FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Tesla Model X acceleratie

robbert01 Gepost op 22-10-2016 om 18:55 8.493 views | 24 reacties

Even de Ludicrous Mode activeren en dan kan je met deze Model X van 0 naar 100 in 3,4 seconden!

Land: Nederland

Kenteken: KG-731-T
Merk/model: TESLA MOTORS MODEL X
Datum toelating: 30-08-2016
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Elektriciteit
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: 173.850 Eur.



24 Reacties:

bofkont oktober 22, 2016 om 19:13 # | Report | Reply

0-100 in hoe saai kun je het krijgen.

stfu oktober 22, 2016 om 20:08 # | Report | Reply

@bofkont: je hebt het duidelijk nog nooit meegemaakt. Is alles behalve saai.

ozer1907 oktober 23, 2016 om 01:03 # | Report | Reply

@stfu: hij heeft het over hoe saai je 0-100 in 3,4 seconden kan krijgen. En dat is zo dus. Geloof me, saaier kan niet. Maar of het saai is is wat anders:)

pinut187 oktober 23, 2016 om 06:37 # | Report | Reply

@stfu: jij hebt duidelijk nog nooit een goede uitlaat gehoord..

bofkont oktober 23, 2016 om 10:33 # | Report | Reply

@stfu: Oh het drukt geweldig door, heb het al eens meegemaakt als passagier in een model S, daar is ook alles mee gezegd, een brullende motor die het uitzingt van plezier naarmate de toeren stijgen!!

balboni oktober 23, 2016 om 11:37 # | Report | Reply

@bofkont: ik denk dat je in het echt nog saaier bent dan je hierboven doet voorkomen

balboni oktober 23, 2016 om 11:38 # | Report | Reply

@bofkont: ik denk dat je in het echt nog saaier bent dan je hierboven doet voorkomend

bofkont oktober 23, 2016 om 12:42 # | Report | Reply

@balboni: Ga je schamen met zo’n nickname!!
De echte Balboni weet tenminste wat echte auto’s zijn 😉

bofkont oktober 22, 2016 om 19:14 # | Report | Reply

https://www.youtube.com/watch?v=cFVFjVMYHng

Dit wil je toch!!

Rob oktober 23, 2016 om 11:24 # | Report | Reply

@bofkont:
Ik niet. Tenminste, voor een keer of 3, 4 is het leuk. Daarna hoeft die herrie niet zo nodig. (net als de Ludicrous Mode, da’s ook maar eventjes leuk)
Voor de rest is een Tesla gewoon geweldig. De rust, de stilte en vooral het speelse gemak waarmee je door het verkeer zoeft. Geen centje pijn, nooit. In de bergen bijvoorbeeld; zie je iedereen martelen, de toeren in jagen. Het gaspedaal van de Tesla eventjes licht toucheren, en *tjoeps* je heb bent boven. Geweldig!

alcantara oktober 22, 2016 om 19:19 # | Report | Reply

Wat een lelijk hok zeg.

tigersport oktober 22, 2016 om 19:55 # | Report | Reply

En dan hebben we nog niet eens over prijs Bofkont 🤔

bofkont oktober 22, 2016 om 20:05 # | Report | Reply

@tigersport: yup belachelijk veel geld voor een saaie emotieloze auto.

JanJansen oktober 22, 2016 om 21:43 # | Report | Reply

@bofkont: nog nooit met een Tesla gereden blijkbaar.
Ook een i3 is enorm leuk om mee te gummen.

bofkont oktober 23, 2016 om 10:34 # | Report | Reply

@JanJansen: Nee niet zelf, naast gezeten, zoals hierboven al gezegd, het drukt geweldig hard door, maar dat is dan ook alles, ik wil een gillende /brullende motor!

pramm oktober 23, 2016 om 14:42 # | Report | Reply

@bofkont: Gelukkig heeft iedereen daar zo zelf zijn voorkeuren. Ik heb zelf helemaal niets met brullende motoren. Zeker aangezien het gebrul veelal weinig van doen heeft met prestaties.
Door onze straat komen legio auto’s die enorm veel lawaai maken, maar een 0-100 niet binnen 10 seconden voor elkaar krijgen.

Als we het hebben over echte exoten, waar ik de instap Porsche of Ferrari daar niet onder schaar, tsja, dan is het een heel ander verhaal. Maar het merendeel van de auto’s is het veel gebrul maar weinig prestaties.

none1234 oktober 22, 2016 om 20:05 # | Report | Reply

Voor mij is elke tesla belachelijk, met dat 17/19 inch scherm in het dashboard geplakt. Tesla is niet alleen voor doof zijn, maar ook blind (vandaar die focus op autonoom rijden)

alfablog oktober 22, 2016 om 20:28 # | Report | Reply

Pure energieverkwisting.

Ik wil wel een EV maar een die max 160 kan en een actieradius heeft van 500km of meer.

Die acceleratie is puur marketing.

pramm oktober 22, 2016 om 20:44 # | Report | Reply

@alfablog: het opmerkelijke bij een ev is, hoe groter de batterij, hoe groter het acceleratievermogen. Simpel uitgelegd, stel je wilt een zwembad vullen. Met 1 kraan duurt dat een eeuwigheid. Met 10 al een stuk sneller. Met batterijen ongeveer hetzelfde. 100 batterijen leveren niet heel veel. Heb je er 1000, 2000 of 10.000 kan er dus gelijktijdig meer vermogen uit worden getrokken. Een sterkere elektromotor kost dan nagenoeg niets extra.
Dus waarom zou je dat dan niet doen.

pramm oktober 22, 2016 om 20:45 # | Report | Reply

@pramm: en met die 10.000 batterijen heb je dus ook de extra kWh benodigd voor een grotere actieradius

flutterby oktober 22, 2016 om 23:34 # | Report | Reply

@alfablog: Je blijft zelf baas over hoe hard je rijdt hoor.. dan gebruik je die overcapaciteit toch niet? Deze prestaties worden beschikbaar gemaakt door nauwelijks impact te hebben op het bereik. Overigens is de 100D (dus wel 4wd) ook een stukjes goedkoper.

Rob oktober 23, 2016 om 11:28 # | Report | Reply

@alfablog:
Dan stel je de auto pilot toch gewoon in op 160km/u? Of bestel je ‘em zonder een “P”-tje in de typebenaming?
Overigens is de energieverkwisting in een auto met verbrandingsmotor véél groter dan bij een elektrische auto….

moveyourmind oktober 23, 2016 om 10:04 # | Report | Reply

Indrukwekkend op zijn eigen manier. Het is geen V8 die zachtjes ronkend of luid grommend in het vooronder een grote auto binnen no time wegkatapulteert, maar het is juist indrukwekkend omdat dat relatief geruisloos gebeurt. Én aan één stuk door.

Alleen jammer dat hij er niet uitziet als een Fisker Karma, dan was ik pas echt enthousiast geworden.

pramm oktober 23, 2016 om 14:53 # | Report | Reply

@moveyourmind: Ik moet zeggen dat ik de Model X ook minder geslaagd vind. Maar als je deze acceleratie (de X P90D) al indrukwekkend vind, moet je eens zoeken op internet naar de acceleratie van de Model S P100D (0-100 in 2,7 seconden)

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.