FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Porsche 964 RS sound

robbert01 Gepost op 28-05-2016 om 18:55 7.352 views | 22 reacties

Vroeger was niet alles beter, maar het geluid van Porsches waarschijnlijk wel. Is het geluid zoals deze luchtgekoelde en ongeblazen 964 RS het produceert zoals we het willen?

Land: Nederland


22 Reacties:

pinut187 mei 28, 2016 om 19:25 # | Report | Reply

Ja dat klinkt gewoon als een goede porno..

bogey mei 29, 2016 om 18:37 # | Report | Reply

@pinut187: Zeg je dat omdat het een Porsche is … of een RS?
Iedereen loopt hier steeds te zeuren over stofzuigergeluiden, gaat dikwijls over moderne viercilinders dan. Maar euhm, dit is echt niet bijzonder hoor.

hansiepie mei 28, 2016 om 19:27 # | Report | Reply

Fijn, maar niet mooier dan elke andere 964 met een goeie pijp eronder.

Zeldzaam maar wel zwaar overgewaardeerd zo’n RS, technisch grotendeels een normale 964.

stefanham mei 28, 2016 om 20:00 # | Report | Reply

Klopt! @hansiepie:

spylegion mei 28, 2016 om 21:11 # | Report | Reply

@hansiepie: behalve dan oa een volledig doorgelasde carrosserie.
RS was feitelijk de CUP race auto alleen dan een beetje klaargemaakt voor de openbare weg.
Weldegelijk een groot verschil met de normale versies dus.

hugobaas mei 28, 2016 om 22:56 # | Report | Reply

@spylegion: dat valt ook wel mee. Volledig doorgelast, zijn gewoon aantal punten die doorgelast zijn. Lijst is online te vinden en kan je zo toepassen op normale 964. Verder wat onderstelgoodies en andere zaken en dan houdt het wel op.

Feitelijk belachelijk dat hierdoor het prijsverschil met een normale een paar ton is.. Dus overgewaardeerd: ja.

spylegion mei 29, 2016 om 16:45 # | Report | Reply

@hugobaas: juist, dus een 991GT3 is eigenlijk ook een Carrera met wat goodies…
964RS is een CUP race auto die Porsche wat heeft aangepast voor de openbare weg. Dat heet in Porsche begrippen een zeer speciale auto, hence de absurd hoge prijzen.
Dat jij hetzelfde (of beter) kunt doen met een normale geldt voor iedere auto, hoe bijzonder of speciaal ook..
Feit dat het zo vanaf fabriek wordt aangeboden maakt het bijzonder, zeker als het een Porsche 911 betreft.

StijnB mei 28, 2016 om 21:47 # | Report | Reply

@hansiepie:
Dan staar je teveel blind op de motor en het uitzicht, het onderstel, remmen gewichtsbesparing is veel verder doorgedreven dan wat vandaag het verschil tussen een Carrera en GT3 is. Als je ziet hoe een 964 RSje op Spa presteert dan is dat vandaag de dag nog steeds indrukwekkend.

desjonnies mei 29, 2016 om 08:46 # | Report | Reply

@hansiepie:

Er is een verschil tussen ‘duur'(cq overgewaardeerd) en veel geld.
Duur = het na aankoop niets meer waard
Veel geld = je kunt er altijd weer vanaf voor een acceptabele prijs

stefanham mei 29, 2016 om 09:16 # | Report | Reply

@desjonnies: nog een keer dan:

Het gaat erom dat het prijsverschil feitelijk belachelijk is ten opzichte van een normale, want zo spannend cq kostbaar zijn de mods van een RS nou ook weer niet.

desjonnies mei 29, 2016 om 09:37 # | Report | Reply

@stefanham:
Dat bepaalt de markt en niet jij.

Jij hebt een mening en jouw mening is dat je deze wagen het geld niet waard vind.
Meer niet.

Ik weet wel dat mijn rijke neef ooit een 356 Carrera 2 verkocht naar de VS en mocht willen dat dat ding nu op zijn garage oprit zou staan.
Hetzelfde geldt voor een vriend die zijn Carrera 2.7 RS op Zolder verkocht aan een Australiër en er nog de laatste race mee mocht rijden.
Maar iedere klassieker is momenteel duur, ik heb net één van mijn niet zo bijzondere wagens verkocht ‘as is ‘met kapotte remmen voor de prijs die je drie jaar geleden voor een toppertje moest betalen.

racemees1 mei 29, 2016 om 15:22 # | Report | Reply

@desjonnies: dit is dus geen mening, maar een feit dat het een normale 964 is met wat circuitonderdelen en aanpassingen. Ook die onderdelen zijn opzich niet bijzonder.

toyotafortuner mei 28, 2016 om 19:51 # | Report | Reply

Teasert voor de rijtest van maandag?

Lekkere sound hoor

alexjuh mei 28, 2016 om 20:29 # | Report | Reply

Zit stiekem meer te wachten op de rijtest van de Giulia

martijn11 mei 28, 2016 om 20:38 # | Report | Reply

Beter word het niet

thomasthomas mei 28, 2016 om 21:06 # | Report | Reply

Vind een amg v8 veel lekkerder klinken.

MrShifra mei 28, 2016 om 22:52 # | Report | Reply

De 964, de mooiste Porsche in mijn ogen.

artje mei 28, 2016 om 23:13 # | Report | Reply

Niet heel bijzonder eigenlijk?
Een 964 met een goede cuprohr klinkt beter.

turbobrick mei 28, 2016 om 23:36 # | Report | Reply

Beetje Subaru met fatsoenlijke demper klinkt spannender hoor ….
Heel erg overgewaardeerd dit.

bartsmit mei 29, 2016 om 08:54 # | Report | Reply

Waarom is dit zo bijzonder? Vroeger is het me nooit opgevallen. Dat zegt genoeg.

racemees1 mei 29, 2016 om 09:29 # | Report | Reply

Iedere luchtgekoelde 2.7/3.0/3.2/3.6 met sportuitlaat klinkt beter. Zo bijzonder is dit niet. Beetje overhyped die RS badge.

jrmpower24 mei 29, 2016 om 21:37 # | Report | Reply

Een atmosferische 991 Carrera S, 997 Carrera GTS of Cayman GTS bijvoorbeeld klinken veel lekkerder.

Dan heb ik het nog niet eens over GT3’s!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app