FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: s60 polestar en 850 t-5R


v60polestar Gepost op 01-09-2016 om 8:17 8.605 views | 32 reacties

Allebij in de goede kleur!

Kenteken: 5-XGB-76
Merk/model: VOLVO S60
Datum toelating: 16-07-2014
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 351 pk
Nieuwprijs: 100.790 Eur. (29.337 Eur. BPM)

Kenteken: JX-LD-09
Merk/model: VOLVO 850 T5 R 2.3
Datum toelating: 16-01-1995
Originele kleur: GEEL
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 226 pk
Nieuwprijs: Onbekend



32 Reacties:

mrrallycross september 1, 2016 om 10:53 # | Report | Reply

Oud en nieuw, Nice!

beseff september 1, 2016 om 13:19 # | Report | Reply

ik ga voor de oude !

iJoost september 2, 2016 om 07:55 # | Report | Reply

@beseff: Die wil ik al hebben 🙂

pinut187 september 1, 2016 om 15:28 # | Report | Reply

Coole combo!

juulbe september 1, 2016 om 22:10 # | Report | Reply

Cream yellow versus rebel blue! In Beesd zie ik

v60polestar september 1, 2016 om 22:31 # | Report | Reply

@juulbe: klopt

bmwm3gtr september 2, 2016 om 08:18 # | Report | Reply

Allebei in onderhoud en dat geluid van de 6cilinder polestar ZOOO RETE DIK!

volvo850forlife september 2, 2016 om 08:20 # | Report | Reply

Supergaaf!!

citroen4life september 2, 2016 om 08:27 # | Report | Reply

Een baby blauwe V70r van de 2e generatie of een XC90 V8 passen hier wat mij betreft ook tussen.

sracert september 2, 2016 om 08:28 # | Report | Reply

850!

banaan7 september 2, 2016 om 08:31 # | Report | Reply

Die nieuwe is toch een s60 polestar? Doe mij die maar!

2wheeler september 2, 2016 om 08:42 # | Report | Reply

Er zit daar een BMW/Volvo specialist, wellicht dat ze daar van zijn? Ik ben even hun naam kwijt (beetje slecht, heb mijn auto er gekocht).

sturmer september 2, 2016 om 09:15 # | Report | Reply

@2wheeler: volgens mij is dit bij de importeur!

volvo4life september 2, 2016 om 09:43 # | Report | Reply

@2wheeler: dit is bij de importeur..

stsv8 september 2, 2016 om 09:47 # | Report | Reply

@2wheeler: Dit is op de parkeerplaats van de Volvo importeur

perry_snijders september 2, 2016 om 09:49 # | Report | Reply

@2wheeler: Aan de parkeerplaats te zien heet deze specialist Volvo Cars Nederland 😉

michielp september 2, 2016 om 08:53 # | Report | Reply

Ja! Lëkkere cömbo! Beide hëbben!

240volvo september 2, 2016 om 08:56 # | Report | Reply

De 850 voor mij!

kennone september 2, 2016 om 09:02 # | Report | Reply

De gele graag.

jipino september 2, 2016 om 09:10 # | Report | Reply

Ondanks dat het natuurlijk heel cool is om te roepen dat je liever de oude hebt, doe mij die nieuwe maar.

rd1991 september 2, 2016 om 09:18 # | Report | Reply

Uiteraard gewoon de échte; de T-5R! Ik vind Dark Olive Pearl ook een prachtige kleur op de 850. Dat zou mijn keuze zijn. Komt ook omdat een maat van me al een zwarte T-5R rijd :p

sportevo september 2, 2016 om 09:21 # | Report | Reply

De 850 T5-R heb ik altijd mooi gevonden. Mijn vader had vroeger een zwarte T5-R estate, net als onze zakelijke buurman.

Mijn vader vond dat ook wel leuk en dus ging hij bellen met de importeur. Er waren er toen nog 2 beschikbaar. 1 automaat in Breda (stond in de showroom) en een handbak in Dordrecht (moest nog geleverd worden). Eerst gingen we naar Breda en die verkoper adviseerde (uiteraard) om voor de automaat te gaan want de handbak zou te zwaar schakelen. Daar ook een test gedaan met een gewone T5 en die schakelde inderdaad niet fijn. Uiteindelijk toch nog naar Dordrecht gegaan en daar even gesproken met de verkoper en die vroeg aan mij (ik was toen 13 of 14) of ik een dagje met mijn vader op autojacht was. Toen vertelde ik hem het verhaal van de automaat maar daar herkende die man zich niet in. Testrit met een 2,5ltr turbo gaf de doorslag om toch voor de handbak te gaan en daar hebben we geen spijt van gehad.

Freewarefreak september 2, 2016 om 11:41 # | Report | Reply

@sportevo: Mooi! Ik werkte in de tijd van deze auto bij Volvo en dat was toen echt DE bom. Geweldig dat je dan nu hier leest dat die “maar” 226 pk is. Dat was toen VEEL. De polestar heeft er 120 meer en dat is nu veel. Mooi om te zien hoe dat steed verder gaat, de PK wedloop.

Onehp september 2, 2016 om 11:53 # | Report | Reply

@Freewarefreak: Nja, 350pk uit een 3L zescylinder is eerder heel gewoon vandaag bij een sportieve auto… De nieuwe versie met 367pk uit een 2L viercylinder, dat is veel! Al is de A45 met 381pk nog steeds de kampioen daar… kijk je naar de klasse waar ie inzit, dan is een C63s met 510pk nog wat anders… Even een kanttekening 🙂

phevtreb september 2, 2016 om 10:20 # | Report | Reply

Kan me vergissen, maar deze 2 hebben volgens mij dezelfde eigenaar, m’n buurman namelijk. Ik weet alleen z’n kentekens niet uit m’n hoofd. Zal vanavond eens even kijken.

v60polestar september 2, 2016 om 11:20 # | Report | Reply

@phevtreb: kan me niet voorstellen want deze twee zijn van Volvo Nederland, en worden niet verkocht

juulbe september 2, 2016 om 18:15 # | Report | Reply

@phevtreb: m’n baas heeft ze beide ook misschien dat je die bedoeld?

bas79 september 2, 2016 om 10:24 # | Report | Reply

Mijn 850 loopt na 400000 km nog top…. Onverwoestbaar

mashell september 2, 2016 om 10:35 # | Report | Reply

Designtechnisch was die Lego periode bij Volvo toch wel een dieptepunt. En dan was zo’n 850 nog erg afgerond vergleken bij een 740.

Freewarefreak september 2, 2016 om 11:44 # | Report | Reply

@mashell: Ik vond dat juist mooi. Vooral een 740 of 940 station is de enige echte stationwagen. Wat een ruimte heeft die auto. En buiten dat rijden ze geweldig. Wat ik in die tijd wel heel lelijk vond is onder de auto. Bij een 240 of 940 zag je altijd alle dempers gewoon hangen. Walgelijk. Nu zie je bij de meeste moderne auto’s (er zijn nog steeds enkele uitzonderingen) niets van de uitlaat. Of alleen het eindstukje.

milan0 september 3, 2016 om 14:36 # | Report | Reply

850.

autodrome november 6, 2016 om 17:03 # | Report | Reply

Die 850 was de bedte ‘vriend” vd rijkspolitie … Dus niet jou vriend ..

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.