FRED Foto van de maand : 911 GT3 R

Video: Porsche 718 Cayman vs Alfa Romeo 4C Spider acceleratie

robbert01 Gepost op 28-07-2017 om 18:55 9.390 views | 35 reacties

De 718 Cayman heeft 60 pk meer dan de 4C, maar die weegt weer ruim 300 kilo minder. Dat kon nog wel eens een interessante sprint worden.



35 Reacties:

T16 juli 28, 2017 om 19:14 # | Report | Reply

Ondanks een valse start van de Porsche wint de Alfa dik!

vtechlover juli 28, 2017 om 19:17 # | Report | Reply

De cayman heeft verloren omdat het een handbak was..

wildbeest juli 28, 2017 om 19:25 # | Report | Reply

@vtechlover:
And cheap production 4 cylinder.

boomhauwer juli 29, 2017 om 10:42 # | Report | Reply

@vtechlover: dat vinden jullie toch zo fantastisch…

posthumus juli 28, 2017 om 19:23 # | Report | Reply

Toch is de Tesla met aanhanger nóg sneller

heidekonijn juli 28, 2017 om 20:03 # | Report | Reply

@posthumus: Een P100D wellicht wel, maar die kost zowat evenveel als de Porsche en de Alfa samen.
(En is desondanks een pak trager dan de 4C op de track van Auto Zeitung)

Capibaro juli 28, 2017 om 21:06 # | Report | Reply

@posthumus: in een rechte lijn snel, met bochten faalt die GRANDIOOS. Een tesla vergelijken met deze apparaten is een rolls afkeuren omdat ie in het terrein niet goed presteert

kennone juli 28, 2017 om 21:46 # | Report | Reply

@posthumus: boven de 100 ook? En dan komt er een bocht..

hans75 juli 28, 2017 om 22:05 # | Report | Reply

@posthumus: en die kan dat 1 keer… en dan is de accu leeg…

kingjoop juli 29, 2017 om 08:33 # | Report | Reply

@posthumus: 😂😂😂 toch mooi dat zo’n Model X met een Alfa 4C op de aanhanger sneller op de 1/4 mile is dan alleen een Alfa 4C.

smokin september 5, 2017 om 17:38 # | Report | Reply

@kingjoop: Op de lange afstand wint de Alfa met een Tesla model X op de aanhanger. De sweetspot van de Tesla is rechte stukken, niet te lang en ook niet te kort, en niet hoeven te remmen. Tesla is goed in het vinden van die sweetspot. Op alle andere vlakken falen ze kansloos.

Maar goed, een Tesla koop je ook niet om in te racen.

trustmeiamanengineer juli 28, 2017 om 19:49 # | Report | Reply

4C wint dik, lichter is altijd beter.

robbie123 juli 28, 2017 om 19:53 # | Report | Reply

De Alfa 4C is een veel leukere auto! Een 1750 cc die een grotere Porsche eruit rijdt. Veel wendbaarder, veel zuiniger met brandstof, een carbon monocoque, hypermodern en zeldzaam. Dus Porsche loopt achter de feiten aan

airc juli 28, 2017 om 21:40 # | Report | Reply

@robbie123: En nog niet half zo duurzaam en waardevast als de porsche.

heidekonijn juli 28, 2017 om 22:53 # | Report | Reply

@airc: Eens snel kijken op Autoscout en blijkt dat de goedkopere 4C’s te koop staan aan een vraagprijs gelijk aan wat ik ervoor betaald heb. Een basis Cayman staat nu 15000 Euro lager… Weer een mythe onderuit.

pa045 juli 29, 2017 om 05:48 # | Report | Reply

@airc: niet gehinderd door enige kennis van zaken, zo je mening op internet droppen. De mensheid wordt er niet slimmer van..

audijob juli 29, 2017 om 00:28 # | Report | Reply

@robbie123: Ik ben 1.86 meter en pas niet normaal in de 4C. Bij de Porsche daarin tegen heb ik geen enkel probleem. Wie heeft dan eigenlijk de boot gemist?..

schuiftrompet juli 29, 2017 om 07:28 # | Report | Reply

@audijob: lange mensen..

heidekonijn juli 29, 2017 om 07:57 # | Report | Reply

@audijob: Ik ben exact dezelfde hoogte en pas in mijn 4C met helm?!

deboes juli 29, 2017 om 21:42 # | Report | Reply

@audijob: met m’n 1,93 zit ik prima in een 4c

robbie123 juli 28, 2017 om 19:55 # | Report | Reply

En de coupé is nog 75 kilo lichter dus sneller. En stiekum ook mooier

heidekonijn juli 28, 2017 om 20:05 # | Report | Reply

Had eigenlijk verwacht dat het gelijk op zou gaan en de Porsche een langere adem zou hebben. Niet dus. Ze hadden het beter bij de atmo 6 gehouden.

right juli 28, 2017 om 20:18 # | Report | Reply

Die 4C is eigenlijk ondergewaardeerd, zet de Porsche wel op een nakijken.

cossiekiller juli 28, 2017 om 20:28 # | Report | Reply

Een 1.8 vs een 2.0 en 360kg minder wegen…
Dan zou die 2.0 al heel veel meer vermogen moeten hebben.

allesmetturbo juli 28, 2017 om 20:52 # | Report | Reply

Viva italia!

davelepeef juli 28, 2017 om 21:30 # | Report | Reply

Geneuzel in de marge… Cijfertjes verschillen ja…

schoeneke juli 28, 2017 om 22:20 # | Report | Reply

Versnellingsbak verhoudingen maken ook echt uit. Als de Porsche naar zijn 4 schakelt dan schakelt de alfa al naar zijn 5. Als de verhoudingen van de Porsche korter waren geweest dan had hij het denk ik ook beter bij gehouden.

skinnybmw juli 28, 2017 om 23:30 # | Report | Reply

@schoeneke: you hit the spot!

boris9397 juli 28, 2017 om 23:39 # | Report | Reply

“+360kg minder” wat is het dan? plus of minder? Moet het dan bij die cayman niet “-60pk meer” zijn? Ah nee, want plus en min blijft natuurlijk min…
Waarom niet “+400kg minder +40kg meer”?

nicolasr juli 28, 2017 om 23:40 # | Report | Reply

Sowieso slaat een 4-cilinder Porsche nergens op.

Ok, niet helemaal, want de 968 en de 944 Turbo waren wel kek, maar dit is zonde. En waardeloos. Naast dat de Alfa vele malen exclusiever en specialer is, zou ik nooit een 4-cilinder kopen van een model waar ook een 6-cilinder van is. En alleen kniesoren zeggen dat de pre-facelift een ander model is.

Ik heb gezegd.

m550d juli 29, 2017 om 02:35 # | Report | Reply

@autoblogger, gaan we nou gv#]%] een keer iets doen aan het verspringende reactiegedeelte van AJ?

bloemfontein juli 29, 2017 om 09:44 # | Report | Reply

alfa gaat stuk….en is van plastic van binnen, ziet er niet uit!

Porsche altijd!

hacker juli 29, 2017 om 12:58 # | Report | Reply

+360 kg lichter… Volgens mij moet dat -360 kg lichter zijn

jeffreym3 juli 31, 2017 om 12:18 # | Report | Reply

Klopt gewoon. Pluspunt van de porsche is de 60pk voordeel. Pluspunt van de alfa is de 360kg voordeel.

Reageer

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten.