FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Mijn Renault Mégane RS 250 Cup


martijngizmo Gepost op 13-03-2017 om 10:59 8.852 views | 49 reacties

Inmiddels alweer ruim een half jaar in mijn bezit, gekocht als sportievere vervangen voor m'n Volvo V50 T5. Erg fijne stuurmansauto, bewust gezocht naar een gele met Cup-pakket, Recaro-stoelen en de RenaultSport-monitor.

Inmiddels wat meer aangepast naar mijn wensen met o.a. zwarte koplampen, een einddempervervanger van GT Performance en luchtfilter van Ramair voor wat meer geluid. De auto was bij aanschaf al voorzien van Stage 1 software van Fastchip, goed voor zo'n 300pk.

Stuurt nu nog beter dan het origineel dankzij een onderstel van AST (5100 met custom valving en camberplates) en lichte 18" wielen van EvoCorse met UHP-banden van Nankang (NS-2R).

Gisteren meegereden bij de "Start of the Season Drive", en heerlijk kunnen boenderen over allerlei landweggetjes. Ik had gedacht dat de auto daar nu misschien wat aan de stugge kant zou zijn, maar het bleek juist fantastisch te rijden! :)

Land: Nederland

Kenteken: 82-KLK-5
Merk/model: RENAULT MEGANE
Datum toelating: 26-02-2010
Originele kleur: GEEL
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 250 pk
Nieuwprijs: 36.259 Eur. (8.437 Eur. BPM)



49 Reacties:

bouwvakkert maart 13, 2017 om 12:09 # | Report | Reply

Echt perfect uitgevoerd zo, en erg goede foto’s!

viezefreddyw maart 13, 2017 om 12:10 # | Report | Reply

Ontzettend dik exemplaar met gave aanpassingen. Wat moet het een fun bieden om hiermee te rijden!

Fraaie shots ook.

wouterjeuring maart 13, 2017 om 12:14 # | Report | Reply

Wat voor body+lens heb je gebruikt? Ik vind t erg fraai hoe het tegenlicht voor een soort “zweem” door de foto zorgt, maar toch de details in het onderwerp behouden blijven. Hoe heb je dat bereikt? Ook door nabewerking?

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 13:49 # | Report | Reply

@wouterjeuring: GH4 met 12-35 en GF7 met 25/1.8, al zijn die camera’s qua sensor vrijwel gelijk. De foto’s maakte ik aan het eind van de middag met een waterig zonnetje, dat helpt ook én uiteraard deed ik flink wat aan nabewerking, met Lightroom CC.

stephane8200 maart 13, 2017 om 16:22 # | Report | Reply

@MartijnGizmo: mooie auto en foto’s, Martijn!

al69 maart 13, 2017 om 18:41 # | Report | Reply

@MartijnGizmo: GH 7? Een of ander GoPro Hero??? Welke merk?

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 18:50 # | Report | Reply

@al69: GF7 he, van Panasonic.

phaeton maart 13, 2017 om 19:02 # | Report | Reply

@al69: Duur spul 😉

jack_abarth maart 13, 2017 om 12:14 # | Report | Reply

Dikke machine, en zoals bovengenoemd verdomd mooie platen!

focusrs1 maart 13, 2017 om 12:16 # | Report | Reply

Leuke auto alleen die kleur is mij te opvallend.

cossiekiller maart 13, 2017 om 12:25 # | Report | Reply

Prachtige wagen! Hoop dat er er nog veel plezier aan mag beleven.

amghans maart 13, 2017 om 12:28 # | Report | Reply

Een vraag die – toegegeven – wat wordt ingegeven door vooroordeel : waarom banden van Nankang ? Omdat je flink geld gestoken hebt in verbetering van het onderstel had ik eerder Michelin Supersports of Cups, Toyo RRRs o.i.d. verwacht.

streetwell maart 13, 2017 om 12:34 # | Report | Reply

@amghans: Heb je wel eens op Nankang banden gereden?

amghans maart 13, 2017 om 12:43 # | Report | Reply

@streetwell:
Ik niet. Daarom vraag ik de eigenaar van deze RS250 naar zijn beweegreden(en).

streetwell maart 13, 2017 om 13:01 # | Report | Reply

@amghans: De grip bij de NS2R in droog weer is echt groot, als je de prijs meerekent is dit een uitstekend alternatief. Helemaal als je af en toe een trackday mee pakt. Waarom er zo’n slechte naam kleeft (pun intended) aan Nankang is mij echt onduidelijk. Ik zou zeggen probeer het eens 😉

amghans maart 13, 2017 om 13:14 # | Report | Reply

@streetwell:
Ik heb er eens even als een haas een paar testen en gebruikersreviews op nageslagen. Conclusie is duidelijk :

Sterke punten :
Een semi-slick met erg goede rijeigensschappen op droog, hoge slijtvastheid, ronduit lage prijs.

Zwakke punten :
Niet zo sterk op nat wegdek, knap rumoerig.

Het is dus geen allrounder voor dagelijks gebruik, maar als je zo af en toe fors tekeer wil gaan op een droog circuit en niet failliet wil gaan is de NS-2R een hele beste band.

Ik heb op dit moment geen auto, die alleen maar op ’t circuit gebruikt wordt, dus hou ’t nog even bij de Michelins, maar mocht er ooit een circuit-orgel komen, hou ik deze Nankangs zeker in gedachten.

stephane8200 maart 13, 2017 om 19:13 # | Report | Reply

@amghans: voor Toyo en Advan/Yokohama geldt hetzelfde in de regen. Allemaal geen aanrader bij staand water (plassen) omdat de waterafvoer onvoldoende is. Je kunt wel met semislicks in de regen (op circuit) rijden maar dan moeten ze wel goed warm zijn of opgesneden (meer groeven erin) zijn.

amghans maart 13, 2017 om 20:22 # | Report | Reply

@stephane8200:
’t Geldt vermoedelijk voor alle semi-slicks, de P Zero Corsa Asimmetrico’s onder m’n vorige auto waren ook niet erg indrukwekkend met nattigheid.

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 13:45 # | Report | Reply

@amghans: Ik snap de verwarring goed, de Nankang NS-2 is een goedkope APK-band (zwart en rond, zal wel goed zijn!!!11) terwijl de NS-2R een betaalbare trackdayband is. Pilot SuperSport heb ik al eens gehad, maar daarvan zijn de wangen wel wat zacht, bij de Pilot Cup 2 is dit in mindere mate ook het geval. Onder mijn MINI heb ik Yokohama AD08R, die op zich prima bevallen, maar na alle enthousiaste reviews op o.a. Engelse fora wilde ik de NS-2R graag zelf eens proberen.

Tot nu toe valt het niet tegen! Op droog natuurlijk super qua stuurgevoel en grip, maar ook op nat goed te doen zodra er wat warmte in zit. Geluid is wel een dingetje, tussen de 90 en 120 zingen ze een aardig toontje mee! 🙂

amghans maart 13, 2017 om 14:12 # | Report | Reply

@MartijnGizmo:
Dank voor je antwoord, kan prima begrijpen dat je de NS-2Rs gekozen hebt, lijken me idd het proberen waard.

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 14:13 # | Report | Reply

@amghans: mijn redenatie was dat het me in het ergste geval €400 zou kosten, maar ik wilde het gewoon zelf proberen 🙂

amghans maart 13, 2017 om 17:03 # | Report | Reply

@MartijnGizmo:
Ik had het ook gedaan, denk ik 🙂

r26r maart 13, 2017 om 12:29 # | Report | Reply

Mooie kiekjes, have fun.

HIM maart 13, 2017 om 12:29 # | Report | Reply

heel mooi! ik hou niet van Renault maar DIT….DIT is wel serieus een meesterlijk bommetje!

Heel veel plezier ermee

baklava maart 13, 2017 om 12:40 # | Report | Reply

Mooi hoor. Vooral die velgen staan goed met het geel!

gregorius maart 13, 2017 om 12:41 # | Report | Reply

Toch leuk dat je de primeur al had gegeven aan de 5 trouwe autoflog kijkers 😉

thomcarspotter maart 13, 2017 om 13:13 # | Report | Reply

@gregorius: 👐

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 13:41 # | Report | Reply

@gregorius: Er zijn er dus 2 bij gekomen sinds de laatste telling? Winst!

jeroen13 maart 13, 2017 om 14:35 # | Report | Reply

@gregorius: waar kan ik dat vinden?

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 14:36 # | Report | Reply

@jeroen13: op autoflog.net

reistje maart 13, 2017 om 12:57 # | Report | Reply

De Megane RS blijf toch wel echt heel gaaf!

raceface maart 13, 2017 om 13:15 # | Report | Reply

Mooie auto en mooie foto’s !

maarten020 maart 13, 2017 om 13:33 # | Report | Reply

Ziet er prima uit!

Moersleutel maart 13, 2017 om 13:43 # | Report | Reply

Mooie foto’s Leuke auto Geniet er van

nsuprinz maart 13, 2017 om 13:48 # | Report | Reply

Tof dat je er gisteren bij was! Goed om te horen dat de auto de juiste afstellingen heeft. Tot een volgende Season Drive!

mrrallycross maart 13, 2017 om 14:23 # | Report | Reply

Lekker kleurtje

rscamaro maart 13, 2017 om 16:31 # | Report | Reply

Mooie wagen hoor! Heb er ook 1 gehad en die mis ik af en toe nog wel eens, ook al rij ik nu een M3 (ja, moet m’n naam nog aanpassen). Mooie foto’s ook!

ghost maart 13, 2017 om 17:21 # | Report | Reply

Ha! Zag je lopen bij Seasondrive, dus toch goed gezien! Mooie gele wagen hoor!

mhautomotive maart 13, 2017 om 17:31 # | Report | Reply

Heé Martijn, waar is dit precies in Nederland? geweldige locaties en foto’s

volvoturbo maart 14, 2017 om 11:23 # | Report | Reply

@mhautomotive: iemand anders die dit weet?

nvn1993 maart 13, 2017 om 19:10 # | Report | Reply

Echt een gave Renault, met perfecte upgrades lijkt mij zo!
Ik was gisteren ook bij seasondrive. Jammer dat het zo druk was, echt doorrijden zat er niet in helaas. Verder was het weer een fantastische dag!

MartijnGizmo maart 13, 2017 om 19:58 # | Report | Reply

@nvn1993: wij vertrokken als één van de eersten weer bij de lunch, dus konden de middag-route heerlijk doorrijden! 🙂

bofkont maart 13, 2017 om 19:37 # | Report | Reply

Ontzettend dikke auto!!
Vooral in het echt zeer indrukwekkend.

tttijn maart 13, 2017 om 19:41 # | Report | Reply

Gaaf rij ijzer. Lekker bochtjes knallen met dat apparaat.

pascal_brouns maart 13, 2017 om 22:46 # | Report | Reply

Hey mijn oude auto, heeft lang te koop gestaan nadat ik hem verkocht had waardoor hij relatief weinig km. gereden heeft.
Heb er 2 jaar plezier van gehad ( gekocht toen hij 1 jaar oud was)
Stage 1 laten doen in Goes door Fastchip (de beste voor Renault) ,afgesteld op super (euro98) dus opletten dat je niet te hard trapt wanneer je euro95 tankt. Veel plezier met deze fijne auto. Waar rij je rond ?

MartijnGizmo maart 14, 2017 om 09:58 # | Report | Reply

@pascal_brouns: Ik hanteer een strikt diëet van BP Ultimate, dus dat zit wel goed. 😉 Auto stond idd een tijd te koop bij dezelfde handelaar, was zijn speeltje dat niet persé weg hoefde.

pascal_brouns maart 14, 2017 om 12:33 # | Report | Reply

@MartijnGizmo: Bijgevoegde link is de uitdraai van Fastchip, door Henk zelf uitgevoerd.
277 PK aan de wielen, dus +/- 310 pk aan motorvermogen.

https://farm6.staticflickr.com/5149/5646318202_a621755c4b_b.jpg

MartijnGizmo maart 15, 2017 om 08:35 # | Report | Reply

@pascal_brouns: thnx, die was ik idd al eens ergens tegengekomen! 🙂

volvoturbo maart 14, 2017 om 11:25 # | Report | Reply

In t verleden al vaker materiaal gezien van Martijn. Erg mooie foto’s en locatie leent zich er ook perfect voor. Keep up the good work!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.