FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: BMW 418i LCI


kroezeder Gepost op 10-05-2017 om 16:52 1.363 views | 12 reacties

Ooit las ik hier wat kies je een kale 4serie met dikke motor of een 4 serie met 3 cilinder met opties. Die keuze heeft me afgelopen tijd voor m'n nieuwe zakelijke auto bezig gehouden als zelfstandig ondernemer. Het is een 418i geworden wel de Lci versie high exe met m pakket en paar extra noodzakelijke opties. Zoals de lende steun. Mis ik de snelle variant tot nu toe zeker nog niet dus of ik de goede of slechte keuze gemaakt heb we zullen het zien. En voor ieder die zegt zijn er 3 cilinders te weinig eens maar ga eens rijden



12 Reacties:

2wheeler mei 10, 2017 om 18:09 # | Report | Reply

Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Iedereen zal beamen dat een dikke motor beter is, maar als het geld je niet op de rug groeit (of je het simpelweg niet nodig hebt) dan volstaan 3 cilinders prima. Mijn 318 had 148 atmosferische PK’s uit een 4 cilinder blok maar de 110 geblazen PK’s uit het 3 cilinder torretje van Citroën zorgen voor een veel speelser motorkarakter. Daarnaast is de auto ook daadwerkelijk sneller ondanks de tientallen paarden minder.

autodrop mei 10, 2017 om 18:12 # | Report | Reply

Mooie wagen!

freshlife mei 10, 2017 om 18:37 # | Report | Reply

318i had in 2001 al 143pk. Vind wel dat de 4 enige verwachting wekt, maar kan dit nu niet echt waarmaken

rauto mei 10, 2017 om 19:39 # | Report | Reply

Gaaf die digitale tellers in de 4 serie !

heinrich01 mei 10, 2017 om 19:53 # | Report | Reply

Knap! Mooi aangekleed! Veel plezier met uw nieuwe 4 GC.

nopetrolnofun mei 10, 2017 om 20:37 # | Report | Reply

Mooie bak, over de motor zal ik niks zeggen…

rovadepo mei 10, 2017 om 22:32 # | Report | Reply

Mooie auto, heb zelf de f11 520d en toch wel erg veel spijt dat ik geen 530d heb genomen. Hopelijk krijg jij dat niet.

uselessblogger mei 11, 2017 om 01:47 # | Report | Reply

@rovadepo: wat een vergelijking.. een f11 is al sowieso helemaal geen sportief afgestelde wagen, laat staan met een dieselblok. een 530d was wat sneller geweest (niet eens veel) maar had aan de beleving niet veel gedaan (immers: diesel, veel comfort, veel geluidsisolatie en rustige motor). een 4 serie heeft een veel harder afgestemd onderstel, dat in combinatie met een benzine blok zorgt voor een speelse, sportieve wagen. zelfs met een drie cilinder. en ga nu niet klagen over niet vooruit geraken in het verkeer. je staat toch overal in de file en met een 20d blok ben je al sneller dan 90% van de wagens rond je

freshlife mei 11, 2017 om 07:12 # | Report | Reply

@uselessblogger: niet veel sneller? 530d is schofterig snel, 520d vrij lui en saai. Zeker nooit een 6cilinder diesel gereden?

uselessblogger mei 12, 2017 om 20:53 # | Report | Reply

@freshlife: meer zelfs, ik heb al met de 520d, 525d en de 530d gereden. ik vind net dat een 6 cilinder blok luier en rustiger overkomt door de grote hoeveelheid kracht dat zo’n blok heeft hoeft het precies geen moeite te doen, daar staat tegenover dat het 520d alles moet geven en daardoor levendiger overkomt. hoe dan ook, ik ben geen dieselfan. ik rij met een e24 28csi en dat zijn de zes cilinders waar ik het voor doe! daar draaide mijn reactie ook om een reactie geven op een benzine blok in een sportieve wagen over een diesel blok. beetje off-topic

bilscobar mei 11, 2017 om 06:04 # | Report | Reply

Komt prima vooruit. Heb je ook de 330e overwogen?

bischero juni 21, 2017 om 21:30 # | Report | Reply

Mooie auto maar ik had persoonlijk het M pakket laten vallen en voor een M onderstel icm Sport line en 420i gekozen.
Maar: veel fijne KMS!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.