REMON Foto van de maand : Corvette C3

Video: Max houdt 'm uit de muur!

mauritsh Gepost op 13-11-2016 om 19:25 20.831 views | 40 reacties

Een ongelooflijk momentje

Locatie: Sao Paulo
Land: Brazilië



40 Reacties:

misterdrogba november 13, 2016 om 19:33 # | Report | Reply

Was inderdaad eventjes adem inhouden.

creaminator november 13, 2016 om 19:33 # | Report | Reply

Baas.

awesome november 13, 2016 om 19:35 # | Report | Reply

Wat een baas!

iJoost november 13, 2016 om 19:35 # | Report | Reply

“well held, Max”…..

Understatement 🙂

exevium november 14, 2016 om 20:25 # | Report | Reply

@iJoost: Net als in de laatste 16 ronden:
‘Well done mate, next up Hulkenberg.” Alsof het normaal is aan die kant van de garage. Wat het ook begint te worden trouwens.

theoke november 13, 2016 om 19:37 # | Report | Reply

BAAS!!!

soundgarden november 13, 2016 om 19:40 # | Report | Reply

Ik weet niet wat ik riep maar m’n vriendin schrok zich rot. Wat een moment! En die Duitser nog achter zich houden ook. Top max

Gulli november 13, 2016 om 19:42 # | Report | Reply

Is wel een tricky stuk die laatste bocht, iedereen knalt er daar uit, of niet 😛

rydodrive november 13, 2016 om 19:42 # | Report | Reply

Dit is echt pure voertuigbeheersing! Klasse!!

autodrop november 13, 2016 om 19:46 # | Report | Reply

BAAS!

stfu november 13, 2016 om 19:48 # | Report | Reply

Stom van RB met de andere banden. Daar gaat alle voorsprong :/

stfu november 13, 2016 om 20:36 # | Report | Reply

@stfu: Wat een omkeer 🙂

dillinger2016 november 13, 2016 om 19:50 # | Report | Reply

Hahahaha BRILJANT???? Dat heet ONTZETTEND veel geluk en mazzel

nemus november 13, 2016 om 21:07 # | Report | Reply

@dillinger2016: ik twijfel er niet aan dat mensen bij Rosberg (die een gelijkaardig momentje had) wel denken dat het enkel geluk is…

baap november 13, 2016 om 21:14 # | Report | Reply

@dillinger2016: Geluk en mazzel zijn de hoofdingrediënten in dit huzarenstukje van autobeheersing? Ga jij eens ff je mond spoelen.

thearchitect november 13, 2016 om 21:55 # | Report | Reply

@baap: Als hij begint te glijden, stuurt hij één keer tegen, tegen de rijrichting (dat leer je bij Rob Slotemaker op Zandvoort in een Astraatje ook). Daarna blijft het stuur recht en hoopt hij dat hij de muur niet raakt.. wat ook niet gebeurt.

Max reed een magistrale race, maar hij was niks briljants aan.
gewoon een flinke dosis geluk. En daar is niks mis mee, hoort er ook bij.

thearchitect november 13, 2016 om 21:56 # | Report | Reply

@thearchitect: maar hij was niks briljants aan = maar hier was niks briljants aan

dawwg november 13, 2016 om 22:15 # | Report | Reply

@thearchitect: Nou vriend; iedereen kent de theorie en na een paar oefenrondjes met 45km/u in een Astraatje lukt het mij ook; maar op dit niveau en met deze snelheid is het echt niet alleen geluk; dat is superreflexen hebben, de auto perfect aanvoelen; de regen goed inschatten EN geluk hebben ! Een momentje twijfelen of geen muscle-memory hebben en je kan het vergeten …

banaan7 november 13, 2016 om 22:50 # | Report | Reply

@dawwg: en zo is het maar net!

raym november 14, 2016 om 08:51 # | Report | Reply

@thearchitect: een astratje met 40
kilometer per uur recht zetten kan iedereen leren. Maar dit met 250 plus is toch echt een ander verhaal. Zit zeker geluk bij maar ligt toch echt aan de ervaring en reflex.
Dus jij wilt beweren jou dit ook was gelukt.

riri november 14, 2016 om 10:35 # | Report | Reply

@raym: puur geluk hij was de cpntrole een paar seconden kwijt de vangrail was gelukkig ver genoeg en hij pakte zijn controle door gas te geven met de wielen in de juiste rij richting .

raym november 14, 2016 om 16:52 # | Report | Reply

@riri: op het juiste moment je rem los laten zodat je willen weer grip kijg door te gaan rollen. In plaast van geblokkeerd te blijven. Maar ja jij hebt er verstand van

riri november 14, 2016 om 10:32 # | Report | Reply

@thearchitect: Beste man als in een soort gelijke situatie (aquaplaning) zit zou ik als ik jou was in de rijrichting kijken waar je naar toe wilt en daar ook naar toe sturen .

boris9397 november 14, 2016 om 00:21 # | Report | Reply

@dillinger2016: Je zou beter je mond houden want je weet niet waarover je praat. Geluk en mazzel?! Geluk en mazzel zou zijn moest hij beginnen spinnen en dan wonder boven wonder niks raken. Hier gaat het om pure reflexen en autobeheersing, en dat heet briljant.

rens1997 november 13, 2016 om 19:50 # | Report | Reply

Dat had ie vorig jaar ook volgens mij in dezelfde bocht, maar dan in het droge

MauritsH november 13, 2016 om 19:51 # | Report | Reply

@rens1997: nope, was 2 jaar terug en een paar bochten eerder. Toen reed hij nog vrijdagtrainingen bij Toro Rosso 🙂

850t5r november 13, 2016 om 19:52 # | Report | Reply

Doe ik dagelijks…

g40freak november 13, 2016 om 20:33 # | Report | Reply

@850t5r: op de ps4, neem ik aan

smitjestekkie november 13, 2016 om 20:06 # | Report | Reply

Even een broekpoep momentje

MrShifra november 13, 2016 om 20:12 # | Report | Reply

Verstappen vandaag, BAAS!!

wickedtheg november 13, 2016 om 20:17 # | Report | Reply

Haha wat een koning. Niet normaal

pinut187 november 13, 2016 om 21:41 # | Report | Reply

Ze noemde deze actie Shumacherachtig.. Wat een beheersing!

dillinger2016 november 13, 2016 om 22:06 # | Report | Reply

@baap Grow up. Dit is puur geluk. 1cm meer links of seconde later is vangrail

banaan7 november 13, 2016 om 22:51 # | Report | Reply

@dillinger2016: nee dat heet timing en wagenbeheersing…

Rice09 november 14, 2016 om 09:01 # | Report | Reply

@banaan7: Roze bril modus aan: zoals Olav Mol het zei, bij Max was het pure wagenbeheersing, bij het moment van Rosberg wat vergelijkbaar was, was het puur geluk. Roze bril modus uit.

ardonjr november 14, 2016 om 05:59 # | Report | Reply

@dillinger2016: Zeker maakt hij een fout door te krap door de bocht te rijden en de witte lijn mee te pakken. Hierdoor breekt de auto uit maar wat dan volgt is absolute wagenbeheersing. Zeker omdat hij niet dom blijft stampen op zijn rem maar afwacht, cool blijft en tijdig de rem lost. Hierdoor krijgen zijn banden weer traktie en kan hij verder. Ik snap dat het er uit ziet als ‘veel geluk hebben’ en dat zal zeker parten spelen maar hier komt absoluut wel wat beheersing bij kijken hoor.

bietje november 13, 2016 om 22:30 # | Report | Reply

Tja zeg… natuurlijk is geluk ‘een’ factor die onder deze omstandigheden een rol speelt, maar wanneer houden mensen nou eens op om het steeds weer op ‘geluk’ te gooien als er zo waanzinnig begaafd gereden wordt ?

heidekonijn november 13, 2016 om 22:43 # | Report | Reply

@bietje: Omdat het niet waanzinnig begaafd was om tractie te verliezen op die geverfde streep en dan te mazzelen dat het kon opgevangen worden. Sterke race voor Max maar dit was een fout. Als er al gekird en gegild moet worden voor een fout gaat het toch wat ver lijkt me dan.

goodolddays november 14, 2016 om 09:39 # | Report | Reply

@heidekonijn: het juiste moment insturen, remmen loslaten op het juiste moment zodat de auto weer vrij kan rollen en de “snap” terug naar recht vooruit onder controle houden is niet alleen maar geluk.

heidekonijn november 14, 2016 om 18:54 # | Report | Reply

@goodolddays: Dan was de fout maken ook niet alleen maar toeval.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.