FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Golf mk1 VR6


stan12943 Gepost op 27-12-2016 om 18:53 14.936 views | 51 reacties

Een kleine update voor de bouw van mn golf. Auto is helemaal geschuurd en word binnenkort gespoten. Wou de auto eerst op een schroefset maar om de bodem intact te houden heb ik toch gekozen voor luchtvering. De velgen heb ik ook al gekocht BBS RM012. Ik was aan het twijfelen of ik de orginele motor er in zou houden of iets anders, op n vrijdag avond reed ik mee met een golf 2 vr6 en dat gaf de doorslag. Het word dus een mk1 vr6

Kenteken: JL-09-HL
Merk/model: VOLKSWAGEN GOLF CL 51 KW
Datum toelating: 12-02-1983
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: Niet geregistreerd
Brandstof: Benzine
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: Onbekend



51 Reacties:

redneckdarian december 27, 2016 om 19:22 # | Report | Reply

Leuk project

jobberns december 27, 2016 om 19:31 # | Report | Reply

Gaaf project! Maak je er een ‘originele’ mk1 van, maar dan met een VR6, of ga je m ook nog optisch tunen?

stan12943 december 27, 2016 om 21:46 # | Report | Reply

@jobberns: op de bbs en de verlaging na weinig eigenlijk, vind het wel een mooi idee als je een redelijk orgineel wagentje ziet rijden met een beest van een motor ๐Ÿ˜‰

jobberns december 27, 2016 om 21:58 # | Report | Reply

@stan12943: gaaf! Ik ben het met je eens, origineel (of subtiel aangepast zonder de auto te verpesten), en dan zo’n blok er in is gaaf! Ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat! ๐Ÿ˜‰

pinut187 december 27, 2016 om 22:21 # | Report | Reply

@stan12943: erg mooi project, waarvoor hulde! Welke kleur gaat het worden?

stan12943 december 28, 2016 om 07:02 # | Report | Reply

@pinut187: Thanks! Gewoon weer de orginele kleur rood, Mars rood

shalomleon december 27, 2016 om 22:22 # | Report | Reply

@stan12943: op zich is het een tof project. Maar heel eerlijk; man man man daar rijden er echt zo ziekelijk veel van. Ik vind het altijd jammer dat er zo weinig origineels bedacht word. Zo te zien pak je het goed aan, maar bij de plaatselijke mac zal er niemand op of om kijken

davelepeef december 28, 2016 om 01:03 # | Report | Reply

@shalomleon: ach, er zijn waarschijnlijk meer Ferrari’s in Nederland en daar breekt de gemiddelde autospotter z’n nek bij…

stan12943 december 28, 2016 om 07:06 # | Report | Reply

@shalomleon: Er rijden zat mk1’s inderdaad maar ik doe het ook niet voor de mac meetings ๐Ÿ˜‰ als ik zelf tevreden ben met hoe de auto word als deze af is dan vind ik het helemaal goed

g40freak december 28, 2016 om 09:46 # | Report | Reply

@shalomleon: golf 1 met 2.3 v5 blok erin, die heb ik nog niet veel gezien.

xiran december 28, 2016 om 18:46 # | Report | Reply

@shalomleon: de mk1 is het mac tijdperk voorbij. Het is nu mk3 tot mk5.

roppp december 27, 2016 om 22:35 # | Report | Reply

@stan12943: hoe krijg je deze Golf straks verzekerd of laat je ‘m ook opnieuw keuren door de RDW?

stan12943 december 28, 2016 om 07:02 # | Report | Reply

@roppp: Om laten keuren naar 6 cilinder bij het rdw

denniss00 december 27, 2016 om 19:48 # | Report | Reply

Gaaf project!! Hou ons op de hoogte!

focusrs december 27, 2016 om 20:12 # | Report | Reply

Keep us posted ๐Ÿ˜Ž

oemplus december 27, 2016 om 21:16 # | Report | Reply

Laag, oem wielen, dikke motor, perfecte combo!

nielsson december 27, 2016 om 21:19 # | Report | Reply

Dik hoor! Een betere motor kan je niet hebben in een mk1, prachtig geluid in zo’n vr6. Ook top dat je voor Airlift gaat, ik heb m’n eigen Golf 5 ook op Airlift Performance staan, heel erg tevreden over! ๐Ÿ™‚

stan12943 december 27, 2016 om 21:53 # | Report | Reply

@nielsson: Dankje! Airlift is inderdaad n goede keuze denk ik, goeie kwaliteit en dat zal belangrijk zijn als de veerpoten wat vermogen te voorduren krijgen

hplh december 27, 2016 om 22:27 # | Report | Reply

@nielsson: sinds wanneer is vr6 een goede motor?

kapitein december 27, 2016 om 23:57 # | Report | Reply

@hplh: Het is misschien geen kwalitatief hoogstandje, maar man wat klinkt dat blok goed

JanJansen december 27, 2016 om 23:00 # | Report | Reply

@nielsson: het idee van een schroefset is toch dat je hem ook omhoog kunt schroeven. Dan heeft de bodem er niets onder te lijden. Of mis ik iets?

sr20det december 27, 2016 om 23:08 # | Report | Reply

@janjansen: Ga jij? lekker op iedere show of meet je verpootjes naar beneden draaien? Nee, dit is veel makkelijker.

davelepeef december 28, 2016 om 01:05 # | Report | Reply

@sr20det: zulke stuff in je auto schroeven om ‘m op een meeting op z’n buik te leggen is รผberhaupt al vreemd, eigenlijk…

rwdrocks december 27, 2016 om 23:32 # | Report | Reply

@janjansen: met een schroefset krijg je een zeer nette vaste hoogte, of eigenlijk laagte. Met air ride kan je voor de drempel de auto omhoog zetten en zo je bodem sparen.

stan12943 december 28, 2016 om 07:08 # | Report | Reply

@janjansen: Tijdens het rijden niet, moet je de auto echt opkrikken. Het voordeel van luchtvering is dat je voor een drempel op de knop drukt en omhoog kan. En op shows kan je de auto helemaal plat leggen

ivofga december 27, 2016 om 22:03 # | Report | Reply

Maat van mij heeft een golf 1 met de 2.0 turbo uit de golf 6 gti. DSG automaat en een vrij programmeerbare ecu. Dat Ding wordt je bang van

amphiby december 27, 2016 om 22:12 # | Report | Reply

Fijn om zo te kunnen sleutelen en te weten dat je naar iets vets toe werkt! Veel plezier!

Moersleutel december 27, 2016 om 22:14 # | Report | Reply

Leuk project Meer foto’s graag

maze december 27, 2016 om 22:24 # | Report | Reply

Cool me ouwe wielen lemmers verbreed staal nice. Ik zou persoonlijk ipv de al veel geziene bbs mooi dat staal er onder laten zien je wat minder. Verder mooi project.

amghans december 27, 2016 om 22:55 # | Report | Reply

Het VR6 blok is vrij zwaar, lijkt me, weet niet of dat nou zo gunstig is voor het betere bochtenwerk. M’n buur heeft er een G60-blok in liggen, lijkt mij een betere optie. Klinkt alleen minder dan ’n VR6.

stan12943 december 28, 2016 om 07:05 # | Report | Reply

@amghans: er komt wel heel wat extra kilo’s bij kijken inderdaad, ik doe het ook vooral voor het geluid, hoef niet persee met duizend door een bocht te kunnen ๐Ÿ˜‰

amghans december 28, 2016 om 08:32 # | Report | Reply

@stan12943:
In dat geval lijkt het me idd een perfecte combinatie.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, zal AB nauwlettend in de gaten houden ๐Ÿ™‚

750i december 27, 2016 om 23:14 # | Report | Reply

Ik heb altijd gezegd dat als ik ooit een project zou willen beginnen dat het dan een Golf Mk1 met VR6 zou worden. Helaas helaas, maar top dat jij het wel doet. Succes en ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

MARS december 27, 2016 om 23:40 # | Report | Reply

Blijft een golf..

davelepeef december 28, 2016 om 01:06 # | Report | Reply

@mars: jup. En geef mij maar een Snickers…

RRRobert december 27, 2016 om 23:55 # | Report | Reply

Ik neem aan dat je met het motorblok ook de versnellingsbak overzet? En pas je -naast de ophanging- ook de aandrijfassen, remmen, e.d. ook op het hogere vermogen van de VR6?

Ik vind het een tof project, waar velen alleen maar van dromen. Jij doet het gewoon.

davelepeef december 28, 2016 om 01:07 # | Report | Reply

@RRRobert: dat lijkt me juist de eenvoud van zo’n ombouw, heel de handel zit aan elkaar vast toch?

stan12943 december 28, 2016 om 10:09 # | Report | Reply

@RRRobert: Bedankt! Uiteraard pas ik alles aan, schijfremmen achter, grotere remmen voor. Nieuwe versterkte aandrijfassen en zo maar door. Nergens gaat op bezuinigd worden zo gezegd ๐Ÿ˜‰

draadloos december 28, 2016 om 00:04 # | Report | Reply

Vergeet je ook de remmen niet, en even de carrosserie doorlassen? Suc6 met de rdw keuring!

stan12943 december 28, 2016 om 07:18 # | Report | Reply

Bedankt voor alle leuke reacties! Als er weer wat vooruitgang geboekt is zal ik weer wat foto’s posten!

vwdaily december 28, 2016 om 10:13 # | Report | Reply

Gaaf project ben ook nog steed bezig met me mk1 ๐Ÿ˜‚ gaat enkel nog jaartjes duren

stan12943 december 28, 2016 om 18:16 # | Report | Reply

@vwdaily: Thanks! Met wat voor ombouw/restauratie ben jij bezig als ik mag vragen? Ben altijd benieuwd naar andere mk1’s ๐Ÿ˜‰

vwdaily december 29, 2016 om 14:21 # | Report | Reply

@stan12943: 2.0 16v twijfel nog tussen webers of throttle bodys en voor de rest wordt ie als een bergrenner uitgebouwd met kooi andere remmen, pedalbox te veel om op te noemen haha en kwa vermogen zit ik rond de 220

stan12943 december 29, 2016 om 15:14 # | Report | Reply

@vwdaily: Gaaf! Ik zou persoonlijk gaan voor webers denk, toch wat gaver ๐Ÿ˜‰ verder erg vet project zo te horen!

vwdaily december 29, 2016 om 14:32 # | Report | Reply

@stan12943: http://www.autojunk.nl/2016/01/mijn-project-vw-mk1 hier foto ervan, maarja staat nog steeds helemaal kaal helaas weinig tijd. Kan ik je nog ergens volgen van de bouw?

stan12943 december 29, 2016 om 15:17 # | Report | Reply

@vwdaily: ziet er gaaf uit! Ik zit zelf niet op een forum of iets dergelijks. Zet afentoe foto’s op mn Instagram: Stanmk1 maar verder zal ik hier afentoe wat posten

marvel82 december 28, 2016 om 12:53 # | Report | Reply

Een vr6 in een golf 1 is niet ideaal voor ’t bochtenwerk. Maar met airride was dat je doel ook niet denk. Hou ons op de hoogte, leuk project! Heb er zelf ook een paar gehad maar dan met de fantastische G60!

stan12943 december 28, 2016 om 15:13 # | Report | Reply

@marvel82: Gaaf! G60 is ook iets waar ik aan heb gedacht maar aan t geluid van een VR valt niet te tippen ๐Ÿ˜‰

mrxsara december 28, 2016 om 15:34 # | Report | Reply

Vind jammer dat elke golf 1 uitgerust is met BBS velgen! Als je er 1 gezien heb? Dan heb je ze allemaal gezien! Maar verder een leuk project…

stan12943 december 28, 2016 om 18:15 # | Report | Reply

@mrxsara: Bedankt! Deze set velgen kwam op mijn pad dus had ze daarom gekocht. Ik wil ook wel ooit een keer iets anders dan de rest zo gezegd. Eerst maar is zorgen dat de wagen alles naar behoren doet en dan kijk ik wel verder qua velgen

xiran december 28, 2016 om 18:48 # | Report | Reply

gaaf ding! doe je rustig in de bochten. De zware neus kan nogal eng zijn in het weggedrag.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.