FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Peugeot 206 WRC is een daily


fritskee Gepost op 18-08-2016 om 2:43 12.434 views | 32 reacties

Deze 206 heb ik gespot in Hakone, Japan. De wagen wordt gebruikt als daily driver. Puntje van kritiek is dat hij wel eens nieuwe wielbouten mag steken. Voor de rest een hele gave bak!

Locatie: Hakone
Land: Japan



32 Reacties:

rotarypowah augustus 18, 2016 om 10:09 # | Report | Reply

Zie je wel vaker, Peugeot 206-jes die als daily gebruikt worden..

kennone augustus 23, 2016 om 20:18 # | Report | Reply

@rotarypowah: klopt!

mrrallycross augustus 18, 2016 om 10:55 # | Report | Reply

Heb je foto’s van het interieur?

Fritskee augustus 21, 2016 om 08:34 # | Report | Reply

@mrrallycross: heb ik jammer genoeg niet

deora augustus 18, 2016 om 11:15 # | Report | Reply

Mooie Dimma bodykit!

rotarypowah augustus 18, 2016 om 11:19 # | Report | Reply

@deora: Dit is geen Dimma..

deora augustus 18, 2016 om 12:59 # | Report | Reply

@rotarypowah: wat dan wel?

Fritskee augustus 21, 2016 om 08:34 # | Report | Reply

@deora: een dikke wrc jonge

deora augustus 23, 2016 om 11:42 # | Report | Reply

@Fritskee: ooit een WRC auto gezien met een standaard 206 interieur?

vinox augustus 23, 2016 om 11:54 # | Report | Reply

@deora: Exactly…

Edge augustus 23, 2016 om 12:11 # | Report | Reply

@deora: Geen idee. Als ik ga googlen kom ik exact dezelfde bodykit tegen bij een Engels bedrijf, maar die vermelden geen merk.

De Dimma WRC bodykit lijkt er wel op, maar bevat mistlichten en de voorbumper lijkt ook wat verder naar voren te steken.

cpp1 augustus 18, 2016 om 12:10 # | Report | Reply

Een wesp steekt, wielbouten monteer je.

zweed augustus 18, 2016 om 12:40 # | Report | Reply

@cpp1: Azijn stinkt…

davelepeef augustus 18, 2016 om 20:33 # | Report | Reply

@zweed: zweet ook. Het met een -d schrijven veranderd daar niets aan 😉

bmwe46m3 augustus 23, 2016 om 11:14 # | Report | Reply

@davelepeef: verandert

lotuselises2 augustus 23, 2016 om 16:32 # | Report | Reply

@bmwe46m3: heel jammer altijd

edjehaze augustus 23, 2016 om 11:45 # | Report | Reply

@davelepeef: hahahahah

vinox augustus 23, 2016 om 11:55 # | Report | Reply

@cpp1: Joenge, wielbouten steekte, een schroef vijsde en een moejer moete rakjakke.

danielj augustus 23, 2016 om 18:42 # | Report | Reply

@vinox: In België misschien, in Nederland doen ze alles anders.

vinox augustus 31, 2016 om 14:15 # | Report | Reply

@danielj: Jep. Prachtig toch hè, taal en dialect 🙂

wachtmaartotmijnvtecinkicktyo augustus 18, 2016 om 15:15 # | Report | Reply

Wel een beetje jammer als hij motorisch nog helemaal standaard is. Ziet er verder wel dik uit

desjonnies augustus 23, 2016 om 11:16 # | Report | Reply

Zou wel eens niet meer de weg op mogen.
In Japan hebben ze een soort van 10 jaren regel waarna auto’s of de export in gaan of gesleaupt worden.
Daar is een levende handel in, zelf gezien dat een perfecte WRX STi in tweeën in Europa aankomt, alleen voor de onderdelen.
Reaguurders hier die een Jap hebben weten dat er vooral in Engeland veel bedrijven zijn gespecialiseerd in import van Japanse wagens en de onderdelen.

basjaski augustus 23, 2016 om 11:20 # | Report | Reply

@desjonnies: Klopt niet helemaal. Je kan de ”shaken” verlengen, alleen wordt het elk jaar ietsje duurder. Zolang je de shaken blijft verlengen is de auto legaal, daarna of export of naar de sloop.

On topic: Kijk naar de laatste foto. Gewoon normaal 206 interieur, oma stoeltjes. Gewoon een bodykit op gelijmt dus.

desjonnies augustus 23, 2016 om 12:42 # | Report | Reply

@basjaski:
Leuk dat je dat weet, weer iets geleerd, maar ik heb begrepen dat dat verlengen met de loop der jaren steeds gekkere eisen aan de auto stelt zoals het vervangen van remleidingen en andere zaken, dat dit wordt gedaan om de omzet in Japan zelf op peil te houden.
Ik heb zelf met een vriend meerdere Impreza WRX Sti’s via Engeland uit Japan geimporteerd.
Als hobby en uit liefhebberij.

basjaski augustus 23, 2016 om 13:27 # | Report | Reply

@desjonnies: Yup, de Shaken is zeer streng, en duur ook. Weet niet precies meer hoe het zit maar loopt elk jaar een beetje op, en kan zo 2000 euro kosten…

Ik heb zelf een paar vrienden in Engeland die importeren uit Japan (heb zelf een aantal jaar in Engeland gewoont, en ga weer terug).

e550 augustus 23, 2016 om 12:30 # | Report | Reply

@desjonnies: Engeland? Dan ken je Rusland nog niet. In het oosten van Rusland is de ruime meerderheid van de auto’s Japanse export. Familie van mij die in het verre oosten van Rusland wonen, hadden een jaar of 15 geleden als politie dienstauto een Japanse Landcruiser J80. Wat ik hiermee bedoel is dat zelfs het politie corps in rechts gestuurde auto’s rijden. Naarmate je meer naar het westen gaat wordt het percentage steeds lager. Maar zelfs in St-Petersburg zie je ze nog af en toe rijden rijden. Nu zie je wel steeds minder, door het grote aanbod gebruikte EU auto’s.

Fritskee augustus 29, 2016 om 22:00 # | Report | Reply

@desjonnies: Lijkt me zeer sterk, daar we veel wagens gespot hebben die 10+ jaar oud zijn.

emiel79 augustus 23, 2016 om 12:41 # | Report | Reply

Voortaan even de remmen fotograveren.
Geeft iets meer uitsluitsel.

Darahan augustus 23, 2016 om 13:11 # | Report | Reply

@E550 Inderdaad, in Moskou zie je af en toe een grote Cressida/Mark II/Chaser rond rijden, gave bakken waarvan het jammer is dat ze nooit naar Europa ziijn gehaald!

e550 augustus 23, 2016 om 17:28 # | Report | Reply

@Darahan: Vergeet de Voltz (Pontiac Vibe) en de Harrier (Lexus RX) niet.

pinut187 augustus 23, 2016 om 13:21 # | Report | Reply

Leuke bodykit..

rob5nismo augustus 23, 2016 om 13:39 # | Report | Reply

Ziet er super uit zo

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.