FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: VW Golf GTI maakt rare schuiver op de 'Ring

mauritsh Gepost op 13-04-2017 om 16:55 15.421 views | 80 reacties

Raar overstuurmomentje met deze Golf GTI. Iemand enig idee waarom het mis gaat? Dank aan Dennis voor de tip!



80 Reacties:

Edge april 13, 2017 om 17:37 # | Report | Reply

Het ziet er inderdaad vreemd uit. Wellicht een ESP-systeem dat te enthousiast bijremt op rechts?

bassx april 13, 2017 om 18:40 # | Report | Reply

@Edge: Golfjes houden van overstuur. Wellicht dat het EPS systeem is uitgezet zodat het binnenste voorwiel lekker spint in de bochten.

dutchneon april 14, 2017 om 00:57 # | Report | Reply

@Edge: ESP stopt er helemaal mee na eerste ingreep die wel slaagt zo lijkt het….

baklava april 13, 2017 om 17:37 # | Report | Reply

Olie?

dutchdriftking april 13, 2017 om 17:46 # | Report | Reply

De achterwielen blokkeren, handrem?

lincoln april 13, 2017 om 17:47 # | Report | Reply

Tja .. simpele natuurkunde noemen we dat in de grote mensen wereld ..

Ga straks wel de “verklaringen” lezen ..
Samen met het verzekerings geneuzel ..

acizane80 april 13, 2017 om 19:45 # | Report | Reply

@lincoln: zou hij in een dergelijke geval uberhaupt nog iets van de verzekering mogen verwachten?

dutchneon april 14, 2017 om 00:54 # | Report | Reply

@acizane80: Jazeker hoor… als duitser ben je gewoon verzekerd op de ring, NL verzekering kent er echter specifieke uitsluiting voor.

genesis april 13, 2017 om 21:09 # | Report | Reply

@lincoln: volgens mij ben je op de ring niet verzekerd💰💰💰.

hamburg65 april 13, 2017 om 23:07 # | Report | Reply

@genesis: idd!

TDI-goeroe april 14, 2017 om 10:28 # | Report | Reply

@genesis: gisteren nog over gehad met Centraal beheer, ze konden er geen eenduidig antwoord op geven, ze bellen over 2 weken terug.

seanxtype april 14, 2017 om 12:07 # | Report | Reply

@genesis: theoretisch gezien staat de ring aangemerkt als tol weg en niet als circuit. Echter een hoop Nederlandse verzekeringen staat deze wel apart omschreven als circuit waardoor je er niet verzekerd bent.

hahaha april 13, 2017 om 18:11 # | Report | Reply

VAG product.

michaelb april 13, 2017 om 19:17 # | Report | Reply

@hahaha: Had je hetzelfde gezegd als het een 911 was?

erik2907 april 13, 2017 om 19:41 # | Report | Reply

@hahaha: helemaal mee eens! Lekte zeker olie.

bmwfreak038 april 13, 2017 om 21:17 # | Report | Reply

@erik2907: jij lekt olie

erik2907 april 14, 2017 om 19:11 # | Report | Reply

@bmwfreak038: u rijdt een VW up en bent gefrustreerd dat u zich geen BMW kunt veroorloven volgens uw account naam? Te grote voeten? Tja, dan ben je snel op je teentjes getrapt. Jammer dat het al oude grapje niet aanslaat bij u.

monkhorst april 13, 2017 om 18:12 # | Report | Reply

Rembalans teveel naar achter?

futse april 13, 2017 om 18:17 # | Report | Reply

@monkhorst: is die te regelen dan?

mperformance april 13, 2017 om 18:54 # | Report | Reply

@futse: niet vanuit de auto. Maar normaal zijn je voorremmen strakker afgesteld dan achter. Dit kun je dus gewoon bijschroeven

FlighTom april 13, 2017 om 20:26 # | Report | Reply

@mperformance: dat kun je niet zomaar bijschroeven, in ieder geval niet bij een auto met fabrieks-uitrusting.

In de racerij is het anders, daar kun je gebruik maken van bijvoorbeeld dit; https://heliosracing.com/wp-content/uploads/2015/12/remdrukbegrenzer-Wilwood-e1450968259561.jpg

Hiermee ‘knel’ je de leiding, waardoor de drukverdeling tussen voor en achter anders wordt.

Remmen zijn ook niet ‘strakker afgesteld’, de grootte van het frictieoppervlak en de afstand naar het hart van de naaf is bepalend voor de hoeveelheid remkracht.

marinepower april 13, 2017 om 21:34 # | Report | Reply

@FlighTom: aanlegdruk dan nog?

davelepeef april 13, 2017 om 20:31 # | Report | Reply

@mperformance: meen je dit echt?

mperformance april 13, 2017 om 21:32 # | Report | Reply

@davelepeef: haha nou eigenlijk wel. Weet me te herinneren dat een collega van me hier vaak mee aan het rotzooien was met de nodige gevolgen. Maar hoe die dat precies deed weet ik niet. Ik gok dat het iets moeilijker is dan ik net omschreef 😉

pagani86 april 13, 2017 om 18:17 # | Report | Reply

Mislukte drift poging?

henkp1 april 13, 2017 om 18:23 # | Report | Reply

Simpel:
Een Golf GTI
Is niet voor op het circuit

henkp1 april 13, 2017 om 18:24 # | Report | Reply

Misschien verkeerde aanpassingen aan het onderstel; te stugge dempers ofzo.

flyingd april 13, 2017 om 18:24 # | Report | Reply

IK vermoed dat meneer de achterbanden man een ander merk heeft. Deze geven minder grip. Dit zie je vaak gebeuren op nat wegdek. grip verlies achter omdat voor altijd de nieuwe banden met meer profiel worden gemonteerd. da achterwielen verliezen sneller grip omdat ze minder profiel hebben.

jippie april 13, 2017 om 19:17 # | Report | Reply

@flyingd: jij werkt zeker in de autobandenbranche? Het is het standaard excuus van een autobandenboer. Los daarvan verklaart verschillende achterbanden niet waarom deze auto 2 keer in de slip raakt. Het lijkt er eerder op de bestuurder bewust onbalans aan het forceren is.

rufctr01 april 13, 2017 om 18:28 # | Report | Reply

Rare crash, te hard geremd of olie op het wegdek of een technisch mankement? Ik ben hier geen expert in…

misterdrogba april 13, 2017 om 18:29 # | Report | Reply

Ze hebben zand gestrooid, waarschijnlijk oliespoor waardoor hij weggleed.

remmp3 april 13, 2017 om 18:34 # | Report | Reply

Eerst verkeerd insturen en gas los gelaten, daarna proberen in te harken

rolov april 13, 2017 om 19:16 # | Report | Reply

@remmp3: ja idd .ik vind het geen vreemde crash . Hij verliest hem na de bocht. En stuurt verkeerd. Hij kan niet rijden .

ricksmits april 13, 2017 om 18:35 # | Report | Reply

Ik denk dat de verklaring in het verloop van het wegdek gezocht moet worden. Brunchen is berucht, mede omdat op ongeveer dit punt de baan van helling naar vlak gaat.. kom je er verkeerd op aan dan schieten er veel vanaf ( inclusief mijzelf 🙂 )

remmp3 april 13, 2017 om 18:35 # | Report | Reply

Of misschien gesjoemeld met software ..

kruimel april 13, 2017 om 18:42 # | Report | Reply

Zwarte wielen. Need I say more?

fordfreak april 13, 2017 om 18:43 # | Report | Reply

Of throttle oversteer?

kilum april 13, 2017 om 18:50 # | Report | Reply

Te vroeg en te hard ingestuurd. Dat daarna te heftig gecorrigeerd om daarna weer te hard naar rechts te sturen.

volvo-s60-adept april 13, 2017 om 18:54 # | Report | Reply

Lift off overstuur i.c.m. veranderende verkanting in de bocht.

mrrobot april 13, 2017 om 18:54 # | Report | Reply

Jos

cthijs april 13, 2017 om 19:01 # | Report | Reply

Ken gewoon geen auto rijden.hij probeert ook helemaal niet tegen te sturen .met andere woorden gewoon een stumpert

davelepeef april 13, 2017 om 20:34 # | Report | Reply

@cthijs: mensen met gebrekkige taalbeheersing zijn dan helemaal stumpers. Aan fatsoenlijk taalgebruik heb je immers meer dan aan circuitvaardigheden…

cthijs april 13, 2017 om 20:55 # | Report | Reply

@davelepeef: internetheld zeker

peug206 april 13, 2017 om 21:18 # | Report | Reply

@cthijs: hij hoeft ook niet tegen te stuen. De fout zit hem al in het ingaan van de bocht, dus circuitrijden kun je zelf ook al niet. Dit, in combinatie met of oude/goedkope achterbanden en misschien verkeerde dempers voor dit gebruik zorgt ervoor dat hij gaat glijden, vangt hem op door van het gas af te gaan, maar hoekt daarna te hard naar rechts waarbij hij hem volledig verliest. Ik was meer verbaast geweest had hij hem gehouden ipv gecrasht…

cthijs april 14, 2017 om 00:31 # | Report | Reply

@peug206: als je met zo n snelheid van de baan rijd kun je gewoon niet rijden want zo hard ging hij helemaal niet.

davelepeef april 14, 2017 om 07:50 # | Report | Reply

@cthijs: hard genoeg 😉

davelepeef april 14, 2017 om 08:54 # | Report | Reply

@cthijs: zeker! Met cape en al. Zelfs een masker. Maar niet zo mooi allemaal, waarom die moeite als niemand het ooit ziet. Heb zelfs nog een speciale kracht of wapen overwogen, maar ja: wat heb je daar nou aan op internet. Dus toen maar besloten het bij mijn intelligentie te houden. Blijkt dat je daar veel mensen het leven zuur mee kan maken, dus ik blij!! Sindsdien waar ik hier rond, mensen belerend waar ik maar kan…

VeniVidiVici april 13, 2017 om 19:01 # | Report | Reply

Om te beginnen, dit is wel de meest bekende crashbocht die er maar is op de Nürburgring. Je ziet vele deze bocht te hard in vliegen! Wat betreffende de GTI is vrij simpel… hij laat zijn gas los en daarmee gooi je het gewicht richting de voorwielen. Dat genereert juist overstuur bij een FWD auto. En dat in combinatie met trekkende voorwielen laat meneer de vangrail in verdwijnen.

bogey april 14, 2017 om 12:10 # | Report | Reply

@VeniVidiVici: Eens, maar je ziet in het eerste deel de ESP wel ingrijpen en veel power verminderen. Waarom de tweede keer niet? Volgens mij is de reden van de echte crash dat hier een klein bultje in het circuit, in de bocht ligt. Als je daar dus van het gas gaat ben je sowieso verloren.

TimD april 13, 2017 om 19:07 # | Report | Reply

Simpel, ik kreeg dit met mijn Golf 6 GTI ook voor elkaar, gewoon het gewicht naar voren gooien door gas los of licht remmen….

slickrick april 13, 2017 om 19:17 # | Report | Reply

Pokémon go spelen en autorijden……gaan niet samen

peug206 april 13, 2017 om 21:19 # | Report | Reply

@slickrick: gotta catch em all. Zat vast een zeldzame op de vangrails.

michaelb april 13, 2017 om 19:19 # | Report | Reply

Gaat voor de bocht al fout

ponnie april 13, 2017 om 19:34 # | Report | Reply

Het ziet er bijna uit alsof de band van de velg plopt na de eerste glijpartij.

rob5nismo april 13, 2017 om 20:14 # | Report | Reply

Bij de eerste bocht gaat het ook al raar

freshlife april 13, 2017 om 20:16 # | Report | Reply

Mooi schroefsetjw gemonteerd, maar vergeten goed uit te lijnen

ruud1954 april 13, 2017 om 20:19 # | Report | Reply

Gewoon een wannabe coureur die denkt dat hij kan rijden. “Ik heb een Golf GTI en kan hard rijden”. Zoals zoveel die daar rijden. “Komm, wir fahren nach die Nordschleiffe. Können wir mal richtig gasgeben”. Ja hoor. Succes. Mij zul je er tegenkomen, al krijg ik geld toe.

bimmert april 13, 2017 om 21:47 # | Report | Reply

@ruud1954:
Dat weten we nu wel zuurbuur, ik persoonlijk ben ook erg blij dat ik jou daar nooit tegenkom, dat maakt het dagje uit een stuk gezelliger.
P.S. wanneer ging je ook al weer richting de ring?

zjos april 13, 2017 om 20:26 # | Report | Reply

Bij dat eerste slipje lijkt het wel of er wat lucht uit die band ploft. Het is niet blauw van de slip maar wat anders. En aangezien je daar vaak op het randje zit was het daarna over en uit.

st33fie april 13, 2017 om 20:30 # | Report | Reply

Hij had halverwege een gebrek aan talent

genesis april 13, 2017 om 21:07 # | Report | Reply

In die bocht gaan er heel veel de mist in.
Maar waarom?, ik weet het niet, misschien gewoon onkunde. 🚗💨

wheresmycossie april 13, 2017 om 21:27 # | Report | Reply

Je ziet al dat hij m te hard in het eerste gedeelte van de bocht zet en de auto kan dit met systemen nog net opvangen getuige het schommeltje op de achteras. Daarna doet hij eigenlijk hetzelfde en raakt ie m kwijt. Ziet er misschien vreemd uit maar het is gewoon onkunde in combinatie met teveel enthousiasme

biggie april 13, 2017 om 21:34 # | Report | Reply

Goedkope bandjes?

schwedenkreuz april 13, 2017 om 21:38 # | Report | Reply

Grappig, ik was die dag ook op de ring. Alleen maar GTI’s ingehaald.

erik2907 april 14, 2017 om 21:52 # | Report | Reply

@schwedenkreuz: niet zo moeilijk als ze langs de kant staan 🙂

bimmert april 13, 2017 om 21:49 # | Report | Reply

Het lijkt meer op een technisch mankement of gladdigheid op het wegdek.
Normaal crashen fwd auto`s daar toch meestal aan de buitenkant van de bocht wegens bakken met onderstuur.

alcantara april 13, 2017 om 22:16 # | Report | Reply

@bimmert: Ja of gewoon slechte banden achter met slechtere grip dan voor.
Daarmee krijg je elke fwd’er overstuur.

johnwaters april 13, 2017 om 22:21 # | Report | Reply

Oorzaak: haantjesgedrag.

w0o0dy april 13, 2017 om 23:37 # | Report | Reply

Oorzaken genoeg: het is een golf, verlaagd en waarschijnlijk niet opnieuw uitgelijnd, de man kan niet rijden en mogelijk goedkoop rubber maar dan wel heel breed.

Ziet er misschien allemaal leuk uit die meuk maar je wegligging is vaak absoluut knudde en zeker niet uitgebalanceerd met een vergevingsgezind gedrag op/over de limiet.

Alexke april 14, 2017 om 00:27 # | Report | Reply

Hij lekt zijn eigen koelwater op het linker voorwiel.

Brasses april 14, 2017 om 02:50 # | Report | Reply

Volgens mij komt het doordat de beste man terugschakeld en enorm op de motor afremt, waardoor de auto uitbreekt. Tikkeltje onervarenheid.

falafel april 14, 2017 om 08:04 # | Report | Reply

Met te veel snelheid te laat ingestuurd, gevolg overstuur en dan maakt het rubber ook niks meer uit. Kwestie van nul ervaring en maar planken.

davelepeef april 14, 2017 om 08:45 # | Report | Reply

Komt er nog een keer een officiële verklaring mbt de oorzaak?? 🙂
Vaker genoemd, gas los > overstuur. Als je het zelf ervaren hebt snap je het wel.

davelepeef april 14, 2017 om 08:49 # | Report | Reply

@davelepeef: btw fantastisch hoeveel mensen dit op ‘goedkope bandjes’ gooien. Zegt best wat over het vertrouwen in de eigen bandjes – misplaatst vertrouwen that is.

gieltj april 14, 2017 om 08:46 # | Report | Reply

Omdat Volkswagen..

mrrallycross april 14, 2017 om 09:05 # | Report | Reply

Vaatgeslagen rem rechts achter

stephano april 14, 2017 om 10:25 # | Report | Reply

Mijn verklaring: Hij raakte in de bocht gewoon al in de slip, daarna lijkt het alsof hij de controle terug had maar dat is waarschijnlijk niet het geval geweest.

schuimbekje3 april 14, 2017 om 10:47 # | Report | Reply

al mijn vag rommel wilde hetzelfde doen in die bocht.. het is OF ESP die fout reageert op die bocht (is nog zo een naar rechts) of het is hoe de mechanische (non) grip van een vw, audi of skoda reageert op die bocht met die snelheid.

f1l1p april 14, 2017 om 12:49 # | Report | Reply

Ik krijg m’n Golfje 6 TDI makkelijk in overstuur.
Toefje gas, iets scherper insturen en meteen gas lossen of wat remmen. Hoppa! Kont weg 🙂
En aan mijn banden ligt het niet. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

pascalbouwman april 15, 2017 om 17:39 # | Report | Reply

Kwestie van te veel druk op de voorwielen. Of de koppeling te hard laten op komen of terug geschakeld naar een te lage versnelling. Achterkant weegt een stuk minder en bij bovenstaande acties ligt het gewicht al op de voorwielen. Nu nog wat schuin gaan (want in een bocht) en de achterkant komt om.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.