Foto's: 1964 Ferrari 250 GTO





















autoleven
Gepost op 11-10-2016 om 14:09 14.522 views | 48 reacties
Kwijlen. Dat is wat wij hebben staan doen tijdens het fotograferen van deze legendarische auto!
Land: Nederland
Kenteken: AM-65-96
Merk/model: FERRARI 250 G.T.
Datum toelating: 30-06-1963
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 324 pk
Nieuwprijs: Onbekend
Kan ik me indenken! Super platen!
Ik kwijl mee
Volgens mij kwijlt iedereen hier nu met je mee 🙂
Fantastisch dit
Erg fraai ding, maar je weet dat het een replica is? Doet verder niet aan de schoonheid af want het is wel een fantastisch ding.
@davelepeef:Hoe weet je dat het een replica is? Als ik de RDW check, lijkt het een echte. Of kun je dat ook laten aanpassen? On Topic: erg fraaie auto en erg mooie foto’s. Zou hem graag een keer zien in het echt.
@dieselpower: is een replica, maar wel een hele mooie!
@dieselpower: is een replica, maar wel gebaseerd op een echte ouwe Ferrari
@dieselpower: je kan het niet laten aanpassen nee.. dus dit is een originele. Blijkbaar wijken ze af want ik heb ooit een andere gezien en die is net iets anders. Er zijn overigens maar 36 van gemaakt. En wat HEEEEL bijzonder is voor oude ferrari’s, ze zijn nog allemaal in leven.
@clarkson: tja al is er niets meer van over behalve het chassisnummer dan is die nog niet totallos
@clarkson: En van die 250 GTO zijn er maar 3 originele Series II modellen zoals deze replica is uitgevoerd en staat er volgens mij 1 van in het Ferrari museum. Door Ferrari zelf zijn er 4 250 GTO series I omgebouwd naar een Series II. Het exemplaar dat je hier ziet is een GT omgebouwd naar een 250 GTO series II. Een originele ’64 250 GTO verkoop je makkelijk voor 30 miljoen dat zal deze niet waard zijn.
@bassx: ik weet niet of de 64 net zo veel moet opbrengen als de “normale” GTO, die zijn de afgelopen jaren voor absurde bedragen gegaan. Maar de ’64 is volgens mij wat minder geliefd, ondanks z’n zeldzaamheid.
@bassx: Dat weet je zeker? Dus deze auto is niet gebouwd door ferrari zelf?
@clarkson: In totaal zijn er 41 geproduceerd, waarvan 3 van de GTO ’64 versie waar deze replica op gebaseerd is.
1962–64 Ferrari 250 GTO Production
1961 prototypes: 2
1962–63 Series I 250 GTO: 32
1962–63 “330 GTO”: 3
1963 250 GTO with LM Berlinetta-style body: 1
1964 Series II 250 GTO (new-build only): 3
@davelepeef: ik heb er geen verstand van. Maar is dit zon replica die op een ferrari uit die tijd is gebaseerd of gewoon een echte zelfgemaakte replica?
@nvn1993: ja dat denk ik ook, hij staat ook niet als GTO maar als GT op kenteken.
@ettie: ik denk dat alle auto’s uit de 250 GT reeks als zodanig op kenteken staan. Interessant punt 🙂
@davelepeef: alle GT’s hebben een spatie dan met daarna een toevoeging achter GT staan. De GTO zou dan volgens mij anders op kenteken moeten staan.
http://www.ferrari-register.nl/ferrari/home/stradali-classici/250-gt/gto-lmb/4817-gt-250-gte-gto-64-recreation
Ben geen kenner, maar ik dacht dat er geen 250 GTO meer in nederlandse handen was ?
@bietje:
Het is dan ook een replica, gebaseerd op een Ferrari 250 GT/E chassis. De Nederlander Piet Roelofs heeft hem gebouwd. Ik heb volgens mij nog ergens een linkje met wat meer info opgeslagen. Maar dan moet ik mijn internetarchief induiken 😉
@Rob: klopt helemaal. Rijdt elk jaar mee op Historic Grand Prix op Zandvoort, daar kende ik hem al van.
@Rob: Ja ik zag via rdw al dat het een 250 g.t. was, maar beetje suffe titel boven dit artikel… Neemt niet weg dat hij vreselijk mooi is.
@Rob: dank je wel voor de support 😉
Mooi, valt me opeens op dat het stuur wel heel erg naar links staat, rijdt wel lastig denk ik ;-).
Top auto alleen die foto’s maken het nog vele male mooier klasse
‘Die andere koets’. Barbaar….
Het is een (replica) 250 GTO64
GTO64
Pfoeee teiltje alstublieft!
Je zult het genoegen maar hebben om daar je zondag tourtje in te rijden.. Wauw.
Bij het winnen van een hoofdprijs staat dit op mijn verlanglijstje… euh hoe hoog zal die prijs moeten zijn?
Wat dik! Mooie foto’s ook!
????
Lovely car and pictures! ??
Autoblog, tijd voor een bezoekje bij Roelofs zou ik zeggen, naar wat ik begrijp toch Nederlands’ trots op historisch Ferrari terrein…
@davelepeef:
En dan ook meteen langs bij Hietbrink 😉
Verwacht eigenlijk ook dat Hietbrink de body van deze wagen heeft gemaakt.
@Rob:
Hi Rob, nee het is geen Hietbrink body.
Maakt overigens niet uit dat het geen “echte” is want het blijft een fantastische machine. Alleen die magische historie zit er niet achter…
Wat een prachtige foto’s!
Bedankt voor alle complimenten! Mochten jullie meer foto’s van deze GTO willen zien, neem dan een kijkje op onze Facebookpagina! 😀
@autoleven: Schitterend! Mooie plaatjes bij kasteel Rosendael. Deze auto kwam mij eens tegemoetrijden op de Posbank. Met afstand het mooiste dat ik daar ooit ben tegengekomen. Aanvankelijk kon ik het nauwelijks bevatten omdat ik dacht dat het een originele 64 was.
Prachtige replica ook al begrijp ik niet dat het stuk bodywork achter de zijruiten (vanaf de tank) langer door gaat als bij de originele GTO ’64 zie onderstaande link…
https://www.google.nl/search?q=ferrari+250gto+64&espv=2&biw=1920&bih=974&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6jIXj6tTPAhVCrxoKHSt5BToQ_AUIBigB#tbm=isch&q=ferrari+250gto+64+side
@maarten020:
Er zijn verschillende ’64ers.. Dit is er 1 met een long roof
Ik dacht dat de daklijn van een 64 veel korter was, of zijn er ook nog varianten tussen die meer op een 250 LM lijken?
64 ?? Volgens RDW in de helft van ’63 op de weg gekomen..
Prachtige auto overigens.
Mooi exemplaar!
Bedankt voor de mooie reactis. Voor degene die nieuwsgierig zijn, het is hetzelfde auto als van dit filmpje http://www.autojunk.nl/2016/08/met-een-250-gto-over-de-nurburgring-gp-strecke
Autoleven bedankt voor de foto’s
Groetjes
Anouk Roelofs
Heerlijke wagen en zeer fraaie platen.
Omdat het nog niet is geplaatst: Geweldige filmpjes van Petrolicious van de échte. Pure klasse.
https://www.youtube.com/watch?v=ewQaikxTUJs
https://www.youtube.com/watch?v=KHgD0wJGcR0