thomaster Foto van de maand : Lamborghini Alitalia Tribute

Video: Ferrari 488 GTB acceleratie

robbert01 Gepost op 12-11-2016 om 19:55 10.624 views | 35 reacties

Met 670pk en 760 Nm aan koppel knal je in deze bloedsnelle Italiaan in 3 seconden naar de 100 en dan begint het eigenlijk pas....

Land: Nederland

Kenteken: KJ-935-B
Merk/model: FERRARI 488
Datum toelating: 13-10-2015
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 670 pk
Nieuwprijs: 253.033 Eur. (39.814 Eur. BPM)


35 Reacties:

yipikaye november 12, 2016 om 20:05 # | Report | Reply

Turbodruk op 1.7 bar zetten en nog eens proberen.

camber24 november 12, 2016 om 20:26 # | Report | Reply

Absolute top auto…

w0o0dy november 12, 2016 om 20:29 # | Report | Reply

Nog een leuke video.. Nordschleife voor de camera’s van SportAuto. 7:21..

https://youtu.be/X7vk5-Bfd3U

autodrome november 12, 2016 om 20:44 # | Report | Reply

Wie deed het in zijn broek?

porsche928 november 12, 2016 om 20:48 # | Report | Reply

Lekker! 👍🏻👌🏻

Maarten123 november 12, 2016 om 21:22 # | Report | Reply

Wow, in 25 seconden naar 300. Knappe jongen als je dan bijblijft.

mcaa november 13, 2016 om 10:57 # | Report | Reply

@maarten123: tussen 14 en 15 seconden

vtechlover november 12, 2016 om 21:58 # | Report | Reply

Grappig dat de 308 gti dubbele aan turbo-druk heeft

boomhauwer november 13, 2016 om 10:55 # | Report | Reply

@vtechlover: als Ferrari het wil, doen ze dat ook. Echter gaat het vermogen van 670 naar 800pk. F12 territory.

Thomas20vt november 13, 2016 om 12:17 # | Report | Reply

@vtechlover: er is een verschil in druk meten en de absolute luchtdruk. Peugeot geeft bar weer, de druk inclusief de luchtdruk. Ferrari geeft de absolute luchtdruk weer, bara. Dit geeft een verschil van ongeveer 1bar. Het verschil is dus 0,3 bar. 2,5 bar ziet er leuk uit op de meter maar eigenlijk is het 1,5.

shogun november 14, 2016 om 10:25 # | Report | Reply

@Thomas20vt: ik denk dat je het andersom bedoelt.

Ferarri geeft namelijk de overdruk weer.(absolute druk – atmosfeer)

Peugeot de absolute druk.

“eigenlijk is het 1,5…” 1,5bar overdruk idd.

de absolute druk is namelijk het drukverschil gemeten met een absoluut vacuum.

Thomas20vt november 14, 2016 om 17:03 # | Report | Reply

@shogun: haha klopt, moest andersom staan 😉

enginepower november 12, 2016 om 22:20 # | Report | Reply

Prachtig !

marc94 november 12, 2016 om 22:22 # | Report | Reply

ik weet dat die weg “afgesloten” is, ik speel er ook vaak. maar 300… dan moet je erg veel vertrouwen hebben in de Italianen.

bmwm3gtr november 12, 2016 om 22:32 # | Report | Reply

Bruut en toch nog lekker geluidje

poeperman november 12, 2016 om 22:37 # | Report | Reply

Shit man, dat vehikel blijft gewoon gaan. En ik maar onder de indruk blijven van m’n 118d

kareljansen november 12, 2016 om 23:27 # | Report | Reply

80 mag je daar… wil niet de moraalridder uithangen maar om daar 300 te rijden is natuurlijk echt debiel. Iemand die bijvoorbeeld gaat inhalen kan dat echt niet inschatten. Rij daar zelf geregeld op m’n fiets..

evian november 12, 2016 om 23:32 # | Report | Reply

@kareljansen: Ben het helemaal met je eens, een acceleratietest naar 100 of misschien 150 zou ik het probleem niet van inzien, maar 300 is toch wel echt veel te hard. Ga dan in ieder geval naar een snelweg waar geen voetvangers of fietsers kunnen komen. Of de weg moet echt niet toegangbaar zijn voor fietsers/wandelaars, maar dat lijkt mij vreemd.

Soulmaster november 13, 2016 om 11:00 # | Report | Reply

@kareljansen: weg wordt afgesloten.

kareljansen november 13, 2016 om 20:32 # | Report | Reply

@Soulmaster: op 34 sec zie ik toch echt gewoon andere auto’s rijden? Als ik mij niet vergis is dit toch de weg van de eemhof naar de stichtse brug? Dat is echt geen afgesloten weg zoals ik hier meer genoemd zie worden.

jorden november 12, 2016 om 23:48 # | Report | Reply

Dat is 220 km/h te hard heren!?

sjaterantekomen november 12, 2016 om 23:58 # | Report | Reply

Toch knap, en dan hoop ik dat het laatste geluidsfragment echt was, dat Ferrari toch als enige bij turbomotoren zo’n ja, hoe zeg ik dat; handtekening geluid produceren kan.

marvin1608 november 13, 2016 om 00:03 # | Report | Reply

Er wordt wel vrij vroeg geschakeld. Max vermogen is bij 8000rpm. Wordt geen 1 keer gehaald in dit filmpje. Zeker van 5 naar 6 en van 6 naar 7 is het denk ik sneller om vol naar de 8000rpm door te trekken omdat je na het schakelen relatief ver terug valt in de toeren

w0o0dy november 13, 2016 om 00:27 # | Report | Reply

@marvin1608: turbo’s…. Dat werkt ff anders. Als je toerental in de hogere versnelling in het toerental terecht komt waar de hoeveelheid koppel en vermogen hoog zijn dan ben je soms sneller door NIET naar het maximum door te halen. Bij sommige atmosferische motoren heb je dat trouwens ook wel. Die klimmen maar heel langzaam in de laatste 500 tieren naar het maximum. Dan kun je vaak beter een versnelling hoger gaan als de versnellingen niet heel lang zijn ten minste. Is dat wel zo dan val je te ver terug en zit je niet in het optimale gebied van het koppel.

marvin1608 november 13, 2016 om 15:56 # | Report | Reply

@w0o0dy: Uiteindelijk draait het om het vermogen aan de wielen.
Dat wordt bepaald door de snelheid die de wielen draaien en het koppel aan de wielen. En hoe hoger dat koppel aan de wielen hoe sneller je accelereert.
Als je van bv 5 naar 6 schakelt blijft je wielsnelheid in principe gelijk op dat exacte moment.
Dus meer vermogen aan de wielen betekent automatisch dat het koppel aan de wielen ook hoger is.

Het verschil tussen vermogen aan de motor en vermogen aan de wielen is het rendement van versnellingsbak en differentieel. Ik zag net dat die zijn max vermogen heeft van 6200 tot 8000 en zo lang je daar tussen blijft ga je het snelst.

macready november 13, 2016 om 14:31 # | Report | Reply

@marvin1608:

Max vermogen wordt al bij zo’n 6500tpm gehaald (vrijwel gelijk met het vermogen bij 8000tpm). Met ander woorden, vanaf 6500tpm stort de koppelkromme in en is dus de vermogensstijging zo goed als nihil. Opschakelen naar een hogere versnelling en dus een lager toerental waar je nog wel een vermogensstijging meepakt, kan dan sneller zijn. Een eigenschap die je bij turbomotoren vaker ziet dan atmosferische, die dan ook regelmatig resulteert in zogeheten “shortshifting”. Zie je in de F1 op dit moment ook.

Hier de vermogenskromme en koppelkromme van de 488 vergeleken met de 458:
http://images.pistonheads.com/nimg/32253/Ferrari488GTB_PowerTorqueGr-L.jpg

marvin1608 november 13, 2016 om 16:03 # | Report | Reply

@macready: Ben toch benieuwd waarom je niet constant 670pk aan je wielen wel hebben constant maar liever een toenemend vermogen van 620 naar 670.

In de formule 1 doen ze dat vooral in de bochten waar ze niet volgas kunnen in de lagere versnelling. En dat spaart natuurlijk ook weer wat brandstof.

alcantara november 13, 2016 om 01:04 # | Report | Reply

Eerste 3 versnellingen gaan wel vlot maar vanaf de 4de begint hij er al serieus moeite mee te krijgen.

unknown234 november 13, 2016 om 02:45 # | Report | Reply

Kolere…wat snel

checkmate november 13, 2016 om 03:56 # | Report | Reply

FLAME ON

Fruitcake november 13, 2016 om 04:51 # | Report | Reply

De windmolens gaan er zelfs harder van draaien 😉

pinut187 november 13, 2016 om 08:29 # | Report | Reply

Dat gaat erg vlotjes!

maarten020 november 13, 2016 om 11:44 # | Report | Reply

Ik mag hopen dat dit op een afgesloten weg was…

autodrome november 13, 2016 om 12:44 # | Report | Reply

@maarten020: Natuurlijk op de openbare weg, zoals het hoort(flamebait). Wat denk je nou zelf?

autodrome november 13, 2016 om 12:44 # | Report | Reply

Moraalridder …

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.