basfransencarphotography Foto van de maand : S63 Road Trip

Video: Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport vs Renault Clio RS Trophy review

robbert01 Gepost op 02-05-2016 om 15:55 12.367 views | 33 reacties

Sportief, Frans en relatief veel pk's. Dat was wat ons betreft een mooi uitgangspunt om eens te gaan kijken welke de lekkerste van de twee is.

Land: Nederland

Kenteken: GS-163-L
Merk/model: RENAULT CLIO
Datum toelating: 07-08-2015
Originele kleur: GEEL
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 220 pk
Nieuwprijs: 33.705 Eur. (5.399 Eur. BPM)

Kenteken: HD-031-D
Merk/model: PEUGEOT 208
Datum toelating: 30-09-2015
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 208 pk
Nieuwprijs: 33.240 Eur. (4.279 Eur. BPM)

33 Reacties:

vtechlover mei 2, 2016 om 16:44 # | Report | Reply

Tof filmpje mannen, de peu voor mij!

Offtopic: rode jas met orange schoenen dat kan eigenlijk niet wouter haha..

peugeotsport mei 2, 2016 om 16:44 # | Report | Reply

Ik heb ook zitten twijfelen tussen deze 2. Uiteindelijk is het de Peugeot geworden omwille van de handbak. Als ik nog een puntje van kritiek mag geven op de Peugeot is het wel de paintjob die wat beter mocht afgewerkt zijn.

vtechlover mei 2, 2016 om 18:39 # | Report | Reply

@peugeotsport: zelf ook geïnteresseerd, hoe bevalt de peu? Geen grote turbogat?

peugeotsport mei 2, 2016 om 19:00 # | Report | Reply

@vtechlover: ik heb de Peugeot nog maar 3 weken, maar ik heb er voorlopig geen klachten over behalve de paintjob. Rijdt goed, zit goed. In het begin is het stuur wat aanpassen, maar nu wil ik geen groter stuur meer.

vtechlover mei 2, 2016 om 19:29 # | Report | Reply

@peugeotsport: tof! Dat is een punt waar ik veel over heb gelezen, het kleine stuurtje.

dhrschaaphok mei 2, 2016 om 16:48 # | Report | Reply

Muziek wordt met het filmpje slechter, waar halen jullie die herrie vandaan?

TDI-goeroe mei 2, 2016 om 17:22 # | Report | Reply

@dhrschaaphok: eensch, wat mij betreft mag die takke herrie eronderuit of in elk geval qua geluidsnivo niet harder dan de rest van het filmpje.

hoglard mei 2, 2016 om 19:33 # | Report | Reply

@dhrschaaphok: yup. Dubstep is wel erg 2012.

zweed mei 2, 2016 om 16:53 # | Report | Reply

Waar is die plek met dat ingestortte huis?

Original_Arnoud mei 2, 2016 om 16:55 # | Report | Reply

@zweed:
Volgens mij is dit in de omgeving van Radio Kootwijk opgenomen.

Original_Arnoud mei 2, 2016 om 16:54 # | Report | Reply

Ik zou de 208 kiezen. En alleen maar omdat ik ooit een 205 1.9GTi heb gehad.

misterdrogba mei 2, 2016 om 16:59 # | Report | Reply

Lastig lastig… Toch de Renault voor mij!

reistje mei 2, 2016 om 17:07 # | Report | Reply

Precies wat Casper zegt, de Clio is te volwassen geworden. Het is gewoon geen Clio meer.

Alleen lijkt mij dat kleine stuur in de 208 mij erg irritant.

amphiby mei 2, 2016 om 17:39 # | Report | Reply

@reistje: Valt echt heel goed mee. Wij hebben hier 3 jaar een lease-208je gehad, went echt prima als je er elke dag mee rondcrosst.

miezemiez mei 2, 2016 om 17:23 # | Report | Reply

Ik zou wel eens een appeltje willen schillen….. uhm bedoel kopje koffie willen drinken met degene die bij Renault Sport heeft bepaald dat de Clio RS standaard met automaat word geleverd! Zoo jammer….

thomasthomas mei 2, 2016 om 18:05 # | Report | Reply

De vorige Clio RS (Clio 3) was echt een super autootje , leuke uitbouw, gewoon top. Maar deze Uhmmm ik vind er geen reet meer aan. De 208 heeft nog wel wat over zich heen zoals de vorige Clio dat leuke compacte. Ik zou de 208 pakken en die nog verder chippen, goede schokbrekers/verlaging dan heb je een topper.

mperformance mei 2, 2016 om 19:07 # | Report | Reply

Jammer dat dit weggetje ook ontdekt is;) Is een van de leukste gebieden om een middagje te vlammen. Het was er altijd relatief rustig… 😛

bimmert mei 2, 2016 om 19:19 # | Report | Reply

@mperformance:
In de winter ja, zomers stikt het er van de toeristen en kun je er beter niet komen.

mperformance mei 2, 2016 om 19:45 # | Report | Reply

@bimmert: Ja je moet er wel rond deze tijd komen anders heb je veel last van wielrenners en zondagsrijders.

87sandyd mei 2, 2016 om 19:15 # | Report | Reply

Leuk filmpje, leuke auto’s, ga nu weer boenderen in mijn ST, doei

riendevag mei 2, 2016 om 19:19 # | Report | Reply

@ robert

Leuke video Vraagje is deze RS sneller,dan,mijnclio3 65pk 😉

We hebben,nu al een 308 sw en een Clio

Doe ze allebei maar voor erbij leuke, bergpassen hier in Tirol

Ik de 208 wn mijn vriendin de Clio,en dan om de dag wisselen haha

robin147gta mei 2, 2016 om 19:33 # | Report | Reply

Vind de 208 nog op de vroegere lijken, dus leuk. De Clio absoluut leuk, maar doe maar een ’07 model RS graag! Erg tof gefilmd en gemonteerde review!

clarkson mei 2, 2016 om 19:46 # | Report | Reply

Toch maar de fiesta st dan

alfatje mei 2, 2016 om 20:05 # | Report | Reply

Wat hebben jullie toch een vreemde fetisj voor die handbak? Ben ik nu mis of gebruikt men in de betere race-klassen ook al niet jaaaaaren een of andere geautomatiseerde versnellingsbak? Wat is daar in hemelsnaam mis mee? Geen fun ofzo?! Laat me niet lachen! Ik neem jullie met plezier eens even mee op circuit… Of in een file… Explain it to me like I’m a six-year-old 😉

bogey mei 2, 2016 om 22:08 # | Report | Reply

@alfatje: Een automaat is dezer dagen gewoon sneller, zoveel is duidelijk.
Wat mij, en ik geloof vele anderen, betreft: echt wel een stuk minder fun.
Een automaat gaat gewoon eindeloos door zonder al te veel beleving (in een rechte lijn dus). Zoals gezegd wel snel, maar saai. Je blijft in dat gebied waar het koppel aanwezig is.
Terwijl je bij een lekkere handbak bvb rond de 7000 rpm hem in de volgende versnelling kan gooien om opnieuw een leuke beleving te hebben. Je voelt hem steeds meer versnellen, terwijl de automaat een gelijke versnelling aanhoudt.
Tot nu toe op circuit ook enkel met automaten gereden om me 100% op de weg te kunnen concentreren. Op het circuit heb je sowieso al fun ten top door de ‘limieten’ op te zoeken. Ligt niet zo zeer aan de automaat.

henkp1 mei 3, 2016 om 08:40 # | Report | Reply

@bogey: Dat geldt voor een conventionele automaat met koppelomvormer of een cvt, een automaat met dubbele koppeling als in deze Clio schakelt en trekt op met net zoveel sensatie als met een handbak, alleen veel sneller. En daarom vind je het tegenwoordig ook terug op élke racewagen.

balboni mei 2, 2016 om 20:28 # | Report | Reply

Kinderachtige test! Door het zeikerige begin had ik al meteen geen zin meer om te kijken! Toch gedaan, heb niets geleerd. Daag!

dufornee mei 2, 2016 om 21:37 # | Report | Reply

We hebben nu anderhalf jaar de Clio 4 RS Monaco GP (althans, m’n moeder) en daarbij passen haar wensen van een rappe vijfdeurs benzine met automaat prima! Ja de versnellingsbak is niet de snelste maar op de Nordschleife kun je er prima mee uit de voeten, mits je hem op Sport of Race zet. Ik heb weleens een Clio 3 RS gereden en een 2 RS gehad en dan valt gewoon op dat deze Clio veel veelzijdiger is geworden. Minder spannend? Absoluut! Maar het geluid en de plofjes maken toch wat goed 🙂

carspotter-rietdijk mei 2, 2016 om 21:54 # | Report | Reply

Clio voor moi!

allesmetturbo mei 3, 2016 om 01:13 # | Report | Reply

Haha geniaal fimpje. Droombaam om zo rond te mogen scheuren voor werk 😀

henkp1 mei 3, 2016 om 08:47 # | Report | Reply

‘Vroeguh was alles beter’.
Leuk filmpje hoor, maar wellicht moeten dit soort tests voortaan gedaan worden door modernere mensen? Ook leuk hoor je T-Ford aanslingeren, maar een elektrisch startend voertuig heeft toch ook wel wat. De automatisch en hand-te-schakelen bak van de Clio is gewoon de hedendaagse techniek voor sport-/racewagens, klaar uit. En deze Clio RS is nu al de best verkochte Clio RS tot nu toe, dus blijkbaar hebben ze het bij Renault toch wel goed gezien.
De Peugeot vind ik ook erg leuk, mooi interieur ook, maar ik zou voor deze Clio kiezen inderdaad ook in het erg mooie ‘Jaune Sirius’, geel. Geen nieuwe kleur overigens: in 1996 geïntroduceerd op de Renault Sport Spider namelijk.

PeugeotGTI mei 3, 2016 om 10:34 # | Report | Reply

Tsja, nickname PeugeotGTI met een Renault Sport avatar. Puur op gevoel zou ik toch (weer) voor de Peugeot gaan. Een flipperkast is toch veel minder leuk dan zelf roeren. Ik heb het gevoel dat Renault de Clio RS te serieus neemt. Het is inderdaad een Mégane RS light, terwijl het gewoon een lekker scheurmonstertje moet zijn in plaats van een circuitbeest. Jammer, want ik vind de Clio mooier (had zelf ook een gele) en hij is sneller.

ds3thp mei 3, 2016 om 19:21 # | Report | Reply

Lastige keuze, en is eigenlijk maar net wat je zoekt.
Als je een hot hatchback zoekt die alledaags ook handig is, zou ik zeggen; de Trophy.
5 deuren, een automaat om lekker lui in de file mee te rijden, en in zijn totaal net wat ruimer en volwassener.

Als je een hot hatchback zoekt, geen kinderen hebt, hem als 2e auto gebruikt etc etc. Dan zou ik zeggen; de Peugeot.
Op het circuit zijn ze, mede door de voordeeltjes die ze hebben (Peugeot met diff, en de Renault met 12pk meer), gewoon even snel.

Eindconclusie, als je nu nog niet kunt kiezen, spaar door, en wacht op de facelift van de Renault.
Renault kennende wordt de auto, naarmate deze ouder wordt, ook steeds beter en beter!!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.