FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: 1976 Morris marina coupe


randomuser Gepost op 25-06-2017 om 17:40 7.229 views | 13 reacties

Bij cars and coffee met heel toepasselijk een piano op het dak

Kenteken: 93-JM-02
Merk/model: MORRIS MARINA 1.3 SUPER DE LUXE COUPE
Datum toelating: 31-03-1976
Originele kleur: ROOD
Carrosserie: Niet geregistreerd
Brandstof: Benzine
Vermogen: Onbekend
Nieuwprijs: Onbekend


13 Reacties:

maxidyne juni 25, 2017 om 18:58 # | Report | Reply

Vast in de buurt geweest van careless air!

jurdespotter juni 25, 2017 om 21:22 # | Report | Reply

hahaha dit noem ik nou humor!

davelepeef juni 25, 2017 om 21:23 # | Report | Reply

Euh. Waarom toepasselijk? En zou de rijder stilgestaan hebben bij de maximale daklas van het ouwe beestje?

deora juni 25, 2017 om 21:38 # | Report | Reply

@davelepeef: bij Top Gear lieten ze altijd een piano vallen op een Marina.

bennieokkels juni 26, 2017 om 10:06 # | Report | Reply

@deora: op ELKE Marina

RRRobert juni 25, 2017 om 21:25 # | Report | Reply

Auto’s als deze, of bijv. de Austin Allegro, de Austin Princess, de Rover SD1, het waren kwalitatief stuk voor stuk drollen van wagens (every part that falls off is of the finest of British craftsmanship), maar (/guilty pleasure alert) stiekem vind ik het toch wel gave auto’s om te zien.

desjonnies juni 25, 2017 om 21:52 # | Report | Reply

@RRRobert:
Die Marina is terecht het zwarte schaap, technisch gebaseerd op de Morris Minor uit 1948 compleet met starre achteras en bladveren.
De rest die je noemt probeerden ze nog iets, dit was het dieptepunt: verouderde vertrouwde techniek en nog een brakke wagen bouwen.

jeroenwz juni 25, 2017 om 21:57 # | Report | Reply

@desjonnies: klopt. De Maxi, Allegro en Princess waren auto’s die vooruit keken. Alleen was de bouwkwaliteit bedroevend en waren de fabrieksarbeiders meer tijd kwijt met staken dan werken.
Wanneer je meer wil weten over British Leyland en al zijn opvolgers en voorgangers, bezoek dan vooral deze site: http://www.aronline.co.uk/blogs/
De SD1 qua ontwerp wel, maar die had een starre achteras, terwijl zijn voorganger (de P6) een onafhankelijke achterwielophanging had.

mgmgb juni 25, 2017 om 22:27 # | Report | Reply

@RRRobert:
Helemaal met je eens. Zeker een SD1 is niet te versmaden. Prachtige auto en zeker als Vandenplas of Vitesse met V8 een genot om te rijden, met veel voor die tijd moderne accessoires. Alleen jammer dat ze er vaak af vielen of simpelweg weigerden te werken.

FieRo juni 25, 2017 om 21:26 # | Report | Reply

Weer wat anders dan een auto op je piano

rufctr01 juni 25, 2017 om 22:02 # | Report | Reply

Niet echt een Brits hoogstandje

wimof juni 26, 2017 om 12:48 # | Report | Reply

Ze (de technici ) dat en concept foutje in de versnellingsbak.
Daardoor had de uitgaande as te weinig smering, uiteraard is de fout er tot einde der dagen blijven inzitten.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.

Ontelbare

Kentekens

12.725 spotters

Installeer app