FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Fiat Abarth 695 esse-esse


ronald1 Gepost op 15-09-2016 om 10:55 5.842 views | 23 reacties

Leuk bommetje

Locatie: Stockholm
Land: Zweden



23 Reacties:

dorus69 september 15, 2016 om 14:09 # | Report | Reply

Leuk karretje. 😄

mashell september 15, 2016 om 14:17 # | Report | Reply

Dat is een apart gebakje.

Fruitcake september 15, 2016 om 14:22 # | Report | Reply

Wat zijn de specs? 🙂

Ozan september 15, 2016 om 14:34 # | Report | Reply

@fruitcake: 45pk ofzo geloof ik hahaha

baap september 15, 2016 om 15:10 # | Report | Reply

@ozan: Op een wagengewicht van een aardappel is dat prima hoor 😉

phdg september 15, 2016 om 15:21 # | Report | Reply

@fruitcake: 48 pk uit een 690cc 2cilinder en 0 tot 100 in 20 sec!!

nielsnl1 september 15, 2016 om 14:38 # | Report | Reply

Die Italianen waren prachtig bezig toen. F een stukje metaal ertussen zodat de motorkap wat open blijft staan :’)

jack_abarth september 15, 2016 om 14:43 # | Report | Reply

@nielsnl1:

Sterker nog, volgens mij ging de kap niet eens meer dicht omdat het blok te groot was. (durf het niet met zekerheid te zeggen overigens)

danmar september 15, 2016 om 14:55 # | Report | Reply

@jack_abarth: is dat niet zo omdat de carburateur te groot was? Het is volgend mij in ieder geval niet voor extra koeling.

jpoers september 15, 2016 om 15:02 # | Report | Reply

@jack_abarth: als je maar hard genoeg mee gooide ging die dicht. Alleen de kop stukje uitlaat zat dan door het dunne blik heen, deze stak iets uit. Daarnaast werd het loeiheet als je met een dichte motorkap reed/rijdt

roppp september 15, 2016 om 16:30 # | Report | Reply

@nielsnl1: bij de 600 Abarth stond de motorkap helemaal horizontaal open. Los van de extra koeling bleek het ook aërodynamische voordelen te hebben.

epimetheus september 15, 2016 om 14:43 # | Report | Reply

Ik vind t echt altijd top dat die moterkapjes een stukje open staan! Helemaal bij die race uitvoeringen!

roppp september 15, 2016 om 16:32 # | Report | Reply

@epimetheus: ik had bij mijn 127 de motorkap ook altijd een stukje openstaan. Je wilt niet weten waar ik allemaal tegenaan gereden ben. Echt top!

dafmaf september 15, 2016 om 14:46 # | Report | Reply

Zat bij deze versie de motor voorin dan? Weer wat geleerd.

n0zem september 15, 2016 om 14:54 # | Report | Reply

@dafmaf: je hebt alleen de eerste foto gezien?

dafmaf september 15, 2016 om 14:57 # | Report | Reply

Hahaha, inderdaad. Wat een stomme opmerking van me. *In de hoek staan gaat*

pinut187 september 15, 2016 om 16:24 # | Report | Reply

@dafmaf: gaan daar maar op z’n minst een week staan, in de hoek schamend..

Hupke september 15, 2016 om 15:46 # | Report | Reply

Pas nog met de moderne 595 gereden, grappig autootje. Veel lawaai weinig boemboem en vooral véél te krap interieur.
Doe mij maar een echte sportwagen uit die tijd.

amghans september 15, 2016 om 16:13 # | Report | Reply

Als dit een replica is, ligt de prijs afhankelijk van de hoeveelheid gebruikte originele Abarth onderdelen ergens tussen de 15 en 20K Euri. Maar als ’t één van de weinige nog bestaande echte is, heb je ’t al gauw over een modaal jaarsalaris. Voor een autootje met – af fabriek – 38 PK. Best een beetje geld.

desjonnies september 15, 2016 om 17:18 # | Report | Reply

@amghans:
Eigenlijk was dit ook mijn gedachte .
Er wordt weer ontzettend veel gemaakt om een gewone te Abarthiseren .
Zelfde geldt uiteraard voor de 600 en de Renault R8
Een beetje 600 Abarth zonder race-historie gaat makkelijk door de ton Euries heen.

pinut187 september 15, 2016 om 16:24 # | Report | Reply

Hele leuke spot!

desjonnies september 15, 2016 om 17:19 # | Report | Reply

Schumacher had een 500 en vertelde dat deze wagen hem nog het meeste aan een F1 wagen deed denken qua beleving !

Kuifje september 16, 2016 om 02:22 # | Report | Reply

Een super schattig wagentje waar je ook nog eens flink hard mee kan. Perfect!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.