FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Foto's: Audi Quattro Rally


hooismans Gepost op 30-07-2017 om 16:07 8.696 views | 20 reacties

Gespot op de Bernard pas



20 Reacties:

allesmetturbo juli 30, 2017 om 20:26 # | Report | Reply

Ultiem voor een bergpas!

w0o0dy augustus 16, 2017 om 08:29 # | Report | Reply

@allesmetturbo: nee dus.. want veel onderstuur (motor ver voorin) en geen torque vectoring Awd. Overigens is het een “normale coupé” geen echte rally auto. Maar de bestickering is wel mooi gedaan.

dampu020 augustus 16, 2017 om 11:26 # | Report | Reply

@w0o0dy: jij hebt niet veel vrienden, ofwel?

bmwfreak038 juli 30, 2017 om 21:09 # | Report | Reply

Dik!

desjonnies augustus 15, 2017 om 23:26 # | Report | Reply

Jammer dat al die quattro coupés verkracht worden tot wannabee Groep B clonen.
Was destijds een ding onder Manta rijders om zo’n 400 kit erop te schroeven. Ze vergaten altijd dat een 400 5-gaats wielbouten had ipv 4 als op een standaard Opel.
In mijn ogen is er helemaal niets mis met een gewone standaard Quattro coupé.
Ik bedoel maar, ik moet er niet aan denken om een Pools Impreza 22 B ombouwsetje op mijn Impreza te plakken.

kennone augustus 16, 2017 om 00:14 # | Report | Reply

@desjonnies: Ben benieuwd ook hoe je de achterdeuren weg werkt met dat poolse 22b pakketje 😜

lekbak augustus 16, 2017 om 06:34 # | Report | Reply

@kennone: dat heeft de fabriek al voor hem gedaan. Wel zo makkelijk.

draadloos augustus 16, 2017 om 00:44 # | Report | Reply

@desjonnies: meestal worden er 80’s voor gebruikt, omdat de voorruit van een coupe schuiner staat dan van de ur quattro.

papa augustus 16, 2017 om 06:20 # | Report | Reply

@draadloos: dat geldt voor sportquattro klonen, dit is gewoon een coupé

cocoloco augustus 16, 2017 om 09:01 # | Report | Reply

@desjonnies: is een groep 4 Quattro kloon geen B 😉

HZW augustus 16, 2017 om 00:02 # | Report | Reply

Die grote achterspoiler is nog het meest lelijk, zeker zonder ingebouwde koeler zoals de rally auto’s hadden, het was ook de enige reden dat die spoiler groot was.

JanJansen augustus 16, 2017 om 00:19 # | Report | Reply

Wat was de Quattro toch klein als je hem vergelijkt met wat er naast staat.

suheyl augustus 16, 2017 om 00:33 # | Report | Reply

Ik vind ‘m gaaf!

st33fie augustus 16, 2017 om 00:50 # | Report | Reply

Beetje jammer dat het ombouwen zich tot stickers heeft beperkt . De originele had een kort chassis . Laat dat ding gewoon oem en je hebt een pracht auto

desjonnies augustus 16, 2017 om 06:55 # | Report | Reply

@st33fie:
Nee, de evo, oftewel de S1 had een ingekort chassis, de eerste Groep B Quattro was op de gewone coupé gebaseerd, dus wat dat betreft is deze correct, evenals de kleurstelling.
Hier een originele 1982 vroege works wagen
http://nickscarblog.com/cars/1982-audi-quattro-group-b-car-sold-for-368k-at-bonhams

st33fie augustus 16, 2017 om 17:06 # | Report | Reply

@desjonnies: ja ik zie je punt , maar de koplampen en motorkap zeggen 1984 toch?
In het artikel dat jij laat zien gaat het ook om een ander type zoals je ziet aan de lampen en motorkap.

HZW augustus 16, 2017 om 09:19 # | Report | Reply

@st33fie: Nee, het origineel had het lange standaard chassis.
De latere Sport quattro had een 200mm ingekort chassis.
Voor de gewichtsverdeling was de grote olie koeler in de achterspoiler geplaatst.

sracert augustus 16, 2017 om 01:36 # | Report | Reply

Mooi hoor. Netjes opgebouwd. Typisch Zwitserse auto. Als een uurwerk onderhouden. Tijdloos mooie Audi.

bietje augustus 16, 2017 om 08:16 # | Report | Reply

Ik vind ‘m er gaaf uitzien, ombouw of niet, maar eerste wat ik wel dacht was:

…een zonnedak in een ‘rallyauto’ ?

zjos augustus 16, 2017 om 21:42 # | Report | Reply

Hij ziet er gaaf uit. En of het nou een kloon is of een eigen interpretatie is dat boeit me niet. Ik zou hem zo wel willen hebben.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.