REMON Foto van de maand : Corvette C3

Video: Motorrijder moet vol op de rem

rubenpriest Gepost op 23-05-2017 om 9:05 13.256 views | 51 reacties

Op de Autobahn

Land: Duitsland


51 Reacties:

Alfarobert mei 23, 2017 om 10:08 # | Report | Reply

Als je er zo hard aan komt jakkeren eigenschuld als het mis gaat,toch?

wijsneus mei 23, 2017 om 10:27 # | Report | Reply

@Alfarobert: Als je harder dan 130 km/u rijdt heb je bijna altijd een deel van de schuld bij een aanrijding.

postzegel mei 23, 2017 om 10:28 # | Report | Reply

@Alfarobert: nope. Niet helemaal. Swift voert de bijzondere manoeuvre uit, dus bij hem ligt de eerste verantwoordelijkheid.

De motormuis rijdt wel best behoorlijk door, en dat zou, qua hoeveelheid verkeer, misschien best wat zachter kunnen.

But nothing happened. Please look away.

doublechevron65 mei 23, 2017 om 10:38 # | Report | Reply

@postzegel: dat is juist maar idd va 130km/h heb je een deel in de schuld, mede omdat de motor zich aan de verkeerssituatie moet aanpassen. Veel automobilisten kunnen zo’n hoge snelheid niet inschatten, dus aanpassen.

pomoek mei 23, 2017 om 11:16 # | Report | Reply

@postzegel: Ben ik niet met je eens. Als je 240+ rijdt ben jij degene die de eerste overtreding maakt. Je kan van de swiftrijder niet verwachten dat hij rekening houdt met een motor die met een dergelijke snelheid aan komt rijden. Er was meer dan voldoende ruimte om in te halen.

1975mini mei 23, 2017 om 12:28 # | Report | Reply

@pomoek: Je kan wel van hem verwachten dat hij daar rekening mee houdt want dit is de Duitse autobahn.

super mei 23, 2017 om 19:03 # | Report | Reply

@1975mini:
zelfs als de swift rijder een foutje maakt (snelheid verkeerd ingeschat, motorrijder met klein profiel over het hoofd gezien, kan zomaar gebeuren), wat dan nog? Als je je in een positie manouvreert dat kleine inschattingsfouten van anderen voor jou (en potentieel anderen) fatale gevolgen kunnen hebben ben je gewoon verkeerd bezig.

bitd mei 23, 2017 om 16:16 # | Report | Reply

@pomoek: is geen overtreding in Duitsland, je moet er rekening mee houden dat dit kan gebeuren.

bmwfreak038 mei 23, 2017 om 20:01 # | Report | Reply

@pomoek: je moet altijd spiegelen! En zeker in duitsland!

bennieokkels mei 23, 2017 om 11:24 # | Report | Reply

@postzegel: mensen die het hebben over “zachter” rijden, neem ook ik niet al te serieus…

kennone mei 23, 2017 om 11:29 # | Report | Reply

@Alfarobert: ging het mis?

Dizono mei 23, 2017 om 10:23 # | Report | Reply

Mja, remmen kan hij wel, maar het getuigd niet echt van inzicht om zo hard langs andere auto’s te blazen die alle reden hebben om in te halen. Ging wel echt nét goed, ik meen in de herhaling zelfs te zien dat z’n achterwiel even los komt.

lekkaah mei 23, 2017 om 10:28 # | Report | Reply

@Dizono: idd, ik heb alle reden om in te halen dus ik hoef ook niet in mijn spiegeltje te kijken

want het draait uiteraard allemaal om ikke, avanti! en we kijken niet om

Dizono mei 23, 2017 om 10:30 # | Report | Reply

@lekkaah: tja, als motorrijder leer je nu eenmaal om ook te anticiperen op andermans fouten, puur en alleen omdat jij degene bent die er last van heeft als iemand anders niet helemaal goed in z’n spiegeltje kijkt. Daarnaast is een motorfiets al minder goed zichtbaar in een spiegel, laat staan dat je goed kunt inschatten hoe hard deze rijdt.

Laten we het er op houden dat de Suzuki-rijder fout zit… :p

robert110 mei 23, 2017 om 10:31 # | Report | Reply

@lekkaah: Het is een motorrijder die met 230 km/h aan komt blazen. Ook als je in je spiegels kijkt is dat lastig om in te schatten.

rcolt mei 23, 2017 om 11:22 # | Report | Reply

@robert110: wat Dizono bedoelt is dat het beide Suzuki bestuurders zijn, zowel de Swift als waarschijnlijk een GSX-R1000

SvenB mei 23, 2017 om 10:34 # | Report | Reply

@lekkaah: je kan niet van iedereen dat ze altijd rekening houden met een motor die aankomt met 240.
Als je besluit zo hard te rijden, dan moet je rekening ermee houden dat mensen niet verwachten dat je zo snel bij ze bent.
Rij zelf ook wel eens deze snelheden, maar ik haal nooit 2 auto’s die achter elkaar rijden in met 200+

lekkaah mei 23, 2017 om 10:42 # | Report | Reply

@SvenB: 1. die swift hangt langere tijd als een bij op honing op de kont van zijn voorganger terwijl de rest vd baan vrijwel leeg is
2. vervolgens smijt hij hem binnen 2 sec naar links, ook als de motor 150km/h gaat slaat dit nergens op, want hij voegt pas in als die motor al bijna bij hem is, deze gast heeft overduidelijk niet gekeken in zijn spiegel, of 10 seconden terug en slechts 1x (veel te lang terug, al helemaal op de autobahn)
3. ik praat het gedrag van de motorrijder niet goed, als hij 2018 niet wil halen moet hij zo doorgaan

super mei 23, 2017 om 18:56 # | Report | Reply

@lekkaah:
ja, je leven inrichten waarin kleine fouten van andere voor jou potentieel fatale gevolgen kunnen hebben, zo kom je er wel.

peug206 mei 23, 2017 om 10:34 # | Report | Reply

@Dizono: jup zn achterwiel ging idd los. En ik heb respect voor zn cojones… met zo’n idiotengang door het verkeer. Nu spiegelen ze in Duitsland wel beter dan in NL maar dat risico zou ik niet durven nemen…

lekbak mei 23, 2017 om 10:43 # | Report | Reply

@Dizono: het is inderdaad een serieus stukje remwerk. Ik was er zonder twijfel bovenop gegaan, en ik oefen dit regelmatig (met iets minder snelheid uiteraard).

st220 mei 23, 2017 om 14:14 # | Report | Reply

@lekbak: dan moet je een paar gevorderde cursussen nemen. Leer je veel van!

bitd mei 23, 2017 om 16:17 # | Report | Reply

@Dizono: laatste stukje lijkt versneld?

E34M5Touring mei 23, 2017 om 10:29 # | Report | Reply

Hij leert er wel van….. Meteen de kraan weer open en volgas langs het volgende groepje…. Donor…

probono mei 23, 2017 om 10:35 # | Report | Reply

@E34M5Touring: van schrik vergat ‘ie wel terug te schakelen hoor. Hij zit nog in de hoogste versnelling en te laag in de toeren om echt snel vaart te maken..

E34M5Touring mei 23, 2017 om 10:42 # | Report | Reply

@probono: Hij rijdt de volgende club auto’s alweer met ruim 240 tegemoet. Dan heb je blijkbaar weinig geleerd van je close call.

baardmijt mei 23, 2017 om 12:53 # | Report | Reply

@E34M5Touring: Dat kan later nog. Dit is wat adrenaline kan doen.

pomoek mei 23, 2017 om 11:13 # | Report | Reply

@E34M5Touring: haha, inderdaad, goed voor iedereen die binnenkort een nieuwe nier nodig heeft.

benzinehoofd mei 23, 2017 om 19:12 # | Report | Reply

@pomoek: Denk niet dat er nog bruikbare organen overblijven… Als-ie een goed motorpak draagt heb je soep-in-een-zakje. Zo niet dan ziet het er ws. ongeveer uit als een meikever die je met 150+ km/h geraakt hebt.

probono mei 23, 2017 om 10:32 # | Report | Reply

Knappe remactie. Had anders kunnen aflopen natuurlijk. Het gevaar zit in een klein hoekje, zo zie je maar weer.

bikevscar mei 23, 2017 om 10:33 # | Report | Reply

En doooooor!

audirijder mei 23, 2017 om 10:36 # | Report | Reply

Ik rijd geregeld 260, maar wel onder bepaalde voorwaarden. Zodra ik een groep auto’s op de rechterbaan zie rijden minder ik alvast snelheid. Hetzelfde geldt voor de combi van vrachtwagen + auto. Je hebt er genoeg die er gewoon met 260 voorbij blazen, maar ik houd niet zoveel van Russian roulette.

lippie mei 23, 2017 om 11:22 # | Report | Reply

Even over die immer so “geweldige” Autobahn..
Tweebaans is toch niet meer van deze tijd? Dat wordt gelukkig steeds minder in nederland. Ik erger me altijd kapot aan dat stukje van Almere naar het noorden. Achterhaald concept. Waarom kun je dan nog steeds zo hard in Duitsland?

benzinehoofd mei 23, 2017 om 19:01 # | Report | Reply

@lippie: Steeds minder? Nu bouwen ze overal van die suffe parallelbanen van 2 stroken breed. En dan 80 als vmax. Kansloos!

karhengst mei 23, 2017 om 19:06 # | Report | Reply

@lippie: in Duitsland ook. Vandaar die vele Baustellen. Heb de afgelopen vijf jaar een flink aantal stukken van 2 naar 3 of 4 zien gaan. Of van 3 naar 4. Maar net zoals in Nederland de A12 tussen Utrecht en Arnhem al 5 jaar een Baustelle is, gaat het op een tig keer zo groot stuk natuurlijk ook stukje bij beetje.

En wat de snelheid betreft: blij toe. Moet er niet aan denken 800 km met een max van 130 te moeten rijden, pure terging. En dan nog terug moeten ook…

erik2907 mei 23, 2017 om 11:26 # | Report | Reply

Na 12 jaar woonachtig te zijn geweest in de BRD, het is zo geregeld dat bij een ongeval op de Autobahn met aantoonbare snelheden van +130, beide partijen schuld hebben. De rechter oordeelt aan de hand van alle variabelen in welke mate de betrokkenen bijdragen.

Overigens lijkt het mij wel duidelijk dat de motorrijder zeer alert rijdt getuige zijn ultieme remactie.

rixxy330d mei 23, 2017 om 12:59 # | Report | Reply

Loopt hem dun langs de benen dunkt me…

desjonnies mei 23, 2017 om 13:30 # | Report | Reply

En daarom ben ik voorstander voor een Max snelheid op de Duitse autobahnen.
Daar is de Duitse autolobby van fabrikanten fel tegen maar het is ronduit bezopen dat je daar nog ongelimiteerd mag hard rijden
– Dit geldt uiteraard niet voor alle driving-Gods die deze site bezoeken en begrijpen dat een vrachtwagen die 88 km/uur rijdt jouw eigen snelheid die steevast boven de 430 lm/uur ligt verkeerd inschat.
Daarnaast zijn de meeste autobahnen verouderd en is het er bijzonder druk.
Vaak als je voorbij wordt geblazen, zie je de wagen een paar kilometer verder de afslag naar huis nemen.
De betere snelwegen liggen in Frankrijk, neen niet de A1 of die vermaledijde Autoroute du Soleil die de meeste Nederlanders alleen kennen.
Maar in le Far Ouest, het westen van Frankrijk, ten westen van Amiens zult u achter de kust een walhalla van péages aantreffen. Modern, breed, mooie bochten en bovenal buiten het vakantieseizoen stil.
Doodstil.

benzinehoofd mei 23, 2017 om 19:04 # | Report | Reply

@desjonnies: Ik ben een voorstander van (al of niet verplicht) thuisblijven voor alle kneuzen die niet kunnen rijden en/of met andere dingen bezig zijn. Dan is er voldoende ruimte voor jou in je vrachtwagen en voor diegenen die wel door willen rijden.

desjonnies mei 23, 2017 om 22:47 # | Report | Reply

@benzinehoofd:
Ah, u is driving-god van beroep.

benzinehoofd mei 24, 2017 om 01:13 # | Report | Reply

@desjonnies: Nee, zeker niet.
Maar als de vele rotte appels uit het mandje zijn is er genoeg ruimte voor jou met je 88, mij met 180, een ander met 230, en een breed spectrum daartussen. Hoofdzaak is dat iedereen zijn kop erbij en rekening met elkaar houdt.

super mei 23, 2017 om 19:08 # | Report | Reply

@desjonnies:
De autostrada van Torino naar Savona (of omgekeerd); als je echt helemaal los wilt; meestal nauwelijks verkeer en voor een groot gedeelte kaarsrecht. Alleen oppassen voor gefrustreerde klote zwitsers in hun p3n15verlengers die binnen zwitserland geen km te harden durven te rijden maar zich daarbuiten opeens helemaal het mannetje voelen.

bischero mei 24, 2017 om 22:07 # | Report | Reply

@super: stoor ik me in ITA ook altijd aan.
In het Centro moet je ze dan weer zien zweten als je spiegel aan spiegel komt rijden en ze zachtjes wegdrukt of klem parkeert 😂

bofkont mei 23, 2017 om 20:17 # | Report | Reply

@desjonnies: Onzin!! mooi zo laten!! ga je schamen!!
Wat wel zou kunnen en wat al steeds meer gebeurd is dat bij toenemende verkeersdrukte er een max van 130 wordt gesteld, mooie daarvan is dat het variabel is, kun je mooi hard door knallen als de wegen rustig/leeg zijn.

Verder gewoon een oer domme motorrijder en hij leert er weinig van gaat weer lekker op het gas daarna, met dit soort mensen heb ik geen enkele medelijden als ze zichzelf kapot rijden.

Gulli mei 23, 2017 om 13:56 # | Report | Reply

Netjes, een stoppie met 130kmh! Dat lukte me met GTA nooit

st220 mei 23, 2017 om 14:15 # | Report | Reply

@gulli: mooi om te zien hoe zo’n band zich in de weg ‘vreet’ en dat zonder ABS….

right mei 23, 2017 om 15:35 # | Report | Reply

Tja, hij rijdt als een idioot

erwh mei 23, 2017 om 16:54 # | Report | Reply

Er klopt iets niet aan die Swift: normaliter hebben auto’s die in Duitsland deze manoeuvres uitvoeren een Nederlands nummerbord. Dit is uit praktische overwegingen zo afgesproken om het achteropkomende verkeer te waarschuwen dat de auto in kwestie van plan is om op het laatste moment met lage kruissnelheid op de linkerbaan te gaan rijden. Nu kon de motorrijder dit dus veel moeilijker zien aankomen.

karhengst mei 23, 2017 om 19:02 # | Report | Reply

@erwh: Had er een geel kenteken op gezeten was de motor er op geklapt omdat die zijn manoeuvre met 100 km/h had gedaan ipv 130.

benzinehoofd mei 23, 2017 om 19:06 # | Report | Reply

@erwh: Helaas, dat weggedrag van de gele-platenfractie werkt aanstekelijk… steeds meer Duitsers nemen het over. 🙁

right mei 23, 2017 om 17:06 # | Report | Reply

Tja, hij rijdt als een idioot op zijn motor

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.