Foto's: Om het wachten te verzachten.







Kijk, zo een Skoda Kodiaq is natuurlijk simply clever en niet meer dan dat. Voor dagelijks zakelijk en gezinsgebruik is er wat mij betreft geen betere keuze als het gaat om valur for money. Zeker met mijn 2.10m lengte. Maar ja, 'het ding' wordt op zijn vroegst pas in mei geleverd, dus heb ik om het wachten te verzachten, een tussenoplossing gezocht. Een tussenoplossing die ook zo een beetje uitgebodemd is v.w.b. afschrijving én plezier brengt. Gevonden! En hoe. Mag ik na 2 weken glimlachen concluderen. Heerlijke funcar met absoluut über pornografisch geluid. En uiteraard volledig gedocumenteerd en dealer onderhouden.
Land: Nederland
Kenteken: JT-222-J
Merk/model: VOLKSWAGEN GOLF
Datum toelating: 31-05-2006
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 250 pk
Nieuwprijs: Onbekend
Jammer dat het een import is
@honeyhanger: wat is er jammer aan ??
@timd: dat hoeft geen probleem te zijn.
Maar in 80% van de gevallen is er toch een verleden met zo’n auto wat je liever niet hebt.
@hplh: die ’80 %’ heb je net wetenschappelijk uit je mouw geschud? Als je gewoon bij een dealer koopt is er niet zoveel aan de hand hoor. Lang leve Europa en Europese garantie 😉
@willeme: Ook een dealer is geen vanzelf sprekend kans op 100 % zekerheid , zeker met de golf5 die al wat jaartjes telt.
@bofkont: als de boekjes netjes kloppen kan je er wel van uitgaan dat het goed is. Mijn Volvo 850R is ook een import met compleet onderhouds history
@bofkont: Als jij gewoon naar een dealer gaat en je ogen open houdt is er echt niet zo veel aan de hand. Daarna meteen even naar een dealer/specialist gaan voor een goede onderhoudsbeurt en inspectie en tadaa: je hebt een topwagen.
Nog een reden om in Dld te kopen: je hebt veel meer keuze! Nederlanders kunnen geen auto samenstellen (altijd veel te saai ;))
@willeme: amen?
@willeme: 95% heb je daar absoluut gelijk in, maar ik weet gewoon uit ervaring dat het in deze klasse gevaarlijk kan zijn, schade’s/ vervalste onderhoudboekjes etc etc
Je moet tegenwoordig zo bij de les zijn.
Een officiële dealer zegt helaas niets kwa vertrouwen.
@bofkont: Ik heb al zo vaak auto’s ingeruild dat ik foutieve boekjes, schade en dergelijke meestal wel herken. Daarbij klopt het inhoudelijk niet wat je zegt. Als jij bij een dealer koopt met (bijvoorbeeld Audi) met een A-1 garantieplan en je hebt een kat ion de zak gekocht, heb je gewoon recht op vergoeding en of inruil. Zijn Europese regels. Dus zolang we niet teveel uit de EU willen met zijn allen, kun je nog genieten van die regels die de Europese Unie stelt.
@willeme: Leuk die regelgeving maar zie maar eens je gram te halen als het zover is, nogmaals 95% zul je gelijk hebben, maar dit soort sportieve auto’s is het oppassen geblazen, ik loop al wat langer dan vandaag mee in dit soort segment auto’s , zeg maar gerust 20 jaar plus, en heb heel wat dingen gezien / meegemaakt in het verleden.
Als iets vieze handel kan zijn is het wel autohandel.
@willeme: ja juist, koop mijn BMW’s ook altijd bij Duitse dealers met EuroPlus. Niets aan de hand.
@hplh: sterk onderbouwd…
@hplh: je lult.
Deze stelling is net zo goed onderbouwt als de jouwe.
@timd: ergens ben ik het wel met hem eens. Even losstaand van dat dit idd een heerlijke pornobak is! Waar ik dan vooral even naar kijk is, was er geen zwarte, 5deurs, met standaard interieur in Nederland te koop? Volgens mij plenty! Ging het hier om een R32 in Rising Blue Metallic met motorsport interieur dan was je in Nederland sowieso veel meer geld kwijt geweest omdat die kleur en optie schaars zijn. Nogmaals; het is een ieder zijn keuze maar een origineel Nederlandse was er zeker te koop en dan had je gewoon netjes een NAP’tje, etc. Wat bij evt verkopen toch weer het kalf van het koren scheidt in aanbod in Nederland.
@ghost: het zou ook nog zo kunnen zijn dat deze gekocht is van een particulier of autobedrijf die hem heeft ingevoerd ipv dat de nieuwe eigenaar ‘m zelf heeft geïmporteerd toch?
@ghost: Haha alsof Nap wat zegt. Dat is wel een van de makkelijkste dingen om te omzeilen.
@545e60: makkelijk, makkelijk… ieder jaar terugzetten. Wellicht meerdere computers, als je dat zelf kan of makkelijk toegang tot hebt, dan makkelijk maar voor de meesten niet zo makkelijk en iedere keer centjes aftikken.
@TimD: Eigen volkswagen eerst 🙂
Hij wilt geen kansloze import haha
@timd: Zo’n nieuw kenteken op een oude auto ziet er niet uit.
@oemplus: leg uit? Deze gele plaat of deze letter/cijfercombinatie?
@kle500: Letter cijfer combi, daar kun je gelijk aan zien dat het een import bak betreft, vind ik persoonlijk een afknapper.
@oemplus:
Goede reden man. Wtf boeit het. Ben blij dat er nog mensen zijn die auto’s kopen die gemaakt zijn om te rijden. Als die gaat afkeuren omwille van een kenteken dan zitten er wat steekjes los of je moet niks van auto’s hebben.
@meritocraat: Iedereen zijn eigen mening.
@oemplus: Ik heb mijn auto in Nederland opgehaald, maar wel 100 kilometer naar het zuiden. Heb maanden rondgereden met een Brabants kentekenrandje terwijl ik in de randstad zat.
Hoe is dat anders dan iemand uit Enschede die een auto uit Gronau haalt? Dat is slechts een paar kilometer ernaast.
@timd: kijk maar ff op avrotros opgelicht, dan weet je wel waarom.. tussen de 30 en 50% van de auto”s in duitsland is gewoon de km teruggedraaid!!!
@honeyhanger: Wat een dooddoener zeg. Zulk nutteloos commentaar dit…
@zwepp: Niet alleen zal hij zijn hele leven NAP-loos zijn, ook heeft hij een kentekenplaat die niet klopt met de leeftijd van de auto.
@fiestacruizer: Ah gossie….
@fiestacruizer: gaat het?
@zwepp: Eigen occasions eerst!! (sarcasme)
@honeyhanger: en ja hoor.. meteen weer een negatieve reactie. Ongelofelijk.. Ontzettende zeikerd. Nog even los van het feit dat ik je reactie inhoudelijk onzin vindt.
@mennok: Ik lees geen geldige NAP status bij deze auto. Voor mij al een red-flag te veel.
@fiestacruizer: omdat import, noob
@fiestacruizer: boe-hoe, doet een testrit, auto is in goede staat, geniet van auto. Het leven is zo moeilijk niet.
@honeyhanger: Wat maakt dat nou uit? Ik snap dat origineel misschien authentieker is, maar het zou mij niet weerhouden deze auto aan te schaffen.
@honeyhanger: zeg je dat ook als een nederlander aan een ferrai 250 gto uit ’t buitenland is gekomen en op nl platen ermee gaat rijden en daarmee het straatbeeld weer een stukje fraaier maakt?
@Thijsj: nou die krijgt platen wat ongeveer overeen komt met de leeftijd. Alleen een kenner kan aan de combinatie zien dat het een import is.
@arjontje: kenner of azijnzeiker.. voor de rest van de wereld is het kenteken totaal oninteressant..
@kle500: haha, heerlijk. Het verschil is inderdaad eeeuh… Wat is het verschil?
@Thijsj: Die R32 is niets mis mee ik zou hem wel willen hebben /kopen .
@honeyhanger: eerder jammer dat het een golf is…
@spykerboy: je hoeft er niet naar te kijken .
@honeyhanger:
Die link snap ik ff niet. Specifiek aan de orginele looks en de toelichting van de eigenaar duiden erop dat dit een net exemplaar is
@honeyhanger: tegenwoordig schijn je aan de hand van het VIN nummer ook de kilometer stand te kunnen achterhalen. Dat + een onderhoudsboekje met stempels die er niet op lijken pas er in gezet te zijn zouden je al een heel goed gevoel moeten geven zo’n auto te kopen. Natuurlijk ook de staat van de auto maar als dat al niet goed is zie je er toch al van af.
@honeyhanger: werd de Golf 5 R32 dan ook in Nederland gebouwd?
@honeyhanger: ja, leg uit. Ik ben zeer benieuwd naar je argumenten..
Kijk, dit is leuk! Kun je bijvoorbeeld niet beter een dikke gezinsbak van Volvo kopen? Een V70 R bijvoorbeeld.. Dan heb je snelheid, ruimte en wél een mooie auto.
@joppe: zwabberbak is dat.
En je moet er van houden.
@bofkont: houd ik van. Heerlijke wagens.
@joppe: Tuurlijk. Als je maar een geldboom hebt, of maling aan de staat van het ding…
Prachtig ding !!
Import kenteken is idd jammer maar zeker geen ramp, de mooiste auto’s vind je helaas bijna niet meer in NL.
Leuke oplossing! Ga je em er naast houden straks? Of mag ie dan naar de volgende liefhebber?
Leuke auto, krijg altijd een glimlach op mijn gezicht als ik ze hoor rijden.
@baklava: haha, ja, precies, dat is het enige wat er aan schort: het geluid is buiten nog beter dan binnen. En mijn zoon is met 9 jaar net wat te jong om even voor vaders oren vol gas weg te rammen met launch control :)))
Mooie R32!
Heb je verder nog plannen om de R wat te peperen?
BV miltek pijpje.
Trek je niks van de haters aan. Denk dat de meeste van hun in een fiesta cruize
Laat ze maar zeggen wat ze willen.
Je hebt een prachtig mooie auto.
Kleur zwart nou petje af hoor.
@kenwood: gave auto maar wel een Golf, het petje moet dus juist op!
Manmanman wat een gejank in dit topic. Leuke wagen, lekker er mee spelen en straks weer wegdoen. NAP zegt soms ook niet alles (ex taxi auto’s, ga maar ff googlen).
Gas erop!
Speciaal voor deze post een account aangemaakt.
Ik erger me kapot aan de negatieve reacties die onder deze foto’s geplaatst worden.
Als eerste zou een ieder van u hier enthousiast moeten worden dat een petrolhead, zoals u, de tijd voor de levering van zijn nieuwe auto invult met zo een iconische auto. In plaats daarvan wordt er enkel gezeikt over het feit dat de auto geïmporteerd is.
Dat brengt mij op het volgende punt: het NAP-Rapport.
Voor sommigen een ‘red-flag’ als dat niet ‘logisch’ wordt verklaard. Zoals de lezer zelf al beschreef: een volledige documentatie en onderhoudshistorie, laat het nou net zo zijn dat daar ook alle kilometers in staan.
Zelf rijd ik in een uit Duitsland geïmporteerde wagen, met alle facturen van al het onderhoud op basis van chassisnummer erbij. Dat is voor mij 10 keer meer waard dan een NAP-rapport waarin elk jaar op 28 februari bij de APK de kilometerstand is doorgegeven.
Het stelt mij diep teleur dat wanneer iemand hier met trots zijn of haar nieuwe aanwinst toont, uw enige reactie van de negatieve aard kan zijn. U enkel en alleen gefocust bent op het vinden van negatieve punten. Misschien wordt het tijd dat de Autoblog lezers eens goed naar hun eigen leven kijken en zich afvragen waar deze onvrede vandaan komt.
Aan de gelukkige eigenaar van de R32; gefeliciteerd, diep respect voor de gewaagde opvulling voor de nieuwe auto! Een keuze die ik zelf niet beter had kunnen maken. Heel veel plezier en houd ons op de hoogte wat er mee gebeurd wanneer de Kodiaq geleverd wordt!
Nogmaals lezers, ga eens naar buiten, doet u eens waar u blij van wordt. Ik heb 10 jaar Autoblog gelezen zonder ooit een account te maken, maar u heeft mij tot een punt gebracht waar u mij zo irriteert met al uw negatieve uitlatingen dat ik de moeite heb moeten nemen om mijn ongenoegen te uiten.
-edit: houdoe en bedankt-
-edit: thanks, ban is uitgedeeld-
@991gts: en juist daarom reageer ik zeer zelden. Vanwege wat jij nu doet. Jouw reactie slaat pas nergens op. Om nu meteen met houd je bek te gaan foeteren…..
@fransdebeer:
Ik ben het grotendeels met je eens, maar ik snap niet dat je je hier zo druk over kunt maken. Lighten up, bro.
@fransdebeer: Hear, hear!!! 🙂
@fransdebeer: so true.
@fransdebeer: Altijd zo jammer dat je hier de boel alleen maar mag ophemelen. En als je dan een andere mening of kritsche mening dan mag dat hier niet.
Is het gek dat liefhebbers kritisch naar auto’s kijken?
@marvin1608: Hoi Marvin, ik denk dat het Frans gaat om de manier waarop iemand zijn/haar ‘andere’ mening ventileert. Dat kan geregeld veel sympathieker of minder lomp dan nu gebeurt. Krijg je de boodschap van Frans zo wel geprocessed? @yourservice.
@fransdebeer: heb ook vaak het idee dat hier veel mensen zijn die meer haat voor andere merken hebben dan liefde voor hun eigen merk. Uiteindelijk zijn we allemaal auto liefhebbers… Maar ja, ’t is hetzelfde als de extreme voetbalsupporters: het heeft weinig meer met voetbal te maken.
@fransdebeer: Helaas wordt er met onderhoudsboekjes ook gefraudeerd helemaal in dit segment auto’s.
@fransdebeer: precies
@fransdebeer: werkelijk waar kerel, hoe kun je je hier zo over opwinden. Big f*cking deal?
@fransdebeer: Meneer Frans, hulde aan uw post. U zegt wat velen denken, behalve dan degene die mierenneuken over import of kenteken of iets anders wat compleet oninteressant is. Hulde.
Mooie bak idd! En wat een zure reacties weer… In Duitsland wordt over het algemeen niet bespaard op onderhoud. Iets waar Nederlanders wel goed in zijn. Lekker van genieten!
Wat is er mis met deze auto anders dan dat het een golf is…..?
Leuke oplossing voor het wachten gevonden. Dat gaat moeilijk zijn om afscheid te nemen als je hem inruil. Veel plezier gewenst!
Dikke wagen. Tja en import maakt toch geen drol uit. Ik zou ook liever een import kopen als de historie en de papieren kloppen dan perse die Nederlandse auto.
Maar 2,10 lang zijn en goed in een golf kunnen zitten vind ik knap. Ben zelf 2,04, maar een golf (en dan zeker de 5) heb ik erg last van het dikke dash. Of staan de r32 stoelen een stuk lager?
Een gezonde auto = een gezonde auto ..
Moeilijk doen over import en boekjes is voor petrolheads en autoliefhebbers aka luitjes die totaal geen verstand van auto’s hebben ..
On-topic .. lelijk hok .. hoop voor je dat je snel mag genieten van de schitterende Skoda Kodiak .. ben nu al jaloers op je ..
Ik ben er toch heel zeker van dat je een golf beter in duitsland kan kopen dan in nederland..
Mooie aankoop.
Een Kodiaq, gefeliciteerd! Lijkt me een heerlijke wagen.
Het Golfje, tsja, lijkt me niet zo’n heerlijke wagen, maar gefeliciteerd der mee 😉
@Rob:
GolfJE weegt een paar kilo zwaarder dan de Kodiaq !!
@lincoln:
Jup. Idem voor de Superb. Onder de 1300 kilogram. Een klein coupeetje van BMW weegt meer….
Veel plezier ermee! Maar dat zal wel lukken met zo’n auto
Kodiak lijkt me ook idd ideale auto, en als tussenoplossing ‘eventjes’ een R32 als voorgerechtje nemen van de vagmaaltijd, lekkere keuze! Import boeit niets zolang hij maar goed onderhouden is:) super toffe kar, heerlijk geluid. Als nagerecht nog een S4 avant? Haha
Pas op maar dat je de r32 straks nog wel weg wil doen voor een zeecontainer
Haha, schitterend dat gedoe over wel/niet import. Ik begrijp het wel hoor. Had er zelf ook liever een van NL komaf, maar dat wijt ik aan mij autistische trekje dat dingen moeten kloppen. Dus ook de plaat bij de leeftijd. Maar goed, die was er niet voorhanden tijdens mijn manische bui, en deze wel. Eergisteren aangemeld bij VW dealer al hier en zijn: “keurige auto, met 100% historie, zo zie je ze niet vaak” stelt me toch wat meer gerust dan de insinuaties van kleinburgerlijke Nederlanders die redeneren alsof NL en Duitsland fundamenteel verschillende landen met dito bestuurders en VW dealers zijn. Cheers! 😉 Ik draai nog wat rondjes in de sneeuw ermee en overweeg sterk om ‘m naast de Kodiaq te houden. Inderdaad ondanks dat het een Golf is. Petje achterstevoren op en ik voel me ineens weer twintiger ;). #midlife
@geenidee1975: held! Laat al die keyboard warriors maar zeuren. Wel of niet mooi, lekker belangrijk wat zij vinden; als jij er maar blij mee bent!
Ik ben het daarnaast volledig met Fransdebeer eens. Op deze manier is er straks niemand meer die nog zijn ride wilt delen. Alleen maar kutopmerkingen over hoe iemand zijn geld verdient, irrelevante opmerkingen over kentekenplaten (nobody cares) of al dan niet frauduleuze boekjes. Als je geen twijfel wilt moet je een nieuwe auto kopen (heeft ie gedaan, al zij het lease). Koop je tweedehands, dan kan je alles nog zo goed checken, nl of import, als de verkoper kwaad in de zin heeft heb je gewoon pech. Maar niet iedereen is zo. Ik vertrouw er wel op dat dit een goede aanschaf is. Ben benieuwd hoeveel sneller of trager die is dan mijn nog geen jaar oude Polo GTI 🙂
@Stefje: thanks! (nb: de Kodiaq is ook privé ;)) Een jonge Polo GTI is vast en zeker ook dikke pret! Enjoy!
@geenidee1975: Excuus, had ik verkeerd begrepen!
Denk dat je er van op zult kijken hoe intens fijn die R32 is als Autobahnfahrer… 🙂
2,10… wat een tyfus end. Ik vind mijn 1,95 al lomp. Dikke bak btw!
Mooie auto met een 6-cilinder, geen uitgeknepen 4-cilindertje zoals je vandaag de dag ziet.
Gelukkig een import-auto want de meeste Nederlanders vinden een logisch NAP-rapport belangrijker dan een nieuwe distributieriem
Ach die haters zullen haten dat is wat ze doen.
Ik verbaas me vaak over mensen die een grote huis hebben meerdere auto’s hebben een goed inkomen met eigen vermogen nog kunnen zeiken over iets wat ze eigenlijk niets aan gaat 🙂
Niet dat ik mensen hier beschuldig maar kom op geniet van het leven.
@riri: zo is het! Enjoy 🙂
Heerlijke bak! Heb hier ook over na zitten denken, maar toch voor een Z gegaan. Heb je de dsg versie met schaalstoelen?
@nopetrolnofun: Nou die Z moet ook feest zijn! Wel dsg, geen schaalstoelen (geen optie met mijn lengte, net als open dakje).
Top auto! En waarschijnlijk zal de auto de komende jaren alleen maar in prijs stijgen. De laatste golf met een 5 cilinder motor
@freeze: dit is een 6-cilinder…
Have fun!!
Laat mensen lekker kritiek hebben. Dat klakkeloze napapegaaien is ook nergens goed voor. Ik heb daar geen moeite mee. Integendeel, het is gezond. Jaknikkers zijn er al teveel.
Mijn mening:
In dit geval kan ik beide keuzes appreciëren, zowel de Golf R32 als de Skoda Kodiaq. Heerlijk zo’n hothatch met een dikke atmosferische 6 cilinder.
De Skoda is lekker rudimentair overkomende stoere bak. 7 zitplaatsen is ook handig.
Als ik het allemaal niks had gevonden dan had ik het wellicht ook laten weten.
Heel nice! Veel plezier ermee!
Mooie auto! Zwart staat hem ook erg goed, zie je niet zo vaak(mooi met de chroom accenten!) veel plezier met de auto!
Goede aankoop! Heerlijk luisteren naar die 6 cilinder. Milltek eronder en het is helemaal feest!
Gave bak, veel plezier
O nee import! Ik heb pas een auto verkocht en die kwam zelfs van Amerika! Auto kon niet wennen aan België en heb hem dan maar verkocht aan een Spanjaard.
OT; prachtige wagen, ik hoop dat je er veel plezier aan beleefd!
Ik zou voor mezelf 1 probleem zien.. ik zou deze auto enorm gaan missen als ik m’n kodiaq op moest halen. Misschien hou je ‘m er naast? Veel plezier ervan en ga er maar rustig vanuit dat zeker de helft van alle AB lezers deze keus niet had durven maken. Chapeau
Super blitse tussenoplossing! Helemaal origineel ook. Erg gaaf! Als je hem weg doet contacteer me even.
Super toffe auto! Gefeliciteerd 🙂 als je hem gaat verkopen, laat het aub weten 🙂
Nooit nooit uit het buitenland kopen, in Nederland wordt namelijk niet gesjoemeld. En hier wordt onderhoud geregistreerd, Duitsers natuurlijk niet… >_<
Heerlijke auto, geweldige tussenstap. Zou inderdaad wel een dergelijke motor gaan missen!?
Doe je hem weg als de Skoda er is?
Mooie wagen veel veilige kilometers gewenst.?
Veel plezier met de R32! Erg leuke auto om in te rijden, vooral die roffel van die lekkere 6 cilinder. Vroeger toen ik nog in de verkoop zat bij Volkswagen vaak een R32 gereden. Was altijd een feest om in te rijden, zowel met handbak als DSG. Er is niks mis met een goede import. In Duitsland zijn ze vaak veel completer te vinden met leuke mooie opties. Geniet er nog maar even van. Blijft hij of verkoop het hem zodra de nieuwe er is? Wat voor Kodiaq heb je besteld?
Potver, door de 100 reacties heen op een Golf! De kans is aanzienlijk dat ik ‘m naast de Kodiaq (@thomas20vt: 1.4 150pk 4×4 DSG Style met een riedel opties en een direct bezoek aan JD om te tunen in Quartz Grey) houd. Vandaag ermee in de sneeuw gespeeld en ik ben er gewoon verliefd op. Mijn zoon mag over 8 jaar zijn rijbewijs halen, dus dat lijkt me dan een prima cadeau (plus wat benzinetegoed :/).
@geenidee1975: ben zelf 3x bij JD langs geweest voor tuning (2x Leon 1x Passat). Je krijgt een totaal andere auto voor terug. Ook een Passat bij VAGtechniek laten doen, zelfde service en kwaliteit. Nu nog maar even genieten van de Golf en daarna van de Kodiaq ?
Heerlijke VR6 erin, véél beter dan de huidige tweeliter koffiemolen met z’n artificiële scheten uit de uitlaat! Manmanman, als ik dit kon krijgen in plaats van mijn VII 1.6 TDI Slowmotion…
Blijft prachtig, mis die van mij nog steeds iedere dag gewoon! Doet toch iets met je zo’n VR6!
En wat betreft het importeren, zelf heb ik liever ook altijd een origineel Nederlander, maar dat iedereen zich dan uit op de manier zoals hierboven is werkelijk gewoon absurd. Waarschijnlijk rijdt het meerendeel niet eens een auto, ligt een R32 als auto al helemaal niet binnen handbereik, maar toch bepaalde dingen durven te roepen. Te triest voor woorden gewoon!
Heel veel plezier er mee, al moet dat wel goed komen!
HAHA 2.10m koop lekker een hijskraan man.