basfransencarphotography Foto van de maand : S63 Road Trip

Video: Stelvio First Edition 2.0T 280pk

allesmetturbo Gepost op 11-04-2017 om 20:35 9.689 views | 31 reacties

Eindelijk de Stelvio een beetje ingereden ( -1500km) dus tijd om te testen. Tijdens het filmpje stond hij in N en niet in D (Dynamic - sportmodus). Met de stopwatch en in D haalt hij de 0-100 sneller dan de opgegeven tijd (5,6 ipv 5,7sec).

31 Reacties:

kimhung april 13, 2017 om 14:50 # | Report | Reply

leuk dat je op zijn staart trapt, maar ik ben eerder benieuwd hoe je ervaring is met de stelvio. Rij eigenschappen, verbruik, kosten, overzicht. etc. etc.

michiel206 april 13, 2017 om 17:43 # | Report | Reply

@kimhung: niet mijn staartfilmpje, maar heb wel bijna 1300 km stelvio ervaring inmiddels! Hij rijdt geweldig, verbruik is flink, 1 op 8 (280pk versie) en de D stand rijdt ie erg nerveus vind ik! Al met al erg tevreden en veel bekijks met die rode!

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:32 # | Report | Reply

@michiel206: top! km stand gaat lekker rap omhoog dus! ik vind hem erg lekker om bochten te pakken, je voelt de achterkant drukken en als het nodig is dan trekken de voorwielen hem hard de bocht door, heerlijk. ja dat verbruik hebben wij ook helaas. Op lange stukken op de cc rond de 1 op 12. Vind m ook erg tof in het rood

hiostu april 13, 2017 om 14:52 # | Report | Reply

Wordt de 0-100 in de fabriek niet gedaan met echte km i.p.v. op de teller? Ik kan me namelijk voorstellen dat wanneer je 100 op de teller ziet je pas 96 echt rijdt ivm teller afwijking.

allesmetturbo april 13, 2017 om 15:11 # | Report | Reply

@hiostu: 0-100 was met gps en stopwatch gedaan en in sportstand. Dit was alleen even voor het filmpje

hiostu april 13, 2017 om 15:47 # | Report | Reply

@allesmetturbo: GPS op een telefoon? Dat is namelijk ook niet echt accuraat, zeker niet accuraat genoeg voor een tiende seconde. Misschien dat je een app gebruikt die de accelerometer gebruikt, dat gaat al iets beter. Maar het blijft toch de vraag of het die tiende verschil echt gaat zijn of dat het een meetafwijking is.

trustmeiamanengineer april 13, 2017 om 14:55 # | Report | Reply

Nice, gave bak hoor!
De sprint sneller dan opgegeven kan ook komen omdat de turboblokken in praktijk veel meer vermogen blijken te geven dan Alfa opgeeft 😉

Quote van Squadra Tuning: “De 200 pk uitvoering welke volgens de fabriek 330 Nm en 200 pk zou leveren, levert in het echte leven 380 Nm en 230 pk. Dat is 50 Nm en 30 pk meer dan door Alfa Romeo beloofd. De Veloce uitvoering welke in de folder staat voor 400 Nm en 280 pk scoort 460 Nm en 310 pk.”

trustmeiamanengineer april 13, 2017 om 15:51 # | Report | Reply

@dick1980: Ja dat klopt dus niet, die Amerikanen zijn prutsers. Hier heeft Squadra het wél goed getest: https://www.facebook.com/squadratuning/videos/1214554948642864/

c-greg april 13, 2017 om 18:12 # | Report | Reply

@dick1980: https://youtu.be/4-4c6E77obs
denk je dat hij dit zou kunnen als hij zo weinig vermogen zou hebben als ze daar claimen?

E34M5Touring april 13, 2017 om 14:57 # | Report | Reply

Weinig toeren voor een benzine Alfa. Mijn JTD haalt dat ook zowat. Trekt wel lekker door verder!

trustmeiamanengineer april 13, 2017 om 15:00 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Ja dat is het nadeel hé. Mijn Twinspark komt ruim 1000 toeren verder en klinkt dan een stuk lekkerder. Maar gaat wel veel minder hard van zijn plek…

E34M5Touring april 13, 2017 om 15:06 # | Report | Reply

@trustmeiamanengineer: Jawel maar zelfs voor een turbo motor ligt de redline relatief laag vind ik. Maakt verder ook niet uit want het vermogen is er wel. Maar wel bijzonder voor een merk wat mede bekend stond om schreeuwende 4 en 6 pitters.

bassx april 13, 2017 om 15:29 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Klopt, heb twee turbo motoren waarbij de een 6.700 toeren en de andere 7.000 toeren kan draaien. 5.500 is zelfs voor een turbo benzine erg weinig.

bitd april 13, 2017 om 20:36 # | Report | Reply

@E34M5Touring: idd mijn diesel heeft redline bij 5250toeren

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:36 # | Report | Reply

@E34M5Touring: ja viel mij ook al op, misschien zodat er een kleinere turbo gebruikt kan worden die op top niet zoveel hoeft te presteren en onderin lekker opspoelt. ik voel namelijk helemaal geen turbolag. en met 8 versnellingen op zich prima, ook op de snelweg niet al te hoog in de toeren.

E34M5Touring april 14, 2017 om 08:56 # | Report | Reply

@allesmetturbo: Ja daarom joh, levert z’n vermogen toch wel. Wel beter voor de duurzaamheid van de motor denk ik. En hij loopt hard zat!

jbkleyn april 13, 2017 om 15:22 # | Report | Reply

Trekt prima en een prachtige auto, ik mis alleen de zwarte hemelbekleding….. specifiek voor grijs gekozen?

eelco74 april 13, 2017 om 16:24 # | Report | Reply

@jbkleyn: grijs is veel meer ruimtelijk dan zon donkere dakhemel. Ik zou ook voor de grijze kiezen.

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:39 # | Report | Reply

@jbkleyn: geen idee eigenlijk of dit te kiezen was. ik heb hem niet zelf samengesteld. volgens mij kon je bij de first edition alleen pano dak en kleur vd remklauwen nog kiezen als extra opties, maar dat weet ik niet 100% zeker

ruud1954 april 13, 2017 om 15:34 # | Report | Reply

Ja, lijkt heel wat en is natuurlijk ook snel.
Maar ik denk dat de dieselvariant in de praktijk veel prettiger en ook sneller rijdt door zijn hogere koppel bij een lager toerental. Want wanneer trek je nu van 0 tot 100 op? Tussensprintjes of tijdens het rijden ineens een stukje accelereren komen in de praktijk veel vaker voor.
Ik rij na jaren ook weer een diesel en werd aangenaam verrast door de enorme trekkracht in combinatie met de rust en de lage toerentallen.
Waar las ik ook alweer dat een Golf diesel bij een tussensprint van 60 tot 80 sneller accelereert dan een gemiddelde ‘echte’ sportauto van enkele tonnen die op dat moment weinig toeren maakt?
Maar terugkomend op de inzender: je zult best wel in je nopjes zijn met deze auto.

saxoke april 13, 2017 om 16:14 # | Report | Reply

@ruud1954: op de tussensprint was de 206 GTi 1.6HDi110 sneller dan de 206RC met 177pk.
dat weet ik wel.
wat ik ook weet is dat een benzine turboblok (en benzine in het algemeen) op lage toeren wel erg fijn rijdt in vergelijking met een (turbo)diesel. een diesel is “bokkiger” dan een benzine.

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:45 # | Report | Reply

@ruud1954: dat zou je denken inderdaad, ik rij zelf ook diesel (de stelvio is van mijn pa) maar door de snelle reacties van de ZF automaat zijn alle tussensprintjes met inhalen ook erg vlot. En het viel mij op dat er vrijwel geen turbolag is en hij vanaf 1800 toeren al goed bij de les is. Ik heb met mijn diesel een behoorlijk turbogat en ben niet sneller op de tussensprintjes.

focusrs1 april 13, 2017 om 17:00 # | Report | Reply

Mij niet snel genoeg – auto is wel leuk om te zien.

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:48 # | Report | Reply

@focusrs1: nice, ben wel zeer benieuwd naar jouw auto:P focus rs met veel aanpassingen aan het blok? (zo ja, welke?:) ik ben wel fan van het standaard vermogen wat omhoog schroeven) ik vond het zelf best rap maar sneller is natuurlijk altijd beter

marvel82 april 13, 2017 om 17:48 # | Report | Reply

Bijna over naar 4e versnelling om de 100 te halen?!

amghans april 13, 2017 om 20:50 # | Report | Reply

@marvel82:
8-bak, hè, geen handgeschakeld 5-bakje…

allesmetturbo april 13, 2017 om 22:50 # | Report | Reply

@marvel82: als je rustig rijdt dan gooit hij hem bij 50 al in de 6. als je rustig rijd, dan rij je soms maar 1600 toeren, bizar met een benzine. zelfs mijn diesel vind dat niet fijn

michaelb april 13, 2017 om 19:30 # | Report | Reply

Lijkt wel een diesel

burgy73 april 14, 2017 om 08:22 # | Report | Reply

Uit de meeste acceleratie test blijkt een reële 0-100 tijd van meer dan 6 seconden. Check bv Automann op YouTube. Heeft erg veel acc filmpjes e altijd snelle tijden. Komt op 6.4. Heb zelf GLC 350e (getuned) en is stuk sneller.

mrrallycross april 14, 2017 om 08:58 # | Report | Reply

Leuk!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.