REMON Foto van de maand : Corvette C3

Video: Kawasaki Ninja H2 vs Bugatti Veyron van Dutchbugs

autoblogger Gepost op 12-01-2016 om 18:54 14.264 views | 43 reacties

Kawa H2 vs Veyron



43 Reacties:

tt123 januari 12, 2016 om 21:28 # | Report | Reply

Shifts van die kawasaki….

awesome januari 12, 2016 om 22:17 # | Report | Reply

@tt123: quickshifter, niets bijzonders maar het klinkt wel vet.
Mijn buurman heeft ze op zijn Gsx, die herken ik wel al ie over de A7 langs de stad jaagt :0

rolov januari 12, 2016 om 21:28 # | Report | Reply

Dat ding is echt heel snel.

dutchcorvette januari 12, 2016 om 21:34 # | Report | Reply

Holly shit

bassx januari 12, 2016 om 21:39 # | Report | Reply

Je kan toch niet echt heel verbaast zijn. PK per kilo van Kawa is twee keer zoveel als van de Veyron.

ed155 januari 12, 2016 om 21:49 # | Report | Reply

@bassx: ik sluit me bij Mauritius aan. Al dat vermogen moet ooknog eens op 1 band overgebracht worden. De eerste versnellingen kan geeneens voluit benut worden terwijl de Bugatti veel makkelijker het vermogen kan benutten

bassx januari 13, 2016 om 10:59 # | Report | Reply

@ed155: Een wheelie is eerder een probleem voor een motor dan dat hij het vermogen niet kwijt zou kunnen via het rubber.

bikevscar januari 12, 2016 om 21:52 # | Report | Reply

@bassx: weet je wel hoeveel moeite het kost om de voorband van de kawa aan de grond te houden, en om uiteindelijk tegen de luchtweerstand te knokken?

bassx januari 12, 2016 om 22:13 # | Report | Reply

@bikevscar: zie mijn reactie hierboven

Tuono januari 13, 2016 om 10:01 # | Report | Reply

@bikevscar: ”weet je wel hoeveel moeite het kost om de voorband van de kawa aan de grond te houden”. Vrij weinig, dat doet de elektronica wel voor je. Luchtweerstand is een ander dingetje, ik zou niet graag met een gopro aan m’n helm rondrijden tijdens zo’n sprintje.

rossi46audi januari 13, 2016 om 20:02 # | Report | Reply

@Tuono: wheelie control quick sifter en waarschijnlijk ook traction control. Leuke fiets. Dat wel maar gezien je naam kies ik toch voor de Aprilia RSV4 tuono aprac. De opvolger van mijn 03 RSV mille tuono

bassx januari 12, 2016 om 22:12 # | Report | Reply

@MauritsH: Nee hoor. Vanuit 0km/u is verliest de kawa op de eerste meters en bij 250+ verliest de motor ook. Maar een korte sprint met rollende start verbaast het me niet. Ook niet wanneer het eigenlijk een teruggevoerd 300pk sterke track only bike is dat is ontworpen om zo snel mogelijk van bocht naar bocht te accelereren. Ook is het de eerste productie motorfiets met een supercharger, het extra koppel zal meewerken en is ook aan zijn short shifts te horen hoeveel vermogen de motor over heeft in het begin.

Tuono januari 13, 2016 om 09:58 # | Report | Reply

@bassx: In de jaren ’30 waren er al bmw’s met supercharger en in 2003 was de Peugeot Jetforce er met een supercharger. Daarnaast werden er in de jaren 80 volop motoren met turbo’s e.d. geleverd (dat zijn dan geen superchargers maar wel forced induction). Echt nieuw is het idee dus niet. Kawasaki blaast het alleen weer nieuw leven in in hun vlaggenschip.

bassx januari 13, 2016 om 10:07 # | Report | Reply

@Tuono: Dank u! Ben ik toch er toch weer in getrapt in die marketing praatjes.

5cilinder januari 12, 2016 om 21:45 # | Report | Reply

En een H2R heeft nog is 150 pk extra. Die moet echt ontiegelijk snel zijn.

gecko75 januari 12, 2016 om 21:53 # | Report | Reply

En dan is dit nog de road legal versie de H2R is nog veel sneller heeft 300+pk maar mag niet op de weg

trolle januari 12, 2016 om 21:55 # | Report | Reply

Slowgatti failron. Jammer van de limiter op de kawa

americanmuslecarlover januari 12, 2016 om 22:00 # | Report | Reply

Ik zit liever in de Veyron dan op de motor.

rolov januari 12, 2016 om 22:23 # | Report | Reply

@americanmuslecarlover: nou ik niet . Nooit motor gereden zeker ? Ik heb met auto’s altijd hard gereden maar met mijn gsxr met 230 nog je voorwiel omhoog trekken en dan te stoppen bij 270 geeft zoveel meer kick dan elke auto waarin ik ooit in (mee) gereden heb. De bike heb ik inmiddels niet meer maar ik denk er vaak aan terug. Ik rij nu een naked. Die loopt niet zo heel hard.

jeroen92 januari 12, 2016 om 22:58 # | Report | Reply

@rolov: Zo te lezen een verstandig keuze 😉

888natan januari 12, 2016 om 22:59 # | Report | Reply

@rolov: dat je dat durft! A bit jealou, just a bit mate.

americanmuslecarlover januari 13, 2016 om 00:00 # | Report | Reply

@rolov: Haha, ik heb een keer meegereden op een motor maar nog nooit zelf. Ik heb nog geen rijbewijs, maar toch zit ik liever in een Veyron 😛

rolov januari 13, 2016 om 06:08 # | Report | Reply

@americanmuslecarlover: meerijden op een motor is helemaal niks 😉 zelf rijden is het . Mooiste gevoel wat er is.

baap januari 13, 2016 om 09:17 # | Report | Reply

@rolov: Bij 270 kmu van het gas af? Mietje, trek ‘m dan ook door.. 300 dan ben je pas een stoere jongen! Daarnaast rij ik met auto’s ook altijd hard. Uhgum..

lekbak januari 13, 2016 om 11:57 # | Report | Reply

@rolov: 270 is ongeveer mijn record. Een superblackbird op top. Vond er maar weinig aan. Een dijkje vlot nemen op mijn tdm vind ik spannender.

rossi46audi januari 13, 2016 om 20:04 # | Report | Reply

@lekbak: eens. Hard recht uit kan elke dwaas. Ik pak liever een dijkje met de Tuono

ocda januari 12, 2016 om 22:14 # | Report | Reply

Die fiets heeft een bijna 1:1 Pk/kg gewichtsverhouding.

210 PK op 238 Kg. Dat is geen toerfietsje voor leuke dijkritjes maar gewoon 2 wiel Prrrno

kleinemeid71 januari 13, 2016 om 00:38 # | Report | Reply

@ocda: of je koopt gwn een Ducati 1199 panigale superleggera dan heb je 155kg leeg gewicht op 215 pktjes ook leuk :p

macready januari 12, 2016 om 22:34 # | Report | Reply

Hangt vooral ook af van de beginsnelheid. Start je bij 100km/u, draaien de rollen om, aangezien pk’s op hogere snelheden steeds zwaarder wegen dan (laag) gewicht of pk/gewichtsverhouding.

Met andere woorden, op de snelweg wil je als Hayabusa rijder de strijd niet aangaan, zoals andere filmpjes overigens ook al hebben laten zien.

macready januari 12, 2016 om 22:35 # | Report | Reply

@macready:

…of Ninja H2 rijder…

bmw2 januari 12, 2016 om 22:50 # | Report | Reply

bmw hp4 nog veel sneller dan die kawasaki

freez65 januari 13, 2016 om 10:02 # | Report | Reply

@bmw2: De PK’s van de HP4 vs de H2 zijn bijna gelijk, maar je vergeet dat de H2 een heel ander koppelverloop heeft.
Met name op tussensprints is de H2 heel erg indrukwekkend door de compressor. Maar op een doorsnee circuit zal een HP4 sneller zijn. Een gewone ZX10 waarschijnlijk ook al.

lekbak januari 13, 2016 om 11:55 # | Report | Reply

@freez65: een circuit is een en al tussensprint. Een goede bestuurder kan waarschijnlijk meer halen uit de H2 mits die een goed rijwielgedeelte heeft.

Tuono januari 13, 2016 om 12:09 # | Report | Reply

@lekbak: Een H2 is nogal euh, zwaar..
Een kawa zx10r (2016 model) weegt rijklaar 206 kg tegenover 238 voor de H2. Een verschil van zo’n 16% wat heel veel scheelt op het circuit.

De H2 is geen circuitmotor. Puur een technologische showcase van Kawasaki.

turboz januari 12, 2016 om 22:59 # | Report | Reply

H2r versie 13,4 seconden naar de 300! Niet normaal

maseratizzzzzzzz januari 13, 2016 om 14:28 # | Report | Reply

@turboz: Agera one:1 0-300 11.92! Niet normaal

Thijsj januari 12, 2016 om 23:49 # | Report | Reply

Motorcoureur lv. 999, jezus wat veel moeite kost dat. Maar echt heel leip hoe hard het dan gaat!

arashrsf januari 13, 2016 om 01:18 # | Report | Reply

ben benieuwd hoeveel km er al op de veyron staat, ding rijdt heel europa rond

audir8v10 januari 13, 2016 om 08:27 # | Report | Reply

@arashrsf: ja bizar, lekker rondtuffen, mooie hotels, sterrenrestaurants, paar clinics hier, ff hoog houden daar, lekkere wijven versieren in da club… Zit ik dan met mijn kantoorbaantje haha.. Waarom heeft mijn vader geen miljoenenbedrijf haha

c-ad januari 13, 2016 om 08:41 # | Report | Reply

Rijbeleving op zo’n Kawa is toch wel iets intenser dan in een Veyron denk ik.

Megakix januari 13, 2016 om 14:56 # | Report | Reply

Trage bak, die Veyron…en lekker gefilmd ook (bolle kop)

jeppie januari 13, 2016 om 15:01 # | Report | Reply

Wat als ze door zouden rijden…

trolle januari 14, 2016 om 01:07 # | Report | Reply

@jeppie: de kawa zal wel op al op zijn limiter gezeten hebben denk ik.
schiet mij niet dood maar ik denk dat dit bij de meeste motos 299 of 300 kmh is

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.