FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Ferrari Testarossa


bartsmid Gepost op 05-04-2017 om 23:35 8.003 views | 40 reacties

05-04-2017

Locatie: Assen
Land: Nederland

Kenteken: DB-HP-86
Merk/model: FERRARI TESTAROSSA U9
Datum toelating: 09-09-1991
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 390 pk
Nieuwprijs: Onbekend


40 Reacties:

futse april 6, 2017 om 08:50 # | Report | Reply

Hij heeft wél een Testarossa natuurlijk 🙂

pscarphotography april 6, 2017 om 08:51 # | Report | Reply

Waarom stond dit allemaal daar?

r3fl3x april 6, 2017 om 08:53 # | Report | Reply

Gaaf ding. Zo verkeerd zijn de velgen toch niet? Horen deze niet bij de 512TR?

drdre1 april 6, 2017 om 09:51 # | Report | Reply

@r3fl3x: dacht ik ook. Testarossa velgen zijn afgehoekt.

granlusso april 6, 2017 om 08:53 # | Report | Reply

Die 308 GTB ernaast <3

bmwtouring2 april 6, 2017 om 08:56 # | Report | Reply

“De verkeerde velgen”
Dat is echt wel een dingetje hier op AB…
Het zijn Ferrari velgen, toch?

drdre1 april 6, 2017 om 09:53 # | Report | Reply

@bmwtouring2: auto’s met verkeerde velgen zijn als vrouwen met een piemel: het klopt niet. :-!

dailydriver april 6, 2017 om 10:50 # | Report | Reply

@drdre1: een shemale dusss…….. ?

vroaaar april 6, 2017 om 13:40 # | Report | Reply

@drdre1: bekrompen hokjesman…

pinut187 april 6, 2017 om 08:59 # | Report | Reply

Beetje saai velg design, zeker en vaast het lentebandensetje…

vegelien april 6, 2017 om 09:00 # | Report | Reply

512 TR velgen op een vroege Testarossa, bah!

danmar april 6, 2017 om 10:02 # | Report | Reply

@vegelien: Waaraan zie je dat dit een vroege Testarossa is? Ding is gebouwd van 1985 tot 1992 en in deceeeste 2 jaar had hij maar 1 buitenspiegel, links halverwege de a-stijl.
Bedoel je dus geen late Testarossa?

danmar april 6, 2017 om 10:03 # | Report | Reply

@danmar: vanaf ’84 slimmerd

vegelien april 6, 2017 om 13:56 # | Report | Reply

@danmar: je bedoelt de monospecchio. Wat ik bedoel is dit is niet een latere 512 TR die we ook Testarossa noemen of nog erger de 512M. Dit is een vroege,eerste gen, de Genesis Testarossa. De monospecchio is in mijn ogen hetzelfde als deze die dus niet hoort rond te rijden met de latere 512 TR wielen.

dunhozzie april 6, 2017 om 09:05 # | Report | Reply

Raar, waarom zou je dat doen? Of het zijn natuurlijk de winterbanden en velgen voor de Autobahn 😉

g60gti april 6, 2017 om 09:48 # | Report | Reply

@dunhozzie: Nee aan het profiel te zien zijn het geen winter banden maar michelin pilot sports

jmeverts april 6, 2017 om 09:07 # | Report | Reply

Misschien zn winterset ?

Design_Driven april 6, 2017 om 09:08 # | Report | Reply

Zijn 512 Velgen, zo verkeerd zijn ze dus ook weer niet. Maar die wegen natuurlijk niet op tegen de Mondial style velgen.

clarkson april 6, 2017 om 09:13 # | Report | Reply

Mooie bak. Jammer van de velgen

papa april 6, 2017 om 09:16 # | Report | Reply

512tr wielen, zag je wel meer. Nu zou ik de originele wielen er onder leggen

lodewijkyolo april 6, 2017 om 09:17 # | Report | Reply

Prachtige wagen! Zijn dit de velgen van de 512TR dan?

deora april 6, 2017 om 09:36 # | Report | Reply

Is dit bij de Van der Valk in Assen?

bartsmid april 6, 2017 om 09:45 # | Report | Reply

@deora: Ja dit is Van Der Val Assen. Ferrari’s zijn vandaag op het circuit met Ferrari Club Nederland.

deora april 6, 2017 om 10:07 # | Report | Reply

@bartsmid: helaas moet ik vandaag werken.

Alfarobert april 6, 2017 om 09:43 # | Report | Reply

1 keer in m’n leven in gezeten.Herinner me nog precies hoe moeilijk het is om er weer uit te komen.Ik ben 1.80m maar kom niet met de benen aan de grond met uitstappen.Hoe doen die kleine Italiaantjes dat dan?

pinut187 april 6, 2017 om 15:18 # | Report | Reply

@Alfarobert: die zijn zo klein dat ze er uit kunnen springen.

Joost april 6, 2017 om 10:21 # | Report | Reply

Kan dit niet gewoon een vroege 512 TR zijn? Kenteken is uit 1991..

koekwaus april 6, 2017 om 12:24 # | Report | Reply

@ijoost: 512 TR heeft een andere neus. Het kan zijn dat deze een tijdje in de showroom gestaan heeft voor ie op kenteken kwam, of dat ie in 91 geïmporteerd is.

maxximum april 6, 2017 om 12:52 # | Report | Reply

@koekwaus: ook andere achterlichten en achterbumper

bischero april 6, 2017 om 10:28 # | Report | Reply

Op precies 2 van de 9 foto’s staat deze bijzondere wagen er in z’n geheel op. ?

maferick74 april 6, 2017 om 13:54 # | Report | Reply

Ferrari met groen kenteken, een verkoper die met een “geleende ferrari” stoer mee mag doen?

e30junkie april 6, 2017 om 23:34 # | Report | Reply

@maferick74: ja want alleen verkopers mogen met groene platen rijden natuurlijk………….. ik proef wat jaloezie hier…

freek82 april 6, 2017 om 14:17 # | Report | Reply

Het betreft een origineel NL Testarossa (een zeer late).
Als de fotograaf de velgen van iets dichterbij bekeken had, had hij kunnen zien dat er een set Mov’it remmen gemonteerd is. Dit icm het feit dat er voor deze maat velgen wel fatsoenlijke banden te krijgen zijn heeft de eigenaar doen beslissen deze velgen te monteren. Originele velgen en remmen zijn gewoon nog in zijn bezit (voor de originaliteitsfreaks). Er werd en wordt nog wel eens mee op het circuit gereden (zoals vandaag) en dat was met originele band/velg/rem combinatie niet te doen.

robbie123 april 6, 2017 om 15:17 # | Report | Reply

@freek82:
Beste Freek. Ik heb ook 3 Testarossa’s gehad en ermee gereden op clubdagen. Als je een echte coureur bent dan doceer je het remmen en mis je ABS niet. Met zijn 390 pk en belachelijk kleine remschijfjes is het toch niet snel genoeg om mee te komen met het hedendaagse. Je gaat toch ook geen aluminium velgen onder b.v. een serie 1 E-type zetten i.p.v. spaakwielen? Dat is geen gezicht

freek82 april 6, 2017 om 16:08 # | Report | Reply

Robbie123, ik snap het punt dat je wilt maken niet echt. Juist door de kleine remschijfjes icm het hoge gewicht van een Testarossa was het originele systeem absoluut ontoereikend en slecht te doseren. Dit heeft niets met het wel of niet aanwezig zijn van ABS. Met de Mov’it remmen is het systeem nog steeds ABS-loos, is nu veel beter te doseren, en bovenal geen fading na 2x hard remmen vanaf hoge snelheden welke je op het circuit wel eens bereikt.
En dat een Testarossa niet zo snel is als het nieuwe spul is duidelijk, maar het gaat er toch om dat het lekker rijdt en bovenal goed remt 🙂
En wat betreft velgen, iedere sjaak z’n smaak, maar 512TR velgen onder een Testarossa is wat anders dan moderne alu velgen onder een E-type….

right april 6, 2017 om 17:53 # | Report | Reply

APK verlopen…

baklava april 6, 2017 om 18:07 # | Report | Reply

Ben ik de enige die 512 velgen mooier vind dan de originele?

bartsmit april 6, 2017 om 18:34 # | Report | Reply

@baklava: nee want de originele zijn echt te klein.

mrrallycross april 6, 2017 om 20:55 # | Report | Reply

Leuke combo!

cossiekiller april 7, 2017 om 11:45 # | Report | Reply

De 512tr is in zijn geheel mooier dan de Testarossa. Weinig facelifts zo geslaagd.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app