REMON Foto van de maand : Corvette C3

Video: Perforeer je eigen remschijf

rubenpriest Gepost op 21-04-2017 om 15:30 9.105 views | 34 reacties

Zo moet dat.

-edit: dat je dit niet zelf moet proberen spreekt voor zich, maar we zeggen het er toch maar bij. Zelf boren in je remschijven kan vervelende gevolgen hebben. Gewoon niet doen, dus.-



34 Reacties:

phdg april 23, 2017 om 11:43 # | Report | Reply

Dom, nutteloos en strafbaar. Leuke combinatie om enkele euro’s op een gevaarlijke manier weg te gooien

RobinM april 26, 2017 om 13:14 # | Report | Reply

@phdg: Strafbaar??

reggie-boy_rood april 26, 2017 om 18:10 # | Report | Reply

@RobinM: in België volgens mij

W115 april 23, 2017 om 13:10 # | Report | Reply

Amateur, remschijven van sportauto’s hebben meer gaten

allesmetturbo april 23, 2017 om 16:17 # | Report | Reply

Ziet er niet uit en volgens mij verklein je alleen maar je remkracht door oppervlak weg te halen.

harrie april 26, 2017 om 12:57 # | Report | Reply

Je verzwakt er vooral de remschijf mee, betere koeling gaat dit soort prutswerk niet leveren.

fanboy april 26, 2017 om 13:17 # | Report | Reply

Ik hou het wel bij het vervangen van kromme remschijven 😛

jack_abarth april 26, 2017 om 13:30 # | Report | Reply

-edit: we hebben het bericht van een update voorzien, dank voor je terechte opmerking!-

e36thuglife april 26, 2017 om 13:42 # | Report | Reply

Je kan ook allemaal gaatjes in je subframe en draagarmen en je schokdempers maken om gewicht te besparen. Dan moet je gewoon alle ijzervijlsel opvangen en wegen en dan weet je hoeveel je waggi lichter is. Paar gaatjes in je benzinetank scheelt ook makkelijk 60 kg of meer en in je carterpan ook 5-8 kg!!

xiran april 26, 2017 om 22:25 # | Report | Reply

@e36thuglife: gebruik daarvoor een boormachine. Benzine boren = succes gegarandeerd.

melv april 26, 2017 om 13:46 # | Report | Reply

En dan nog met een veel te hoog toerental boren ook… Wat een prutser.

lincoln april 26, 2017 om 13:56 # | Report | Reply

Dat mag alleen gedaan worden door officieel gecertificeerde schijfrem perforators ..

Buiten het feit dat het totaal geen zin heeft wat die gast doet is het niet gevaarlijk ..

In elk opzicht broodje aap ..

towi1989 april 26, 2017 om 20:35 # | Report | Reply

@lincoln: deze paar mm slijten de schijven ook wel tijdens gebruik, maar deze actie dit verzwakt de schijf wel degelijk. Of dit voldoende is om voor problemen te zorgen is de vraag. Ik zou het zelf nooit doen in ieder geval.

trustmeiamanengineer april 26, 2017 om 13:58 # | Report | Reply

Mooi. En dan een keer goed hard aanremmen en klapt de hele schijf uit elkaar….

lincoln april 26, 2017 om 14:15 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer:

Je blijft jezelf overtreffen ..
En dat is knap ..

jack_abarth april 26, 2017 om 14:31 # | Report | Reply

@Rubenpriest,

De titel op Autoblog, en dus niet Autojunk is nog wel hetzelfde gebleven 😉

alcantara april 26, 2017 om 14:45 # | Report | Reply

Je bent behoorlijk dom als je denkt dit een remschijf verzwakt.
Zelfs al boor je ze compleet door is er nog niks aan de hand.

jack_abarth april 26, 2017 om 15:29 # | Report | Reply

@alcantara:

Zolang je niet extreem gaat doen zal het nog niet zo gauw kapot gaan, maar ik zou er geen gatenkaas van maken of een boor Ø13 voor gebruiken 😉

alcantara april 26, 2017 om 17:45 # | Report | Reply

@jack_abarth: Dan niet inderdaad, dan hou je geen schijf meer over.

xiran april 26, 2017 om 22:27 # | Report | Reply

@alcantara: ja het verzwakt. De schijf krijgt nu te maken met krimp verschil. Hierdoor ontstaat haar schuren etc etc

reistje april 26, 2017 om 14:46 # | Report | Reply

Als je geen remblokjes uit 1930 hebt valt dat wel mee.

escort77 april 26, 2017 om 15:04 # | Report | Reply

Een lager onafgeveerd gewicht en je bent de eindbaas van de MacDonalds parkeerplaats. Ik zeg doen.

audir8v10 april 26, 2017 om 19:26 # | Report | Reply

@escort77: eindbaas van de Mac is wel da bomb. Dan maar veiligheid over de boeg gooien 🤣

turbotoll april 26, 2017 om 18:47 # | Report | Reply

Ik heb een gat in m’n uitlaat.
Gewichtsbesparing!

dailydriver april 26, 2017 om 19:55 # | Report | Reply

@turbotoll: nu een sport uitlaat dus?!

technofreak april 26, 2017 om 20:43 # | Report | Reply

@turbotoll: Petje afzetten scheelt ook heel wat!

e38ossie april 26, 2017 om 20:02 # | Report | Reply

Gaatjes in de remschijven is niet voor extra koeling wat veel mensen denken. Ze zijn bedoeld om het remstof tussen de schijf en blokjes weg te voeren zodat de rem eerder en beter aangrijpt.

technofreak april 26, 2017 om 20:42 # | Report | Reply

@e38ossie: op een amerikaanse site las ik “ontgassen van de blokken” zoiets als afvoeren van de verbrandingsgassen waardoor het rubber strakker tegen de schijf ligt.

e38ossie april 26, 2017 om 23:54 # | Report | Reply

@technofreak: rubber?

technofreak april 26, 2017 om 20:41 # | Report | Reply

Beetje overhaaste conclusies heren…

Hij perforeert ze niet, maar maakt ondiepe kuiltjes.

De beste man doet t ook niet voor de McDonald’s parkeerplaats, maar gebruikt ze in z’n racewagens (Porsches).

Lijkt me dat die schijven sinds 2013, toen het filmpje werd gemaakt, genoeg op hun donder hebben gehad.

5 minuten Googlen en je heb achtergrondinfo om een echt verhaal mee te maken 😉

erik2907 april 26, 2017 om 21:02 # | Report | Reply

@technofreak: dat AB deze info niet weet te achterhalen, is dit nu sensatiemakerij van AB?

db87 april 26, 2017 om 20:45 # | Report | Reply

Dit is echt heel dom. Waarom? , zie hier: youtu.be/78wbht355R8

technofreak april 27, 2017 om 09:22 # | Report | Reply

@db87: In het filmpje wordt inderdaad uitgelegd waarom geperforeerde schijven niet handig zijn. Het filmpje hierboven perforeert de schijven niet, maar maakt er dimples, of kuiltjes, in.

Er komt geen extra stress op de schijf, er gaat overal maar een paar mm metaal uit. Én hij doet het netjes bovenop de ventilatieribben.

begrijpend lezen is voor veel al moeilijk, begrijpend kijken blijkbaar ook. 😉

Dit is definately “do not try this at home”, maar de beste man racet ermee, dus het zal in zijn situatie goed werken.

technofreak april 27, 2017 om 09:23 # | Report | Reply

Hier is de man z’n hele youtube kanaal: https://www.youtube.com/user/vsvenson/videos

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.