@iJoost: Net als in de laatste 16 ronden:
‘Well done mate, next up Hulkenberg.” Alsof het normaal is aan die kant van de garage. Wat het ook begint te worden trouwens.
@baap: Als hij begint te glijden, stuurt hij één keer tegen, tegen de rijrichting (dat leer je bij Rob Slotemaker op Zandvoort in een Astraatje ook). Daarna blijft het stuur recht en hoopt hij dat hij de muur niet raakt.. wat ook niet gebeurt.
Max reed een magistrale race, maar hij was niks briljants aan.
gewoon een flinke dosis geluk. En daar is niks mis mee, hoort er ook bij.
@thearchitect: Nou vriend; iedereen kent de theorie en na een paar oefenrondjes met 45km/u in een Astraatje lukt het mij ook; maar op dit niveau en met deze snelheid is het echt niet alleen geluk; dat is superreflexen hebben, de auto perfect aanvoelen; de regen goed inschatten EN geluk hebben ! Een momentje twijfelen of geen muscle-memory hebben en je kan het vergeten …
@thearchitect: een astratje met 40
kilometer per uur recht zetten kan iedereen leren. Maar dit met 250 plus is toch echt een ander verhaal. Zit zeker geluk bij maar ligt toch echt aan de ervaring en reflex.
Dus jij wilt beweren jou dit ook was gelukt.
@raym: puur geluk hij was de cpntrole een paar seconden kwijt de vangrail was gelukkig ver genoeg en hij pakte zijn controle door gas te geven met de wielen in de juiste rij richting .
@riri: op het juiste moment je rem los laten zodat je willen weer grip kijg door te gaan rollen. In plaast van geblokkeerd te blijven. Maar ja jij hebt er verstand van
@thearchitect: Beste man als in een soort gelijke situatie (aquaplaning) zit zou ik als ik jou was in de rijrichting kijken waar je naar toe wilt en daar ook naar toe sturen .
@dillinger2016: Je zou beter je mond houden want je weet niet waarover je praat. Geluk en mazzel?! Geluk en mazzel zou zijn moest hij beginnen spinnen en dan wonder boven wonder niks raken. Hier gaat het om pure reflexen en autobeheersing, en dat heet briljant.
@banaan7: Roze bril modus aan: zoals Olav Mol het zei, bij Max was het pure wagenbeheersing, bij het moment van Rosberg wat vergelijkbaar was, was het puur geluk. Roze bril modus uit.
@dillinger2016: Zeker maakt hij een fout door te krap door de bocht te rijden en de witte lijn mee te pakken. Hierdoor breekt de auto uit maar wat dan volgt is absolute wagenbeheersing. Zeker omdat hij niet dom blijft stampen op zijn rem maar afwacht, cool blijft en tijdig de rem lost. Hierdoor krijgen zijn banden weer traktie en kan hij verder. Ik snap dat het er uit ziet als ‘veel geluk hebben’ en dat zal zeker parten spelen maar hier komt absoluut wel wat beheersing bij kijken hoor.
Tja zeg… natuurlijk is geluk ‘een’ factor die onder deze omstandigheden een rol speelt, maar wanneer houden mensen nou eens op om het steeds weer op ‘geluk’ te gooien als er zo waanzinnig begaafd gereden wordt ?
@bietje: Omdat het niet waanzinnig begaafd was om tractie te verliezen op die geverfde streep en dan te mazzelen dat het kon opgevangen worden. Sterke race voor Max maar dit was een fout. Als er al gekird en gegild moet worden voor een fout gaat het toch wat ver lijkt me dan.
@heidekonijn: het juiste moment insturen, remmen loslaten op het juiste moment zodat de auto weer vrij kan rollen en de “snap” terug naar recht vooruit onder controle houden is niet alleen maar geluk.
Was inderdaad eventjes adem inhouden.
Baas.
Wat een baas!
“well held, Max”…..
Understatement 🙂
@iJoost: Net als in de laatste 16 ronden:
‘Well done mate, next up Hulkenberg.” Alsof het normaal is aan die kant van de garage. Wat het ook begint te worden trouwens.
BAAS!!!
Ik weet niet wat ik riep maar m’n vriendin schrok zich rot. Wat een moment! En die Duitser nog achter zich houden ook. Top max
Is wel een tricky stuk die laatste bocht, iedereen knalt er daar uit, of niet 😛
Dit is echt pure voertuigbeheersing! Klasse!!
BAAS!
Stom van RB met de andere banden. Daar gaat alle voorsprong :/
@stfu: Wat een omkeer 🙂
Hahahaha BRILJANT???? Dat heet ONTZETTEND veel geluk en mazzel
@dillinger2016: ik twijfel er niet aan dat mensen bij Rosberg (die een gelijkaardig momentje had) wel denken dat het enkel geluk is…
@dillinger2016: Geluk en mazzel zijn de hoofdingrediënten in dit huzarenstukje van autobeheersing? Ga jij eens ff je mond spoelen.
@baap: Als hij begint te glijden, stuurt hij één keer tegen, tegen de rijrichting (dat leer je bij Rob Slotemaker op Zandvoort in een Astraatje ook). Daarna blijft het stuur recht en hoopt hij dat hij de muur niet raakt.. wat ook niet gebeurt.
Max reed een magistrale race, maar hij was niks briljants aan.
gewoon een flinke dosis geluk. En daar is niks mis mee, hoort er ook bij.
@thearchitect: maar hij was niks briljants aan = maar hier was niks briljants aan
@thearchitect: Nou vriend; iedereen kent de theorie en na een paar oefenrondjes met 45km/u in een Astraatje lukt het mij ook; maar op dit niveau en met deze snelheid is het echt niet alleen geluk; dat is superreflexen hebben, de auto perfect aanvoelen; de regen goed inschatten EN geluk hebben ! Een momentje twijfelen of geen muscle-memory hebben en je kan het vergeten …
@dawwg: en zo is het maar net!
@thearchitect: een astratje met 40
kilometer per uur recht zetten kan iedereen leren. Maar dit met 250 plus is toch echt een ander verhaal. Zit zeker geluk bij maar ligt toch echt aan de ervaring en reflex.
Dus jij wilt beweren jou dit ook was gelukt.
@raym: puur geluk hij was de cpntrole een paar seconden kwijt de vangrail was gelukkig ver genoeg en hij pakte zijn controle door gas te geven met de wielen in de juiste rij richting .
@riri: op het juiste moment je rem los laten zodat je willen weer grip kijg door te gaan rollen. In plaast van geblokkeerd te blijven. Maar ja jij hebt er verstand van
@thearchitect: Beste man als in een soort gelijke situatie (aquaplaning) zit zou ik als ik jou was in de rijrichting kijken waar je naar toe wilt en daar ook naar toe sturen .
@dillinger2016: Je zou beter je mond houden want je weet niet waarover je praat. Geluk en mazzel?! Geluk en mazzel zou zijn moest hij beginnen spinnen en dan wonder boven wonder niks raken. Hier gaat het om pure reflexen en autobeheersing, en dat heet briljant.
Dat had ie vorig jaar ook volgens mij in dezelfde bocht, maar dan in het droge
@rens1997: nope, was 2 jaar terug en een paar bochten eerder. Toen reed hij nog vrijdagtrainingen bij Toro Rosso 🙂
Doe ik dagelijks…
@850t5r: op de ps4, neem ik aan
Even een broekpoep momentje
Verstappen vandaag, BAAS!!
Haha wat een koning. Niet normaal
Ze noemde deze actie Shumacherachtig.. Wat een beheersing!
@baap Grow up. Dit is puur geluk. 1cm meer links of seconde later is vangrail
@dillinger2016: nee dat heet timing en wagenbeheersing…
@banaan7: Roze bril modus aan: zoals Olav Mol het zei, bij Max was het pure wagenbeheersing, bij het moment van Rosberg wat vergelijkbaar was, was het puur geluk. Roze bril modus uit.
@dillinger2016: Zeker maakt hij een fout door te krap door de bocht te rijden en de witte lijn mee te pakken. Hierdoor breekt de auto uit maar wat dan volgt is absolute wagenbeheersing. Zeker omdat hij niet dom blijft stampen op zijn rem maar afwacht, cool blijft en tijdig de rem lost. Hierdoor krijgen zijn banden weer traktie en kan hij verder. Ik snap dat het er uit ziet als ‘veel geluk hebben’ en dat zal zeker parten spelen maar hier komt absoluut wel wat beheersing bij kijken hoor.
Tja zeg… natuurlijk is geluk ‘een’ factor die onder deze omstandigheden een rol speelt, maar wanneer houden mensen nou eens op om het steeds weer op ‘geluk’ te gooien als er zo waanzinnig begaafd gereden wordt ?
@bietje: Omdat het niet waanzinnig begaafd was om tractie te verliezen op die geverfde streep en dan te mazzelen dat het kon opgevangen worden. Sterke race voor Max maar dit was een fout. Als er al gekird en gegild moet worden voor een fout gaat het toch wat ver lijkt me dan.
@heidekonijn: het juiste moment insturen, remmen loslaten op het juiste moment zodat de auto weer vrij kan rollen en de “snap” terug naar recht vooruit onder controle houden is niet alleen maar geluk.
@goodolddays: Dan was de fout maken ook niet alleen maar toeval.