julescapdevillephotography Foto van de maand : Audi R8 V10 regenstorm

Foto's: Afstoffen..hij gaat weer uit de schorsing, snelste productie fwd ter wereld

dutchneon Gepost op 08-06-2016 om 15:06 13.005 views | 52 reacties

Na bijna 3 jaar schorsing ga ik hem nu weer klaar maken voor een paar rondjes Nurburgring. Ik heb de auto in 2007 gekocht van de eerste eigenaar en zelf geïmporteerd. Hij is niet meer standaard, door een andere turbo en bijbehorende spullen heeft hij nu zo'n 130pk meer aan de wielen.

Locatie: Vuren
Land: Nederland

Kenteken: 29-ZP-RB
Merk/model: DODGE SRT4
Datum toelating: 28-02-2005
Originele kleur: WIT
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 234 pk
Nieuwprijs: Onbekend

52 Reacties:

dutchcorvette juni 8, 2016 om 15:41 # | Report | Reply

Rete dik ding!

racingr juni 9, 2016 om 17:50 # | Report | Reply

@dutchcorvette: Zeker een heel dik ding! Ken de eigenaar en een keer meegeweest over de Ring! Weinig auto’s de ons voorbij kwamen.

Zelf ook trotse eigenaar van een SRT-4 ACR, inmiddels staat deze te koop. Niet zo gek als deze, maar toch ook tegen de 300 PK. Je vindt nergens zo’n snelle wagen voor dit budget.
https://aanbod.autoscout24.nl/Overview?id=281355224

gieltj juni 8, 2016 om 15:52 # | Report | Reply

130pk meer? Holy crap, hoeveel paardjes heb je nu dan?

denniss00 juni 8, 2016 om 16:33 # | Report | Reply

@gieltj: 360 ofz?

dutchneon juni 8, 2016 om 17:52 # | Report | Reply

@denniss00: 380pk op 24psi (1,65bar).
Heb ook een tune voor 30psi daarop heeft hij 450pk. Maar dan heb je alleen in 4 en 5 tractie.
Ben nu bezig met een tune met boost by gear, dan gaat hij pas bij 3 naar 20psi en 330pk. Dat is zat en blijft het ook heel als ik een paar rondjes vol doe op de ring

camro98 juni 8, 2016 om 20:56 # | Report | Reply

@dutchneon: waarom was hij geschorst als ik vragen mag

dutchneon juni 9, 2016 om 00:52 # | Report | Reply

@camro98: Werk, huis verbouwen, nog 3 andere auto’s en inmiddels 2 kids. Tussendoor anderhalf jaar geleden nog wel een trackday gedaan. Maar niks waar de auto wat aan kan doen 😉

rikus juni 9, 2016 om 16:05 # | Report | Reply

@dutchneon: Enorm dik zo’n Neon. En héél uniek. Zijn je andere auto’s ook van dit kaliber of zijn ze het vermelden niet waard?

dutchneon juni 9, 2016 om 16:32 # | Report | Reply

@rikus: Zeker uniek in europa, thanks 😉 Tja rest is niet zo uniek, Range Rover 3 is mijn dagelijks vervoer, een Jaguar XK8 cabrio en de Passat van mijn vrouw. Wil zelf graag de Jag gaan verkopen voor een Mustang cabrio, maar moet nog even doorsparen

sr20det juni 9, 2016 om 17:15 # | Report | Reply

@dutchneon: Pff gaat het even! Dikke garage man! 😍

vinox juni 9, 2016 om 15:37 # | Report | Reply

@dutchneon: Op de Ring heb je sowieso toch niet zo heel veel PK nodig, en je gaat meestal toch niet naar 2de (maybe in de Wehrseifen haarspeld, maar zelfs daar moet het ni).

Ik vind het een dik kot man. Respect da ge ni voor het obvious Golfje of Subaru gaat, of eender wat ge hier heel vaak ziet rond rijden in de FWD afdeling. Kudos. Wat heb je nog aan mods dan, qua ophanging dan (wat op de Ring veel belangrijker is dan hp ^^)

dutchneon juni 9, 2016 om 16:39 # | Report | Reply

@vinox: Thanks, ja ik heb respect voor iedere autoliefhebber, maar vind het niet zo leuk om hetzelfde te kiezen. Bovendien toen ik deze kocht was al bekend dat de blokken heel blijven tot 400pk, dat vond ik als 22 jarige toen al heel belangrijk 😀

Vermogen is niet het belangrijkst op de ring inderdaad, maar ingehaald worden door een 325 gebeurd me nu in ieder geval niet meer. Zeker ook leuk om de Megane Rs’jes die zich toch de koning van de fwd voelen, op elk stukje wat rechtuit gaat meteen op een paar autolengtes te rijden 😀

vonklausenburg juni 9, 2016 om 20:39 # | Report | Reply

@dutchneon: zat je vroeger niet bij dat Dodge forum Nederland?

bartteeuwen juni 8, 2016 om 15:59 # | Report | Reply

Heel erg gave neon. Deze zijn met de tijd mooi geworden vind ik.
Is het geen idee om de motorkap door te lassen zodat je die naad van de booskijker niet meer hebt?
Zoiets dit zeg maar: http://tuningcars.us/wp-content/uploads/2015/08/Dodge-Neon-Tuning-28.jpg

oemplus juni 8, 2016 om 17:39 # | Report | Reply

@bartteeuwen: gewoon die booskijkers eraf trekken, een veel beter idee.

dutchneon juni 8, 2016 om 17:44 # | Report | Reply

@oemplus: idd ik heb de originele zwarte koplampen in bestelling, dan geen de booskijkers er ook weer af.

bartteeuwen juni 8, 2016 om 22:47 # | Report | Reply

@oemplus: haha ja eraf is ook een optie. Maar dacht dat de eigenaar ze zelf erop wilde 😉

480turbo juni 8, 2016 om 22:00 # | Report | Reply

Prachtig ding. Zal wel lekker sturen. Maar snelste productie fwd ter wereld? Misschien in het eerste bouwjaar. Want de 147gta heeft 250pk standaard? En de 156gta…

dutchneon juni 9, 2016 om 00:44 # | Report | Reply

@480turbo: 5.3 seconden naar de 100, daar hebben de zware Alfa’s een seconde meer voor nodig. Check even het lijstje van maandje geleden op Autoblog 😉 Bovendien is de srt-4 begrensd op 262 km/h door de toerenbegrenzer die er bij 6250tpm al mee stopt. Toen ik er voor het eerst een stage1 computer aan hing (chiptunen gaat niet) heb ik zomaar 278 km/h aangetikt… (let wel niet de teller maar gps).
Inmiddels is het een ander verhaal, met meer als 300pk is het geen sport meer…

casperfcb juni 9, 2016 om 00:47 # | Report | Reply

@480turbo: Honda type R niet de snelste?

dutchneon juni 9, 2016 om 00:56 # | Report | Reply

@casperfcb: type R doet 5.7 seconden naar de 100…. moet te vaak schakelen om de 100 te halen en heeft te weinig mechanische grip door de 19″wielen

zoraul juni 8, 2016 om 22:56 # | Report | Reply

Super dik!

TimD juni 8, 2016 om 22:57 # | Report | Reply

Die booskijkers maken hem in een klap mega lelijk…. Hup hup, eraf met die dingen!

dutchneon juni 9, 2016 om 00:47 # | Report | Reply

@TimD: er was een tijd dat ie boos moest kijken…..inmiddels ben ik er overheen en vind ik de originele happy face van de neon uniek

Rob juni 9, 2016 om 15:10 # | Report | Reply

Absurd snel ding. En dat in een compact jasje met die liefelijke ronde koplampen.

Geniet ervan!

johanw juni 9, 2016 om 15:15 # | Report | Reply

Doet deze in standaard trim 5,3 seconden of nu deze 130pk erbij heeft?

dutchneon juni 9, 2016 om 16:49 # | Report | Reply

@johanw: standaard trim is 5.3 seconden inderdaad. Op drag slicks zat ik rond de 3.8 seconden op de 100 met 380pk, maar dat is op straat niet mogelijk door de simpele beperking van grip

johanw juni 9, 2016 om 16:57 # | Report | Reply

@dutchneon:

Gaaf hoor, altijd leuk als
Mensen afwijken van het geijkte spul…rap hoor 😉

lincoln juni 9, 2016 om 15:17 # | Report | Reply

Absoluut cult ..
Niet mijn cult maar zeker cult ..
Helemaal leuk ..

flik2punt0 juni 9, 2016 om 15:17 # | Report | Reply

Zo heerlijke oldschool tuning bak! En fwd vind ik zelf exht lekkerder rijden of 4wd. Staat wel goed dat wit icm zwart dak en goude velgen! Hoeveel kilometer heeft ie gelopen?

dutchneon juni 9, 2016 om 16:50 # | Report | Reply

@flik2punt0: Thanks ja is allemaal paint, dak, grille, achterbumper en air scoop laten spuiten.
Gekocht met 14000 miles op de teller en nu 27.000 miles gelopen

treinrukker juni 9, 2016 om 17:58 # | Report | Reply

@dutchneon: praktisch nieuw!, Wow gaaf hoor en veel plezier ermee! Unieke auto die je niet elke dag tegenkomt.

martijn11 juni 9, 2016 om 15:45 # | Report | Reply

Ziet er goed uit

noreplacementfordisplacement juni 9, 2016 om 16:42 # | Report | Reply

Supervet!

allesmetturbo juni 9, 2016 om 16:45 # | Report | Reply

Nice! Stoer ding

rscamaro juni 9, 2016 om 18:11 # | Report | Reply

Prachtig apparaat!!!

pluiske666 juni 9, 2016 om 19:18 # | Report | Reply

Ik heb niets met de neon, ook niet met tuning. Maar dit plaatje klopt helemaal. Complimenten!

censuurisslecht juni 9, 2016 om 19:43 # | Report | Reply

Heb nooit geweten dat deze zo krachtig konden zijn, echt een leuke auto, al is het maar omdat hij nog zeldzaam is ook…
Is de turboversie in Europa verkrijgbaar geweest ?

spruitstuk juni 9, 2016 om 21:47 # | Report | Reply

Heel nice! Juich dit soort projecten alleen maar toe! Weer eens wat anders dan die standaard petjestuning golfjes…

eefie juni 9, 2016 om 22:06 # | Report | Reply

Een mooie bak. Leuk dat ie weer gaat rijden

Mas juni 9, 2016 om 23:51 # | Report | Reply

Super dik! Zelfde blok als wat er in de PT Cruiser GT zit, maar daar is de intake ietsjes anders van… Wagen is ook iets zwaarder en daarmee iets trager. Was jij toevallig gaan racen op American Sunday in Zandvoort zo’n 3 jaar geleden? Dan hebben wij elkaar daar gesproken!

dutchneon juni 10, 2016 om 09:46 # | Report | Reply

@Mas: haha yes, AS 2013 was dat denk ik, toen zat de nieuwe turbo er net 3 dagen op, dus wilde wel kijken wat het werd, maar fiasco want knelkoppeling van olietoevoer naar de turbo lekte als een zeef, dus nog een paar uur lopen pielen daar, maar niet kunnen fixen.

2010 en 2011 wel gereden daar maar toen nog met standaard turbo, 275pk ongeveer kon ik net onder de 13.2 duiken op de 1/4mijl

mrwheely juni 10, 2016 om 04:11 # | Report | Reply

Snelste productie fwd ter wereld ???????
Zeker niet… zelfs geen top 3

boxtarus juni 10, 2016 om 06:46 # | Report | Reply

@mrwheely: noem ze eens op dan

mrwheely juni 10, 2016 om 10:20 # | Report | Reply

@boxtarus: link staat erbij ….

dutchneon juni 10, 2016 om 10:27 # | Report | Reply

@mrwheely: check je lijstje en de 0-60 tijd van de srt4 is 5.3 seconden voor het 2004 en 2005 model, de mijne is van 2005 en heeft ten opzichte van het hoer genoemde model 15 pk meer en standaard lsd van quaiffe…. de tauris kan wellicht nog concuren op sprint maar is zeker niet sneller als er een paar bochten zijn 😉

dutchneon juni 10, 2016 om 10:27 # | Report | Reply

Sorry moet natuurlijk hier genoemde model zijn, excuses voor de nare verspreking 😁

pinut187 juni 10, 2016 om 19:32 # | Report | Reply

Wow wat een gave bak, en echt iets unieks in NL. Mooi dat hij weer de weg opkomt.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.