larsyboy1997 Foto van de maand : Het welkomstcomité

Video: Alfa Romeo Giulia Veloce vs Giulia Super

robbert01 Gepost op 26-06-2017 om 15:55 9.581 views | 16 reacties

Een nieuw exemplaar en z'n ruim vijftig jaar oudere voorganger. Verschillen zijn er genoeg maar zijn er ook nog overeenkomsten te vinden?

Land: Nederland

Kenteken: NT-268-G
Merk/model: ALFA ROMEO GIULIA
Datum toelating: 14-04-2017
Originele kleur: BLAUW
Carrosserie: sedan
Brandstof: Benzine
Vermogen: 280 pk
Nieuwprijs: 56.495 Eur. (8.891 Eur. BPM)

16 Reacties:

allesmetturbo juni 26, 2017 om 16:31 # | Report | Reply

Leuke video, prachtig uitgevoerde alfa’s. Hier word menig alfisti blij van denk ik

trustmeiamanengineer juni 26, 2017 om 16:54 # | Report | Reply

Lekker hoor! 2x een prachtwagen!

lincoln juni 26, 2017 om 17:07 # | Report | Reply

Ja ja .. met de “beleving” zit het wel goed ..

slipstreamer juni 26, 2017 om 17:15 # | Report | Reply

2 jaar terug zelf een mito QV bij Prins gekocht, staat mooi spul, Giulia is zeker een mooie opvolger voor de mito..

fiat52 juni 26, 2017 om 17:31 # | Report | Reply

super,ik rij altijd italiaans weliswaar fiat,maar ik ga telkens deze zien,zou graag de prijs eten van de ouwe alfa;la piu bella mechanica

sanderalfa juni 26, 2017 om 17:35 # | Report | Reply

Op die wegen rij ik ook vaak met de spider van mijn vader.

Zeker voor Nederland is het daar leuk rijden!

oxymoron juni 26, 2017 om 18:00 # | Report | Reply

Het staat me bij dat mijn Giulia Super destijds een houten stuurwiel en houten pookknop had. Van zwaar sturen had je geen weet want je wist niet beter. En als je er wat mee doorreed werd hij wel wat licht van achteren. Moet ergens rond 1970 geweest zijn.
Slim om onder dit exemplaar een carterbescherming te zetten! Heb mijn carterdeksel er een keer onderuit gereden op een verkeersdrempel.

desjonnies juni 26, 2017 om 22:59 # | Report | Reply

@oxymoron:
de Nuova Super had dat vanaf 1975 in productie. Die met de zwarte grille en vier koplampen met gelijke afmeting

amghans juni 27, 2017 om 22:28 # | Report | Reply

@oxymoron:
De Super had een plastic stuurwiel in hout-optiek, de Nuova (die met de kunststof grille) had daadwerkelijk een houten stuur. Beide hadden af fabriek een zwarte kunststof pookknop. Die wel vaak door een aftermarket houten exemplaar vervangen werd. Maar dat laatste is dus niet fabrieksorigineel.

Alfarobert juni 26, 2017 om 18:10 # | Report | Reply

Maar de oude Giulia had al wel 5 versnellingen he (1967) M’n pa z’n BMW 315 uit 1983 had er maar 4.

veloce juni 26, 2017 om 18:18 # | Report | Reply

Logootje op c-stijl hoort gewoon goud te zijn. Maar volgens mij is deze auto ook gerestaureerd, want die kleur is ook niet origineel voor een Super uit ’67. Leder is inderdaad erg zeldzaam en bijna altijd er later in gebouwd of opnieuw bekleedt.
Ik heb overigens exact zo’n zelfde Giulia Super al bijna 10 jaar on bezit. (Een donkergroene uit ’65)

alfaromeosportiva juni 26, 2017 om 18:31 # | Report | Reply

Geweldige video!

a6forever juni 26, 2017 om 19:55 # | Report | Reply

Wat mij opvalt, vaak wordt bij het testen/vergelijken zoals hier met beide Alfa’s dat het rijden in een klassieker welliswaar leuk kan zijn, maar vergeten wordt er bij te vertellen dat het ook levensgevaarlijk kan zijn. Staat iemand er wel eens bij stil dat je met een klassieker geen schijn van kans maakt bij een ongeval? Zoek het YouTube filmpje maar eens op….Volvo 940 station (jaren 90 een veilige auto) tegen een moderne kleine Renault Modus! De Volvo heeft geen schijn van kans. Laat staan een Alfa uit de jaren 60! Leuk voor af en toe een ritje maar niet voor dagelijks gebruik in het hedendaagse verkeer, in welke klassieker dan ook.

SpiderIV juni 26, 2017 om 22:38 # | Report | Reply

@a6forever: je moet idd niet botsen maar die oudjes zijn stukken smaller en je rijdt automatisch defensiever. Bovendien merk je dat je medeweggebruikers je veel meer ruimte geven. Nb schrijf uit ervaring, naast de moderne daly pakweg 8.000km per jaar met oude spider en nog oudere Volvo Katterug.

a6forever juni 27, 2017 om 02:16 # | Report | Reply

Ik begrijp je, maar er zijn mensen die om fiscale redenen een “klassieker” kopen zoals een Volvo, Saab of Mercedes maar zich niet realiseren dat deze auto’s in de 90 er jaren “veilig” waren en dat nog steeds aanhangen.
Ik ken mensen die een dergelijke auto kopen en denken dat deze nog steeds veilig zijn, immers deze merken waren voorloper in carrosserie-veiligheid. Ook velen die denken dat een grote terreinwagen zoals een landrover veilig is.
Google maar eens op Landrover Discovery vs Renault espace op YouTube.
Wat ik bedoel is, weet dat je een extra risico loopt met oudere auto’s waarvan je denkt dat ze veilig zijn vanwege merk-veiligheidimago van vroeger maar echt niet meer meekomen met de hedendaagse auto’s.
Apart… de Alfa Guilietta scoort nog altijd bijna als hoogste qua carrosserie- stevigheid in de Euro-Ncap, Alfa…? Ja, bijzonder…!

ibssr juni 27, 2017 om 20:21 # | Report | Reply

Wouter, prachtige video van prachtig merk.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.