basfransencarphotography Foto van de maand : S63 Road Trip

Video: Parkmobile: gebruik maken van onze app niet zonder risico

rubenpriest Gepost op 25-04-2017 om 9:25 7.118 views | 23 reacties

Parkeren via Parkmobile kan mis gaan. Zo kan de app vastlopen waardoor je niet op stop kunt drukken. Vervolgens loopt de transactie gewoon door. Een topman van het bedrijf legt uit dat ze hier niets aan kunnen doen.

Update: De heer Novak nam opnieuw plaats aan tafel bij Radar, de beelden check je HIER.

23 Reacties:

lincoln april 25, 2017 om 09:39 # | Report | Reply

Dienstverleners die alles doen behalve dienstverlenen is vrij normaal in NL ..

Maar om zo stoned als een garnaal in een tv programma te verschijnen blijft toch een Beetje vreemd ..

OverSoft april 25, 2017 om 09:51 # | Report | Reply

@lincoln: Mijn god, als ik potentieel zaken zou doen met die man, zou ik direct opstaan en weglopen. Het lijkt wel alsof hij 3 jaar niet heeft geslapen… Man man man, slaapverwekkend gewoon, heel irritant.

stationcar april 25, 2017 om 09:45 # | Report | Reply

Wat een volstrekte dwaas om jezelf zó voor aap te zetten om €100,00…
Geef die klagende man gewoon zijn geld terug en los het probleem op met een update.
Man man man…
Je kan overigens natuurlijk ook op een andere manier betalen voor parkeren, maar goed.

pimmx5 april 25, 2017 om 09:54 # | Report | Reply

Wat een tragische directeur dit…. die kan zijn functie opgeven. Het enige wat hij hier kan doen is gewoon direct aangeven wij betalen en zullen in de toekomst dit dit en dit doen.

TimoBac april 25, 2017 om 10:02 # | Report | Reply

Holy guacamole, hij valt gewoon stil. Wat een absurde PR-faal. Geef die man z’n 100 euro, ‘we werken hard aan verbeteringen in de app’ en klaar. PR 101!
Die 100 euro is hij vandaag al 30 keer kwijt aan gebruikers die de app niet meer zullen openen. Domme lul!

kliko april 25, 2017 om 10:02 # | Report | Reply

Wat. Een. Faal. Oh oh oh. Direct ontslaan zo’n nietsnut. man man man!

eelco74 april 25, 2017 om 10:03 # | Report | Reply

Ik heb het zitten kijken, maar wat een stuitend slechte, duikende
en arrogante directeur is dit. Lekker verschuilen achter de gemeente en geen enkele verantwoordelijkheid nemen.

burgy73 april 25, 2017 om 10:22 # | Report | Reply

Heb meteen park mobile opgezegd. Wat een incapabele kerel dit. Schande.

cpp1 april 25, 2017 om 10:33 # | Report | Reply

Plaatsvervangende schaamte, dat krijg ik na het zien van deze volstrekt achterlijke Park Mobile woordvoerder.

E34M5Touring april 25, 2017 om 10:40 # | Report | Reply

Niet reageren op het probleem en gewoon dom door ratelen over het risicovrije van de app. Terwijl zojuist is bewezen hoeveel risico er aan zit. Wat een sukkel. ‘Hoe help ik m’n bedrijf de vernieling in’ les 1….

hamburg65 april 25, 2017 om 10:42 # | Report | Reply

Die vent heeft zich of absoluut niet voorbereid op dit gesprek, of wel voorbereid maar de info gekregen beter niks te beloven, want dan zullen plotseling allemaal gedupeerde aan de balie van meneer staan met een defecte app… Top bedrijf hoor.

bluebluered april 25, 2017 om 10:54 # | Report | Reply

Funny, ik heb exact hetzelfde meegemaakt met een parkeerdienst in België. Het systeem had mijn parkeeractie niet geregistreerd en er was me een parkeerboete uitgeschreven. Uiteindelijk gewoon de boete betaald (gelukkig niet veel), parkeerdienst weigerde te helpen.

defl8 april 25, 2017 om 11:00 # | Report | Reply

Tros radar, 10 minutes of fame. Onbetaalbaar in reclamezendtijd. Dan geef je je bek een gooi en beloof gouden bergen (aan besparing) aan iedereen die de app gebruikt en alle problemen worden met allerhoogste prioriteit opgelost, je staat daar persoonlijk voor in (totdat je de bonus binnen hebt). En natuurlijk een jaar lang gratis parkeren voor die hele zielige meneer.. wat?.. het hele publiek, ..wat?.. het hele land!! (met venijnige kleine lettertjes en een langlopend abonnement).

(Volgens mij wil je als gebruiker toch zien dat de boel gestopt is? De app moet dan wel reageren desnoods bel je daarna met de helpdesk).

vroaaar april 25, 2017 om 11:56 # | Report | Reply

Ja, het is een ongelofelijke eikel, maar…. bij het installeren van de app ga je akkoord met de voorwaarden.
Als het niet lukt de parkeeractie te stoppen, dan moet je dus (andere) actie ondernemen en niet denken dat het vanzelf wel goed komt. Niet functionerende app hoeft niet altijd aan de app zelf te liggen. Operating system van je phone kan dit ook veroorzaken of slechte of geen dataverbinding met je provider… of je databundel is op. Dat is dan niet de schuld van het bedrijf achter de app. Bij de gemeente kun je (proberen) je geld terug krijgen (ongeacht hoe je hebt afgerekend) als je kunt aantonen dat je daar niet (zo lang) geparkeerd hebt. In het programma zie je daar ook een voorbeeld van.

porsche928 april 25, 2017 om 12:24 # | Report | Reply

@vroaaar: precies! Telefoon zit vast, app hangt, data op etc. Er zijn veel factoren die dit buiten de app kunnen veroorzaken. Maar de directeur sloeg wel een flater.

hehe april 25, 2017 om 12:29 # | Report | Reply

@vroaaar: volgens mij kun jij beter directeur worden van Park Mobile, haha
En natuurlijk even die 106 euro aftikken plus ‘we nemen maatregelen om dit soort problemen in de toekomst proberen te voorkomen’.

defl8 april 26, 2017 om 14:42 # | Report | Reply

@vroaaar:

Niet met je eens! Te makkelijk om techniek de schuld te geven. Het is slecht geprogrammeerd:
De app kan heel eenvoudig melden:
1. “Even geduld aub…”
2. “De transactie is succesvol gestopt..”
Anders na 10 seconden:
3. “Probleem, uw actie is niet gestopt, bel 0800 123545 of probeer het nogmaals”

Ze hebben hier gewoon een ‘gooi het overschutting’ logica gebruikt. Het is ook heel aannemelijk dat de servers zelf van parkmobile niet bereikbaar waren! De man kan immers nog gewoon bellen en de app weer oproepen. De spinner blijft stug doordraaien. Geen netwerk of een bevroren applicatie worden veel netter afgevangen in Android.. Ook de melding “wordt gestopt” terwijl er een spinner loopt is uiterst verwarrend bij dit soort transacties. Niet goed over nagedacht, technisch en publicitair.

bmw523 april 25, 2017 om 13:05 # | Report | Reply

Tja. @vroaaar helemaal juist, genoeg externe factoren waardoor deze man echt niet zo gek is om het falen van andere techniek uit zijn omzet te betalen.

Het is mij ook wel eens gebeurd dat de aanmelding niet lukte of dat de app vastliep. Ik controleer natuurlijk eerst of de teller gaat lopen voordat ik wegloop bij de auto. Als het afmelden mislukt door een crash o.i.d. stop ik de app, start hem opnieuw en stop de parkeeractie opnieuw. Ik controleer in “geschiedenis” of dat geregistreerd is.

Ik schrik mij wel eens de pleuris als ik de app open en hij laat een teller zien van de laatste parkeeractie die door is blijven lopen. Na een seconde verdwijnt dat scherm en zie ik in de geschiedenis dat de actie wel gestopt is op het juiste moment. Kleine scriptfout denk ik.

maestrobains april 25, 2017 om 13:27 # | Report | Reply

Daar sta je dan, compleet voor lul op tv. Collega’s die thuis in een deuk liggen haha

Doet mij aan die woordvoerder van Blokker denken, wat een flapdrol….

inbedrijf april 25, 2017 om 18:38 # | Report | Reply

Toch blij dat parkmobile gekoppeld is aan de creditcard van de baas 🙂

silver april 26, 2017 om 01:16 # | Report | Reply

Ik heb wel een oplossing voor de gedupeerden: meneer Novak van ParkMobile een wielklem geven, die er pas afgaat als hij de schade betaalt.

peter_tieken november 2, 2018 om 11:36 # | Report | Reply

Tja, ik weet dat er ook een optie in de pausmobiel app zit dat je de parkeer actie sowieso na een X aantal uren kunt laten stoppen.
Als je al weet dat je ergens maar 1 uur hoeft te zijn stel je uit zekerheid in dat de actie na 2 uur eindigde.
Voor het zelfde geld gaat je tel kapot, geen of voldoende bereik, data op, telefoon gejat etc etc.
Dan kun je de “schade” nog beperkt houden

peter_tieken november 2, 2018 om 11:38 # | Report | Reply

Pausmobiel = Parcmobile app.. fijne woord correctie 🤣

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.