FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Alpine A110 @ Concours d'Elegance

robbert01 Gepost op 06-07-2017 om 15:55 8.640 views | 38 reacties

We spraken Michael van der Sande, de managing director van Alpine, over de nieuwe A110 op het Concours d'Élégance.

Locatie: Apeldoorn
Land: Nederland



38 Reacties:

noosaheads juli 6, 2017 om 16:07 # | Report | Reply

Ik hoop dat dit een succes wordt maar vrees met grote vrezen.

Ondertussen: zet een BNR-gele maar om de hoek.
Voor de deur is toch geen plaats.

pomoek juli 6, 2017 om 16:13 # | Report | Reply

Van achteren krek een A7. Dat zal voor de een een voordeel zijn, ik weet het nog niet. Voor de rest een geweldig ding. 66.000 is een nette prijs denk ik.

Wat is axeratie?

BaRa juli 6, 2017 om 17:00 # | Report | Reply

@pomoek: hij heeft maar twintig keer gezegd in de video… 4,5 seconden naar de honderd, begrensd op 250 kmh.

posthumus juli 7, 2017 om 00:01 # | Report | Reply

@BaRa: denk dat hij hintte op de verspreking 😉

trust juli 6, 2017 om 16:22 # | Report | Reply

Zag gisteren drift filmpje ervan, zar er strak uit. Double wishbones heel zeldzaam…? beetje sales talk maar verder een ontzettend vet wagentje. Ik wist eigenlijk niet dat lijmen zoveel beter is dan gewoon doorlassen, ben benieuwd of de lijm de tand des tijds doorstaat.

lincoln juli 6, 2017 om 17:12 # | Report | Reply

@trust:

Hij had ook teveel het woord “sport” in zijn melis ..
Sportuitlaatlekageherriesport ..
Sportcampingstoelensport ..

Nog effe ..
En dan krijg je er een flipverbod op ..
Sportflipverbod ..

henrie juli 9, 2017 om 12:53 # | Report | Reply

@trust: Over dat lijmen zou ik me niet druk maken. Lotus lijmt de Elise al sinds het aller eerste begin (1995?) in elkaar. En het gemiddelde vliegtuig wordt ook voor een groot deel in elkaar gelijmd. Dus als het goed genoeg is voor vliegtuigen, dan moet het voor een autootje ook wel kunnen…

boris9397 juli 6, 2017 om 16:27 # | Report | Reply

De achterkant is precies een kruising tussen een 911 en een A7. Toen ik eerst de foto zag van de achterkant op autoblog dacht ik dat het om een doe het zelver ging die geprobeerd had om een 911 replica te maken.

vopo juli 6, 2017 om 16:39 # | Report | Reply

Wat een plaatje van een auto.

lincoln juli 6, 2017 om 16:53 # | Report | Reply

Eindelijk ..
Eindelijk ..
Eindelijk ..

Aardige kwibus ook ..
66 rooitjes is een absolute kiloknaller prijs ..

Topding .. succes ..

vondick juli 6, 2017 om 17:03 # | Report | Reply

@lincoln: Gebeurd niet altijd. Maar ben het helemaal met je eens! Wordt heel erg blij en hebberig van dit ding. Dit is nou een echte autoliefhebbers-auto.

desjonnies juli 6, 2017 om 16:58 # | Report | Reply

Nou nee.
Laat maar.
Liever niet.
Het is een flauwe retro-geworden, waarom toch heeft niemand geweaun de kleauten om er een vierkant nummerbord achterop te plakken a la oude 110.

Liever een Alfa 4C eerlijk gezegd, die probeert niets anders te zijn dan een 4C, deez heeft de retro binnenkant van de portieren van de oude A110, maar dan is er weer niets dat refereert naar het geile dashboard met de enorme Jaeger klokken van de echte, neen we plempen er zo’n state of art i-pad in het dashboard.

Dit is geen vlees en geen vis, dit is geen retro en dit is geen today-o.
Dit is Bassie noch Adriaan, Rikkie noch Slingertje, Peppie noch Kokkie, Bert noch Ernie, Waldorf noch Statler Beavis noch Butthead if you catch my drift .

lincoln juli 6, 2017 om 17:08 # | Report | Reply

@desjonnies:

En zonder de remmende voorsprong van de pedigree bagage ??
Zonder dat het al 10 hetzelfde prototype is ..
Dus gewoon als op zichzelfstaand product ..

Dan wat ..

desjonnies juli 6, 2017 om 18:24 # | Report | Reply

@lincoln:
Nee
Dank zij @Boris 9397 zie ik ineens een smurfblauwe Audi A7 staan.
En het gaat niet weg.

lincoln juli 6, 2017 om 19:15 # | Report | Reply

@desjonnies:

Dan is het mijn hang naar lieve voertuigen .. vind het een dot ..
Echt een schatje ..

Wil em aaien ..

iJoost juli 6, 2017 om 22:49 # | Report | Reply

@desjonnies: de ‘klokkenwinkel’ in de oude is bijna al reden genoeg om er een te willen. En om de nieuwe te laten staan.

Verder: ik weet het ook nog niet. Had meer gehoopt op doorontwikkeling van de Dézir of de RS.01

BaRa juli 6, 2017 om 17:02 # | Report | Reply

Doe mij zo maar een. In ’t blauw. Kan me even niet schelen dat het geen roadster is. Mes tussen de tanden en gaan met die banaan 😀

cloverleaf juli 6, 2017 om 17:08 # | Report | Reply

sympathieke vent, en ik denk een hele leuke auto om te rijden voor een hele sympathieke prijs. Ik geloof echt wel dat hier een (niche) markt voor is. Lotus en Mazda bewijzen dat wel.

hans75 juli 6, 2017 om 17:20 # | Report | Reply

Leuk ding… maar hij heeft het ook iets te veel over licht zijn in het filmpje… en toch nog 100 kilo zwaarder dan een 4C…

een carbon tub zat er zeker niet meer in, budgettair bij de fransozen..

vind ook de koplampen beetje bleu kijken… niet dat kekke dat de oude 110 heeft… maar misschien valt dat mee in het echt

Onehp juli 6, 2017 om 23:01 # | Report | Reply

@hans75: de 4C is maar een 50kg lichter, irl, kleiner en wss een stuk minder comfortabel (meer Evora dan Elise).

Onehp juli 6, 2017 om 23:24 # | Report | Reply

@Onehp: de A110 is meer Evora dan Elise qua comfort bedoel ik dan. En een auto echt licht houden zoals deze (en de 4C) is enkel mogelijk als men daar in iedere onderdeel aandacht aan besteedt, het is die filosofie die vele fabrikanten missen en waar het ontwikkelingswerk vooral om kosten gaat…

alcantara juli 6, 2017 om 17:22 # | Report | Reply

Kapot lekker! Deze wil ik voor mijn vierjaardag.

allesmetturbo juli 6, 2017 om 17:23 # | Report | Reply

Goede uitleg, lijkt mij echt een top auto. 4,5 sec naar de 100 met 1080kg klinkt wel erg fijn. Ik ben wel alfa fan maar ik vind dit toch wel een stuk mooier dan de 4C.

mout juli 6, 2017 om 17:39 # | Report | Reply

Ik zou met deze kunnen leven…
Nee, serieus: Hier word ik echt heel blij van. Ik ben niet van de pk-race en de gadget-race. Maar een auto die lichtvoetig, eenvoudig en sterk genoeg is, daar kan ik heel erg blij van worden.
Elise, MX5, Boxster, dat werk.
Zo licht als vroeger worden ze nooit meer (A110), maar dit is gewoon heel gaaf.
Maar ja, in NL zit niemand op zoiets te wachten. Kijk maar naar de Toyota GT86. Die hebben er 150 verkocht in 6 jaar…

Onehp juli 6, 2017 om 23:03 # | Report | Reply

@mout: boxster hoort niet in het rijtje thuis, 200-300kg zwaarder.

snorrewietskie juli 6, 2017 om 17:51 # | Report | Reply

Mooi ding. 66000 is wel n Bietje duur. Reken t is om naar guldentjes. 😁

desjonnies juli 6, 2017 om 18:22 # | Report | Reply

@snorrewietskie:
Als je dat doet Heino, kom je ’s morgens je bed niet meer uit.

henrie juli 9, 2017 om 13:01 # | Report | Reply

@snorrewietskie: Krijg jij ook nog betaald in guldens dan? Maar goed, als ik m’n inkomen omreken in guldens, komt ik er achter dat ik dit autootje ooit best eens zou kunnen betalen. Niet dat ik dat omrekenen nodig had om dat te weten overigens…

erwh juli 6, 2017 om 18:23 # | Report | Reply

Wat een gave revival van Alpine, ga er graag eens keer in sturen!

Klein puntje over de zogenaamde wereldprimeur van achterschijfremmen met geïntegreerde handrem: dit zat ook al op de 205 gti (alleen de 1.9) en dus zeer waarschijnlijk ook op een aantal andere Peugeots uit die tijd met vergelijkbare achterassen.

clarkson juli 6, 2017 om 19:51 # | Report | Reply

Topfilmpje!

Gulli juli 6, 2017 om 20:39 # | Report | Reply

Ehm, actieve speakers bij andere “sportauto’s”? Zijn we de Twingo en Clio RS vergeten?

maarten020 juli 6, 2017 om 20:48 # | Report | Reply

Gaat goed met die Aarrrrrrrrrrrrrdappel…

Megakix juli 6, 2017 om 20:51 # | Report | Reply

Double itch music…en die gast is net komen aanlanden op aarde, gelet op zijn stahouding?

volvoturbo juli 6, 2017 om 21:55 # | Report | Reply

Goed lang interview en gave bak! Dat t maar n succes mag worden.

roeldriesvink juli 6, 2017 om 22:04 # | Report | Reply

Ik kan de auto niet echt mooi vinden maar is wel erg dik. Ben reuze benieuwd hoe ‘t rijdt.

henrie juli 9, 2017 om 13:05 # | Report | Reply

@roeldriesvink: Als deze auto nou één ding níet is, dan is het dik. Dit is nou juist een mooi slank model, zonder allerlei ‘dikmakende’ side skirts, spoilers, splitters, uitgebouwde wielkasten, enz. En gelukkig maar, want ik wordt altijd een beetje moe van weer een ‘dikke’ Duitser met belachelijk veel pk’s…

Onehp juli 6, 2017 om 23:06 # | Report | Reply

Heel blij dat dit soort wagens nog gemaakt worden. Licht, middenmotor, veerweg, zicht naar buiten. De eerste rijbeelden op YouTube zien er erg goed uit. Behoorlijke kans dat er eentje in huis komt ooit…

robbie123 juli 7, 2017 om 11:02 # | Report | Reply

Allereerst, een mooi filmpje! Toch enkele kanttekeningen… Het is helemaal geen primeur op het concours in Apeldoorn want vorig jaar stond hij er ook op hetzelfde terrein en zag je de auto al rijden, dus ook qua geluid. Dan mijn mening: jongens, hij is toch niet écht mooi? De oude Alpine was slecht gebouwd maar had wel karakter en was mooi. Alfa heeft met zijn 4C wél een mooie auto gemaakt die ook maar 890 kg weegt en een chassis van koolstofvezel. Iets wat alleen de zéér dure merken gebruiken voor het chassis. Ook heeft een DNA schakelaar met 4 modus instellingen i.p.v. 3 op de Alpine en heeft al die andere opties al enkele jaren. Alpine loopt achter de feiten aan en helaas gaat dit geen verkoopsucces worden. Zelfs de Alfa 4C is dat ook niet geworden waar hij toch mee te vergelijken is (en het ertegen aflegt in ieder opzicht). Wat wel mooi is, die 7 versnellingen! Eerlijk is eerlijk…. Hoe dan ook Alpine, ik wens jullie natuurlijk wél goede verkoopcijfers!

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.