FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: M5 E34 en 850R


thomcarspotter Gepost op 08-05-2017 om 18:15 8.119 views | 39 reacties

Heerlijk setje youngtimers naast elkaar! Kies maar; rode baksteen of zakelijke powersedan?

Locatie: Zaandam
Land: Nederland

Kenteken: PB-VP-81
Merk/model: VOLVO 850 R
Datum toelating: 22-05-1996
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: stationwagen
Brandstof: Benzine
Vermogen: 250 pk
Nieuwprijs: Onbekend

Kenteken: PV-RR-03
Merk/model: BMW M5 U9
Datum toelating: 07-03-1989
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 316 pk
Nieuwprijs: Onbekend



39 Reacties:

Kuifje mei 8, 2017 om 22:11 # | Report | Reply

Damn wat een lekkere combo. Voor mij absoluut die baksteen, blijft een van m’n realistische droomwagens

kennone mei 10, 2017 om 08:53 # | Report | Reply

@Kuifje: eens!! En mocht ik nou toevallig exact de zelfde hebben!!

Kuifje mei 10, 2017 om 09:11 # | Report | Reply

@kennone: wow gaaf!! Bedoel je dat precies deze van jouw is?!

kennone mei 10, 2017 om 10:11 # | Report | Reply

@kuifje: nee. Maar heb exact het zelfde model, zelfde kleur.

timmosss mei 10, 2017 om 10:37 # | Report | Reply

@kennone: Ik ben benieuwd, wat kost het nou werkelijk per jaar om zo’n auto goed rijdend te houden? Zelf aan het kijken naar een youngtimer voor zakelijk gebruik vandaar de vraag!

kennone mei 12, 2017 om 14:01 # | Report | Reply

@timmosss: Het is een keer investeren. Dus de aanschaf en dan de reparaties om hem helemaal in orde te maken. En dan is vooral de Volvo een hele betrouwbare auto. Ik zelf heb 6500,- betaald voor een R met complete onderhoudshistory en relatief lage kilometer stand. Heb daarna de auto helemaal na laten kijken en alle delen vervangen die nog wel eens problemen konden geven. Koste ook ongeveer 1000,- de auto is nu 100% in orde. Volgend jaar wil ik de lelijke puntjes in de lak nog bij laten werken dit zal ook wel rond de 700,- gaan kosten. Ben dus onder de 10.000,- kwijt voor een auto die ik zelf heel graag wilde en nu ook erg betrouwbaar is. Qua opties doet de auto niet onder van de autos van nu. Helamaal nu ik eem pioneer multimedia scherm er in heb zitten. En qua vermogen geef ik de meeste auto’s ook nog het na kijken. Zo lang deze optie als youngtimer blijft wil ik niets anders meer.

toyotafortuner mei 8, 2017 om 22:19 # | Report | Reply

o.0

Wat een combo zeg dang!

Hoe gaaf een E34 M5 ook mag zijn, ik zou denk ik ook voor de 850 gaan. Daarmee kan je vgm eerder/vaker in genieten.

allesmetturbo mei 9, 2017 om 11:48 # | Report | Reply

Dikke combo spot! Allebei super toffe bakken

sanderm3 mei 9, 2017 om 22:36 # | Report | Reply

Doe die m5 maar! Heerlijke alleskunner.
Jammer genoeg zie je ze nauwelijks nog te koop staan (voor een redelijke prijs). Zou er graag ooit nog 1 willen bezitten. Een zwarte met wit leer en de turbine velgen.

Jochempie mei 10, 2017 om 08:00 # | Report | Reply

Gave spot, ik zou die Volvo keihard links laten liggen en in die M5 stappen!

Alfarobert mei 10, 2017 om 08:17 # | Report | Reply

Volvo, BMW is zo saai

schuiftrompet mei 10, 2017 om 08:38 # | Report | Reply

Zowel de volvo als de M5 zijn iconische wagens. Voor mij toch met voorsprong de M5.

Onehp mei 10, 2017 om 08:50 # | Report | Reply

Waar ik woon krioelt het van de Volvos, dus dan maar de BMW. Fantastische rijdersauto, wel helemaal fout imago… hmmm, misschien dan toch de Volvo, valt niet op in Zweden, hoeft niet per se in rood dan 🙂

kruimel mei 10, 2017 om 08:56 # | Report | Reply

Hier zie je het verschil in ontwerp heel sterk, Volvo’s worden nooit ordinaire kamperbakken.

jakki mei 10, 2017 om 09:50 # | Report | Reply

@kruimel:

rufctr01 mei 10, 2017 om 09:14 # | Report | Reply

Ik denk dat ik voor de M5 ga, zeldzamer en net zoals de Volvo, erg mooi.

r26r mei 10, 2017 om 09:17 # | Report | Reply

@Thomcarspotter Thanks. Niets ten nadelen van de M5, maar de 850R met Rica hulp staat zeker in mijn favorieten. Denk met plezier terug aan Autobahn ritjes.

beder mei 10, 2017 om 09:39 # | Report | Reply

Zeker de M5. Met de 850 R heeft Volvo bewezen dat ze snelle auto’s kunnen maken maar voor een rijdersauto moet je bij Volvo niet zijn.Deze M5 vind ik prachtig, wel jammer van de wielen die bij de 3.8 horen. Bij deze horen de turbine velgen

gash mei 10, 2017 om 09:43 # | Report | Reply

Voorwielaangedreven plastic rammelhok vs. achterwielaangedreven koning van de jaren ’90…. Keus lijkt mij niet moeilijk.

n54coupe mei 10, 2017 om 10:11 # | Report | Reply

@gash: Helemaal mee eens.
Hooglijk overgewaardeerd die 850R

pomoek mei 10, 2017 om 09:47 # | Report | Reply

Hands down 850, al is het alleen maar zodat je dit soort problemen niet krijgt: http://www.autoblog.nl/nieuws/bmw-4-gran-coupe-van-autobloglezer-mist-wat-onderdelen-98432

uselessblogger mei 10, 2017 om 10:00 # | Report | Reply

hahaha jullie nederlanders zijn toch een gek volk! heel die volvo liefde, totaal onbestaand in belgie. wat een lelijke auto is die volvo toch en de helft van de reageerders kiest er nog voor ook! hier staat wel een iconische m5, daar laat ik zelfs een nieuwe voor staan!

lekkaah mei 10, 2017 om 16:06 # | Report | Reply

@uselessblogger: Nee, het is in NL verboden voor de duurste/dikste te gaan, dus we gaan altijd voor de underdog om onze gutmenschgenotsknots te stimuleren

autobahnknaller123 mei 10, 2017 om 10:17 # | Report | Reply

Allebei mooie bolides, maar de 850 heeft mijn voorkeur!

E34M5Touring mei 10, 2017 om 10:20 # | Report | Reply

De M5 is een 3.6l. Ik heb liever de 3.8l met 340pk. In dit geval dus de 850R.

e1000bmw523i mei 10, 2017 om 10:49 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Ook al is het slechts de 3.6l, dan nog zou ik die nemen. Ik blief geen verhuiswagen c.q. zeecontainer…

E34M5Touring mei 10, 2017 om 11:45 # | Report | Reply

@e1000bmw523i: Ja vond die motor toch een beetje tegenvallen. De 340pk sleurt er merkbaar harder aan.

e1000bmw523i mei 10, 2017 om 15:11 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Tja, als we op die tour gaan, dan liever een 3430cc blok met twee turbo’s; 360 Pferde unter der Haube…

maotje mei 10, 2017 om 17:02 # | Report | Reply

@E34M5Touring: de 3.6 is wel een stuk betrouwbaarder dan de 3.8.

E34M5Touring mei 11, 2017 om 20:58 # | Report | Reply

@maotje: Zijn beide gevoelig voor goed onderhoud. Mijne gaf in ieder geval nooit problemen. Olie bleef mooi op temp, geen geratel en getik en trok als een lier. Bij 100k en 170k.

Thijsj mei 10, 2017 om 10:36 # | Report | Reply

Doe mij die 850 maar! Alleen nog die dikke 5-spaaks eronder knallen en dan is die (bijna) perfect.

nopetrolnofun mei 10, 2017 om 11:36 # | Report | Reply

Ook al aanbid iedereen ze, ik heb er niks mee. Maar als het moest dan de M5

goodolddays mei 10, 2017 om 12:22 # | Report | Reply

E34 M5 all live long day, wat een droom auto

mgmgb mei 10, 2017 om 14:00 # | Report | Reply

Vind ze beiden erg fraai en begeerlijk, maar omdat ik de velgen van de BMW spuuglelijk vind wordt het toch maar de 850R.

crackdavid mei 10, 2017 om 14:14 # | Report | Reply

850R. Geweldige auto is dat. Is net een vliegtuig die opstijgt als je goed op het gas gaat. En komt een mooi geluid uit.

wimbraber mei 10, 2017 om 19:38 # | Report | Reply

@crackdavid: dat mooie geluid is bij de bmw nog in het kwadraat, een turboblok kan qua geluid niet tegen een atmospherische 6 in-lijn op!

Row1 mei 10, 2017 om 16:21 # | Report | Reply

Als E34 rijder kan ik niet anders dan de M5 kiezen. Wat een prachtbak, 1 van mijn droomauto’s. Ook ik zou hier een nieuwe M5 voor laten staan.

Maar de Volvo is ook heel erg vet!

bmwwilliams mei 11, 2017 om 10:03 # | Report | Reply

Zekerde e34

continentalgt mei 11, 2017 om 21:55 # | Report | Reply

Dat is geen moeilijke keuze volgens mij, Volvo 850 all the way!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.