FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Mijn auto: De Renault Mégane RS van Martijn

robbert01 Gepost op 15-04-2017 om 18:55 12.380 views | 22 reacties

We mochten al eerder rijden in de MINI van Martijn, maar nu is het tijd om hem en zijn Mégane RS wat beter te leren kennen.

Land: Nederland

Kenteken: 82-KLK-5
Merk/model: RENAULT MEGANE
Datum toelating: 26-02-2010
Originele kleur: GEEL
Carrosserie: coupe
Brandstof: Benzine
Vermogen: 250 pk
Nieuwprijs: 36.259 Eur. (8.437 Eur. BPM)



22 Reacties:

sracert april 15, 2017 om 19:20 # | Report | Reply

Gaaf zo’n RS, zonde v/d tsjoening.

rufctr01 april 15, 2017 om 19:35 # | Report | Reply

Super,supergaaf*

jpo26 april 15, 2017 om 20:48 # | Report | Reply

Heel gaaf die Megane RS, je ziet Wouter ook genieten! Die Alpen Trip zeker een keer doen, of Italiaanse Dolomieten zijn ook aan te raden!
Eigen ervaring met de Clio 3 RS

allesmetturbo april 15, 2017 om 21:36 # | Report | Reply

Ik ben niet echt renault fan maar wel leuk dat ie is aangepakt. Uitlaat en bov klinkt lekker. Alleen vind ik dat een goed afgestemt onderstel niet hoort aan te lopen, ook al is deze verlaagd. Nog plannen om de rs verder te tuning qua vermogen? Zo’n sper doet vast wonderen in de bochten met dat vermogen op de voorbandjes. Wat voor moterisering had je in je V50 die je hiervoor reed?

MartijnGizmo april 15, 2017 om 21:45 # | Report | Reply

@allesmetturbo: Zit hem niet zozeer in het onderstel, maar in de wielen met lagere ET en de vrij breed vallende banden. Is inmiddels al niet meer te horen. 🙂

V50 was een T5, specs en plaatjes staan elders op Autojunk, ff paar keer doorklikken op m’n profiel.

allesmetturbo april 16, 2017 om 09:44 # | Report | Reply

@MartijnGizmo: ah vandaar, ik las veel goede berichten over die set dus zal wel super sturen:) ziet er ook precies goed uit qua hoogte. Welke breedte ligt er nu onder?
T5, erg fijn blok! Wel echt dé V50 om te hebben. Ik rij momenteel een V50 maar geen T5 helaas

MartijnGizmo april 16, 2017 om 12:00 # | Report | Reply

@allesmetturbo: 235, net als standaard, maar deze banden (Nankang NS-2R) zijn veel hoekiger op de schouders, dus loopvlak valt wat breder. Wielen zijn ET47 ipv de originele ET65, dus komen 18mm verder naar buiten.

evogt3 mei 15, 2017 om 18:52 # | Report | Reply

@martijngizmo: mooie auto Martijn. Waar heb jij je stuur laten bekleden?

minicoopers april 15, 2017 om 21:37 # | Report | Reply

Gaaf Martijn 😎
Wielen en verlaging staan top en geluid klinkt voor zo ver ik het kan horen ook goed.
Schuur geluiden zou ik zelf niet tegen kunnen dus had snel de wielkasten wat ruimer gemaakt 😄

scoopertje april 15, 2017 om 22:58 # | Report | Reply

Mooie ride over de mooiere stuurweggetjes op de veluwe

mout april 15, 2017 om 23:05 # | Report | Reply

Ik ben niet van de lawaaiige uitlaten, maar kan de rest van de mods prima meemaken. Met de bekleding van het stuurtje op 1. (had dat nou niet gedaan – nu wil ik dat ook)

boomhauwer april 16, 2017 om 00:03 # | Report | Reply

Wat is die aviodrome reclame irritant… Ik ga er nooit op bezoek hierdoor.

tttijn april 16, 2017 om 06:52 # | Report | Reply

Ontzettend leuke auto. Kan me de keuze zeer goed voorstellen incl de performance verbeteringen. Begin Juni gaan wij met een clubje die heerlijke Alpen rit doen 🙂

jk1993 april 16, 2017 om 12:08 # | Report | Reply

Zonde van de aanpassingen, houd de auto toch lekker standaard, de mensen van Renault Sport weten wel hoe ze een auto moeten optimaliseren.

estoque april 16, 2017 om 13:02 # | Report | Reply

-edit: nutteloze bijdrage-

jk1993 april 16, 2017 om 22:28 # | Report | Reply

@estoque: Omdat ik een mening heb waarmee jij het niet eens bent, ben ik opeens een kneus? Je hebt nog veel te leren in de echte wereld…

estoque april 17, 2017 om 17:14 # | Report | Reply

@jk1993: Ja, want bij de ontwikkeling van zo’n auto wordt alles afgewogen tussen kosten/kwaliteit. Ze moeten immers ook garantie geven op zo’n auto, maar dat betekend niet dat alles het het beste is, maar ook dingen worden Kostentechnisch / praktisch overwogen.

Zaken als onderstel is voor zo’n auto altijd een compromis voor de doelgroep. Dus een tussenweg, en dat kun je dus zelf prima naar eigen smaak en toepassing aanpassen.

Renault kan een auto globaal, voor een breed publiek inzetbaar maken. Maar voor specifieke wensen/toepassingen zul je zelf moeten gaan aanpassen.



thomcarspotter april 16, 2017 om 12:25 # | Report | Reply

Mooi wagen Martijn, zal vast lekker rijde daar ja!

bogey april 16, 2017 om 22:10 # | Report | Reply

De ring niet eens proberen? Komen de banden nog meer tot hun recht. En dan zijn de wielkasten misschien uitgesleten na een dagje ;).

mrrallycross april 17, 2017 om 15:49 # | Report | Reply

Leuk hoor.

djv80 mei 13, 2017 om 11:35 # | Report | Reply

Coole wagen met enthousiaste eigenaar die wat te vertellen heeft op een rustige manier

saxoke augustus 6, 2018 om 12:42 # | Report | Reply

K kijk deze “mijn auto” nu pas. Ivm het AST onderstel, zelf heb ik het jaren onder mn Saxo gehad, mooi regelbaar in hoogte en demping (van ‘comfortabel’ hard, tot mega strak hard (lees kei hard). Met de saxo vaak op circuit gezeten, de bochtsnelheden waren ongelooflijk hoog die k met die dempers kon halen. Als k me morgen een dingetje voor circuit zou bouwen, dan kwamen ze er terug onder

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.