Foto's: Panamera Turbo S Exclusive Series






bas1997
Gepost op 13-07-2017 om 16:18 12.784 views | 37 reacties
1 van de 100 gebouwde Turbo S Exclusive Series. Met een nieuwprijs van dik €300.000 is het een aardig dure panamera geworden.
Kenteken: GL-575-P
Merk/model: PORSCHE PANAMERA TURBO S
Datum toelating: 26-06-2015
Originele kleur: ZWART
Carrosserie: hatchback
Brandstof: Benzine
Vermogen: 570 pk
Nieuwprijs: 305.988 Eur. (40.749 Eur. BPM)
300K voor n panamera ?
@sirpowersedan: voor een Porsche ja. Jou zin gebruiken we voor kia/hyundai/lexus/volkswagen
@mab: lexus is anders toch wel luxemerk, maar de duurdere versies verkopen ze niet in europa…
@peug206: de Lfa was ook voor Nederland te koop. Zijn er voor zo ver ik weet maar 500 van gebouwd maar toch
300K voor een Pana’? Dan ben je wel echt ziek in je hoofd. Ziet er toch niet uit man, vooral met deze confi.
@c63bs: wat noem jij een C klassetje van €170.000 dan??
@lekkaah: bijna de helft van wat deze kost
@peterpann3nkoek: 170 + 170 is 340. Meer dan de helft?
@peterpann3nkoek: Is en blijft een C-Klasse. Dan begrijp ik 3 ton voor een Porsche beter.
Met de belastingregels in Nederland gaat een goed aangeklede Panamera sowieso al over de 2 ton heen, dus als dat je budgetklasse is dan kan die derde er ook wel bij. Het is geen droomauto, die gen 1 Panamera facelift, maar deze spec is toch wel echt heerlijk.
@lekkaah: Het is niet zomaar een C klasse, het is een BlackSeries. Vertel me hoeveel BS en hoeveel Panameras je in je leven hebt gezien.
Poeh wat is het vorige model lelijk vergeleken met de nieuwe..
@joba95: LOL! dit is het oude model… facelift wel te verstaan..
@lekkaah: dat bedoelt die toch ook
@lekkaah: dat zegt hij toch ook? Hij vindt het oude model (op de foto) dus veel lelijker dan het nieuwe model.
@lekkaah: ik maak uit de reactie van @joba95 niet perse op dat hij denkt dat dit het nieuwe model is. Ik ben het ook met ‘m eens dat de nieuwe panamera prachtig is vergeleken met de oude!
@C220AMG: had ‘m al door terwijl ik op reageer klikte.. *trekt modem uit het contact en gaat huilend in hoekje zitten*
Prachtige wagen, lekker dik, niet mijn config iig..
Weet iemand hoeveel BPM hierop zit/zat?
@lekkaah: zat 40k, nu 21k
@lekkaah: wat maakt dat uit?
Gelukkig hebben ze er maar 100 van gemaakt
300k voor een panamera? Lekker doen als je daar blij van wordt.
Was dit niet de testauto van autoblog uit de occasionvideo?
@nvn1993: die was Goud maar wel zo’n type. Die kostte €330.000 daarnaast nog een Akra uitlaat en andere velgen.
Poepende hond is flauw dat is de Chrysler Crossfire alleen.
@thomasthomas: Eens. Zou dit eerder een schijtend nijlpaard noemen!
Als je 300k te veel geld vind, dan denk je te klein voor de wereld waarin de eigenaar van deze hond zich bevindt…
Volgens mij waren ze dronken aan de tekentafel.
Ik vind hem telkens gaver worden, eigenlijk.
Noem een auto die er bij in de buurt kan komen. Het is een kanon, een sportsedan en een limo. Tuurlijk is ie duur, je krijgt ook veel auto.
Typisch zo’n auto waar de kopers laaiend enthousiast over zijn.
@willeme: zowat iedere vierdeurs AMG, M en RS? 😉
@osmo: Nope. Qua limo minder goed (want krapper). Qua kanon ook (want langzamer) en qua sportsedan ook niet (want de Panamera hoekt beter). Echt een knap staaltje werk, zo’n Panamera 😉
@willeme: Ik denk dat het dichtste wat je in de buurt kunt komen een S65 AMG is. Hoekt waarschijnlijk een stuk minder lekker want het is net een tank, maar brult wel lekker, is vanbinnen supergaaf (betere limo capaciteiten dus) en snel zat. En V12, uiteraard.
Persoonlijk voel ik me meer aangetrokken door het huidige model S8 Plus.
@720s: en dan bedoel ik de Audi en niet de Samsung.
@720s: S65 heeft de stokoude, traag reagerende V12 en hoekt veel minder. Terwijl de limo-capaciteiten van een Panamera Executive WEL indrukwekkend zijn. Kortom, de combinatie heeft Porsche goed voor elkaar.
300k voor dit misbaksel. 100k voor de auto en 200k voor die badge erop?
Best wel een lelijke auto
Doe mij maar zo’n poepende hond hoor! Het liefst met champagne kleurig exterieur en zwarte accenten. Antracietkleurige velgjes maken het geheel af.
De eerste powersedan van ons aller Porsche is imo een iconische wagen en zoals @willeme zegt zijn er maar weinig betere all-rounders.
En toch, als ik deze bak (en bv de 5 serie GT van BMW) zie (dank Autoblog), denk ik aan een poepende hond.