gianlucaphotography Foto van de maand : Giulia

Foto's: Nieuwe Auto


mrdj Gepost op 14-11-2015 om 14:05 2.516 views | 30 reacties

Aangezien mijn vorige auto (Nissan Primera SR20DE) 1 brok ellende bleek deze weggedaan en deze prachtige Saab 9-3 Cabrio SE 2.0 Turbo terug gekocht.

Todo:

- 17 Hirsch velgen
- Iets verlagen met een Aero Set
- Netjes maken

Wish list:

- Chippen intercooler 2,5 inch Downpipe - 250PK

Locatie: almere
Land: Nederland

Kenteken: 59-GD-KB
Merk/model: SAAB SAAB 9-3; 2.0 TURBO CABRIOLET
Datum toelating: 26-09-2000
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: cabriolet
Brandstof: Benzine
Vermogen: 185 pk
Nieuwprijs: Onbekend



30 Reacties:

sel777 november 14, 2015 om 14:22 # | Report | Reply

Gaaf heb er zelf ook eentje! Veel plezier ermee

mrdj november 14, 2015 om 16:52 # | Report | Reply

@sel777: Ook een 9-3 Cabrio met 2.0T? nog tips en trucks? :p

sel777 november 15, 2015 om 09:26 # | Report | Reply

@mrdj: heb er zelf motorisch niks aan gedaan. 185 pk voldoende. Wel makkelijk om softwarematig pk’s te winnen 😉 Uiterlijk heb ik die alu22 wielen van jou auto vervangen door 16 inch alu26. Nog een tijdje 17 inch alu36 gehad maar dat ging mijns inziens teveel ten koste van het comfort. Have fun!

ritchie november 14, 2015 om 14:22 # | Report | Reply

Cabrio in de winter, jij durft 🙂

jeroen13 november 14, 2015 om 15:29 # | Report | Reply

@ritchie: haha idd, maar als er één moment is waarop je een cabrio moet kopen is het wel de winter, veel minder vraag dus meer ruimte qua prijs 😉

mrdj november 14, 2015 om 16:51 # | Report | Reply

@jeroen13: Yes, jij snapt hem! Effe een zomer mee rijden en dan kijken wat hij kan opleveren. Heb nu de hele winter de tijd om hem netjes te maken.

jeroen13 november 14, 2015 om 16:53 # | Report | Reply

@mrdj: Ja groot gelijk! Veel plezier d’r mee!

mrdj november 14, 2015 om 16:52 # | Report | Reply

@ritchie: Moet zeggen, dak open, ramen ophoog en windschot + kachel op standje 5 is het prima vertoeven. Echte cabrio rijders rijden het hele jaar door 🙂

Shenkie november 14, 2015 om 14:30 # | Report | Reply

Nice, nette wagen!

mrdj november 14, 2015 om 16:54 # | Report | Reply

@Shenkie: Thanks! ben er heel blij mee.

henrineyt69 november 14, 2015 om 15:19 # | Report | Reply

Mijn vader had vroeger 2 saab garages in België (Zwijnaarde en Sint-Niklaas) ik vind dit echt nog steeds een prachtige en schitterende wagen! Veel plezier ermee ☺️Saab 9-3 Turbo X blijft men favoriet 😏

mrdj november 14, 2015 om 16:50 # | Report | Reply

@henrineyt69: Ja wauw, die Turbo X is wel heel dik inderdaad dat geluid ook!

scottishcarspotter2000 november 14, 2015 om 15:44 # | Report | Reply

Mooi, veel plezier ermee! Hou je ons op de hoogte?

mrdj november 14, 2015 om 16:49 # | Report | Reply

@scottishcarspotter2000: Zeker! Heb net geld geboden op een setje 17inch hirsch velgjes.

appelvis november 14, 2015 om 15:54 # | Report | Reply

Wat een mooi ding. Dat dak ziet er ook nog piekfijn uit, zuinig op zijn! Ik denk dat een klein beetje verlaging het uiterlijk inderdaad flink goed zal doen. Alleen dat windscherm achter de voorstoelen ziet er niet uit, vind ik 🙂

mrdj november 14, 2015 om 16:48 # | Report | Reply

@appelvis: Compleet mee eens, het is alleen een wereld van verschil! je hebt veel minder last van terugkomende wind.

Alfarobert november 14, 2015 om 15:57 # | Report | Reply

Nette auto,niks mis met een Saab hoor.

mrdj november 14, 2015 om 16:53 # | Report | Reply

@Alfarobert: Dankje!

flik2punt0 november 14, 2015 om 16:20 # | Report | Reply

Heel veel plezier mee! En mogen er veel dagen komen waar de kap open kan! Wel de juiste tijd om een cabrio te kopen! En cliché veel veilige kilometers!

mrdj november 14, 2015 om 16:53 # | Report | Reply

@flik2punt0: Vandaag vanaf vianen naar almere heerlijk open gereden, kacheltje aan en gaan.

thowmas97 november 14, 2015 om 17:14 # | Report | Reply

Prachtig! Heb afgelopen half jaar precies deze uitvoering (wel een zwarte) gereden. Rijdt heel relaxt. Vanaf donderdag een Volvo 480. Net ff wat anders 😉

rotarypowah november 14, 2015 om 18:52 # | Report | Reply

Mooi auto! Goeie kleur ook, chique. Staat vast stukken beter op je oprit (uitgaande van foto 2) dan de Almera.

Top, gefeliciteerd 🙂

mrdj november 14, 2015 om 20:34 # | Report | Reply

@rotarypowah: Thanks! Ja staat stukken beter!

Schokbreker Lek
Stootbalk gescheurd
uitlaat lek
remschijven op (zaten wel nieuwe blokken op)
Stuurbekrachtiging lek

4244cc november 14, 2015 om 19:50 # | Report | Reply

Mooie bak, veel plezier er mee. En wat was er mis met de primera

norge november 14, 2015 om 20:23 # | Report | Reply

Mooie bak hoor , veel plezier…Slechte Primera?

guusboum november 14, 2015 om 20:35 # | Report | Reply

Mooi man, originele en heerlijke keuze! Prachtauto met dak eraf, waanzinnige motor en goede kwaliteit!

acfcarspotting november 14, 2015 om 23:15 # | Report | Reply

Mooi! Veel plezier er mee!

gtwillem november 14, 2015 om 23:49 # | Report | Reply

Midnight Blue metallic, zo een heb ik er ook nog gehad. Fijne auto’s, wiebelt als een malle en stuurgevoel is er niet, maar de stoelen zijn erg fijn en die motor is heerlijk soepel, dankzij de verhoudingen vandoor vijfbak is ie nog snel ook. Mijn pa heeft een Hirsch Viggen gehad en daarmee kon je (in een rechte lijn) goede mee komen met dik Duits spul.

Mocht je tuningsplannen hebben, er zijn diverse aanbieders voor een verstevigd subframe. Schijnt enorm goed te helpen en het is niet eens zo duur. Kijk even op het Saabforum, die jongens weten alles over elk schroefje van elke Saab en zijn zeer bereidwillig je te voorzien van advies.

Fijne en veilige kilometers gewenst!

theyoungsaablover november 16, 2015 om 21:43 # | Report | Reply

Dikke bak hoor

mrdj november 21, 2015 om 19:54 # | Report | Reply

Volgende week langs voor een aanpassing in de ECU, op naar 230PK en 350NM. Verder heb ik een aantal vragen opstaan wat betreft de ophanging omdat ik toch wel een iets strakker sturende saab wil. Verder ben ik momenteel hard op zoek naar een dik setje saab velgen van 17inch. Iemand tips?

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.