FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Peugeot 106 1.6-16v GTi -Satchell Engineering ITB's.

vwtouran75 Gepost op 07-08-2016 om 20:24 993 views | 3 reacties

Voorheen had ik jullie verteld dat ik mijn Peugeot 106 GTi motorisch zou aanpakken. Dit is nu gebeurd. Er is een setje ITB's op gekomen van Satchell Engineering uit Engeland. Ik kan wel een heel verhaal gaan typen hoe het allemaal is gegaan, maar dat bespaar ik jullie. Uiteindelijk gaat het om de cijfers en die zijn er!

170,2PK en 183,5NM op /- 890kg.

Hoe kom ik hieraan? Hier zijn de specs:
- Satchell Engineering ITB kit ITG filter.
- CatCams ''743'' nokkenassen.
- CatCams klepveren.
- CatCams klepschotels.
- CatCams nokkenas tandwielen.
- Bewerkte en gereviseerde TU5JP4 cilinderkop.
- Originele injectors (ik ga over na Clio 182 injectors, de originele waren net een beetje te klein).
- Computer: Vems PnP.
- Geprogrammeerd door DP Engineering.
- Toerenbegrenzer verzet van 7200 naar 7500.

Dit klinkt überfantastisch geil! En het gaat HARD!

Ik heb ook nog een aantal exterieur aanpassingen gedaan. Zo zijn de 16" OZ Ultraleggera's verkocht en heb ik een nieuw setje OZ Ultraleggera's gekocht, dit keer in 15". Verpakt in Continental 195-45-15 banden. De Morette koplampen hebben plaats gemaakt voor een nieuw setje originele koplampen. Remblokken en schijven vernieuwd, OEM Brembo schijven met Ferodo DS2500 remblokken. En ja, hoe hard de auto ook gaat, hij stopt net zo hard!

Ik ben er erg blij mee iig. Op naar de 200PK!

Land: Nederland



3 Reacties:

quadturbocuore augustus 9, 2016 om 19:07 # | Report | Reply

Fijn geluid.

allesmetturbo augustus 9, 2016 om 19:29 # | Report | Reply

Wow wat een sound! Dit is de goede manier van tuning! Zal wel fantastisch rijden

VWTouran75 augustus 9, 2016 om 19:35 # | Report | Reply

@allesmetturbo: dankjewel! Het rijdt fenomenaal lekker. Gasrespons is ontiegelijk direct. Lekker fel, en belast klinkt de auto geweldig.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.