FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Lamborghini Huracán Performante zet record op de Nürburgring

autoblogger Gepost op 01-03-2017 om 17:43 10.655 views | 33 reacties

De nieuwe Lamborghini Huracán Performante heeft in oktober vorig jaar een nieuw record voor productie-auto's gezet op de Nürburgring. De video met een rondetijd van 6:52 is pas vandaag vrijgegeven.

Land: Duitsland



33 Reacties:

screamgt maart 1, 2017 om 18:13 # | Report | Reply

Dat is een kleine 5 seconden sneller dan de 918, best rap wel!

bmwfreak038 maart 1, 2017 om 18:17 # | Report | Reply

@screamgt: hij gaat als de brandweer en naar mn mening kan dit nog sneller. het oogt soms wat voorzichtig of misschien aan de lijn van de coureur? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen..

bamfspotter maart 1, 2017 om 18:25 # | Report | Reply

@bmwfreak038: Viel me ook al op op het rechte stuk

mundus maart 1, 2017 om 18:33 # | Report | Reply

@bmwfreak038: Dat ligt denk ik vooral aan de ongebruikelijke camerapositionering. De wagen is een stuk breder dan het zichtveld van de camera doet lijken. Als je in het kleine schermpje rechtsonder kijkt zie je dat het een stuk minder voorzichtig is dan het lijkt.

Schnor maart 1, 2017 om 19:54 # | Report | Reply

@bmwfreak038: ik denk hetzelfde. Als je naar de apex snelheden in bochten kijkt denk je: Hmm dat is niet veel harder de gemiddelde TF rijder die op een zondagmiddag een rondje heeft gedaan met Harry’s LapTimer en dit op YouTube plaatst.
Adenauer forst, Kallenhard, Bergwerk, bocht na wipperman, brunchen richting Eiskurve. Het verschakelen bij pflanzgarten.
En zo zijn er nog bochten waar je denkt Mwa kan dat niet 10 of 20 kmh harder?
Die acceleratie daarentegen en de snelheden bij schwedenkreuz, Lauda links, kesselchen stond ik dan wel weer van te kijken. Vooral het gemak hoe deze wagen door die snelle bochten gaat.

kappenou maart 1, 2017 om 18:46 # | Report | Reply

@screamgt: wij van wceend imho.
Ik geloof niet dat de huracan sneller gaat dan al het hypercar spul.

screamgt maart 1, 2017 om 18:51 # | Report | Reply

@kappenou: Wij van WC eend? Probeer je hiermee te duiden dat ik een fervent lambo fan ben? Ik ben van jongs af aan Porsche fan, altijd geweest. Dat betekend niet dat ik andere merken en hun prestaties bijzonder mag vinden. En geloof jij dan maar lekker niet wat de GPS en alle andere officiële (geijkte) meet systemen weergeven.

kappenou maart 1, 2017 om 20:50 # | Report | Reply

@screamgt: ik heb het over lamborghini zelf.
Kijk de specs van de autos welke rond die tijden rijden. Dan komt er een opgepimpte huracan dat even verbeteren. Ik geloof dit alleen wanneer al die autos een keer door een onafhankelijke partij getest worden.

rallypower maart 1, 2017 om 18:16 # | Report | Reply

Wauw netjes hoor

87sandyd maart 1, 2017 om 18:23 # | Report | Reply

Dat geluid van 7500 nog 8500 toeren…earporn

allesmetturbo maart 1, 2017 om 18:48 # | Report | Reply

Hij schakeld bij 280 nog ff op naar 7. logisch dat ik nooit harder kan dan 280, ik heb geen 7

kp92 maart 1, 2017 om 18:57 # | Report | Reply

@allesmetturbo: ik heb niet eens een 6..

Silverarrow maart 1, 2017 om 21:27 # | Report | Reply

@kp92: Ik heb geen eens een 5.

En ik mis ook de ballen/skills om met 250 km/h op de limiet door bochten te knallen. Dus ik denk dat ik die 5, 6 en 7 niet echt ga missen.

jasvl maart 1, 2017 om 18:51 # | Report | Reply

Een geweldige prestatie van lamborghini! De geruchten deden al langer de rondte dat de performante sneller was dan de 918.
Ik had het zonder deze video nooit gelooft!

Gulli maart 1, 2017 om 18:57 # | Report | Reply

Zonda R; 6:46. Best snel zo’n Huracan

macready maart 1, 2017 om 19:36 # | Report | Reply

@Gulli:
En die Zonda deed het op full racing slicks, terwijl deze records alleen worden gehonoreerd als de auto’s street legal zijn, met andere woorden, de Lambo zou het op straatbanden gedaan moeten hebben.

kappenou maart 1, 2017 om 20:52 # | Report | Reply

@macready: geloof er niets van haha

woudloper maart 3, 2017 om 07:03 # | Report | Reply

@macready: banden technologie is wel al giga few Ikzelf sinds de zonda R. Zou me niet verbazen dat trofeo R van nu meer grip hebben dan slicks van toen.

woudloper maart 3, 2017 om 07:04 # | Report | Reply

@woudloper: *gewijzigd

dreester maart 1, 2017 om 19:24 # | Report | Reply

Heftig ja! Maar is dit dan ook echt een productie-auto zo met rollbar en zonder binnenspiegel?

super maart 1, 2017 om 19:37 # | Report | Reply

in minder dan 7 minuten een kwart van je tank leeg, best knap.

rufctr01 maart 1, 2017 om 19:45 # | Report | Reply

Knappe prestatie! Waarom schakelt de auto 500 rpm eerder dan dat het rode gedeelte begint op de toerenteller?

turbotoll maart 1, 2017 om 20:22 # | Report | Reply

@rufctr01: Omdat het koppel begint in te kakken. Toerental van maximum vermogen ligt doorgaans voor het rood en maximum koppel nog (veel) eerder. Deze motor is waarschijnlijk op z’n snelst tussen 6500 en 8000.

dare2think maart 1, 2017 om 20:12 # | Report | Reply

Als je kijkt naar autobahnvideo’s van de normale Huracan zie je dat die harder rijdt voor dezelfde toeren en versnelling. De Performante heeft dus kortere versnellingen en een lagere topsnelheid.

woudloper maart 3, 2017 om 07:05 # | Report | Reply

@dare2think: of meer downforce?

jeroenwz maart 1, 2017 om 20:50 # | Report | Reply

Indrukwekkend. Erg indrukwekkend.

jmg44 maart 1, 2017 om 21:27 # | Report | Reply

En een temperatuur die continu onder de 90 blijft!! Die loopt bij mij bij een beetje doortrappen toch over de 100. Of zie ik dat niet goed/zegt dat niets?

marc789 maart 1, 2017 om 22:06 # | Report | Reply

Valt het niemand op dat de tijd op een andere plek eindigt dan begint?

heiligehandgranaat maart 1, 2017 om 23:10 # | Report | Reply

@marc789: is altijd zo bij deze rondetijden.

arashrsf maart 1, 2017 om 23:48 # | Report | Reply

holy moly hij rijdt wel erg soepel zeg, slechts 3 bochten waar ie iets te hard doorheen wilt gaan waardoor ie piepende banden forceert maar verder rijdt ie echt heel vloeiend
daarnaast zie je dat een 4wd zoveel meer voordeel heeft op een nurburgring met de vele hobbels en bobbels en ups en downs, veel minder kans op een uitbraak

verder echt een heerlijke video om te kijken en te horen, lijkt wel een videogame!

dolledries maart 2, 2017 om 09:00 # | Report | Reply

Vraag me af wat de beperkende factor is om nog sneller te gaan? Capaciteiten van de auto of de lef van de coureur, want ballen moet je hebben.

mrrallycross maart 2, 2017 om 12:47 # | Report | Reply

Heerlijk. Kijk ook de brandstof teruglopen

erikspeed maart 2, 2017 om 21:54 # | Report | Reply

Hihi dat verschil in benzinepeil begin tegen einde van de ronde 🙂

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.