter heilig van overtuigd dat alle wagens, en dan vooral de P1 en LaFerrari nog een heel stuk sneller over die baan kunnen als je er een écht bekwame coureur in zet die wel op de limiet kan rijden in plaats van zo’n veredelde amateur die enkele jaren geleden in de Pirelli World Challenge Series een paar overwinningen wist te pakken.

hight96 november 20, 2015 om 08:24 # | Report | Reply

@Edge: Het zijn inderdaad waarschijnlijk de stuurmanskunsten. Toch heb ik het liefst de 918 van de 5

mrB november 20, 2015 om 10:41 # | Report | Reply

@Edge: Het is ook een projectje van een paar (hele rijke) enthousiastelingen, gewoon genieten en niet al te serieus nemen. Ik heb ook mijn twijfels of die coureur de beste gegaadigde is om deze auto’s te testen. Desalniettemin geloof ik niet dat ze opzettelijk tijden manipuleren, alleen die bugatti dragrace is dubieus.
Verder gaand op de dragrace: Ik denk niet dat dit een 1/4 mile is, waardoor de 918 er voordeliger uitkomt.

anyways. Ik heb nu al zin om vanavond ff lekker te gaan zitten voor de test van Chriss Harris met de super 3. Ik hoop dat daar ook de 918 het beste uit de bus komt. En laten we eerlijk zijn, als er rondetijden gereden worden is de Porsche vaak de winnaar.

Specht november 19, 2015 om 23:56 # | Report | Reply

Ik denk dat die Porsche nog best wel is veel meer pk’s kan hebben dan steeds opgegeven wordt.
Alle 911’s leveren volgens mij altijd minimaal 30 tot 50 pk meer als opgegeven.
Dat kunstje kunnen ze bij de 918 ook wel weer geflikt hebben. 😉

87sandyd november 20, 2015 om 00:22 # | Report | Reply

http://thesupercarkids.com/hypercar-trio-which-is-faster-to-200-mph/

Vind deze vergelijking veel beter 😇🙏🏻

87sandyd november 20, 2015 om 00:26 # | Report | Reply

In de test, die 7x is uitgevoerd, dus let niet op de beelden, wordt aan het einde uitgelegt dat van 0-100 mph de 918 het snelst is, daarna de p1 all the way tot 200 mph

erwh november 20, 2015 om 03:53 # | Report | Reply

En toen toen deed Chris Harris zijn ding voor een echt relevante vergelijking: http://youtu.be/q3YPTkBRaOk

dutchdriftking november 20, 2015 om 07:45 # | Report | Reply

Ach, of de test relevant en kloppend is zullen wij nooit weten, en buiten dat heeft iedereen zijn persoonlijke voorkeur die altijd zwaarder weegt. Feit is wel dat ik persoonlijk het meest gecharmeerd ben van de 918, en dan is het wel leuk dat deze ook wint natuurlijk.

azuli november 20, 2015 om 07:59 # | Report | Reply

De LaFerrari houd de 918 met vierwielaandrijving gemakkelijk bij dus. Wat een baas die Ferrari.

ruudjuh1986 november 20, 2015 om 11:57 # | Report | Reply

De 918, P1 en LaFerrari zonder douchebag en met mensen die weten waar ze over praten check: https://youtu.be/q3YPTkBRaOk

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.